/spanien/barcelona/forum/7625.aspx/spanien/barcelona/forum/7625.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-05-30 21:32
@barcastuff: Barcelona's buy option on B player Luis Alberto (20), on loan from Sevilla, does not expire at the end of May, but on 15 June. [eldes abcds] Kanske finns det ett litet hopp trots allt? Hm, vem försöker jag lura. När inte ens våra egna canteranos värderas speciellt högt längre lär knappast en inlånad spelare göra det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-30 21:27
Jag hoppas inte det är Tito som ligger bakom beslutet att inte låta Abidal fortsätta, för då man fan låta bli att ge honom en andra chans också
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-05-30 21:27
Ride_The_Big_One(6)

Absolut har det skett ett misstag, man borde hålla hårt i Abidal. Skönt att man kan kritisera utan att kalla tränaren för orm och vilja spotta på honom och allt annat skit man läser. Det är en f**ked up hård dag för alla fans och man kan mycket förståeligt tycka att Tito ska iväg av olika anledningar, inte minst pga hans hälsa som han åsidosätter och ger sig själv och sin familj en jävla massa stress. Klubben ska ha all kritik för hur man har hanterat situationen från början.

Tror inte att man skulle vinna på att göra sig av med Mascherano för att ge plats åt Abi. Man kunde ha lånat ut Bartra eller sålt Song kanske. Men Mascherano är en annan omtyckt och exemplarisk karaktär.

Hur som helst, tack för inlägget!
Barcelona Smogen
2013-05-30 21:24
Saken är att Abidal är borta i över ett år, kämpar för sitt liv mot cancer och för att komma tillbaka till fotbollen. Vad händer? Jo, han lyckas! Med en galen målmedvetenhet lyckas han ta sig tillbaka för att spela för Barcelona. Han får börja spela igen och något otroligt händer, det märks fan inte att han varit borta en enda dag. Han är kanske till och med bästa backen på planen. Det känns nästan som ett mirakel och efter klubbens tidigare stöd och uttalanden är det nu bara en formalitet att förlänga Abidals kontrakt. Då har vi dessutom troligtvis löst klubbens största problem till nästa säsong, det usla försvarsspelet där vi dessutom har för få riktigt bra backar i laget. Men vad händer? Jo, man skiter i kontraktet, klubben (läs Tito) sparkar ut killen och säger ungefär "bra kämpat Abi, men nej tack." Det är så jävla uselt vedervärdigt mot en av klubbens finaste och bästa personer så jag vet fan inte vad jag ska göra. Tito borde fan skämmas för set här idiotiska beslutet. Tappar man nu Thiago, köper in Reina och satsar på Adriano som mittback torde den här ledningen och tränaren göra några av de mest korkade besluten som Barcelona gjort under 2000-talet. Sitter på iphone så sorry om det blir lite fel men blir så jävla förbannad!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-05-30 21:08
Spelare som har så mycket hjärta för klubben som Puyol och Abi har växer inte på träd, att vi sakta men säkert börjar tappa spelare av den kalibern gör ont. Vi har inte många spelare som dem två, dem är unika i sitt sätt att ge extra energi med deras ledarskap och sammahållning. Vare sig beslutet var rätt eller inte gör det ont just nu, en av mina favorit spelare lämnar klubben och jag har blandade känslor över det hela att jag får ont i magen. Jag vill dock veta varför man inte väljer att förnya hans kontrakt med 1 år, jag menar sen han kom tillbaka var han rätt solid. Hade man inte kunnat casha in på masken och ha kvar Abi och ha rullians med Puyol? Jag må vara aningen enögd med tanke att han är en av mina favoriter, men jag anser att man gör ett misstag här.
2013-05-30 20:58
Det är väl ingen som har sagt att han mår dåligt? Sa Rosell och Zubi att Tito tycker Abirey är sjuk? Abidal borde absolut få en chans och bara vara med i truppen och spela när han får. Men hans ambition att spela tillräckligt mycket för att ev. göra comeback i landslaget är bara inte tillräckligt logiskt till nästa säsongs Barca med ytterligare en mittback i truppen. Men återigen: Tito har inte bedömt någons hälsa! Och argumentet att han själv är sjuk, varför... är bara löjligt. Han är tränare, inte spelare, och hans tumör är inte en levertransplantation som hållit honom borta i nästan 2 säsonger och hans hälsa är bra har ledningen sagt. Klubben gjorde rätt när de behöll Tito, det är starkt att riskera både ligan och CL i januari för att hjälpa sin cancersjuke tränare. Och som sagt så är det lätt att sitta här och bedöma allt utifrån, det är svårare att vara den personen som tar de svåra besluten och får massa skit. Men jag hoppas att man inte är en opportunist som bara vill ge Tito skit efter årets CL-misslyckande och att man gör på sig för att Heynckes o Bale o co. ryktas till Madrid.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-05-30 20:45
Jag tror att hatet existerar då Abidal själv säger att han mår bra, läkarna säger att han mår bra och att han själv sade i dag att om läkarna hade sagt annorlunda hade han övervägt situationen på ett annat sätt. När han sade att: "Jag hade gärna fortsatt, men att klubben såg det annorlunda" så skar det i mitt hjärta.

Abidal är en speciell spelare och om inte han förtjänar en ärlig chans att få komma tillbaka då har vi misslyckats. Varför säger klubben i december att det endast krävs en match och sedan skulle de förlänga hans kontrakt?
Barcelona koeman92
2013-05-30 20:38
Fan vad illa jag mår just nu, det här är inte det vackra FC Barcelona jag känner igen. Det här är inte samma klubb som för 7 år sedan gjorde mig dödskär i den och fick mig att älska både hela klubben och vad den står för. Det är Bara att erkänna, för tillfället är denna klubb ett stort skämt! Vi är värre än Real när de lät Raul och Guti gå ut genom bakdörren. Efter att detta hänt kan jag erkänna att vi inte är det minsta bättre än Real Madrid vad gäller moral och sympati, enda skillnaden är att våra pengar inte kommer från Spaniens skatteverk. Mår så illa nu att jag inte vet vad jag ska ta mig till, först Pep och nu Abi. Skulle inte förvåna mig om Messi, Puyol, Iniesta, Xavi eller Thiago också blev sålda. Tror jag går och slår hål i väggen, skiter i om jag får en fraktur på båda händerna. Mig kanske ni inte lär se här på ett tag, men jag kommer att fortsätta att läsa era inlägg. Tito, du är död för mig din åsna! Vill tillbringa denna låt till dig och helaledningen
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-05-30 20:32
Diar

''Tito
Här har vi största ormen. Han bedömer alltså Abidals hälsa när han själv är sjuk, jag vet inte om jag ska gråta eller skratta. Han är så jävla feg att det inte är sant. Jag är så jävla trött på Tito och jag vill ha bort honom till varje pris. Han har förstört våra ungdomar, han har förstört vårt lag och han är anledningen till att Abidal lämnar.''

Co-sign. Bort med Tito.
Barcelona Dinho the artist
2013-05-30 20:29
Diar
Håller inte med dig alls ang. Tito. Om du själv tycker han är pinsam och feg mot abidal är du likadan mot honom. Du tror inte Tito, om någon, vet vad abidal känner?
Så lätt att häva ur sig saker bakom en dator ibland. Tito sköter en av världens största klubbar med cancer och han tillbringar hälften av sin tid med att fara tvärs över jorden för behandling. Inte världens lättaste, tror knappast han behöver allt skitsnack hela tiden.

Hur mycket hade inte folk flippat om detta hat riktades mot abi?
2013-05-30 20:25
Jag vet inte varför man behöver förolämpa en annan som har kämpat mot cancer för att skydda den andra. Jag förstår inte heller respektlösheten mot Tito när det gäller hans bedömning av Abidals situation. Abidal sa att han vill spela fotboll, han vill t o m ta sig till Frankrikes landslag igen kanske sa han. Det får han inte i Barcelona, det finns alldeles för många spelare och Tito utgår ifrån det. Det skulle skapa lika mycket kritik i form av bristande speltid för Bartra och Abidal själv, samma personer skulle kritisera honom för det. Jag vill såklart också att Abidal ska stanna, men önskar honom lycka till istället och välkomnar honom tillbaka senare istället för att spotta på Tito.

Det Diar skriver stämmer inte ens, Tito har inte bedömt Abidals hälsa. Det låter bara korkat. Tito har bedömt hur fan han ska få allt att gå ihop med truppen och allas speltid. Ganska enkelt att bedöma Tito utifrån, ingen tänker på hur svårt beslut det här är egentligen för en som faktiskt har stått mycket nära Abi på sistone. Så falska påhopp och förolämpningar, ja det hoppas jag verkligen ger en fet jävla spärr!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-05-30 20:17
Rambla.

Jag har för mig att det har med att Spanien som vann VM fick en direktplats och med tanke på att de vann EM så fick tvåan följa med. Hade lika gärna kunnat skicka Spaniens b-lag dit. ;-)

Diar. Håller med dig. Väldigt märkligt beteende om det är så att TIto Vilanova tog beslutet om att Abidals hälsa skulle vara anledningen. Cruyff sade 2010 eller 2011 att Sandro föredrar portugisisk/brasiliansk fotboll. Vi får se hur långt han och hans ledning kan ta det.

Vi kommer tappa stora delar av tränarstaben. Muniesa beklagar sig över att ingen kontaktar honom, Bartra sitter på läktaren mestadels av matchernao och blir samtidigt erbjuden ett fyraårskontrakt. Frågorna kommer nog att hagla på fredagens presskonferens. Vi får se om Puyol och Vilanova kan ge oss de svar vi behöver.
Barcelona Rambla~
2013-05-30 20:15
Förhoppningsvis? Får han inte uttrycka sina åsikter?

Det är tydligen mycket upprörda känslor på forumet idag.
2013-05-30 20:09
Eller så får du en fet spärr förhoppningsvis Diar.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-05-30 20:09
Diar Skekha

Det var nog fan det bästa jag har läst här inne på väldigt lång tid! Sjukt mycket cred till dig som skriver ett sådant bra inlägg och jag kan inget annat än att hålla med dig.
Barcelona NoGo™
2013-05-30 20:07
@Rambla~

Ja det verkar vara så.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-30 20:05
Jag kommer skriva ett långt inlägg, antingen kan ni ta och läsa det eller så är det bara att bläddra ner.

Jag skäms, skäms , skäms och återigen skäms. ERIC ABIDAL har besegrat cancer två gånger och nu när han kan spela så ska vi skeppa iväg honom. Det här är en spelare som hela klubben älskar och en spelare som varenda spelare ser upp till. Om man inte kan förstå Abidals situation då är man inte mänsklig enligt mig. Jag har sett många sjuka kommentarer här idag, man blir nästan rädd. Det här med att Abidal komme tjäna onödiga pengar i ett år var bland det sjukaste jag har sett, jag skäms! Har Abidal sagt att han vill ha mer pengar? Går klubben i konkurs om vi ger samma lön till Abidal i ett år till? VAD HAR HÄNT MED ROSELLS ALLA SMUTSIGA AFFÄRER? Ett skämt. Vi har haft en nolla som DosSantos på läktaren hela året, men inte en jävel har sagt ett ljud här inne. Killen har gråtit sig kvar i ett år men har fått stanna för att han är gullig och ödmjuk och är från La Masia. När det gäller Abidal så verkar det ha kommit nya regler. Har inte Santos fått "pengar" i onödan? Har inte han varit i vägen för unga spelare som ÄR BÄTTRE ÄN HONOM? " Mer än en klubb" Det där är största mytet. Våran piss ledning och våran piss tränare har skämt ut klubben. Det roliga är att Tito har bestämt Abidals öde och menar att hans hälsa klarar av ej det när han själv har cancer. Vem fan är du egentligen? borde du inte ta hand om din hälsa egentligen? Pajas

Tito
Här har vi största ormen. Han bedömer alltså Abidals hälsa när han själv är sjuk, jag vet inte om jag ska gråta eller skratta. Han är så jävla feg att det inte är sant. Jag är så jävla trött på Tito och jag vill ha bort honom till varje pris. Han har förstört våra ungdomar, han har förstört vårt lag och han är anledningen till att Abidal lämnar. Han är så jävla feg att han toppar laget mot Valladolid när ligan är avgjort bara för att ta sina jävla hundra poäng. Ta de där poängen och stoppa upp de i baken på dig. Jag kommer spotta på skärmen varje gång jag ser Tito nästa år. Han är körd för mig ovasett tio titlar eller 0. Jag byter inte bort ABIDAL mot tre CL pokaler.

Rosell och Ledningen
Jag fattar fortfarande inte hur folk kunde rösta på honom, de måste ha varit höga.. Mannen som saknar allt som har med klubbkänsla att göra och tänker endast på sina jävla sedlar.. Vi har tappat Abidal och Guardiola på grund av honom, så vem kommer näst? Puyol? Messi? Xavi? Rosell är ett skämt, han låter Tito stanna men skeppar iväg Abidal när de har exakt samma problem, men nej vi ska vara annorlunda här. Hela ledningen är ett skämt och jag skäms över de. Abidal kommer att skriva på för ett nytt lag, det säger allt om våran "vackra" och "gulliga" klubb. "Mer än en klubb." DET HÄR HADE ALDRIG HÄNT UNDER LAPORTA. ALDRIG!!!!!!

Det här är mitt sista inlägg på svenskafans. Jag kommer skriva här igen när Tito får sparken eller när vi får en ny president, jag står inte ut mer.. De måste BORT!. Jag kommer fortfarande att läsa era inlägg cules men det finns ingen mening med livet efter Abidals situation. Vi har nått gränsen nu! Är det något så är det bara att PMa eller finns på twitter (Diar Shekha)

Adios Cules
Barcelona Rambla~
2013-05-30 20:01
Förresten, av vilken egenskap är Italien med i C-Cup? Vad har de vunnit på sistone? Trodde det var de olika kontinenternas mästare som ställde upp i C-Cup. Är det kanske finallagen som är med, som i Europa Spanien - Italien?
Barcelona NoGo™
2013-05-30 19:59
AbiRey! Älskar den mannen alltså!
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-05-30 19:49
Är presentationen på måndag? Fan, varför hade jag fått för mig att det var nästa fredag...tänkte boka en spontanresa ner dig bara för att se den
Barcelona Rambla~
2013-05-30 19:45
Jonas

Visst är det kul med värvningen av Neymar men det är så mycket annat som är skit rent ut sagt i klubben att den största glädjen över Neymar redan runnit av mig. Det finns så mycket annat som enligt mig sköts illa och jag är verkligen orolig över den närmaste framtiden.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-30 19:43
Neymar mål/match snitt under hans tid i Santos (endast ligan)
2009: 0,30
2010: 0,51
2011: 0,62
2012: 0,82

Markant ökning! Han har verkligen blivit effektivare med åren. Det är så kul att alla haters på puertan/aftonbladets kommentarsfält redan dömt honom att misslyckas.. Vi snackar alltså om kung Ronnies inofficiella son.

Är det bara jag som längtar tills Neymar ställer sig och börjar trixa på planen på presentationen på måndag?
AndreMario
2013-05-30 19:39
@Hetfield:

Haha verkar som red har något emot mig. Blivit nick och ipspärrad när jag firat mål med lite för många bokstäver också :D samtidigt som andra gjort samma sak men inte fått nåt.
Barcelona DM1982
2013-05-30 19:36
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Puyols presskonferens är en vanlig sådan, det är alltid någon spelare som säger några ord innan match. Det brukar inte vara något speciellt som kommer fram då. Däremot så borde han lägga ner landslaget och fokusera på Barcelona, det är dags för det nu.

Valdes däremot kommer nog säga att han är färdig för Monaco och kommer dra efter sista matchen.
2013-05-30 19:28
Frågan är vad Puyol har på hjärtat. Förhoppningsvis säger han att han lägger ner landslagskarriären och satsar bara på Barca det sista. Tito har presskonferens kl 6 och så har vi även Valdes som ska prata med media imorgon. !Sergio_ Busquets! Det är Tymochuk som har sagt det där, och han har sagt att det är 99% chans att han sticker till Madrid. Ska man gå efter chansningar så är Cavani, Suarez, Bale, Gundogan och Isco redan i Madrid. Sen så har Madrids val av tränare och vad Bayern gör med sitt lag ingenting att göra med vad Barca har lyckats eller misslyckats med. Trots vår cancersjuka tränare har vi nästan 100 poäng i ligan och Mourinho är sparkad. Du gör 5 punkter av olika "affärer" och utser Barca som förlorare när endast 1 punkt är relevant för framtiden i Barcas synvinkel.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-05-30 19:24
'Heynckes is 99 per cent going to Madrid' Man måste säga att vi blir de största förlorarna om detta går igenom. 1 Vi blev av med vår tränare (klubbens bästa någonsin?) 2 Vi förlorar honom till ett rivallag i Europa 3 Madrid gör sig av med Mourinho, mannen som förstörde Real självständigt. 4 En av Europas bästa tränare just nu tar Mourinhos plats eftersom vår gamla tränare tog hans gamla plats i det lag han vann CL och ligan i förra säsongen. 5 Vår andratränare med canser (vilket gör att han riskerar att vara borta stora delar av säsongen) tar över vårt lag Största förlorarna av Munchen/Real/Barca i denna affärr…Barca!
Barcelona Rambla~
2013-05-30 19:19
Borde vi inte ha köpt loss Luis Alberto? Han har varit en av B-lagets bästa spelare den här säsongen är något av en assistkung. Varför inte utnyttja köpoptionen och sen låna ut honom? Han är ju bara 20 år. Om något år eller två kanske vi behöver en sådan spelare i truppen. Tyvärr så jobbar inte den här klubben på det viset utan istället har man inget tålamod med talangerna längre verkar det som och låter alla bara lämna utan att ens få betalt för dom. Jag tycker det sköts för dåligt alltså.

Det är en enormt stor skillnad att ta en plats i en av världens bästa klubbar när man kommer från spel i Segundan och är typ 20 år. Gapet är alldeles för stort, speciellt med tanke på vilka spelare som nu finns i a-truppen. Framför allt då mittfältare och anfallare. Varför inte låna ut spelare till klubbar i Primeran där lagen håller hög klass nästan ända ner till bottenskiktet. Spelarna lär ju utvecklas så länge de får speltid. Dessutom lär de härdas både mentalt och fysiskt.

Ah fan, jag är verkligen besviken på hur klubben hanterar detta. Det känns verkligen surt med Eusebio som tränare då spelarna inte verkar utvecklas ett skit för tillfället.
Barcelona petersays
2013-05-30 19:15
" Det här blir väl mitt sista inlägg på ett tag. Men jag antar att de flesta är väldigt emotionella och det gör att man blundar för mycket." Good riddance! Man kan också vända på det och säga att vissa här inne är alldeles för rationella och verkar sakna känslor för spelarna. Lex Thiago (gnällig, kan ta sitt pick och pack och dra) och Lex Abidal (uppenbarligen obrukbar närmaste året?). Man verkar förespråka ett jäkla slit och släng av spelare som trots allt spelat i klubben väldigt länge och bidragit till många av våra resultat. Hade man velat hade man nog kunnat lösa detta väldigt enkelt. Men firma Rosell/Tito verkar ha tappat fokus och man är lite orolig över vad som kan ske innan sommaren är slut.
Barcelona MessiyoyO 10
2013-05-30 19:15
Asså hur kan man veta om Abidal skulle ha klarat av att spela på den här nivån när han knappt fått chansen i år? Han gjorde något inhopp och gjorde det helt okej. Hur fan kan man bedöma om en spelare gör det bra eller ej när han inte ens har fått chansen?! Är helt säker på att han hade klarat av det galant, fråga inte hur jag vet det, men hans krigarinställning säger allt. Han har gjort allt för att komma tillbaka till den här nivån och i VÅR klubb, och nu kastas han bort pga att man "tror" att han inte håller, vilket många härinne håller med om. Irriterande! Ge honom en ärlig chans för i helvete!
Barcelona Busquen
2013-05-30 19:13
Det är lätt att sitta här i Sverige och tycka utifrån ett par ligamatcher under våren att Abidal borde spela varenda match och vara en given del i nästa säsongs trupp. Och visst, jag håller med om att Abidal har sett stabil ut de få matcher han spelat sedan han kom tillbaka. Och han var en av våra absolut viktigaste spelare innan sjukdomen.

Men förmodligen håller hans kropp inte tillräckligt bra för att det ska vara värt att inkludera honom i truppen nästa säsong. Hade han varit helt 100 och att han inte lidit något i dagsläget av sviterna efter cancern, hade han förmodligen spelat fler än en handfull matcher under våren. Eller? Jag tycker inte att det verkar som att han håller för ett tufft spelschema, och att ha kvar honom i truppen för att spela ett ytterst fåtal matcher nästa säsong, samtidigt som han sitter på en ganska ansenlig lön, känns inte sportsligt försvarbart. Även om jag önskar att läget var annorlunda, för han var en fantastisk fotbollsspelare och verkar vara en fantastisk människa.
Annons: