/spanien/barcelona/forum/7628.aspx/spanien/barcelona/forum/7628.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-09 19:05
Pedro startar på tisdag.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-03-09 19:05
Barcelona line-up (official): Pinto - Alves Puyol Mascherano Adriano - Cesc Song Thiago - Alexis Villa Tello
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-09 18:30
Mål av Delle där :-)
2013-03-09 18:24
Vilken jävla miss av Luis Alberto där!
2013-03-09 18:21
BARCA-més que un club (Barcelona) Det var snarare bjudningar haha! Vette fan vad backen sysslar med vid första målet och vid andra målet lyckas målvakten med att missa bollen totalt, även om det var en bra löpning av Zlatan och en bra slagen djupledsboll.
2013-03-09 18:20
@Ride_The_Big_One(6) Det är en väldigt fin målvakt, relativt ung dessutom. Har stått för riktig bra insatser sen han kom till Paris och är den som kommer ta över efter Buffon i landslaget. Hade mer än gärna sett Barcelona värva honom, men det lär väl bli Reina eller någon liknande, tyvärr.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-09 18:19
Vill se en del rotation idag. Startspelarna ska vara hungriga på tisdag. Ser också gärna att Roura går efter dagsform, det är för många "givna" spelare som inte presterar, och det finns många duktiga avbytare.

Pinto i mål såklart, Montoya, Mascherano, förhoppningsvis även Bartra som mittback, och Adriano(skadad?) till vänster. På mitten Song, Thiago och Cesc eller Iniesta, gillar kombinationen Thiago-Iniesta väldigt mycket och det känns som att de själva kan luckra upp ett helt försvar. I anfallet hoppas jag Messi vilas, men sen är det öppet då vi inte vet vilka som startar på tisdag.
BARCA-més que un club
2013-03-09 18:19
LOL Zlatan vänder matchen för Psg på mindre än 5 min gör han själv 2 mål ;)

Sådana mål vill vi se av Messi på tisdag mot Milan snabba 2 mål framåt :)
2013-03-09 18:16
Zlatan behöver inte ens söka ytor, motståndarna verkar se till att skapa dom åt honom haha
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-03-09 18:11
Vampíro - Ànims Tito Det var ett oväntat kort du drog fram i Sirigu. Satte precis på matchen, antar att han varit bra och så men jag antar att du följt honom under några matcher? Annars håller jag med dig angående Psg, verkar inte ha någon spelide utöver att man hoppas på att dem där framme löser det. Känns bekant :(
2013-03-09 18:07
velka (Barcelona) Varför skaffar du inte ett konto på bet365? Dom visar alltid barcas ligamatcher och en del av b-lagets. Dom visar b-lagets match där nu
Barcelona velka
2013-03-09 17:59
Barcelona velka
2013-03-09 17:58
Någon som kan tänka sig att länka till en fungerande stream till Barca B
2013-03-09 17:45
Vampíro - Ànims Tito (Barcelona) Håller med dig. Att dom tog sig vidare mot Valencia är ett under. Dom kan tacka Valencia för att dom sög skit i första mötet.
2013-03-09 17:39
Fan vad kassa PSG är, inget som helst eget spel utan litar på att Ibra ska rädda dem. Påminner lite sorgligt om Barça de senaste matcherna, fast ännu sämre. Hade gärna sett Sirigu som målvakt i Barcelona, blir dock en omöjlig värvning. Vill inte ens tänka på hur mycket de hade krävt för honom, för att inte nämna lönen.
2013-03-09 17:39
Börjar tycka att det är kul att kolla på franska ligan!:-) Inte för att lagen alltid håller speciell kvalité men det är bra tempo och väldigt fysiskt:-) Fast om man hatar långbollar och chansartat spel så är det verkligen inte rätt liga att kolla på
Anims Tito
2013-03-09 17:34
Vilka tror/tycker ni ska ta plats på mittfältet ikväll?

Jag hoppas på Thiago , Song, Fabregas , de borde klara Deportivo. Iniesta och Busquets kan behöva lite vila inför Milan matchen.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-03-09 17:25
Verkar som om Kiko Casilla bänkat Alvarez i Espanyol-målet. Intressant.
Barcelona Cedqvist
2013-03-09 16:57
@Vamos Blaugrana:

Det gamla Barca? Du menar det Barca med Messi, Xavi, Iniesta, Puyol, Piqué, Valdés, Pedro, Villa etc.? Vi är fortfarande världens bästa lag, formsvacka eller ej...
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-03-09 16:52
@enkos:

Det gamla Barca möjligtvis och barca med Tito..
Barcelona påfågeln
2013-03-09 16:30
enkos: Montoya får förhoppningsvis starta, mittbackar är nog Pique och Mascherano, kanske Adriano på vänsterback om inte han ska spela mot Milan. Thiago och Song på mittfältet, ska Cesc bänkas mot Milan får också han starta. Messi är given, Tello och Alexis på kanterna kanske? Pinto i mål. Typ så skulle det kunna se ut,men det är såklart bara vad jag tror efter att ha läst nån tidnings elva. Messi kapten om min elva står sig :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-09 16:29
Jag tycker man kan vara optimistisk men inte snacka så jävla mycket innan matchen. Jag tror på att spelarna jobbar hårt för att gå vidare men på vissa uttalanden känns det som att de är säkra på avancemang, vilket låter väldigt konstigt med tanke på förutsättningarna. Det hade varit bättre att säga något som att det kommer bli tufft, men vi kommer göra allt vi kan, eller helt enkelt bara hålla käften och koncentrera sig på sitt jobb.
Barcelona enkos
2013-03-09 16:02
Coach Pep;

Ingen chans att Milan kan kontra sönder oss. Milan är fega och kommer inte våga lämna sin planhalva, om de ens gör det så kommer de inte göra med mer än två man och där kommer våra backar att vänta och käka upp dem.. Förstår inte folks negativa bilden. Själv är jag stor optimist.. Vi är Barcelona, vi kan slå vilket lag som helst...
Barcelona enkos
2013-03-09 15:59
Vilken elva kan vi förvänta oss ikväll, den bästa, blandning eller b-laget?
Coach Pep,
2013-03-09 15:57
Leo Messi: We will rise against Milan
Roura: If I were Milan, I would not be relaxed
Roura: I'm confident we will pass through to the quarter finals
Puyol: We have a plan to return to winning ways…People invent many possible reasons for our defeats, but the dressing room is united. If you saw how we were training you would not doubt us.

...Så kontrar Milan sönder oss igen......
Barcelona Barca o Mort!
2013-03-09 15:35
B-Guden

Jag ser inte att det skulle vara problemet, vårt spel har inte ändrats allt för mycket sen förra säsongen :/
Barcelona B-Guden
2013-03-09 15:06
@enkos:

Barcas spel, ingen ska löpa vi ska vägspela oss igenom, där är problemet
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-09 14:42
Jag är på semester, har ingen koll på fotboll på en vecka och resultaten har varit skit som Barcafan. Två raka förluster mot Madrid och fem raka Clásicos utan vinst, det svider rejält. Lägg till Milanförlusten och att Real går vidare på det sättet de gör och fotboll känns rätt jobbigt just nu.

Nu är det dock match idag där bara vinst räknas, och sedan är det fullt fokus på Milan. Vi ska göra säsongens match för att vinna där, det ska till att varje spelare spelar på i stort sett toppen av sin förmåga. 100 % inställning, vi ska springa mer än Milan, vinna tillbaka bollen snabbt, spela med ett högre tempo och sätta chanserna samt inte göra några försvarsmisstag. Om vi gör detta går vi vidare, men det är såklart lättare sagt än gjort.
Barcelona Barca King -
2013-03-09 14:16
Sitter och kollar på Madrid tv på Canal plus och de får inte nog att visa el Clasico vinsten. Nu när man ser det i efterhand ser man hur många gånger valdes räddade oss, synd att han är inställd på att lämna.
Barcelona Barca King -
2013-03-09 14:09
Jag finner det konstigt att Neymar har inte förnyat kontraktet med Santos. Han kommer ändå säljas men varför inte tjäna på honom ännu mer? Varför köper psg Lucas moura för 40 miljoner utan att visa en dugg intresse för den största potentiella stjärnan Neymar? Ingen visar samma intresse som Barca. Det känns som att affären är klappat och klart.
Annons: