/spanien/barcelona/forum/7642.aspx/spanien/barcelona/forum/7642.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2013-05-17 18:27
Fiolosofen21 Anledningen till att Neymar kommer kosta €40-50 miljoner är för att han ägs av tre olika parter. Det är lite komplicerad precis som i Italien där två lag äger en spelare. Hade bara Santos ägt honom så hade vi fått honom för typ €25 miljoner euro. MEN vi kommer tjäna tillbaka på Neymar genom tröjförsäljningar, reklam och annat. Neymar är ett av Nikes största namn. Och om han gör succé i Barca så kommer ingen tänka på pengarna sen..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Dinho the artist
2013-05-17 18:23
Barcelonistas
---
"Sa det förut säger det igen Neymar är en otroligt klok människa, det här med hans bad boy stil kommer försvinna med åldern."
Haha förlåt men hur i hela friden vet du det? Och vad har han sagt/gjort som verkar/är klokt?

Själv tycker jag han varit korkad som stannat såhär länge i Brasilien.
Barcelona filosofen21
2013-05-17 18:21
Herregud vilket överpris för en såpass oprövad spelare. Hoppas verkligen att den summan inte stämmer. Han kommer ju inte komma in som stjärnan direkt och jag ser inte hur man kan spotta ut 50 miljoner för en spelare som sitter på ett utgående kontrakt.. Allt annat än smart
Barcelona Diar Shekha
2013-05-17 18:19
@BrazilStats: It's obvious more than ever that Neymar is joining Barça this summer: Green light from Santos and his desire to leave. Matter of time now. @BrazilStats: Neymar has agreed personal terms with Barça and will receive €7M per year once he completes his transfer. Madrid offers €10M but he refused. @BrazilStats: Santos vice president Odilio Rodriguez has officially confirmed that the club gave Neymar the green light to join Barça. Up to him now.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-05-17 18:18
filosofen21

Ryktas om 50M, jävligt dyrt... Tänk er vilken press han har på sig, haha. Ska bli intressant vilka order Neymar får av Tito, kommer han få den friheten han vill ha? Ytterst tveksam...
Barcelonistas
2013-05-17 18:16
Lugna er grabbar jag kommer personligen själv åka ner till Brasilien och ta hand om Neymars farsa. Han ska fan inte stå i vägen nu när vi är så nära!. Sa det förut säger det igen Neymar är en otroligt klok människa, det här med hans bad boy stil kommer försvinna med åldern.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-17 18:15
Tror någon på Atletico ikväll?:P Nej, jag gav upp hoppet redan när Forlan och Aguero spelade där. Det kommer bli ännu en träningsmatch för Real och efter matchen kommer Mourinho göra sig till världens bästa tränare igen för en kalle anka titel, som han själv tyckte att det var en liten pokal när vi vann den ifjol.. Sen att matchen spelas på Santiago Bernabeu säger ju det mesta..

Jag ska bojkotta matchen, jag har inte lust och se Iker Casillias på bänken i finalen, så istället ska jag dra till bio med några kompisar och se The Great Gratsby med Leonardo Di Caprio som har premiär idag.
Barcelona filosofen21
2013-05-17 18:15
verkar som att neymar affären verkligen blir av.. Vet inte riktigt hur jag ställer mig till den värvningen. Neymar har visserligen potentialen men det hade Robinho också och vi såg hur det gick för honom.

Oavsett så kan bara vänta och se, jag både hoppas och tror att Neymar kommer vara bra för oss i längden. Någon som vet vilken summa det talas om?
Barcelona Acrobat
2013-05-17 18:14
Haha Neymar totalvägrar Real! Han har fattat vad det handlar om! Bra kille!
SoN_Un
2013-05-17 18:12
Sägs va ganska seriöst. Att thiago lämnar i sommar.
Ärligt driver dom killen är guld. Fan om nån mittfältare ska
Så är dey cesc. Vafan
Barcelona fc__Barça
2013-05-17 18:10
Brazilstats: Neymar has agreed personal terms with Barça and will receive €7M per year once he completes his transfer. Madrid offers €10M but he refused.
Barcelona Acrobat
2013-05-17 18:03
Enligt Brazilstats på Twitter har Santos vicepresident gått ut officiellt och sagt att de gett Neymar grönt ljus att gå till Barcelona och att resten nu är upp till honom själv. Det är bara hans giriga pappa som står i vägen nu...
Barcelona koeman92
2013-05-17 18:02
Om Neymar affären går som planerat och att han blir officiellt klar nästa vecka tycker jag att man borde utse Raül Sanllehi till sportchef istället för åsnan Zubi.
Barcelonistas
2013-05-17 17:48
el Flaco - Rosell och company kommer garanterat förstärka laget, det har man tom gått ut med där man sa att Barcelona kommer ha bästa möjliga lag inför nästa säsong.

Just nu förhandlar man med Neymar, och det ryktas även om Hummels,Silva,Ter Stegen etc.
Barcelonistas
2013-05-17 17:45
@barcastuff: Odilio (vice president Santos): "He has offers from other clubs too, but Neymar has told us that he only wants to join Barcelona." [ser]

Sorry Perez men Neymi vill bara til Barcelona :).
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-17 17:44
Valdés/

Jag är tyvärr inte soci så jag kommer inte kunna lägga någon röst om tre år, men jag har alltid gillat Laporta mer än Rosell. Det är ingen vidare hemlighet. Däremot är jag full medveten om alla misstagen Laporta gjorde under sin tid som president och hade jag varit medlem hade jag inte automatiskt röstat på honom utan att först se vilka han hade omgett sig med och höra vilka förändringar han hade infört.

Jag känner att Laportas styrka, hans karisma och hans förmåga att övertala och övertyga sina belackare, blev i slutändan det som ledde till hans downfall. Att han slutade lyssna på alla råd han fick från de i styrelsen och ville bestämma för mycket. Jag hade varit den förste att bli besviken om han inte lär sig från sina misstag.

Sen håller jag inte med om att Laporta vann valet 2003 tack vare Beckham. Redan innan det att Manchester United hade lagt upp sin hemsida att man hade nått en överenskommelse om spelaren hade man vind i seglet och Laportas kandidatur symboliserade den förändringen som många culés ville se. Dessutom gjorde Bassat en usel kampanj, vilket naturligtvis gynnade Laporta.

Jag anser att plusen övervägde minusen med bred marginal under Laportas mandat. Du måste även sätta allt han gjorde och bidrog med i sin rätta kontext. När han blev vald till president var vi långt ifrån att vara bland de bästa lagen i Europa och att göra den förvandlingen förtjänar en eloge. Naturligtvis var han inte ensam. Ingla, Rosell, Soriano och Txiki var alla högst delaktiga i omvandlingen men det skedde trots allt under Laporta som ordförande.

När man läser vissa inlägg här inne finns det de som målar ut Laporta till att vara en partykille som bara är intresserad av att leva ett lyxliv och hänga med porrstjärnor och jag kan inte begripa mig på de som har den här bilden. Någon som vågar stå upp mot ett gäng huliganer som Boixos Nois är någon som har starka principer och värderingar och sånt ska man inte skämta om.

Tycker att de misstagen Rosell har gjort går stick i stäv med vad min bild av klubben är. Att införa restrektioner för att kunna bli medlem förstår jag mig inte på, hans kommentar om de afrikanska spelarna i La Masia är fördomsfullt för att uttrycka det milt och Freixas uttalanden bara stärkte intrycket av att relationen med Pep inte var den bästa och att det kan ha varit en av anledningarna till att han valde att lämna.

I de ekonomiska aspekterna har Rosell gjort det bra och det ska han ha cred för. Men jag bryr mig först och främst om den sportsliga biten och där har jag inte särskilt stort förtroende för Rosell, Barto och Zubi om de dels tror på Cruyffs filosofi och om de kommer klara av att förstärka laget och La Masia.

Barcelona Diar Shekha
2013-05-17 17:44
Man kan ju tycka att Zubi borde ta och leta efter målvakter nu när Raul Sanllehi är i Brasilien och sliter för Neymar. Zubi ligger säkert på en strand i Barcelona och kollar in rövar. Tänk om vi hade skickat ner Zubi till Brasilien istället :P Fy fan.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-05-17 17:42
Neymars pappa, typiskt pengakåt brasse. Undra hur mycket vi buda för Neymar. :P
Barcelona Smogen
2013-05-17 17:27
Fais Ska ut i solen nu så har tyvärr inte tid att rabbla företag...eller helst inga alls, men finns väl mycket som är bättre än en diktatur? Fast helst hade jag tex. skitit i reklam helt, låtis Fabregas spela kvar i Arsenal och satsat på de ungdomar som stannat som tex. Thiago.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-17 17:19
@barcastuff: Odilio (vice president Santos): "He has offers from other clubs too, but Neymar has told us that he only wants to join Barcelona." [ser] Neymars pappa får yra vidare.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-17 17:16
@BrazilStats: Neymar's father would even prefer the move happening in 2014 because Neymar would be free and will earn all gains himself. [UOL Esporte] Edit: Sry blev fel i första inlägget. Är inne på mobilen..
Barcelona Valdés
2013-05-17 17:16
el Flaco - Me, Myself and I; att vinna ett presidentval på en lögn anser jag vara en stor sak och sedan att upprepa likartade lögner under hela sin presidentperiod är också stora saker. Och visst borde Rosell ha gjort klart allt med Titos kontrakt innan han gick ut med det i media. Ändrar Barcelona sitt sätt att spela fotboll så kommer jag själv att vara bland de första att kritisera den/de ansvariga. Men det är inte enbart i fotbollsideologiska frågor som Cruyff uttalar sig och jag anser inte att han skall ha inflytande i allting om han inte är beredd att ta ett ordentligt ansvar. I jämförelse med många andra härinne på forumet är jag, och har alltid varit, mer kritisk mot Laporta. Jag anser inte att Laporta är den största andledningen till framgångarna under hans tid som president för det är ett faktum att Laporta inte hade varit någonting i Barcelonas histora utan Rosells värvningar. När du ber mig att summera Rosells första tid som president så är den något mer positiv än negativ i det att han försökt att förändra spelartruppen genom "tunga" värvningar - vilka tyvärr inte slagit väl ut, tagit ett fortsatt stort ansvar för en positiv ekonomisk utveckling, öppnat upp diskussionen i styrelserummen så att medlemmarna fått mer av insyn (undantaget transerfers som Laporta pratade mycket om i media). Men han har också handlat fel genom att försvåra medlemskap och skapat en relation till Boixos Noise. Sedan håller jag också med om att det finns de i nuvarande styrelse som skulle behöva mer av mediaträning. Om du själv skulle summera Laportas tid som president och jämföra den med Rosells första år, hur skulle det se ut. Eftersom det finns så många som helt okritiskt väljer att hålla med varandra här på forumet blir det viktigt att tydligt också visa att det finns ett andra perspektiv både vad det gäller Rosell men även i andra frågor såsom ex Abidals eventuella fortsättning. Jag är inte en Rosellista som kommer att välja och rösta på honom alldeles oavsett hur han sköter klubben framöver. Och själv då, har du redan idag ha bestämt dig för vem du skall rösta på?
Barcelona Diar Shekha
2013-05-17 17:15
Neymar är inte ute efter pengar, han tjänar redan bra i Santos. Det är hans vidriga farsa som är pengakåt. @BrazilStats: Neymar has skipped training today. Some Brazilian papers say that the reason is directly link to the presence of Barça officials there. @BrazilStats: Neymar has skipped training today. Some Brazilian papers say that the reason is directly link to the presence of Barça officials there. @BrazilStats: There has been three meetings in four days.involving the Management Committee of the club (Santos) and the dome of Neymar. [UOL Esporte]
Barcelona Barcadinho.
2013-05-17 17:14
Förstå inte riktigt varför så mycket spy på Rosell ärligt talat - har han gjort allvarliga tabbar för att få all kritik? Vilka allvarliga tabbar?

Att han har ställt Cruyff vid sidan om är inte något allvarligt. Det är en person som har varit aktiv inom klubben för länge sen utan att ha nån officiell mandat idag. Varför skulle tränarstaben och Rosell bry sig om vad han skriver på sina tidningsstaplar. Han får tycka som en journalist/fan, men mer är det så bör inte hans ord väga. Det finns tillräckligt med officiella beslutsfattare inom ledningen.

Att Rosell har varit för Scolar/Fabiano istället för Rijkaard/Etoó - vi vet nu i efterhand att det andra alternativet funkade kanon bra, men det är i efterhand. Vi har ingen aning om hur det första alternativet skulle funka. Och att gilla Scolari/Fabiano är väl inte så märkligt. Duktiga som fan i sina resp uppgift.

Rosell sätt att hantera Pep - Pep är inte precis en lätt person att jobba eller umgås med. Vi har sett flera exempel på det. Pep själv indikerade ofta att han ville sluta för att han inte kan ge mer för klubben. sportsligt alltså. Han var sliten och önskade sig ett sabbatsår. Så vad skulle Rosell göra? Övertala honom för vilket pris som helst? Laget har dessutom presterat dåligt med honom sista säsongen.

Rosell har kanske varit snabb med uppgiften om ersättaren Tito - det är väl inte så allvarligt - och det fanns också fördelar med att komma med uppgiften om vem som skulle ersätta Pep så snabbt. Det gav lugnare stämning och tog stopp på en gång på alla spekulationer..

Rosell har gjort misstag här o där men inga av dem är så allvarligt tycker jag.

Jag tror att en del bedömer hans stil mer än hans riktiga jobb. Laporta var mer karismatisk, och Rosell är gråare, men jag bryr mig inte om. Det viktigaste är hur de sköter sin uppgift, inte vilka yachter de åker med.
Fais
2013-05-17 17:10
Smogen

Diktatur säger du ja? Vilka vill du ha som sponsorer?? Kom med förslag.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-17 17:06
Rosell - bättre vicepresident än president. :P
Barcelona Gabriel
2013-05-17 17:05
Är det pengar Neymar är ute efter är vi inte rätt klubb, då kan han gå till Real Madrid. Jag vill inte ha några pengakåta spelare. Vi ska köpa spelare som brinner för att spela för FC Barcelona, spelare som verkligen vill komma hit över allt annat Precis som Deco, Eto'o, Ronaldinho m.fl gjorde.

Prioriterar han det ekonomiska före det sportsliga vill jag inte ha hit honom oavsett hur bra han kommer att bli.
Barcelona Gabriel
2013-05-17 17:02
Hade Rosell fått som han ville hade Rijkaard inte fått fortsatt förtroende, vi hade haft Scolari. Vi hade också köpt in Luis Fabiano istället för Samuel Eto'o om han fick som han ville.
Barcelona Smogen
2013-05-17 17:00
RonaldinhoGaucho!

1. Det han gjorde mot Cruyff

2. Han sätter "Quatar Airways" på barcelonas tröjor. Jag vill inte ha en diktaturs flygbolag på en tröja som varit ren från reklam sen klubben startade.

3. Uttalnden som tex. "La Masia ska vara för våra ungdomar", syftandes på de utlänningar som spelar på la masia och främst de afrikaner som är där tar upp platser från katalanska ungdomar.

4. Att han gjort medlemskap i Barcelona näst intill omöjligt för fans utanför Katalonien.

5. Allt skitsnack om Laporta.

6. Visserligen bara rykten, men väldigt många rykten om att han behandlat Pep illa.

Jag tycker helt enkelt att de saker och värderingar som fick mig att börja hålla på Barcelona för 13 år sedan i väldigt snabb takt börjar försvinna.

och det är bara 6 anledningar som jag något stressat kommer på nu....
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-17 16:58
Smogen Vi får se men det är nog inte så nära som fet påstods igår
Annons: