/spanien/barcelona/forum/7633.aspx/spanien/barcelona/forum/7633.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-04-27 22:17
Det här var mitt perspektiv inför kvällens Madrid-derby: 1. Atletico Madrid behöver vinst för att stå på samma poäng som ärkerivalen - en chans man inte haft på åratal och en chans att slå tillbaka mot storebror. 2. Atletico Madrid ställer upp med ett lag som har haft vila hela veckan och all tid i världen att ladda inför matchen på alla möjliga sätt. 3. Atletico Madrid spelar mot ett decimerat Real Madrid som ställer upp utan nyckelspelare som Cristiano Ronaldo, Özil, Xabi Alonso, Sergio Ramos ... bara för att nämna några. 4. Atletico Madrid har inte vunnit mot ärkerivalen på 14 år och har alla verktyg för att kunna krossa förbannelsen efter ett par lovande säsonger både i Europa men även i Spanien. 5. Atletico Madrid har inför matchen en tämligen mer rutinerad startelva och trupp. 6. Atletico Madrid spelar hemma inför ett fullsatt Vicente Calderon mot ärkerivalen. Räcker inte det som motivation för att krossa ärkerivalen med minst tre baljor så vet jag inte om fotboll handlar om passion och vilja längre. Patetico (ett ökennamn jag motstridigt inte velat använda) levde upp till allt ökennamnet representerar. Inget tempo, ingen kvalitet, ingen koncentration, ingen vilja och ingen kreativitet. De förtjänade inte en enda poäng denna kväll och jag, liksom många andra fotbollssupportrar, blev bestulna på en match som skulle bli en av vårens höjdpunkter ur ett fotbollsmässigt perspektiv. Patetico kunde lika gärna skänkt CdR-pokalen efter kvällens avblåsning så slipper de leva upp till förväntningarna (dvs att skämma ut sig åter) nästa månad.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-27 22:11
Vi måste bara slå Betis annars ser det illa ut. Kan inte riktigt släppa tappet ikväll. Är rädd att det kan stå oas jäkligt dyrt. Litar dessvärre inte alls på laget för tillfället..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-27 22:04
Får sån jävla huvudvärk av vårt patetiska försvar och Patético som gång på gång säljer sig. Det har blivit en vana för de. Skit vecka för fan!
Barcelona Canaletes
2013-04-27 21:55
Det är otroligt. Jag hinner bli farfar innan Patético vinner mot Madrid igen
2013-04-27 21:55
Jag slår vad om att Patetico kommer slå oss. Någon som är emot?
Barcelonistas
2013-04-27 21:54
Blir en CDR titel för Real Madrid något som dom kan vara stolta över haha.

Skönt med liga guld :).
Barcelona Grande Barca
2013-04-27 21:53
A- madrid e fucking sämst o alltid varit mot real madrid, om de inte skulle vinna idag när fan har de tänkt o vinna? fyfan va arg ja blir jävla sopor !
Barcelona DM1982
2013-04-27 21:53
Jag är ledsen men Atleticos inställning när de möter Real äcklar mig, ingen heder alls utan de viker ner sig direkt. Att förlora mot Reall b-lag är ytterst pinsamt men ganska väntat.

Vem tror inte att de kommer kämpa som galningar när de möter Barcelona?
BARCA-més que un club
2013-04-27 21:52
Patetico klarar inte ens och slå Real som spelar med nästan hela b laget, pinsamt , hur fan ska då dom slå Real i Cdr finalen när Real har hela A spelarna tillgängliga lol
Barcelona Smogen
2013-04-27 21:51
Man känner sig alltid lika jäkla korkad och naiv när man tänkt "nu då, denna gången tar nog atletico poäng mot Real". Haha...som att det skulle hända, ibland undrar man om dom ens försöker
Barcelona Corazon
2013-04-27 21:51
så jävla fantastiskt att dom inte skäms, klarar inte av sånna här helger
2013-04-27 21:49
Ja , just det jag glömde av att både lagen är i CdR-finalen. Haha, kommer att bli kaos. Helt seriöst, så hoppas jag på att Real Madrid krossar de med 6-0.
Barcelonistas
2013-04-27 21:47
Trodde Atletico skulle vinna med typ 3-1 elr nått haha.
2013-04-27 21:46
Jävla atletico
2013-04-27 21:46
Jag skär av min högra hand om Barcelona vinner mot Patetico, för de kommer att förvandlas till vilddjur och kriga för tre poängen.
Barcelona Andreas-
2013-04-27 21:45
5-0*
Barcelona Andreas-
2013-04-27 21:45
Man ska nog ge fan i o se CdR-finalen. Blir 5-9 Real
Barcelonistas
2013-04-27 21:42
Man behöver inte vara någon raketforskare direkt för att inse dom stora problem som finns i laget just nu. Men herregud att folk ska gå till överdrifter och påstå att "jag inte är säker ifall vi vinner ligan" tyder ju på att något inte är rätt ställt innanför pannbenet.
Barcelona Corazon
2013-04-27 21:40
paaaaaaaaaaaaaaaaaaaateticoooooooooooo jag dör
2013-04-27 21:39
Andreas-

Det är det jag är inne på. Ska fan satsa 2000 kr på att de kommer besegra oss. De kommer att vara hungriga och törstiga efter vårt blod.

FUCK!
Barcelonistas
2013-04-27 21:38
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal - du tror alltså att vi kommer tappa poäng i 4 av 5 matcher?.

get a job pleaseeeeeee
Barcelona Andreas-
2013-04-27 21:37
Atletico kommer garanterat slå oss, gör knappast känslan av vad man ser nu bättre.
Barcelona ElTriplete
2013-04-27 21:37
Diego Costa vilken broder.
Barcelona Salcini
2013-04-27 21:36
@Hetfield:

Ja, det stämmer bra. Anledningen till det dock är att vi inte har något djup framåt i banan. Motståndarnas backlinje kan komma nära Messi, som bara möter, och även mittfältet vilket gör att ytorna för att passa-röra sig blir otroligt små. Detta leder till fler bolltapp på mittfältet. Skulle man spela med någon som ligger längre fram än Messi i banan så skulle det göra motståndarnas lag längre vilket lindrar trycket på mittfältet och vi kan då hålla i bollen lättare.
Barcelona A.Gaudi
Jo fast domaren är inte så delaktig i att atletico förlorar derbyt. Det sitter i väggarna att förlora mot real. Även om atletico ledde med 3-0 efter första halvlek hade jag varit beredd att satsa pengar på att real skulle vända på steken.
Real Betis måste besegras i nästa omgång, för jag är helt hundra på att äckel Patetico kommer att sno poäng ifrån. Alltid bra mot oss, alltid!
Ja men vilka matcher är säkra? Valladolid hemma? :)
Barcelonistas
kom igen för helvete
Barcelona Smogen
2013-04-27 21:34
Ändrar över till Atletico matchen, ser en frispark till Atletico utanför straffområdet som domaren inte dömer för, 30 sekunder senare ser jag en felaktig offsideavblåsning på en fristående Falcao i straffområdet. Jag tänker "klassiskt Real och Spanien" och ändrsr kanal igen.
Barcelonistas
2013-04-27 21:33
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal - 5 matcher kvar och vi leder ligan med 11 poäng, den är avgjord chill out man.
Annons: