/spanien/barcelona/forum/7619.aspx/spanien/barcelona/forum/7619.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho " fotbolls guden"
7/7/2013 12:23
Barcelonistas Ärligt talat kom igen. Alla köper spelare, vi har lagt miljarder och det har andra lag med. Vi har också haft turen att ta upp Xavi, Iniesta, Messi och det har inte andra lag. Barcelona, Milan, Bayern, Real m.fl är lag med historia sedan tidigare. Vi alla kan lägga hur mycket vi vill, det går också i omgångar. Dock kan man ifrågesätta klubbar som Psg, Monaco och City. Kaka är Reals största flopp genom tiderna precis som Zlatan är våran största flopp. Benzema skiter jag i.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Alvés - Por Que?
7/7/2013 12:17
Diar Shekha

Hoppas det ligger någon sanning i det, och att Marquinhos bara är för att ersätta. Men vi får se, är som sagt lång tid kvar utav detta fönster.
Barcelona Diar Shekha
7/7/2013 12:05
@BrazilStats: BREAKING - Thiago Silva: "I want to go to Barça." [Marca] @barcastuff: Thiago Silva told people close to him he'd like to join Barcelona. PSG could be open to move if they can sign Chelsea's David Luiz. [marca] @barcastuff: Thiago Silva had doubts about joining Barcelona because he thinks their match schedule is too demanding for him ahead of World Cup. [sport] Om det nu verkligen stämmer att Silva har sagt ja till Barca så är det iallafall en bra början..
Barcelona Smogen
7/7/2013 11:32
Fast vi köper 9 gånger av 10 spelare som inte behövs eller är överskattade eller som tränaren inte vill ha eller som helt enkelt inte är särskilt bra. Vi sätter 4-5 års kontrakt på dom, låter dom (max) sitta på bänken eller läktaren under en säsong och sedan lånar vi ut dom till lite olika klubbar under resten av deras kontraktstid, fram till att dom kan lämna gratis. Så jobbar Barca, låt oss vara stolta över vår tradition om att sätta inkompetenta före detta spelare som inköpschefer. :)
Barcelona Shanghai - Karbala 680
7/7/2013 10:01
@barcastuff: Since 2000, Barcelona have spent 837,8M on the transfers of 62 players. Real Madrid bought 69 players and spent 1168M. #fcblive [via as]
Barcelona messinr1
7/7/2013 09:56
Ronaldinho har rätt vi köper många spelare också. Hur kunde vi släppa Alba i första taget? Typiskt idiotbeslut av vår ledning
Barcelona Barcelonistas
7/7/2013 06:09
Ronaldinho - Real har köpt Ronaldo-Kaka-Benzema-Alonso-Özil- ja, jag kan nästan skriva en bok... Benzema har floppat, Kaka är den största floppen genom tiderna, vad har du och säga om det?.
Barcelona grande jw
7/7/2013 04:34
Om inte det här trollet som provocerar varenda kotte på forumet är avstängd tills imorgon så kan vi likaväl lägga ner forumet. Ruskigt låg kvalité här just nu tack vare den idioten.
SoN_Un
7/7/2013 04:29
: Ronaldinho " fotbolls guden"

säg inte vi o stick till puertan
Barcelona Lion24
7/7/2013 04:10
Ronaldinho

Barn.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
7/7/2013 03:55
Ronaldinho

Snälla stick tillbaka till Puertan, att du ens orkar såhär tidigt på morgonen(?). 98% av dina inlägg är negativa, aldrig sett dig skriva något positivt om oss. Seså stick tillbaka till Puertan.

Troll.
Barcelona Ronaldinho " fotbolls guden"
7/7/2013 03:50
Vem bryr sig om vad Spanien vunnit. Dom heter Spanien inte Barcelona. Köpeklubb? Vi har köpt. Fabregas, Villa, Sanchez, Zlatan, Masken, Neymar, Alba, Chygrinski, Song, Alves, Keita m många fler. Vi har köpt bara anfallare för flera miljarder. Kasta inte sten.
Barcelona Barcelonistas
7/7/2013 03:18
Vem bryr sig om La Puta?. Vi alla vet att de forumet är ett stort skämt.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
7/7/2013 02:30
Det är kul att läsa Puertan nowadays. De är så kåta i spelare som Illarmendi och Isco. De har inte ens sett dem spela. Nu vill de ha Hazard och en anfallare sen är de nöjda. Snacka om köpeklubb. De spottar på sin akademi aka Alla-sticker-till-Getafe.
Barcelona Lion24
7/7/2013 02:13
Komiskt att Real köper spanska spelare för framtiden. Alltså, finns det ens någon ungdomsakademi där borta? Våra spanska spelare (förutom Villa) är alla utvecklade av oss från ung ålder, vi har gett dom en identitet, ett spelsystem.

Spanien har trots Real Madrids ständiga dominans förr i tiden aldrig vunnit något förutom EM-guldet 1966 tror jag det var. Med alla dessa fantastiska spanska spelare som de har haft så har Spanien ändå ej kunnat vinna. Inget lag har så många CL titlar som Real, man har 30+ liga titlar men fortfarande ingen Spanien dominans. Sen Barca börja dominera världen grovt så har Spanien vunnit allt som går att vinna förutom CC, och den rankar jag inte så högt. Spanien har vunnit sina turneringar på ett nästan samma spelsätt som Barca gör, undantag Aragones lag 2008 då man får ge han ett stort cred.
Barcelona Leo y Cesc
7/7/2013 01:02
Messi VS Henry i Chicago just nu.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
7/7/2013 00:18
Barca o Mort och Grimaldo Problemet med en silly season-artikel är att det florerar extremt mycket rykten och det som skrivs ena stunden dementeras av annan media kort därpå. Bästa sättet är egentligen att följa nedanstående twitterkonton om man vill vara uppdaterad konstant; @barcastuff @TransferNewsNen Jag beundrar era ambitioner och forumet och redaktionen behöver verkligen adderas med personer, både moderatorer och skribenter, som har ett genuint intresse av att skriva, men framför allt som har tiden som krävs. Jag tror inte att alla förstår hur mycket tid det tar att skriva en artikel eller hålla en blogg igång. bara att söka rätt källor till alla rykten är mer eller mindre ett halvtidsjobb. EDIT: Angående Barca-bloggen så är den inte någon allmän sillyblogg utan inriktar sig endast på mittbacksdilemmat. Att den är skriven i bloggform och kan verka, som ni beskriver rörig, beror på just det faktum att den inte ska ta upp alla rykten utan också fungera som en mer spontan artikel - alltså en blogg utifrån vad jag själv orkar med i dessa silly-tider.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
7/7/2013 00:11
Det kommer vara gött att se lite Street skillz i dessa La Liga.
Messi har sina accelerations finter och Neymar med lite mer avancerade dribblingar.

Jag brukar ej kolla brasse fotboll men ibland är det mysigt att bara lägga sig i sängen och kolla mitt i natt
Barcelona Grimaldo
7/7/2013 00:07
Barca o Mort!

Ja den såg jag och jag har också tyckt att den nuvarande silly-bloggen är väldig rörig. Det var tack vare ditt initiativ som gjorde så att jag skrev det här :)
Barcelona Barca o Mort!
7/6/2013 23:59
Grimaldo

Kul att någon läste min post angående ss13 artikeln mitt i allt spammandes. Ja gärna för min del, finns en hel del andra här som hade kvalificerat sig om de ville förstås.
Barcelona Dinho the artist
7/6/2013 23:58
blaugrana91
Marquinhos går aldrig för 32m. Han säljs nog för 25 som mest skulle jag säga.
SoN_Un
7/6/2013 23:40
Grimaldo

gillar!
Barcelona Grimaldo
7/6/2013 23:38
Hoppas redaktionen läser detta!

Jag skulle vilja vara en mod här på forumet då jag är aktiv här och går in på forumet dagligen... Jag skulle vilja bidra till ett bättre forum där trolling inte ska ske. Om det sker så får man en spärr, och det ganska fort efter att man har brutit forumets regler!

Skulle också vilja starta en "Silly Season 2013" artikel som uppdateras regelbundet med nya rykten. Den ska även vara mer enkel att läsa där man har tydliga "ryktas in", "ryktas ut", "klara in" mm. Men jag skulle inte klara att göra allt detta själv! Så om det är någon som vill ställa upp så är det bara att antingen PM:a mig eller skriva i forumet att ni är intresserade!

Mot ett bättre forum och "Silly Season 2013". Visca!
Barcelona Blaugrana91
7/6/2013 23:36
Dinho the artist

Så du tycker det är mer värt att betala över €32M för en lovande talang än att betala drygt €45M för Silva?
SoN_Un
7/6/2013 23:23
står på expressen att thiago bestämt sig att lämna pga att barca klippt bort honom ur bilden....kan det verkligen stämma?:S
Barcelona Dinho the artist
7/6/2013 23:18
jag ser hellre att vi värvar Marquinhos än Thiago Silva faktiskt. För mig är Silva helt enkelt för dyr.
SoN_Un
7/6/2013 23:14
sevilla sägs vilja slänga botia...jag skulle inte banga på honom faktiskt bänkis liksom
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
7/6/2013 23:01
Sakho lär lämna i sommar. Han har stagnerat och har dålig attityd. Är rädd att Silva inte har med denna eventuella värvning att göra..
Barcelona Diar Shekha
7/6/2013 23:00
Blaugrana91 Självklart kan detta också bli verklighet, fast å andra sidan så börjar Alex o Silva bli "gamla" också. Man börjar som sagt bli lite orolig för att klubben ska göra en repris från förra sommaren..
Barcelona Blaugrana91
7/6/2013 22:56
Diar Shekha

Hmm, kanske tyder på att PSG vill hitta en ersättare till Silva. Ser annars ingen anledning för dem att värva en ung lovande mittback när dem redan har Sakho.
Annons: