/spanien/barcelona/forum/7626.aspx/spanien/barcelona/forum/7626.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Cesc#4
2013-05-31 12:25
Faaan måste valdes stanna?
Låt Pinto få starta alla matcher sen lägg, valdes på bänken det skulle va drömscenario!
Barcelona Rambla~
2013-05-31 12:19
Hm, är det inte lite fegt av Valdes att inte svara på några frågor? Det är tydligt att han vill lämna på fri transfer nästa sommar. Då bestämmer han själv sin nästa destination utan någon inblandning från klubben. Eventuellt får han väl någon sign-on bonus från nya klubben också kan jag tänka mig.

Det kan vara en bra idé att behålla Victor ännu en säsong trots att ha lämnar utan någon ersättning, men då bör man värva in hans ersättare redan denna sommar. Då kan denne få en perfekt inskolning i klubben under en hel säsong. Då kan det vara värt att offra de pengarna man går miste om när Valdes lämnar.
Jeffson
2013-05-31 12:04
Katalano

Nej jag tror inte heller det. Men jag vill det. En stjärnback måste in, detta är viktigare än Neymar. Sedan tror jag inte att Bartra är nästa startback i Barcelona, däremot verkar ju alla vara överens om att Marquinhos är världens bästa back om några år. Jag har inte sett honom mer än ett par gånger men om det är så som alla säger så får gärna han komma istället för att man ska köra på Bartra som inte kommer sticka ut nåt speciellt.

Isåfall hade det sett ut så här: Pique - tex Silva. Med Puyol, Marquinhos och Masken bakom. Då får Bartra lånas ut eller säljas, helst med buy back klausul. När Puyol slutar kan Bartra komma tillbaka. Men detta är som sagt bara mitt önsketänkande och inte direkt trovärdigt :)
Barcelona Katalano
2013-05-31 11:40
Jeffson Som jag ser det så kommer aldrig klubben att köpa in 2 mittbackar i år. Man kommer att lägga allt fokus på att få en stjärnback som kan spela med Pique och sedan ha Puyol, Masken och Bartra bakom( I värsta fall även Adriano och Song/ Busi). Tar man in 2 mittbackar så finns det ingen speltid för Bartra alls och det kostar dessutom för mycket när man kan lägga pengarna på målvakt och/ eller anfallare istället.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-31 11:39
Valdés vill stanna ja, men klubben får ju sälja honom. Och han kan tänka sig att lämna om klubben vill. Men stannar gärna kontraktet ut.

Så inte helt säkert att han spelar i Barcelona 1:a september.
Barcelona fursten
2013-05-31 11:34
1.70:
Hur långt fick Pinto förlängt?
Jeffson
2013-05-31 11:33
Ok, så Valdes stannar alltså ett år till?

Då är det bara att hoppas att man plockar in Ter Stegen redan denna sommar. Låter honom spela cupen och några ligamatcher och ge honom en privatlärare i spanska. Detta hade varit det absolut bästa. Men om man inte köper in någon nu så är det bara korkat.

Och in med 2 mittbackar. En färdig och en Marquinhos. Sen räcker det.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-05-31 11:33
Katalano

Nu gäller det bara att ledningen samt Tito tänker på detta sätt och försöker få in en rutinerad snabb mittback som Luiz/Silva för om man vill vara bäst så kostar det. En Marquinhos är en spelare för framtiden som kan bli världens bästa mittback med sin talang men just nu så kan han inte styra Barcelonas backlinje i t.ex. ett CL-slutspel..
Barcelona Katalano
2013-05-31 11:31
NoGo™

Håller med dig där. Med tanke på att Valdes stannar så måste Reina vara helt ointressant att ta in i nuläget.
Barcelona Katalano
2013-05-31 11:31
Barcaholic

Som jag även nämner i förra inlägget så kan man ta av nästa års transferbudget till ny målvakt istället och på så sätt lägga större summa på andra positioner i år. Kan vara värt det även om det är att skjuta problemet till framtiden.
Barcelona NoGo™
2013-05-31 11:29
Ska de plocka in en målvakt nu så måste väl Ter Stegen vara det ända alternativet? Kan inte fatta varför man ska plocka in Reina för att "se o lära" liksom. Men vi får se hur klubben resonerar.
Barcelona Katalano
2013-05-31 11:28
Alvés - Por Que? Precis. En försäljning av Valdes kommer ju inte att generera lika mycket pengar som en ny målvakt kommer att kosta också. Skjuter man på detta till nästa års transferbudget så kan man ju lägga mer pengar på andra spelare under detta fönster, precis som du är inne på.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-31 11:27
Men pinto känns ju enormt överflödig.. Tabbe att förlänga hans kontrakt veckor innan valdes beslut att lämna?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
@Alvés - Por Que?:

Vi har fattat att du tycker att ledningen är idioter, känns som om det räcker nu.

Barcelona Barcaholic
Katalano

Värvar man Ter Stegen den här säsongen samtidigt som man behåller Valdes kan jag tycka är en smart ide med tanke på att det lär ta tid för Ter Stegen att anpassa sig till landet & Barcelona. Men med tanke på hur pengakåt Rosell är så tror jag inte det kommer hända.

Köper man dock ingen målvakt den här säsongen, så skjuter man bara fram problemet och man får inga pengar alls för Valdes vilket jag tycker är otroligt dumt.

Sen finns det folk här som säger att man ska ta det lugnt med att kritisera ledningen, och att allting är bara rykten. Men alla beslut dom har tagit hittills känns helt jävla fel!

Får väl hoppas man värvar åtminstone en riktigt bra mittback så som Silva/Hummels/Luiz. Köps bara Marquinhos ser jag det som ännu en misslyckad sommar för våran del, kan inte se hur en 19 åring ska komma in och styra hela vår backlinje.
2013-05-31 11:26
Valdes stannar alltså kontraktet ut! Blandade känslor kring det. Bara han är motiverad så är det nog bra. Vi slipper ta förhastade beslut, kan visserligen inte casha in, men sparar å andra sidan transferpengar i sommar. Blir det bara en mittback nu då tro?
Barcelona DM1982
2013-05-31 11:26
Nu är Valdes blir kvar så är det ett perfekt tillfälle att köpa in en målvakt och låta honom komma in i laget långsamt. Ett år se och lär för att sedan hoppa in nästa säsong.

För mig är det bara smart att göra så och det var även det jag trodde att klubben skulle göra från början. Målvaktspositionen är tuff, det är svårt att slänga in någon där direkt.
2013-05-31 11:20
Katalano

Om man tänker så kan det faktiskt vara ett smart drag, då man kan använda pengarna till en ny målvakt för att höja budgeten till mittbacksplatsen istället och då ha mer pengar till en eventuell värvning av Luiz/Thiago Silva/Marquinhos.
Barcelona Katalano
2013-05-31 11:13
Jag är inte så säker på att det är dumt att låta Valdes kontrakt löpa ut. På detta sätt kan klubben lägga fokus på att nu få in en mittback och eventuellt ytterligare en anfallare. Eventuellt ta in Ter Stegen dessutom som kan ta detta år till att acklimatisera sig utan att känna pressen från början. Alternativt skjuter man målvaktsproblemet till nästa säsong.

Jag är lite kluven i frågan faktiskt, men jag kan tänka mig att klubben resonerar på detta sätt och det kan vara smart.
Barcelona NoGo™
2013-05-31 11:08
Jaha klubben väljer alltså att skjuta upp målvaktsfrågan, de borde ju försöka casha in nu! Det är ju inte uteslutet att han lämnar ändå som jag fattar det. Han är öppen för diskussion med klubben om hur de vill göra.
2013-05-31 11:08
Idiot ledning.. Jag håller med att Valdes är en stor del utav vår historia men man bör sälja honom för att tjäna in lite pengar.. Han vill lämna gratis nästa år.... Idiot ledning helt klart
Barcelona Barcaholic
2013-05-31 11:07
@barcastuff: Official: Victor Valdes stays at Barcelona until the end of his contract in June 2014 #fcblive Så otroligt dumt att inte casha in redan nu och lösa målvakts problemet redan iår!
Barcelona Messidinho_10
2013-05-31 11:06
JAAAAAA HAN STANNAR!! @barcastuff: Official: Victor Valdes stays at Barcelona until the end of his contract in June 2014 #fcblive
2013-05-31 11:06
Official: Victor Valdes stays at Barcelona until the end of his contract in June 2014 #fcblive

.......................................................... Så vi ska alltså inte få casha in bara för att han vill lämna.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-05-31 10:58
Fais

Kan du klandra honom när han spelar i långboll ligan?
Nä men skämt åt sidan, Kompany var teknisk i sina unga dagar, men är nu byggd som en robot där passning och teknik inte är prio ett vilket gör att han är perfekt för PL.

:)
Barcelona Messidinho_10
2013-05-31 10:55
Valdes håller pk strax fyfan om han lämnar oxå!! @barcastuff: At 11:00, press conference Valdes. At 17:00, press conference Puyol. At 17:00, training. After training, pre-match press conference Vilanova
Barcelona NoGo™
2013-05-31 10:53
Valdes presskonferens hittar ni här. Det verkar dock inte finnas en engelsk tyvärr så man får hoppas @barcastuff kan hjälpa till med översättningen.
Barcelona Katalano
2013-05-31 10:25
Läst på flera inlägg nu där man lägger skulden på Titi/Ledningen/ Roura. Min fråga till er är: Skulden för vad exakt?

Att man åkte ur CdR i semifinal? Vi har faktiskt vunnit ligan och Tito var tillbaka till uttåget av Champions league. Ligavinst, semi i CdR och Semi i CL är defenitivt en mer än godkänd säsong resultatmässigt. Vi kan dessutom uppnå 100 poäng i ligan. Detta trots vidriga sjukdomar på både tito och Abidal samt massor med skador i backlinjen.

Lite perspektiv tack.

Enda jag har att klaga på är att jag önskat se mer av våra unga talanger samt att spelet under hela våren inte nådde upp till den standard jag söker, untantag andra matchen mot Milan.
Barcelona perdixbird
2013-05-31 10:23
Vilken kanal kommer att visa U21 EM?
2013-05-31 10:19
Det sägs att Barca hade en överenskommelse med Liverpool om Agger förra sommaren men att Tito stoppade affären då han ansåg att den skulle stå i vägen för bartras utveckling. En fin tanke, men sen lät han ju ändå Adriano gå före... Då hade jag hellre haft dansken. Vad ni än säger, är det en riktigt bra mittback !
Annons: