/spanien/barcelona/forum/7613.aspx/spanien/barcelona/forum/7613.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Davids3
2013-03-13 14:12
Sådär i efterhand är jag glad att Mashe gjorde misstaget igår och inte i nästa omgång, kommer fortfarande ha respekt för honom !
Barcelona enkos
2013-03-13 14:12
Kollar på repris nu, vilken press våra spelare gjorde så fort Milan fick bollen så vann våra spelare tillbaka bollen. Milan kunde inte behålla bollen i två sekunder..
Barcelona enkos
2013-03-13 14:09
FCB_Messi
Barcelona vann med 4-0. det räckte även med 3-0, ett mål för mycket :)
Barcelona Piquénbauer
2013-03-13 14:08
Jag hyllar Mascherano för hans insats igår, allt förutom nicken som han missade var helt perfekt!
Han är stenhård i 1 mot 1 och går direkt på anfallaren för att de inte ska kunna vända om eller ge möjlighet att ta sig förbi.

Grym vändning hoppas nu på att formen håller i sig.
Barcelona FCB_Messi
2013-03-13 14:04
Jaja vi gick vidare tack vare ett offside mål . om någon människa säger så till mig framför mina ögon så kommer jag örfila den killen/tjejen . Det räcker nu jävla Hycklare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2013-03-13 14:04
Jag tycker att Barcelona skulle haft straff i början av matchen, vilken knuff i ryggen på Pedro tror jag det var precis när han skulle ta ner en boll med bröstet och var fri med målvakten.. men domaren vågade inte blåsa..
Just nu kan ni som har viasat sport kan se repris i sin helhet..
Barcelona Katalano
2013-03-13 13:49
Angående Messis andra mål så såg jag på en engelsk stream där de faktiskt visade stillbild på när passningen slogs, och Messi var offside där. Studion var för övrigt väldigt imonerade av Barcas spel och kände sig privilegierade att fått beskåda matchen. Fantastisk match igår. Har saknat detta snabba spel länge nu. Otroligt härligt att se!
Barcelona -SAMI-
2013-03-13 13:09
Någon mer än mig som skrattar när ni ser den här videon? HAHAHAHA
Barcelona el Gaucho
2013-03-13 13:09
Rambla~ el chico dorado (Barcelona) Ja jag har sett videon men det är ju omöjligt att säga , dessutom så ser det ut som Messi är i linje med abate! Men men skitsamma det är klart dom alltid ska försöka hitta något att skylla på! Som du sa dom ska egentligen inte säga något efter deras match mot United!
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-03-13 13:08
Så skönt jag vakna idag, det var ett tag sedan det hände :)
Barcelona elbraco - CP5
2013-03-13 13:03
Messi fick 8.5 i betyg av Gazettan och både Iceman och Messi fick 8:or av L'Equipe. Starka betyg.
Barcelona zigazaga
2013-03-13 13:02
Mascherano sa att han lämnade stadion igår ledsen, pga av att hans misstag kunde ha kostat Barca avancemanget. Lägg märke till firandet vid 4-0 målet, så ser man honom helt nere även då. Han gjorde en riktig bra match igår. Dont be sad Masche!
Barcelona Barca King -
2013-03-13 12:55
Courtois och Hummels är mina dröm värvningar. Valdes vill lämna och en mittback behövs. Det är inte så att jag ropar efter värvningar som en maräng. Bara det logiska och sjävklara barca behöver.

Vi kommer alltid ha korta ytterbackar och med Hummels och Piques längd samt COURTOIS. Med Courtois längd kommer vi verkligen få en dimensionen som vi saknar i straffområdet. Det djuret Courtois är med sin längd kommer han plocka ner alla bollar med lättnad. Sen har vi Sergio också ;)
Barcelona Deulofeu
2013-03-13 12:54
Barca King - En hel del av sanningen ligger i det helt klart Hummels är garanterat den mittbacken i europa som slår mest långa bollar.Mascherano slår ett par per match.
Barcelona Deulofeu
2013-03-13 12:51
HUr effektiva är skyttekungarna i cl egentligen jag har tagit med skott på mål samt utanför.

Ronaldo 57 skott 8 mål
Messi 39 7 mål
Yilmaz 30 8 mål Imponerande!
Zlatan 32 5 mål

Yilmaz 18
Messi 26
Ronaldo 41

Sista delen är skott på mål för att göra sina mål.

Yilmaz spelar inte kvar i Gala nästa år han har gjort mål i 6 av åtta matcher och de två han inte gjort mål i har Galatasaray förorat.

De matcherna han däremot gjort mål i har de spelat oavgjort eller vunnit.Har ni inte sett hans mål bör ni kolla dem han är komplett.

Jag säger inte att vi ska värva honbom bara att jag gillar honom.
Barcelona Barca King -
2013-03-13 12:51
FCB Messi

Nej, han är på riktig! Det finns en Inter Milan supporter som honom också och båda är lika dramatiska. Du ska se honom när Milan gör mål!

Deulofeu jag tror att den passningsprocenten kan öka i Hummels fall om han värvas till Barca. Vi slår 1000 passningar inom laget varje match och det är kortpassningsspel 70 procent av alla passar. Ibland slår Mascherano och Pique en meters passningar till sergio, iniesta och busi.

Hummels is what Barca needs.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-13 12:47
Hoppas matchrapporten läggs upp snart:-)
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-13 12:45
Jag tror att mascherano är bättre på krossbollar än Hummels. Men det kompenserar hummels genom att vara en mycket bättre försvarare
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-13 12:45
el Gaucho Det kan faktiskt ha varit offside. Det var ett sk gränsfall (se video). Väldigt svårt att exakt se i passningsögonblicket om Messi är på fel sida eller inte samtidigt som några av milanbackarna försöker stöta upp. Å andra sidan, Barca kunde likväl ha fått straff när Abate knuffade ner Pedro utan att ens försöka gå efter bollen. Det finns alltid domslut som kan diskuteras här ifrån till evigheten. Annars, vad vore en dag utan en madridista försöker hitta orsaker och undanflykter till en vinst för Barcelona. Efter deras senaste avancemang mot ManU är de verkligen inte de rätta att sitta och beklaga sig eller peka finger mot andra. Deras vinst är en skandal och det borde tysta munnen på dem flera månader framåt.
Barcelona zigazaga
2013-03-13 12:44
Messi var lysande igår, han gjorde precis vad han ville. Precis när Milan spelarna trodde att de fick tag på bollen så spelar han den vidare, eller lägger en härlig fint på de. Han var enorm också i närduellerna, Milan spelarna kunde vara 2-3 st på honom, men inte fan fick de tag på bollen. Grande
Barcelona FCB_armin
2013-03-13 12:41
Känns konstigt att se Tiziano nedstämd. DAH-WELL - lottning på fredag! :)
Barcelona Deulofeu
2013-03-13 12:41

zigazaga

Apropå likheter mellan Messi och Maradonas mål så var den senare dopad vid tillfället...
Barcelona Deulofeu
2013-03-13 12:38
Barca King - håller med dig om Hummels men han är högerfotad ; )

Jag satt just och kollade passningsprocenten och de flesta i vårt lag ligger i toppen och de allra flesta har en fin passningsprocent Hummels ligger på67 % men slår mycket krossar likt Mascherano med 86%

Busquets 90 %
Ba´rtra 90 %
Xavi 89%
Song 87%
Pique 87 %
Mascherano 86 %
Puyul 85
INiesta 84
Adriano 84
S.Roberto 83
Alba 83
Cecs 82
Pedro 82
Messi 80
Alves 80
Valdes 79
Sanchez 79
Tello 78
Rafinha 77

Ronaldo 68
Hummels 67
Barcelona FCB_Messi
2013-03-13 12:35
Barca king:
HAHAHA var det ett skämt video eller ?
Om inte, så är den gubben den sjukaste jag har sett hahaha..
Barcelona el Gaucho
2013-03-13 12:33
Läste på puertan där dom påstår att messis andra mål va offiside när han får bollen! Haha asså dom kan ju inte mena allvar!
Barcelona Barca-nist
2013-03-13 12:33
Cocco

"De här med väckarklocka och underskattning och vidare,Det är bara bullshit."

nej det tycker jag inte. jag tror att man måste förlora nångång för att inse problematiken i experimentet. man kan aldrig veta förrän man har testat!

Pep lyckades inte direkt heller utan var tvungen att testa sig fram till framgång.
Jag blir less på folk som inte kan acceptera en förlust, det känns som folk har hejat på laget bara vid framgångar!
Barcelona FCB_Messi
2013-03-13 12:32
Messi var ett djur igår ! Har aldrig sett killen springa och kriga så mycke.
Han hade bara en sak i tankarna. och det var Kvartsfinal !..
Och det känns som, när han vill nånting, så blir det så.
Utomjording, trollkarln, Gud, Vad är killen för skapelse egentligen :S !!
Barcelona Barca King -
2013-03-13 12:31
Ni måste kolla på han italienaren Tiziano Crudelin, han som skriker Milan, Milan,,MIIIIIIIIIIIIILAAAAAAAAAN. LOL!
Barcelona zigazaga
2013-03-13 12:27
Ännu en gång så gör drar man jämförels mellan Leo & Diego. Målen påminner om varandra.
Barcelona >The Reporter<
2013-03-13 12:23
När Messi sprang och hjälpte till i pressen som 08/09 så kände man att det skulle bli en magisk kväll När även Messi jobbar i defensiven sprider det energi
Annons: