/spanien/barcelona/forum/7641.aspx/spanien/barcelona/forum/7641.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-03-06 21:19
en bild från Mourinhos twitter konto . "thank you very much cuneyt cakir for you save my job "
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-06 21:09
Alexis kostade ca €24m, resterande 11m är olika klausuler. Juventus vill göra ett kap och köpa honom till underpris. De har satt Vidal att ringa honom dagligen och försöka övertala honom att flytta tillbaka till Italien. Ganska så fult om du frågar mig. Barcelona kommer inte att sälja och absolut inte för underpris. Av någon anledning så tror Tito fortfarande på honom. Han är ju fortfarande väldigt ung. Alexis har hela tiden sagt att han vill lyckas i Barca. Det kan ju ha ändrats, det vet man ju inte, men så länge han själv inte ber om att få lämna kommer Barca inte sälja honom.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-06 20:50
@Ride_The_Big_One(6): Pedro hade svårt första säsongen? Vilken säsong syftar du på? 2008/2009 var han fortfarande i B-laget stundtals och fick endast några slumpmatcher med A-laget och året efter var han fullkomligt briljant med viktiga mål höger och vänster. Det är först senaste två säsongerna han börjat gå ner sig i Barcelona för i landslaget är han ju rena rama målmaskinen. Edit: Du menar efter första säsongen, poängen kvarstår dock. Hans andra år var han också väldigt bra och nyttig för laget. Gjorde bl.a mål i semi och final i CL.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-03-06 20:34
Shi Andra säsongen är notorisk känd för att vara den svårast att överkomma. Vi har andra spelare som faktiskt utmanar som tex Tello, så att laget inte väljer att göra spela så, lr att kantspelaren inte utmanar har mer med det dåliga självförtroendet att göra. Klubben går igenom lite förändringar, ny tränare som föredrar lite mer stationärt sätt att spela i jämförelse med Pep lite mer frejdiga offensiv. Han hade en bra 1a säsong, inte så bra 2a säsong men det är många som inte varit så bra iår. Han är fortfarande ung, svårt att sia om hans framtid då vi inte vet om Tito(som för närvarande är under cancer behandling) kommer fortsätta eller om det kommer in en ny tränare kommer säkert vara avgörande. Men jag hoppas han är kvar, vi minns hur Pedro hade det svårt efter 1a säsongen med a-laget. Svårt att briljera när laget inte fungerar, om man inte är omänsklig som en viss herre. Jag ser hellre att vi gör oss av med spelare som, Mascherano,Villa, Min motivering där är att Mascherano köptes in som en mittfältare, men används istället som mittback. Facepalm! Villa- Börjar komma upp i åren, rätt tid att casha in. Mättnads fråga är också ett frågetecken, men jag är lite kluven där då han inte fått vidare förtroende efter sin skada. Jag gillar honom skarpt, men ska man vara realistisk så lär han själv vilja lämna.
Barcelona Acrobat
2013-03-06 19:46
@ EL Gaucho:

Avstängningen gäller bara i ligan.
Real Madrid Shi
2013-03-06 19:32
En fråga till alla här inne angående Alexis Sanchez:

Vi alla minns innan han värvades, han var en av världens bästa offensiva spelare, minns att jag tänkte att ni fick honom rätt billigt när ni betala runt 35 miljoner €, så bra tyckte jag och många andra att han var.

Han verkar dock inte alls kommit till sin rätta i ert spel, förmodligen då ni inte är ett lag som anfaller med fart utan är väldigt centrerade och Messi dependent. Alexis gör sig som bäst när han får komma med fart och utmana osv.

Min fråga är såhär, vill ni att han säljs i sommar? Jag vill jätte gärna se honom i Juventus och det ser ut som att dom kommer lägga bud på Alexis.

Tankar?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomenoo9
2013-03-06 19:05
Barca-nist

Saknar också dem! Hoppas bara det går vägen mot Milan!

Adrigol

Ja, vi spelade helt fantastiskt!
Barcelona Corazon
2013-03-06 18:50
@Valdés:

OMG
Barcelona el Gaucho
2013-03-06 18:48
Gäller valdes avstängning bara i spanska ligan eller CL oxo?
Barcelona Valdés
2013-03-06 18:47
Hur stor är krisen?

- Laget spelar inte som ett lag och ingen av lagdelarna fungerar riktigt bra. Pressen på motståndarlagets bollförande spelare går inte att jämföra med tidigare år, alla spelare deltar inte i presspelet, och individuellt viker våra försvarare ner sig i väldigt många en-mot-en situaioner (läs Alvés, Pique och Mascherano i lördags). Mittfältarna har dåligt passningstempo och söker alldeles för få passningar i djupled (Iniesta hade i senaste El Clasico ett par grymma lägen att passa bollen i djupled men valde istället att vända hemåt). Forwards rör sig för dåligt och Pedro/Messi och Iniesta har många gånger samtliga för låga utgångspositioner varför det inte finns några ytor att slå bollen på.

- Många av våra spelare har blivit sämre de senaste två åren men det som gör störst skillnad är attityden. Redan tidigt i höstas kunde man se Messi skälla ut David Villa vilket skulle ha varit helt otänkbart med Pep som tränare. Inställningen har varit och fortsätter att vara riktigt dålig.

- Åker Messi på en skada så tror jag att vi också skulle tappa serieledningen.

- Trots ovanstående problem leder vi fortfarande ligan stort och är ännu inte utslagna i CL. Om jag (och många andra härinne) kan se ovanstående problem så borde man från tränar- och ledningshåll också se det och kunna göra något åt det.

Vem bär ansvar?

- Tränarfrågan har inte behandlats på ett bra sätt (man kan ifrågasätta om Tito skulle ha erbjudits jobbet från början med tanke på tidigare sjukdom) och likadant så har jag otroligt svårt för att förstå varför man väljer att ersätta Keita istället för att värva en högklassig mittback då mittbacksproblemen varit tydliga så pass länge och Puyol blir inte yngre och yngre.
- Man har inte utvecklat någon plan B vilket tränaren/tränarna får bära ansvar för (även om han har varit sjuk under delar av säsongen). Laget borde också kunna variera sitt grundspel något (som vad man gjorde under Pep), har man ett 1-1 resultat att gå på så kan det vara ok att spela lite mer försiktigt (men fortfarande offensivt) än vad man gjorde förra tisdagen.
- Spelarna måste ta sitt ansvar på planen. Trots vikande formkurvor (hos vissa under en längre tid) och självförtroende så är de fortfarande några av världens bästa fotbollspelare vilket borde kunna ge även kortsiktiga resultat.

Hur tänker ledningen kommande två år?

- Man har satsat stora pengar på mittfällt (Fabregas och Song) och anfall (Zlatan, Villa och Alexis) utan att dessa spelare gjort laget starkare än vad det var innan (undantaget Villa som i jämförelse med Zlatan var bättre under sin första säsong). Stora fråge- och utropstecken kan sättas för; Valdés, Alves, Puyol (och delvis även Pique), Xavi (måste ersättas, och frågan är om Fabregas och/eller Thiago är rätt spelare att göra detta), Alexis och eventuellt även Pedro/Villa (där den förstnämnda måste börja prestera och där den sist nämnda eventuellt inte vill vara kvar). Vi är minst sagt inne i ett generationsskifte.

Hur ser framtiden ut?

- Har svårt att se något lag dominera på det sätt vi gjort under de senaste åren. Förhoppningsvis lyckas någon/några av våra talanger utvecklas till riktigt bra startspelare samtidigt som kommande spelarvärvningar slår väl ut. Blir mycket intressant att se vem som tränar laget och hur detta ser ut om tre år.

- Men först skall vi slå Milan och sedan skall vi vinna ligan.
Barcelona FCB_Messi
2013-03-06 18:43
Jag kan verkligen tänka mig busquets som lagkapten och framtidens tränare . Han är otroligt smart !!
Barcelona Barca-nist
2013-03-06 17:51
Ronaldinho10yElfenomenoo9

Det var en gudomlig match av Barca, jag saknar Abidal, Pique, Xavi och i de senaste matcherna Messi!

De får gärna bevisa att de är fortfarande bäst nästa vecka mot MIlan!
Barcelona Adrigol
2013-03-06 17:37
@Ronaldinho10yElfenomenoo9:

Seriöst HELVETE vad bra vi spelade, helt otroligt.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomenoo9
2013-03-06 17:04
Så måste vi spela mot Milan på tisdag! Men vinna med ett annat resultat givetvist :)
Barcelona NoGo™
2013-03-06 16:54
@el Flaco - Me, Myself and I:
Ja det är la på tiden då, det har ju varit lite sisådär med det förut iaf.
Barcelona Abirey
2013-03-06 16:43
Jag brukar screenshota kommentarer här på forumet och jag hittade en från 13e januari skriven av MESSI.CORLEONE som löd såhär:

2 Mars Real-Barca 5 Mars United-Real

Fyfan vad gött. Historiskt ska det bli, att betrakta Mous totala fiasko i mars.
InMouWeTrust

Herregud vad fotbollen vänder snabbt. På två veckor har en stor del av säsongen förstörts...
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-06 16:33
För några dagar sen blev Sergio Busquets utsedd till årets spelare av det katalanska fotbollsförbundet och vid galan fanns Xavi och Leo Messi närvarande. Tycker det säger en hel del om att två så pass stora namn inom omklädningsrummet ville vara vid Busquets sida när han fick ta emot sitt pris. Busi verkar vara både omtyckt och respekterad av sina lagkamrater.

Jag undrar om inte han kanske kan någon dag skulle utvecklas till att bli en av ledarna i laget och bli en av lagkaptenerna. Han har i dagsläget en mycket bra mentor i Xavi, det bör räcka ganska långt.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-06 16:23
@Canaletes:

Precis, Ramos fick fyra matcher avstängning för att ha kallat domaren samma sak Valdés sa och ytterliggare match för utvisningen som uppstod innan. Så i det här fallet har man varit konsekventa med bestraffningen.
Barcelona Canaletes
2013-03-06 16:17
@NoGo™:

Om de laget är Madrid så fick ju Ramos 5 matcher
Barcelona FCB_Messi
2013-03-06 16:05
En grej som jag har totalt missat är att på 2-0 så blir det förlängning och då är allt helt öppet igen . Och 2-0 borde vi fan kunna vinna med utan problem , så länge vi inte släpper in något mål. Jag tror spelarna har insett allvaret nu och är tillräckligt motiverade för att ta sig vidare !..
Barcelona DM1982
2013-03-06 15:41
Ser egentligen inga större konstigheter med att Valdes blir avstängd i fyra matcher, det liknar det straff som Ramos fick och han fick till och med fem. Det som är konstigt är att domaren inte rapporterade om apljuden som ljöd på Bernabeu mot Alves. Det går inte att missa de ljuden, ja om man då inte vill missa det självklart. Det innebär att förbundet inte kan straffa Real för det apljuden och det är en skandal i sig. Domaren var usel men Valdes straff går inte att snacka bort. Han visade i alla fall att han bryr sig, om någon nu trodde att han inte gjorde det längre. Sedan känns det som om vi inte behöver ödsla tid på utvisningen igår. Visst var det en felaktig utvisning men ärligt, är det något att förvånas över eller att ödsla energi på? Senast i lördags så "missade" domaren en klockren straff för Barcelona mot just Real, vi om några vet hur det funkar med Real. Till matchen på lördag så verkar det som om de kommer bänka viktiga spelare. Visst ska vi ha respekt för alla lag i ligan men mot Depor hemma så ska vi kunna bänka några viktiga pjäser utan att det hotar tre poäng. Det är klasskillnad på lagen, det går inte att säga något om det. Hur det än går mot Milan så hoppas jag att laget ger 100 % i allt de gör. Sedan om det räcker eller inte är en annan sak men hjärta och slit tills domaren blåser av matchen. Chansen är inte stor men den är obefintlig om laget inte kämpar. Almost all players who will start against Milan on Tuesday, will be rested in the league game against Deportivo on Saturday #fcblive [md] Jag undrar hur en uppställning där nästan alla som ska spela mot Milan vilas ser ut. Pinto i mål men nu är det ju så om han skadar sig så är det riktigt risigt inför resten av matcherna som Valdes är avstängd. Montoya, Bartra, Adriano, Mascherano Thiago, Song Villa, Tello Kommer Messi spela? Han spelar ju alla matcher. (min uppställning är inte som det skulle kunna se ut, jag slängde bara ut namnen).
2013-03-06 15:31
Vissa får trampa på liggande motståndare utan något straff och andra blir avstängda i 4 matcher när man protesterar mot en usel domare. Många som ifrågasatt Valdés de senaste månaderna men han visar att han fortfarande brinner för Barcelona. Domaren förtjänade att höra hur jävla pinsam han var.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-06 15:25
En fundering;

Om Nani fick utvisning för farligt spel, borde inte då Arbeloa få livstid för förargelseväckande beteende?
Barcelona NoGo™
2013-03-06 15:16
@Canaletes:

Haha okej :P
Syftade på ett visst annat lag hehe.
Barcelona Barca King -
2013-03-06 14:58
Jag säger att Barca inte kommer gå vidare bara för att de ska gå vidare. Skämt å sido, Jag vet inte! Barca är så oberäkneliga att man vet inte om de kommer bjuda upp till dans eller inte.
Barcelona enkos
2013-03-06 14:54
De som inte tror på Barcelonas avancemang på tisdag kommer äta upp sina ord.
Barca kommer fixa detta och gå vidare!!
Barcelona Canaletes
2013-03-06 14:50
@NoGo™:

Sergio García i Espanyol fick också 4 macher...
Barcelona Golden Barca
2013-03-06 14:18
Klart vi inte ska underskatta Deportivo. Det är ett lag som lirat 13 bortamatcher i La Liga den här säsongen 5 oavgjorda och 8 förluster. Deportivo har gjort 15 mål borta och släppt in 35 mål borta på 13 matcher. men med Puyol och Pique i vårt försvar så lär vi släppa in några mål får de sedan hjälp av Alves så släpper vi nog in minst 2 mål som vi i stort brukar......Klart vi ska ha respekt för Deportivo
2013-03-06 14:09
Många som jämför gårdagens match med vårt möte med Chelsea. Det är visserligen helt andra matchbilder men kollar man på Madrid efter utvisningen så fyller de konstant på med folk i straffområdet. Vid båda målen har de 3-4 spelare i boxen som är med på retur eller inspel något man absolut inte kan säga om Barça när de spelat mot låga försvar. Det är något som måste ändras på tisdag, in med folk i straffområdet från början och slå in bollarna istället för att spela runt i 10 minuter.
Barcelona Gabriel
2013-03-06 14:00
Helt ärligt, vi ska inte underskatta Deportivo. Faktum är att ligan måste vara en prioriteringen sett till hur små chanser vi har att ta oss vidare i CL. Det vore spikrakt åt helvete om vi tappade ligan, för inget skulle förvåna mig när det gäller Barça. De som tog ut ligasegern i förskott bör akta sig.

Bästa elvan mot Deportivo. Ligan ska åtminstone bli våran!
Annons: