/spanien/barcelona/forum/7604.aspx/spanien/barcelona/forum/7604.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2013-03-14 21:21
@THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket):

Haha jo jag med! :P Men det gäller väl att inte sätta sig i dom där situationerna även om det kanske är lättare sagt än gjort hehe.
Men ja den där regelns vara eller icke vara har väl alltid varit ett "hett" debatt ämne o lär väl förbli så också.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-14 21:20
Brad Friedel är smidig som en katt, han fyller förresten 42 år om i maj.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona elbraco - CP5
2013-03-14 21:18
THIAGO ALCANTARA jag var tvungen att googla och NoGo har rätt. Bortamålsregeln på övertid gäller dock inte i alla turneringar. Under VM-kvalet, CL och EL så gäller regeln men i de flesta sydamerikanske turneringar - som CONCACAF, Copa Libertadores och även i MLS - så använder dom sig inte av den regeln. Många menar att fördelen man får som bortalag att göra mål på övertid balanseras upp av det faktum att hemmalaget får 30 minuter extra "hemmaplans-spel".
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-14 21:18
NoGo™ (Barcelona) Vad hade du tyckt om Barca hade släppt in ett mål i förlängningen?:P jag hade blivit galen för motståndaren får en galen fördel då
Barcelona NoGo™
2013-03-14 21:17

Mja mjo så kan man ju se på det. Det är självklart tungt för det laget som spelar hemma. Men ska man ta bort det? Svårt att svara på :P
2013-03-14 21:13
~ l La Masia l ~ (Barcelona) Håller med dig! Inte för att jag gillar Inter men jag tycker att regeln är väldigt konstig. Borde gälla tills ordinarie matchtid är över och då ska räknas som att dom spelar på "neutral" plan.
Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-03-14 21:12
Fyfan vad dåligt att bortamålsregeln ska gälla även i förläggning, bortalaget i detta fall Tottenham har en mycket stor fördel.
Barcelona elbraco - CP5
2013-03-14 21:11
"jag är övertygad om att Atlético har goda chanser [...] och slå ärkerivalen i cupfinalen"

tack för ett gott skratt addeh! dagens!
2013-03-14 21:10
NoGo™ (Barcelona) Men är inte det lite orättvist? För det betyder ju att motståndare har 30 min extra på att göra ett viktigt bortamål. Tycker att det borde räknas på 180 min och sen börja på 0-0
Barcelona NoGo™
2013-03-14 21:08

Jo de räknas hehe. Inter måste nu göra 2 mål.
2013-03-14 21:07
Lät lite dumt men ni förstår vad jag menar
2013-03-14 21:04
Bortamål räknas väl inte i förlängning va? Eller är jag helt ute och cyklar?
2013-03-14 21:03
Madrid legenden Adebayor gör mål i förläggningen.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-03-14 20:47
Helt sjukt vad Tottenham är beroende av Bale. Dom har i princip inte skapat någonting i anfallsväg under hela andra halvleken. Spurs är som ett mittenlag i Premier League utan Bale, tycker jag.
Barcelona NoGo™
2013-03-14 20:34
R10 Gaúcho

Den stämmer, de lottade i dag och ska väl göra en till test dragning imorgon.

Vad håller Tottenham på med kan man ju undra?! Haha
2013-03-14 20:33
Inter är ikapp 3-0 mot Spurs, 3-3 totalt. Kul att följa.
Barcelona R10 Gaúcho
2013-03-14 20:26
Håll koll på testlottningen jag skriver upp nu. Undrar om den ser likadan ut som den officiella kommer se ut imorgon med tanke vad som hände förra gången. Real - Dortmund Barca - Juventus Bayern - Malaga PSG - Galatasaray. OBS! Den är dock tagen ur ett annat forum så jag har inga källor på att det stämmer. Men det kan vara roligt att hålla ett extra öga på det.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-03-14 20:15
Titooo

I länktipset kan du ladda ner hela matchen.

Barcelona Titooo
2013-03-14 20:13
var kan man se hela matchen barca vs milan 4-0? jag missade tyvärr den pga jobbet
Barcelona R10 Gaúcho
2013-03-14 20:08
Xandro Om du jämför Barcelonas spel mot Milan med dom matcherna där vi spelade mot er så ser du en hel del skillnad. Tänk på hur vi spelade mot er. Vi hade ingen hög press, inga djupledslöpningar och viktiga spelare kom inte upp till sin standard. Tänk dig era ligamatcher då Özil, CR mfl inte kommer upp till sin vanliga spelnivå. Vad händer då? Jo det kan gå så illa att man tappar poäng. Det har både ni och vi gjort under säsongen. Tänk på er svacka i början av säsongen bara. Sen får du även tänka på att det är skillnad mellan en åttondelsfinal i CL och en träningsmatch inför säsongen. Så att jämföra dessa matcher säger inte alls mycket. Det spelet vi drog igång mot Milan påminde mycket om Guardiolas tid. Vi hade allt! Djupledslöpningar, hög press och tiki-takan satt som vanligt. Det enda som går att kritisera om något är just backlinjen, men vi släppte däremot heller inte in något mål. Som sagt, i tisdags såg vi gamla Barcelona under Peps tid, och kom ihåg, under den tiden var det sällan ni vann över oss.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-03-14 20:05
Xandro

Ganska intressant logik du har. När vi slår Milan, så har vi "bara" klarat av att slå ett lag som är lika bra som Malaga, vilket om jag mins rätt är något Real inte klarade av, 3-2 va? Rätta mig om jag har fel.

Ni har inget att komma med förns ni har vunnit CL. Om ni inte vinner CL iår så har det varit en av era sämsta säsonger på 6-7 år. 13p i Ligan. Milan har större chans att vinna Serie A än vad ni har att vinna La Liga.
Real Madrid Xandro
2013-03-14 20:04
Wena//

Är du portvakt här eller?

fc__Barça //
Tycker inte vi slog er under forsmsvacka utan slog era svagheter skulle jag hellre vilja kalla det, Men nåja vill inte röra om i grytan för mycket här. Hoppas vi möts i en eventuell final bara och inte stöter på varandra på vägen, Tänk er dom 2 spanska jättarna på Englands största arena, snacka om pinsamt för PLs del.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-14 20:03
Xandro: En match under ett sommaruppehåll är samma sak som en vänskapsmatch....med andra ord INGEN går för fullt i matchen. Sedan blev det väl dessutom 5-2 och då är 4-0 bättre om man ser till målskillnad. Försvarsmässigt gjorde mascherano en tabbe sist, men annars hade vi riktigt bra press i försvarsspelet i 80% av matchen, vilket var anledningen till att Milan slog så många felpassningar etc.
Wena
2013-03-14 19:56
Xandro

Ja du har helt rätt, nu när du vet det så kan du gå tillbaka till Puerta och fortsätta skriva där.
Barcelona supernova
2013-03-14 19:51
fyfan vilken viktig vändning. hoppas på messi i toppform nu slutet på säsongen
då kan vi fan vinna cl.
Xandro du kan inte jämnföra tränings match under sommaren med en åttondelsfinal i cl hehe du är fan ett skämt .
Barcelona fc__Barça
2013-03-14 19:41
Xandro Det är väl lika många i puertan som säger att ni ska köra över oss bara för att ni slog oss under våran formsvacka?
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-14 19:30
Xandro: En match under ett sommaruppehåll är samma sak som en vänskapsmatch....med andra ord INGEN går för fullt i matchen. Sedan blev det väl dessutom 5-2 och då är 4-0 bättre om man ser till målskillnad. Försvarsmässigt gjorde mascherano en tabbe sist, men annars hade vi riktigt bra press i försvarsspelet i 80% av matchen, vilket var anledningen till att Milan slog så många felpassningar etc.
Real Madrid Xandro
2013-03-14 19:25
Glömde lägga till, stör mig på att alla här inne nu säger att Madrid helt plötsligt ska köras över med mera bara för att mna krossade Milan, Det är ljusår mellan lagen och man ska inte glömma att Real har det psykologiska överläget mot Barca nu, tror fan inte Barca tycker det är så kul att möta Real Madrid längre.
Real Madrid Xandro
2013-03-14 19:22
Kan förstå att ni är över molnen över resultatet och det ska ni med all rätt vara. Men jag ser nått med Barca som man inte kanske kunde märka under Milan matchen, hade Milan spelat kontringarna mycket bättre så hade ni kunnat blivit rejält straffade. Mascherano är ett orosmoment hos er, en säkerhetsrisk. Det är just därför ni har så svårt mot Madrid just nu för dom har spelarna som kan hugga på dom ytorna me Di Maria och Ronnie.

Milan är fan inte bättre än Malaga ens, riktigt amatörgäng. Dom ska inte kunna rå på dom spanska giganterna. Vi körde över dom med 5-1 under sommaruppehållet. Så man ska inte stirra sig blind på just denna match.

MVH/ Maräng
Barcelona Hyder
2013-03-14 19:22
Man får inte glömma bort att ge både Piqué och Mascherano en eloge för insatserna mot Milan. Kanske inte rent försvarsmässigt där ett eller ett par misstag kunde urskiljas men snarare deras modiga spel på mittplan. När man tittar på Messís andra mål så är det Gerard som, genom en vunnen nickduell, sätter fram bollen till en påpasslig Iniesta. Ser man sedan på Villas mål så är det el Jefecito som, med sin aggressiva spelstil, stöter fram bollen som senare landar hos Xavi.

Det är sådana små prestationer som är värda att ge lite uppmärksamhet eftersom att de ofta kan leda till avgörande situationer. Det var just det som var så fint med insatsen mot Milan; hela laget hade en attityd och inställning att hela tiden hjälpa varandra. Det är A och O när man spelar med ett presspel och högt spelande pjäser i laget. Logiken slog till, och vi är vidare till kvartsfinal.

Ser fram emot lottningen imorgon!
Annons: