/spanien/barcelona/forum/7634.aspx/spanien/barcelona/forum/7634.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-05-16 22:59
Jag tror dessvärre att vi kan sluta att hoppas på Hummels, Tito vill inte ha honom punkt slut. Riktigt synd men det är så det är och han lär inte ändra sig heller.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-16 22:56
@Barcelonistas:

Ja försvaret är den största pusselbiten att lösa. Hoppas man sparar pengar till det och värvar smart. Hummels känns tyvärr inte så aktuell längre. Han som verkade riktigt nära. Fan
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-16 22:55
ingen rök utan eld och med tanke på hur satans mycket det har ryktats om Neymar så skulle jag bli förvånad om han INTE kom. Bara det inte är några monstersummor, allt över 30 är bullshit för någon med ETT år kvar på kontraktet.
Barcelonistas
2013-05-16 22:44
Santos' managing committee has accepted Barcelona's bid for Neymar. No announcement until next week, after end of regional league. [espnbr]

Neymar klar, värvar vi Reus ochså så kommer jag bli galen, men försvaret bör dock prioriteras hoppas bara det blir Hummels vilket det ochså blir.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-05-16 22:41
koeman92

Ryktas det, men skulle inte bli förvånad ifall Santos går ut och förnekar allt på sin hemsida. Han kommer anlända, frågan är när...:p
Barcelona Smogen
2013-05-16 22:41
Enligt rykten nästan helt klar...
Barcelona koeman92
2013-05-16 22:34
Så... Neymar är klart för Barça?
Barcelona Bästelona
2013-05-16 22:26
Mötet mellan Santos och representanter från Barcelona tog slut för någon timme sedan, Santos och Barcelona är nu helt överrens om Neymar affären och den brasilianska klubben har accepterat katalanernas bud. Santos har en sista match på Söndag, och då blir det Neymars sista match i Santos tröjan, affären kommer offentliggöras i slutet av nästa vecka! Källa: [diariosport & espn]
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-16 22:23
Det är samma visa varje gång. Man lurar sig själv och låter sig bli lurad av andra att Atlético har en chans att slå Real. Det är olika anledningar varje gång som gör att en Atléticovinst känns läglig. Men seriöst, detta är Atléticos bästa säsong i ligaspelet sedan 96(rätta mig om jag har fel), med andra ord på den tiden då de faktiskt kunde slå storebror. Ändå har de vikt ner sig två gånger om i ligaspelet och vad talar för att motsatsen sker imorgon där matchen dessutom av någon skum anledning spelas på Santiago Bernabéu? Egentligen ingenting.

Jag kommer förmodligen sitta vid TV:n imorgon kväll ändå och naivt nog hoppas på en vinst för de röd-vita trots att jag innerst inne vet att det är lönlöst. Äh, grattis Real till trösttiteln Copa del Rey.
Barcelona Rambla~
2013-05-16 22:14
Kan Messi och Neymar hitta varandra som Messi och Alves gjorde ett tag kommer det bli magi på Camp Nou.
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-16 22:12
Varje gång TV4:s kanaler gör reklam för Copa del Rey-finalen så skrattar jag gott. Dom försöker hajpa upp den som att matchen har en oviss utgång, att det är en jämn kamp där båda lagen kan vinna.

Vem försöker dom lura? Är dom ironiska på Atleticos bekostnad? Vet dom inte att senast Atletico vann över Real så styrde Gustav Vasa Sverige?

Hur som helst så får åtminstonde jag mig ett gott skratt.
2013-05-16 22:11
Alltså, tänk er:

Neymar - Messi - Alexis

Får vi igång Alexis så kommer vi ha det bästa anfallet i världen. Vattnas i munnen. :P
Barcelona Rambla~
Bortatröjan måste ju bara inhandlas, en klassiker. Kan dröja innan den dyker upp nästa gång. Hinner de spela i ligan med nya stället?
Barcelona Andresito
David Beckham (PSG): "Wen did it hit me that it was time to quit? Probably when Messi ran passed me, in that home game... (laughs)"

Haha skön.
Barcelona Barca älskare124
2013-05-16 22:10
Du har helt rätt rambala
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-16 22:10
Pending a few details, Barcelona forward David Villa (31) will join English club Tottenham this summer. [ser]

Ser ut som att Villa spelar i Spurs nästa säsong. Hade faktiskt varit rätt intressant att se, känns också som en klubb som passar honom och hans spelsätt. Men det är såklart bara rykten än så länge.

De två viktigaste försäljningarna den här sommaren blir Villa och Valdés. De är de enda som kan få in rätt bra med pengar till klubben. Tycker man ska satsa på 15 för Valdés och 20 för Villa. Resten av spelarna som ska bort från klubben är antingen rätt billiga eller utlåningar.

Fontàs, JDS, Bojan, Afellay, Villa, Valdés, Oier(beror på om han blir uppflyttad) är spelarna man bör sikta på att sälja. Som ni ser så lär alla förutom de tidigare nämnda gå för mindre än 6-7 miljoner. Sergi Roberto, Rafinha och Bartra bör man försöka hitta bra klubbar att låna ut till, kanske även Deulofeu. Om vi då får in en back, två målvakter och en anfallare samt Cuenca som är den enda nuvarande utlånade spelaren jag kan tänka mig att behålla i truppen så får vi 24 spelare till nästa säsong. Tre målvakter, nio backar, sex mittfältare och sex anfallare. Perfekt enligt mig.
Barcelona Rambla~
2013-05-16 22:09
Hälften av biljetterna går till Atléti. Blir nog lika mycket fans från båda lagen. Fast det ör ju klart, känslan att spela hemma för Real Madrid kommer ju finnas där.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-16 22:07
Om en vecka kommer Barca presentera de nya matchtröjorna. Tror nästan Rosells dröm är att låta Neymar posera i dem
2013-05-16 22:06
Fan vad dåligt varför på bernabeu real har stort fördel men patetico kommer ändå få i sig med minst 4-0
Barcelona Andreas-
2013-05-16 22:05
Barca älskare: På Santiago Bernabeu.
Barcelona Diar Shekha
HAHA Zubi.... Jag minns förra året när de letade efter en "mittback" och helt plötsligt åker Zubi till semester mitt i juli.. Man ba vad fan har du gjort resten av året för att åka på semester nu... Lol
Barcelona Rambla~
Culé - Messi y Alexis Zubi hade säkert irrat bort sig i jättestaden Sao Paolo och missat mötet. Sen hade han stuckit till golfbanan istället.
2013-05-16 22:02
Var ska finalen spelas imorgon copa del rey
Barcelona Smogen
2013-05-16 22:02
Skönt att ledningen fattar att inte Zubi ska förhandla om viktiga spelare!
Barcelona Smogen
2013-05-16 22:00
Rätt skön kommentar av av Beckham...Messi fick honom att sluta :)

David Beckham (PSG): "Wen did it hit me that it was time to quit? Probably when Messi ran passed me, in that home game... (laughs)" [sky]
2013-05-16 21:59
Rambla

Hade Zubi åkt ner hade mötet slutat efter 1 min

Zubi: ''30 milj euro.''

Santos: ''Njaa.''

Zubi: ''Okej, hejdå.''
Barcelona Rambla~
2013-05-16 21:55
Det verkar som om Santos ledningsgrupp har accepterat Barcas bud. Just nu pågår mötet med de där DIS och Neymars representanter. Bara de som också ska acceptera. Oavsett vilket, besked kommer tidigast på måndag. Den där finalen ska spelas först. Hehe, ja inte skickar de Zubi till såna här förhandlingar. Man kan ju undra varför? :P
Jeffson
2013-05-16 21:54
Tänkte skriva lite om mina tankar angående en eventuell värvning av Neymar.

Jag hoppas verkligen att vi köper honom och blir klara med köpet så snart som möjligt. Gärna så vi kan göra det officiellt när (knappast om) Real Madrid vinner cupen, även om jag inte tror att det kommer gå riktigt så fort.

Varför vill jag ha Neymar?
Youtube. Jag ska vara ärlig, jag har inte sett mer än 5-6 matcher av honom. Jag sitter liksom inte och fulstreamar brasilianska ligan på nätterna. Men de matcherna jag har sett så har tempot plötsligt ökat när han tar tag i bollen, lite likt Messi. Det händer alltid nåt. Fast det mesta jag sett av honom är dock på youtube. Jag vet att även jag kan se världsklass ut på youtube men det han gör är nåt alldeles extra. Det är inte stor skillnad på en Neymar och en Ronaldinho highlightvideo, lekfullheten, överlägsenheten och respektlösheten finns där. Han gör nästan vad han vill när han vill känns det som. Jag vill helt enkelt se vad han kan göra under 40-50 matcher i vår tröja nästa säsong. Jag är nyfiken.

Om vi köper honom så köper vi världens mest hypade talang. Den största anledningen till att han fortfarande ens kallas talang är för att han inte har visat upp sej i europa än. Jag har en stark känsla av att han kommer ta europa med storm. I sydamerika är han redan en superstjärna, en av de största alla kategorier, och hela nästa års VM kommer han att vara frontgosse. Med ett köp av Neymar så visar vi resten av europa att vi är på gång. Andra lag ska vara livrädda för att möta oss. Reus, Aguero eller Cavani i all ära, det är en riktigt bra spelare, men jag tror verkligen att Neymar kommer visa sej på en nivå där bara de absolut bästa är. Han har dominerat den brasilianska ligan i ett par år nu, han är fixstjärnan i det brasilianska landslaget och han är 21 år.

Högt pris.
Han kommer att kosta. Rosell & co kanske får ner priset bra men förmodlingen kommer han ändå att kosta mer än någon annan 21åring med utgående kontrakt har gjort innan. Personligen har jag inget emot det för min känsla är att vi har något riktigt stort på gång här. Killen har väckt mina Ronaldinhominnen och jag vill ha mer. Mycket mer.
Barcelona Acrobat
2013-05-16 21:49
Det är säkert någon som skrivit detta innan, men enligt Barcastuff har Santos accepterat budet på Neymar för en stund sedan!
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-05-16 21:47
Angående Villa och Valdés. Vi kan nog lugna oss lite och komma ihåg att vi bara är i Maj. Detta kommer bli en låång sommar med mycket transferaktivitet. Buden kommer förmodligen komma inom sin tid.
Det viktiga gäller dock att vi är kompetenta nog vid förhandlingsbordet så vi kan casha in så mycket som möjlgit.
Annons: