/spanien/barcelona/forum/7632.aspx/spanien/barcelona/forum/7632.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2013-03-10 00:01
Men det beror på att Cesc saknar en roll i laget. Om man ger honom en roll där han vet vad han ska göra så kommer han att börja prestera.

Det är klart att han ser seg och loj ut när han sätts i en roll där han ska dribbla och glida förbi spelare, han måste istället få vara den som sätter passningarna eller gör målen.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-09 23:51
Alves: "Iniesta puts his hand in the fire for Barça to qualify for next CL round? I won't do that, I put my whole body in the fire (smiles)" Visa det på tisdag!
Postat via SvenskaFans-appen
Barieta
2013-03-09 23:43
Song spelar för fegt, han måste våga slå bollar framåt istället för i sidled. Verkar som han inte vågar att ta för sig, för i Arsenal var han ju bra mycket bättre han vad han visat här än så länge
Barcelona Gio Style
2013-03-09 23:37
Grejen med Adriano är att han värderar situationer riktigt bra. Alves briljerar emellanåt men kan också göra riktiga idiotgrejer. Adriano däremot vet exakt när han ska dribbla och när han ska passa. Även när man ska gå på skott =)
2013-03-09 23:32
Jag om någon klagar rejält på Fábregas, vissa gånger med glimten i ögat men ibland blir man ju tokig på människan. Han är 25 år och har alla förutsättningar för att han ska spela sitt livs fotboll men snubben rör sig som en tvättmaskin, tappar boll konstant och är riktigt svag i långa stunder. Fanns en tid folk klagade på att Keita tappade boll på mittplanen. Det var lite mer forståligt att en spelare med halvdan bollkontroll som tvingas lära sig tiki-taka vid 28-29 års gör det men när La Masia-sonen Fábregas tappar enkla bollar vid varannan mottagning så är det rent ur sagt dåligt i min bok. Sen hjälper det inte heller att han ser så jävla loj ut, du ville spela i Barça, dags att visa det! Fattar inte hur han kan ha gått från PL:s bästa mittfältare till det här.
Barcelona FCB_Messi
2013-03-09 23:26
Ska man chansa lite så hade jag startat : Valdes Pique - Puyol - masken Alves Busk. Adriano Xavi. Iniesta Alexis. Messi
Barcelona FCB_Messi
2013-03-09 23:24
Jag är också för adriano före Alba faktiskt . Alba är lite för lätt att läsa . Man vet i stort sätt vad han ska göra varje gång . Adriano vet man aldrig vart man har och han kan göra det oväntade precis när som helst. Jag hade startat så här: Valdes Alves-P-P-adriano Bush Thiago iniesta Alexis - Messi - villa
Barcelona Sersari
2013-03-09 23:24
Mot Milan vill jag se följande startelva: Valdés Adriano-Mascherano-Puyol-Alba Thiago/Song-Busquets-Iniesta Messi Alves Piqué Ganska galen elva kan tyckas, men låt oss vara ärliga, vi har absolut inget att förlora och om inte vi försöker oss på något nytt och överraskande så kommer det sluta med ännu en utgång. Våga chansa, våga vara modiga. Inget mer statiskt, långsamt och sönderläst spel. Nej, tack. Inter 2010. Chelsea 2012. Milan 2013. Tredje gången gillt, dags att göra oss själva rättvisa och bomba oss igenom den där jävla bussen. Viktigast av allt är att vi tar till alla möjliga taktiska och sportsliga medel för att ge det här en ärlig chans. Att spela med samma elva varje viktig match och utan någon som helst förändring eller förbättring är inte att vara ärlig. Det är att vara naiv och feg. Nu är det dags, en era(i Europa iaf) ska summeras eller fortsätta ett litet tag till. Och vi skulle alla vilja se den vackraste sagan av alla fortsätta ett litet, litet tag till. Framåt FC Barcelona!
Barcelona Andresito
2013-03-09 23:23
Haha omg Song
Fais
2013-03-09 23:23
FCB Més que un club Adriano imponerar alltid. Tycker att han är lite säkrare än Alba. Måste vara rutinen. Visst sätt Pique på topp men tror du verkligen att han kommer vinna några nickdueller?? Hur kan man vara så dålig på att nicka ????? Har han inte alltid spelat mittback?? ALexis/Messi till med Xavi ser ut ut att ta honom i nickduellerna. Pique = Jag blir arg bara jag hör hans namn. SÅ mycket han har svikit de 2 senaste säsongerna.
Barcelona FCB Més que un club
2013-03-09 23:14
Är jag den enda personen härinne som tycker att Adriano borde få chansen från start på Tisdag? Tycker personligen att han är en smartare spelare än Alba. Värderar situationer bättre och har ett riktigt bra skott som lär behövas på Tisdag med tanke på att Milan kommer att parkera bussen. Kanske låter dumt men varför inte låta Pique starta på topp?! Bryta mönstret och överraska? Hans längd och styrka kommer att behövas i anfallet.
Barcelona Hetfield
2013-03-09 23:14
Kritiken mot Cesc känns lite tuff. Han måste få en klar roll i laget, antingen så ska han slå passningar eller så ska han göra mål, han ska inte göra båda. Cesc är inte heller en spelare som ska dribbla eller glida förbi spelare, men han sätts oftast i den situationen och det är därför man får se hans brister.
2013-03-09 23:10
@Rambla~ el chico dorado Tror precis som du att han kommer starta bara för att han är Xavi. Personligen ser jag hellre Thiago från start tisdag, han må slå idiotpassningar à la Deco ibland men han vill hela tiden framåt och det kommer behövas i allra högsta grad mot västtrafik bussen. Det har ryktats en del om att man kommer spela med fyra anfallare med Messi lite mer tillbakadragen men tror på en traditionell elva faktiskt. Med Fábregas sittandes på läktaren också.
Barcelona Acrobat
2013-03-09 23:06
@ Rambla: Haha jag såg också det! Bara för att de lyckades vinna mot ett Barcelona i formsvacka så tror de plötsligt att de är på samma nivå. Haha de ska vara glada att Barca inte är i högform... då hade det kunnat bli 5-0 på tisdag. Nu tror jag ändå att Barcelona lyckas vända det här trots svackan, eftersom ett Barca i svacka ändå är bättre än ett Milan i sitt livs form! Det kommer dock bli tufft, med tanke på att Milan kommer parkera bussen! Två mål under ordinarie tid och Messi avgör i förlängningen!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-09 23:00
Jag tycker inte Xavi ska starta på tisdag. Tyvärr tror jag att vissa spelare pga status får spela trots dålig form eller fysisk status. Xavi tillhör ju den skaran. Han var inte redo mot Madrid i CdR men fick han starta.
Barcelona Piqué y Puyol
2013-03-09 23:00
Dubbel.
Barcelona Piqué y Puyol
2013-03-09 22:59
Väldigt nöjd med Alexis insats idag! Han har förtjänat en startplats mot Milan. Tycker att vi borde ställa upp med denna elva mot A.C Mohawk:

Valdes
Alves P - P Alba
Messi Sergio Iniesta
Pedro Villa Alexis

Barcelona Barca King -
2013-03-09 22:58
Alexis visade en fin formkurva redan i Madrid matchen tyckte jag. Fan vad Arsenal har blåst oss de senaste åren. Hleb, Song Fabregas. Snart har vi betalt av deras Arena när vi värvar Martesacker i sommar.
Barcelona Canaletes
2013-03-09 22:55
Sist Barca höll nollan va mot Córdoba med Pinto i mål. Idag nollan igen, med Pinto i mål.:/
Barcelona enkos
2013-03-09 22:49
Gud vad jag känner mig trygg när det är två defensiva mittfältare på plan, idag i slutet av matchen Song och Busken.. -------- Valdes ---------- Alves - P - P ------Alba -----Masken - Busken----- ---------Iniesta---------- Pedro - Messi - Sanchez När vi har Masken och Busken samtidigt på plan framför P P så kan Alves och Alba spela mer som mitt-yttrar och anfalla med gott samvete.. ...och det kommer att behövas mot Milan...
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-09 22:45
Det var ett jävla lipande på ynglen hos Milan-fansen här på SF. Tydligen har spelare i Barca varit kaxiga i intervjuer inför returmötet. Vad fan är problemet? Får inte spelare tro och hoppas på en vändning, inge hopp och tro till sina fans? Nej, tydligen måste de visst krypa, vara helt uppgivna och resignerade mot Grande Milan, piu tituli och...yada yada. Så tröttsamma. :P
Barcelona Hetfield
2013-03-09 22:39
Jag minns att jag för ett par veckor sen så att jag ville ha lite spänning i Barcelonas matcher, nu vill jag bara att Barcelona vinner och vinner.

Tello visar varför han bara ska vara en supersub, och Thiago visar varför han ska ta över mittfältet en dag. Vilken teknik.
Barcelona enkos
2013-03-09 22:38
@Andresito:

Det är bara att lyfta på hatten... Detta kommer ingen någonsin att upprepa..
Coach Pep,
2013-03-09 22:33
Reflektioner. Detta var en match med två ansikten, dvs den var horribel och fantastisk på samma gång. Oavsett om vi mötte ett avdankat Deportivo så var det uppfriskande att se ett försvar som åtminstone gav illusionen (tack vare Deportivos oförmåga) att för en gångs skull se stabilt ut. Puyol var den som höll ihop det hela och avvärjde faktiskt det lilla Deportivo försökte stångas med. Enligt mig såg kaptenen hur fräsch ut som helst och är därmed given mot Milan på tisdag. Han fick till och med Mascherano att se stabil ut och visade en beslutsamhet som bara han kan bemästra. Tycker dock trots allt det är ett litet dilemma angående vilken mittback som ska utelämnas mot Milan. Piques längd behövs, Puyols grinta behövs och Mascheranos långbollar behövs. Troligen blir det väl Mascherano som utelämnas? Vidare tycker jag man måste poängtera Alves insats. För ett tag sedan påpekade jag att anledningen till Alves s.k. nedgång ligger i att Jordi Alba fått det största offensiva ansvaret och mest bollar att jobba med. Idag, utan Jordi Alba så fick Alves det utrymme som saknats och han var inte sen med att börja briljera. Idag visade han att han fortfarande är världens bästa högerback offensivt. Vill ni fortfarande sälja honom? Över till mittfältet där den horribla delen av matchen utspelade sig. Thiago är ett "freak of nature" talangmässigt och bidrar mycket i passningstempot men rätt som det är slår han en fullkomlig idiotpassning. Det har pågått hela säsongen men jag tror helt enkelt det beror på att han inte spelat så mycket på den här nivån ännu. Han är "för bra" för sin ålder och ibland hinner orutinen ikapp honom helt enkelt. Det är något som kommer slipas bort med tiden. Thiagos enstaka felpass är dock en piss i havet jämfört med Fabregas som totalt slagit knut på sig själv. Man kan säga vad man vill om Camp Nou publiken men i slutändan ger de spelarna vad de förtjänar, och i kväll förtjänade Fabregas de där buropen. Om han startar mot Milan är vi totalt körda. Dels segar han upp spelet genom att vara seg i kroppen samtidigt som han också är seg med att slå passningarna. Dessutom försvinner han stora delar av matchen istället för att visa sig och ge passningsalternativ. Han är helt enkelt inte kapabel att vara mittpunkten på vårt mittfält. Det andra störningsmomentet är Song som inte heller bidrog med ett skit förutom att gömma sig och sega upp spelet. Klasskillnad var det dock när Busquets steg in, tog tag i taktpinnen och fördelade bollar som en majestätisk general. Min slutsats är att Busquets, Iniesta och Thiago bör starta på mittfältet mot Milan. Dessa tre maximerar vårt passningstempo samtidigt som Iniesta och Thaigo också är våra farligaste mittfältare framåt. Anfallet var intressant att se. Alexis gjorde förmodligen sig själv förtjänt att stata mot Milan. Länge sedan man såg honom göra så många rätt. Om ledningen planerar att värva Neymar och samtidigt offra en anfallare så skulle jag nog ändå offra Villa i slutändan. Jag gillar egentligen Villa mer än Alexis men bara Alexis slipar på sina avslut så kan han faktiskt göra Villas jobb och mycket mer. Villa sviker mig rejält ikväll, jag hade hoppats på att han ska vara en viktig kugge i vår, men hur ska man kunna lita på honom om han spelar som ikväll? Jag trodde han var mer beslutsam och mentalt stark än att skita ner sig sådär. Gällande Tello är det som vanligt. Han gör det som förväntas honom, men enligt mig bör han inte starta mot Milan. Han är för endimensionell och passar bättre att bytas in för att bryta mönstret. Slutligen stort plus till Messi som kommer in och gör allt rätt och visar varför han är överlägset bäst i världen tillsammans med Iniesta. Dessa två tänker fotboll på en extremt hög nivå samtidigt som de kan omsätta sin genialitet omedelbart till verklighet eftersom de tänker och agerar snabbare än blixten. Hur det än går så är vi cules välsignade med dessa två. Det jag gillade mest matchen var i alla fall att det blev uppenbart vilka som bör spela mot Milan, och vilka som INTE bör det.
Barcelona ~Més que un club~
2013-03-09 22:32
Okej tack!
Barcelona DM1982
2013-03-09 22:28
@~Més que un club~:

2013-03-09 22:27
Såg inte matchen, någon som vill berätta hur dom spela..?
2013-03-09 22:24
Gött med en vinst och pricken över i:et, en hållen nolla! :D
Barcelona FCB_Messi
2013-03-09 22:22
Startar sanchez på tisdag och gör ett mål eller jävligt bra ifrån sig så Barca går vidare så ska ni få se hur det lossnar för honom . Det är så en spelare lossnar .
Barcelona Barca King -
2013-03-09 22:18
Vazquez (coach Deportivo): "Attacking using the wings is the easiest thing. Barcelona do the difficult thing: attacking through the centre.
Annons: