/spanien/barcelona/forum/761.aspx/spanien/barcelona/forum/761.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Skurhink
2016-09-11 10:58
Något som skrämmer en efter matchen igår är hur lite vilja reserverna faktiskt visa upp! Denis Arda Vidal Digne! Dom borde ju rimligen vilja visa sina kvalitéer! Vidal är så jävla dålig så jag fan tror Douglas har mer i sig! Den som scouta honom ska ha sparken!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona petersays
2016-09-11 10:55
"Det finns ingen ny Xavi, Iniesta eller Puyol och kommer antagligen inte finnas det heller inom överskådlig tid för spelarna kommer köpas in."

Lucho vill ju inte ha någon ny Iniesta eller Xavi - uppenbarligen inte någon Puyol heller.
Barcelona A good coach is everything!
2016-09-11 10:48
Lucho borde ha lämnat efter förra säsongen ! Att Real vann CL oxh fick en bra säsong beror till stor del på LE..
Barcelona Barcelonistas
2016-09-11 10:48
Lucho är överskattad med Messi i laget kan vem som helst vinna titlar.
Barcelona Barca - Puyol
2016-09-11 10:44
De vi behöver göra är att sparka Lucho långt åt helvete. Därefter hitta en tränare som kan något om fotboll och som är smart. En tränare som kan spela av matcher fast våra bästa spelare inte spelar.
Barcelona enkos
2016-09-11 10:23
@Tiki-Taka:
Att förlora hemma mot en nykomling är skandal med Barca mått så kritikerna är befogade. Visst ska spelarna också kritiseras men Lucho har det yttersta ansvaret med sin idiotiska coachande och lag uttagningen. Men förväntar mig att han ska svara i still med " Vi ska analysera vad som gick fel och ta lärdom av förlusten " . Så länge han är kvar kommer alla att skita i honom och inställningen bland spelarna kommer inte att förbättras. Förstår fortfarande inte hur han panik slänger in Suarez utan att denne ens värmpt upp sig. Bara tur att Suarez inte skadat sig.
Tiki-Taka
2016-09-11 10:15
Helsike vad ni överdriver i era reaktioner!?!? 35 matcher kvar att att spela! Inga ursäkter på Lucho.....spelarna skall beskyllas för deras loja inställning !!
Barcelona Vinnarskallen Suarez
2016-09-11 08:24
Vad vi behöver är en helt ny styrelse och President som verkligen brinner för klubben på det sportsliga planet och sätter det före pengarna. Vi behöver dessutom en manager som kan elda på spelarna och som brinner för klubben.

Jag kan inte direkt påstå att en spelare som spelat för både oss och Real Madrid brinner för klubben. Om Lucho fick sparken så skulle han nog gå till Real Madrid om han fick den chansen. Han är lika mycket en legoknekt som många av spelarna. Han brinner inte för klubben oavsett vad han säger i intervjuer.

En ny President, styrelse och manager är vad som behövs. Vi behöver bli det gamla Barcelona igen.
Barcelona Vinnarskallen Suarez
2016-09-11 08:04
Det stora problemet är att för mycket hjärta och själ sålts och ersatts med legoknektar som bara spelar för lönen. När Lucho roterade förut kunde han komma undan med det för ersättarna gav allt för klubben när dom fick speltid.

Det gör inte ersättarna som vi har tillgängliga nu.

Hur många spelare har vi kvar som verkligen ger allt för klubben? Det är inte många det. Legoknektarna skulle aldrig köpts utan spelare från våra egna led skulle fått chansen.

Vi är inte det gamla Barcelona längre utan är numera precis som alla andra storklubbar ett lag som köpts ihop för stora pengar och då försvinner själen och hjärtat för klubben.

Det finns ingen ny Xavi, Iniesta eller Puyol och kommer antagligen inte finnas det heller inom överskådlig tid för spelarna kommer köpas in.

Det finns nästan ingen själ eller hjärta kvar i klubben. Vi är numera ett pengakåt lag precis som alla andra toppklubbar. Pengarna först, själen och hjärtat kommer inte ens nära. Det är det som gäller numera.
Barcelona Hocus Focus
2016-09-11 06:44
Har ju hänt flera gånger att vi förlorat mot nykomlingar hemma
de senaste åren.
Inget nytt , plattmatcher gör alla.
Nu kör vi över Celtic istället !
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-11 04:34
Coach Pep Det är inget sammanträffande att Busquets briljera i det Spanska landslaget för att sedan spela dåligt för oss nu. Denna trupp har för stor potential för att spela så usel fotboll som vi gjort under Lucho. För mig är underhållningen prio 1 o det får jag inte med Lucho. Och i ärlighetens namn, Vi kan numera ibland bli utspelade av lag VI ska spela ut med Lucho som tränare. Ibland ser vi Messi droppa ner till backarna, riktigt uselt. Seriöst, Culés som nöjer sig med att vinna titlar o skiter i hur spelet ser ut, mår illa. Tycker inte folk här att det är lite konstigt att vi kan förlora mot valfritt la liga lag om vi vilar några nyckelspelare? Speciellt hur uselt spelet ser ut offensivt om Messi inte är med? Grymma spelare som Denis Suarez, Paco Alcacer osv ser mediokra ut, ser ni inte det?! En tränare som är beroende av världsklassiga spelare är ingen bra tränare, punkt.
Barcelona Coach Pep.
2016-09-11 04:09
@Blaugrana91:

Du kanske lever under illusionen att allt ständigt framskrider i kvantifierbar och linjär riktning, och att vinna därför är allt som "räknas". Det kan faktiskt finnas ett egenintresse i att förlora också (vinst och förlust är oskiljaktiga axiom). Vissa ekvationer måste man lösa i negativa tal, för att sedermera komma ut på pluskontot.

Nu när du ändå ska dra, kan du inte ta med dig 90 % av alla "Barcafans" här inne, som tycker som du?
Barcelona Blaugrana91
2016-09-11 03:45
Ja, nu har man verkligen läst allt... Såkallade Barcafans som tycker att det är bra när vi förlorar. Att vi trots allt spelat bra fotboll under Enrique och vunnit massor med titlar samt har ett ungt och spännande lag tycks inte spela någon roll. Nej, jag lämnar det här forumet nu... För det första går det inte att diskutera med diverse personer här som skyller exakt allt oavsett vad det är på antingen Enrique eller ledningen istället för inse att fler faktorer spelar in. Att forumet dessutom ska behöva se ut som det gör efter dåligt spel eller poängtapp är pinsamt, många skrattar åt nivån i puertan, men den är fan så mycket lägre i det här forumet. Det finns många otroligt duktiga skribenter på det här forumet som lägger ner så mycket tid på att skriva intressanta inlägg, tyvärr försvinner dem i mängden trams som även skrivs här. Personligen orkar jag inte skriva härinne längre, försöker ofta bidra men av ovanstående anledningar ger jag nu upp. Kommer endast återkomma om nivån höjs, vilket jag tvivlar på.
Barcelona Coach Pep.
2016-09-11 03:18
@Shanghai:
Det största problemet är att Luis Enrique inte kan tänka fotboll. Han verkar tro lite grann att det är en friidrott; att alla är lika mycket värda och de som är mest i form för stunden skall spela - oavsett om det innebär att rubba balansen, ändra startelva varje match, och spela andefattig kontringsfotboll. En del undrar varför Busquets är så dålig. Är ni blinda? Barcaspelarna har absolut ingen rörelse jämfört med Peps dagar, som att glo på ett gäng stapplade koner. Barcelona har spelat skräpfotboll i flera år nu. Men det är det här fansen vill ha - som man bäddar får man ligga. Under Laportas tid kunde näsdukarna på Camp Nou åka fram i trygg ledning vid minsta brist på entusiasm och finlir. Publiken idag är komponerad av träskallar som inte fattar nånting. Samma träskallar som röstade fram Bartomeu. Riktiga "Cuckservatives" alltså, för att låna en amerikansk beteckning för nyttiga idioter. Jag följer inte Barca nuförtiden (slöseri med tid) så jag kan inte uttala mig alltför djupgående om säsongens spel, men det är väl som jag förutspådde. Dvs att efterverkningarna av Luis Enriques och ledningens inkompetens sakta men säkert börjar dyka upp på planen även resultatmässigt. Tränare som saknar ideal (som t.ex. Luis Enrique och Mourinho) tenderar att inte bli långvariga eftersom deras fotboll är extremt resultatfixerad och reaktiv, vilket slutar i förödelse. Se bara på hur många klubbar Mourinho lämnat i uselt skick och gått vidare. I alla fall, denna förlust var het klart ett steg mot rätt riktning. Det är extremt viktigt att det går dåligt för Barca framöver. När man blir mer stolt över Manchester Citys fotboll än Barcelonas, ja då är det helt enkelt någonting fel.
2016-09-11 02:39
Barcelona didn't deserve to lose, says Sergio Busquets [Sport] Eh va?
2016-09-11 02:37
Vad hände med ryktet om Srna? För Aleix Vidal håller verkligen inte för spel i Barça. Kanske finns någon från B-laget att chansa på?
Barcelona Barca - Puyol
2016-09-11 01:24
Luis Enrique: "Vi förlorade på grund av mig." Ja de är tur att vi har en tränare som kan ta skulden för de han har skapat. Mourinho sa idag helt annorlunda när Pep satte honom och United i båten. Min dröm hade varit om vi köpte Simone till Barca. Visst han spelar grisig fotboll i At.Madrid men han kommer nog hitta ett spel som passar oss samt vacker fotboll för han är en smart tränare.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-11 01:15
Lion24 Om vi ska se till matcherna hittills den här säsongen så tycker jag inte vi har varit speciellt dåliga varken hemma mot Betis eller borta mot Bilbao. Visst var väl inget skönspel mot Bilbao, men där skapade vi otroligt mycket chanser samtidigt som Bilbao knappt skapade ett skit. Sett till matchen idag var i princip ALLA spelare katastrof och inte närheten av att prestera vad dem gjort i tidigare matcher. Självklart ska vi kräva att Enrique motiverar dessa spelare, men samtidigt ligger det ansvar hos spelarna också. Jag menar en chef eller en lärare kan exempelvis motivera en anställd/elev men någonstans ligger det i personens eget intresse att faktiskt verkställa detta, i det här fallet på planen. Vi får hoppas att det blir bättre från samtliga inblandade helt enkelt.
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-11 01:12
Klockan är 01:15 alla småbarn sover nu!
Barcelona Barca - Puyol
2016-09-11 01:01
Jag skulle vilja veta hur gamla ni är här inne???
Barcelona Lion24
2016-09-11 00:56
Blaugrana91

Skillnaden mellan dig och mig är att du enbart tittar och resonerar efter den senaste matchen som har spelats medans jag tänker mycket längre bakåt. Om FC Barcelona har spelat många bra matcher under 2016 men ändå förlorat ikväll så hade jag sagt att det hade varit spelarnas fel. Men när spelet har sett ut så här, ingen intensitet, nonchalans (framförallt från ledande spelare), arrogans, oprofessionalism, odisciplinerat hela 2016, då är det inte som du säger: ''ja spelarna lär inte göra om det''. Dom har gjort det hela 2016!!! Om ett lag spelat bedrövligt eller långt ifrån sin kapacitet under flera månader, då är det tränaren som är ansvarig för resultaten.

Vem tror inte på titlar? Om det blir en förändring så är det en garanti på titlar, inte bara en. Men om vi fortsätter så här, då får du och jag fortsätta hoppas på att ¨spelarna lär nog inte göra om det''.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-11 00:41
[QUOTE=Lion24]Blaugrana91 Jag vet inte vart du har varit 2016 men jag råder dig att titta genom alla (!) matcher så ser det nästan likadant ut. Odisciplinerade och oprofessionella som tillåts vara det av tränare som låter spelarna göra i stort sett som dom vill. Jag avskyr verkligen din förlorarattityd där allt verkar ''ok'' och där spelarna/tränarna ''inte lär göra om det''. Jag hoppas verkligen ingen i FC Barcelona får med sig din attityd för då är vi körda. Det har i stort sett så här ut hela 2016, då är det ingenting som spelarna ska ta på sig, inte ens 0.1%. När det har pågått så här länge så måste man förstå att problemen ligger mycket djupare än vilka som spelar eller vilka som är tillgängliga. Ber om ursäkt för tonen men jag avskyr verkligen en sån slapp attityd och mentalitet. [/QUOTE] Ursäkta men vad snackar du om?? Min förlorarattityd?? Seriöst gå och lägg dig eller något för du verkar inte veta vad du snackar om. JAG är en av få som fortfarande tror på laget och hoppas på titlar, tillskillnad från många andra här som ger upp allt efter EN förlust, men javisst låt oss hoppas spelarna resonerar på samma sätt som övriga här.... Dessutom har jag aldrig påstått att Enrique är oskyldig på något sätt. Han ska självklart klandras, han borde veta bättre än att göra så mycket ändringar i samma match, samt kunna stå för en betydligt bättre coachning. Men att du på allvar menar att spelarna inte har något med den här förlusten att göra är bara patetiskt. Det laget vi ställer upp ska utan problem kunna vinna ikväll, men visar upp en bedrövlig inställning där man dessutom erkänner att man trodde matchen skulle vara enkel. Det är spelare som tjänar miljoner i veckan, nog fan ska dem kunna göra det bättre... Och du menar att dem inte ska klandras?? det ligger väl i deras intresse att ta sig i kragen! Som vanligt i det här forumet så ska man utse en syndabock som bär allt ansvar istället för att tänka att det kanske är fler faktorer som spelar in. I det här fallet ska alltså både tränare och spelare klandras! Aja den här diskussionen är över nu, vägrar diskutera ett ord till med dig efter den kommentaren om min såkallade förlorarattityd....
Barcelona FCB_Messi
2016-09-11 00:40
Barca - puyol Tycker också du ska ta en paus från Barca matcherna . Helst så länge som möjligt. Du kan pausa från detta forumet med när du ändå är igång.
Barcelona erkano
2016-09-11 00:20
Om jag skulle vara Enrique skulle jag inte bryta trenden från senaste matcherna.

alltså samma spelare som startade sist ska fortsätta. Det gav ju vinster.

Arda-Suarez-Messi etc..varför ska han hålla på slänga in spelare som behöver speltid? vi behöver poäng för att vara säkra på toppen. Efter det kan han slänga in spelare för att få speltid, Sluta förstör startelvan som gick bra senaste matcherna tack!
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-11 00:13
Taka-Tiki

Inställning? Så du menar att icke ordinarie spelar går in i en match med dålig inställning!
Ja! Då tycker jag verkligen att det är ett dåligt lag!
Vlom
2016-09-11 00:12
@Tiki-Taka:
Alavés kryssade borta mot självaste Atlético de Madrid på Vicente Calderon och man ska ha klart för sig att Madrid-laget mönstrade en betydligt starkare elva jämfört med vad vi gjorde... Att Alavés vann under gårdagen beror snarare främst på att de gjorde en makalös bra prestation. De kan mycket väl skrälla mot andra topplag i La Liga under säsongens gång...
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-11 00:09
Ja! Och hans mål skulle inte varit en hörna till Barca, den tog på Arda sist.
Tiki-Taka
2016-09-11 00:08
Vadå dåligt lag!? Det laget som var inne skall slå Alves alla dagar i veckan. Inställningen det var fel på!
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-11 00:06
Lucho gjorde två taktiska misstag.
1. Han spelade med för dåligt lag.
2. Han bytte för sent i andra halvlek.

Annars gjorde han vad han skulle.
Men spelarna var för jävla dåliga idag, inge kul att se.
Tiki-Taka
2016-09-11 00:02
Varför gå på kraft i det läget!?!? Placera in bolljäveln bara
Annons: