/spanien/barcelona/forum/7603.aspx/spanien/barcelona/forum/7603.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2013-04-02 11:59
Skönt med match ikväll hoppas Barca går in med 100% inställning så tar vi hem det här. Jag vill se bra passningsspel och rörelse hela tiden från våra anfallare, samt bra presspel när vi väll tappar bollen för att återerövra den så snabbt som möjligt. Btw så ska Wolfgang Stark döma matchen, det mest komiska är att det idag är 2013 och Madrid fansen kan fortfarande inte erkänna att hans beslut att vissa ut Pepe var korrekt haha. Nåja vi kan inte förvänta oss allt för mycket av dessa pajaser, skönt dock att det inte blev den där Turkiska domaren som serverade Madrid på en kvartsfinal på ett fint och väll putsat guldfat. Mourinho vet om innerst inne att Real Madrid aldrig borde gått vidare, hans fula ansiktsuttryck sa det mesta när Turken vissa upp det röda. Sätter min vänstra Cojones på att Cuneyt Cakir kommer döma Madrid i Semifinalen ( ja Madrid kommer gå vidare mot Galatasaray).
Barcelona koeman92
2013-04-02 11:30
Hoppas verkligen att Messi och Busquets blir de som avgör matchen så att det ska svida ordentligt på dessa äckliga Zlatan fanatiker och Barça hatare! Ser fram emot att se reaktionerna i Aftonbladets kommentarsfält om det händer! :)
Barcelona I.Cuenca
2013-04-02 11:20
Hej alla vänner :-)

I kväll är det åter dags för en topp match mot ett laddat PSG som anser oss som favoriter vilket vi ska vara.

Men PSG har allt att förloa mot oss, dvs de har satsat så mycket pengar i klubben att fansen kräver att de ska gå vidare även om motståndarna heter Barcelona.

Så PSG spelarna mår nog inte så bra just nu.

VISCA BARCA
Barcelona Gabriel
2013-04-02 11:11
Varför i hönsgårdens stekta ägg hoppas man på ett mål för Zlatan ikväll som culé?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-02 10:57
@arsenalsupporter:

Inte en suck. Endast som turist då. Fast troligen inte ens det, hans flickvän föder deras första barn när som helst.
arsenalsupporter
2013-04-02 10:39
Finns det en chans att Fabregas kan komma tillbaka till London och Arsenal i sommar?
Barcelona Deulofeu
2013-04-02 09:20
Så här dags ikväll är matchen i full gång undrar vem som iklär sig hjälterollen ikväll?

Sådana här kvällar föds legender och hjältar blir eviga i våra historieböcker.

Vem minns tex inte Mascheranos glidtackling mot Bendtner av alla människor hade inte den suttit hade vi åkt ut.

Intressant att se Alba mot Moura där blir det åka av på andra kanten med Jallet och förmodligen Pastore blir det inte lika jobbigt.Lavezzi är man också lite orolig över 5 mål hittils i champions.

Matuidi är en klart underskattad vattenbärare och riktigt bra åt båda hållen han blir jobbig centralt.Verattis sköna långbollar får vi se upp med.

Mittbacksparet är ju rätt tungt om man säger som så men jag hoppas vi siktar in oss på att utmana inte minst Alex.

Tre spelare i PSG blir avstängda ifall de får varning om jag inte är felunderrättad Silva,Matuidi samt Lavezzi rätt viktiga spelare så de ska man skava lite extra på.,

Zlatan också ja vad säger man Barca får gärna gå vidare men jag hoppas allt tröstmål görs av svensken.

Synd att han åter lottas mot oss för bådas skull.
Länktips: uefa.com
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-02 03:35
Angående Fabregas.

I dagens Barcelona kommer han att vara den spelaren vi såg i dag. Vi ska komma ihåg att hans första sex månader i klubben då han spelade som falsk tia var helt fenomenala. Mål, assist och en spelare som kunde hota i djupled.

Dock rubbade det balansen på övriga i laget. Det beskrivs tydligt i Guillems Balagues bok att Guardiola efter de första halvåret satte sig med Fabregas och pratade taktik. Cesc har tidigare nämnt att han lär sig någonting nytt i Barcelona varje dag.

Med det sagt tror jag inte att han är klippt och skuren för dagens Barcelona. Livet efter Xavi kommer att krävas en förändring i spelet och det är just där Cesc Fabregas kommer in i bilden. Om vi bara har tålamod med honom är jag säker på att han kan bli en vital spelare i Barcelona.
Barcelona Messi_theONE
2013-04-02 02:58
En liten kul grej, Mourinho har besegrat Barcelona...

-På hemmaplan, bortaplan och på neutral plan.
-Med Real Madrid, Chelsea, Porto och Inter.
-Med reservlag och A-lag.
-I cl, ligan, cupen, supercupen och i en vänskapsmatch.
-Med Guardiola, Roura, Tito och Rijkaard som tränare.

Han valde att gå till en liga där han får möta Barcelona sex gånger på en säsong och det kan bli fler. Skulle Mourinho vara rädd för utmaningar eller Barcelona?

Såg det här på Puertan, och jag måste säga vilken javla dum människa!! .. har inte Barcelona isf besegrat Mou's mannar ? .. haha klart som fan om han byter klubb som vi byter kalsonger så kommer han vinna mot Barcelona.. där han får EXAKT som han vill.. vilken spelare han vill!! Dummaste nånsin jag har läst.. det där är puertans LOGIK Barca bröder! bara dom som kan komma med såna kommentarer!
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-02 01:50
"Om han kommer igång så är hela den här diskussionen meningslös och folk kommer att hylla Cesc igen. Det går i perioder helt enkelt."

This.
Barcelona Hetfield
2013-04-02 01:35
Nåja, jag sätter väl punkt på diskussionen kring Cesc. Jag tycker att han kommer att bli en nyckelspelare. Om han kommer igång så är hela den här diskussionen meningslös och folk kommer att hylla Cesc igen. Det går i perioder helt enkelt.
Barcelonistas
2013-04-02 01:31
För att spela i FC Barcelona som är tidernas bästa klubblag så krävs det så mycket mer än bara göra assist och mål. Man måste kunna leverara spelmässigt och sätta sin prägel på spelet samt vara delaktig hela tiden. Ta en spelare som Iniesta gör han mycket mål och assist? Nej men han är helt överlägsen spelmässigt och sätter hela tiden prägel på spelet och får spelet att flyta på, när Fabregas däremot spelar ser han rädd ut, så fort han tar på sig Barcelona tröjan ser det ut som att han skiter på sig. Kan det vara så att han inte klarar den stora pressen som är i Barca?. Jag tror Fabregas känner sig underägsen och för dålig, han känner helt enkelt att Messi och Iniesta-Xavi är för bra, därav att han blir så osäker när han får bollen han tänker ( fan vad ska jag göra med den spela den bakåt eller framåt) tillslut blir det något mittemellan där det ochså blir pannkaka tillslut av det hela. Om ni kollar på spelare som Xavi och Iniesta så vet dom exakt vad dom ska göra innan dom får bollen samt hur dom ska röra sig och öppna upp ytor. Fabregas gör allt på chans känns det som det leder sällan till något bra, ibland kan han utan tanke bara slå in en helt värdelös boll som leder till nada, detta har vi sett i flera matcher nu den här säsongen.

FC Barcelona är för stort för Fabregas, att spela i Arsenal är en sak men att spela i tidernas bästa klubblag är en annan sak. Fabregas måste vakna och börja inse att han inte är i England längre där han kan göra mediokra matcher, nu spelar han i Barcelona och här måste, måste,måste du leverera exakt varje match annars är du körd, då har du inget att göra i den här klubben. Man har tom sett när solklara lägen dugt upp för Fabregas så har han slarvat och missat i stort sett öppet mål, vem minns inte Chelsea matcherna föra säsongen där han missade 2 solklara lägen på bridge?. Herregud Fabregas ser ut som en rädd liten valp unge när han entrar Camp Nou, medans Iniesta o comp ser ut som hungriga lejon som bara vill malla ner motståndarna. Fabregas ser gammal ut, rostig, och utbränd, har ni märkt hur självsäker han är ochså?. Han snackar mycket innan matcherna men klarar inte av att leverara ett SKIT, fullständigt värdelös. Håll käften och sluta snacka så mycket, vissa det på planen istället. Han måste lägga ner den där skolgårds attityden. Efter snart 2 säsonger nu så hade man förväntat sig at han i alla fall lärt sig vissa saker, men nej fortfarande som en liten hund valp.

Fabregas måste besegra sin värsta fiende, sin värsta madröm, frågan är dock om han klarar av det?. Arsenal haha nej, nu spelar han för tidernas bästa klubblag, han måste vakna och inse det.
Barcelona Gabriel
2013-04-02 01:19
Jag säger det en gång till, att han inte är i form är ok och det kan förlåtas, men då ska han bänkas (vilket han också gjorts). Men vad jag inte kan acceptera är hans loja inställning och attityd på planen. Du, Hetfield, verkar inte vara överens om det men de flesta andra här inne är ganska så eniga om att han knappast kämpar om ens visar en minsta snudd på vilja när han är på planen. Det gör hans dåliga form mycket mer frustrerande och går därför inte att försvara han, åtminstone inte jag. Så det har inget med den dåliga formen att göra, det har med inställningen. Sen räcker det inte med att vara en poängspelare för att kunna ta en plats i mittfältet i Barcelona, man måste bidra med mer spelmässigt än vad han gör annars hämmar man bara spelet precis som han gjort. Om han utvecklas spelmässigt samtidigt som han klarar av att stå för de "poängen" så är det underbart. Men om han bara ska stå för poäng, och spela som han hittills har gjort så är jag inte för att får stanna kvar i klubben eftersom det inte räcker för mig. Det är min åsikt. Nu är det läggdags.
Barcelona Hetfield
2013-04-02 01:10
Återigen, det är därför Cesc är en poängspelare. Han dominerade i antalet assist och poängskörd varje år i PL. Poängspelare innebär att man kanske inte alltid är involverad i spelet som t.ex: Iniesta och Xavi, men att man slår de avgörande passningarna och gör målen som varken Iniesta eller Xavi gör. Jag tycker att Cesc erbjuder något som ingen mittfältare gör i Barcelona, och det är att han kan just stå får avgörande passningar och göra mål. Xavi och Iniesta är bäst i världen på att hålla i bollen och styra tempot, men några vidare poängspelare är de inte, ingen av de är några målgörare. En Cesc i bra form tillsammans med Messi och en till anfallare som kan göra mål, kan hota vilket lag i världen som helst. En Cesc i form kommer att göra mål och slå avgörande passningar, det är vad han är bra på, effektivitet och poäng. Nu blev det en lång diskussion om Cesc, men ifall han kommer till samma form som han var i höstas så lär väl folk återigen skriva om hur bra Cesc är, så det är väl bara vanligt. Jag har redan insett att Cesc inte är den som är involverad i spelet och kommer att dominera på det sättet, hans sätt att dominera är att göra mål och sätta andra spelare i positioner där de har bra mållägen. Gabriel Again, JAG (jag kan inte vara mer tydlig än så) ser inte Cesc som en lat eller ointresserad spelare. Jag förstår inte vad folk vill att han ska göra. Ska han springa mer? Är det vad som räknas som att "kämpa"? Anställ en maratonlöpare och sen ge honom en plats i laget som en "kämpare". Cesc har aldrig varit den där slitvargen, så jag förstår inte varför folk försöker relatera till hans intresse för laget. Pedro och Sanchez kan springa mer ifall de har en dålig match, det är deras spelstil, men man kan inte förvänta sig det av Cesc, han är inte byggd för det. Inställningsmässigt så förstår jag inte heller, ska han gå runt och le som en idiot? Han är i en SVACKA, sånt händer alla. När man är i en svacka så är det svårt att känna glädje, det händer alla. Cesc är en värdelös spelare i svacka då hela hans spel bygger på effektivitet och inte rörelse. Men när det klickar för honom så är han en världsklasspelare. Jag tycker att argumentet att han måste springa ett par km till varje match för att visa intresse är samma logik som att Messi måste göra fler nickmål för att visa att han är en bra målskytt.
Barcelona Gabriel
2013-04-02 01:03
Om Cesc ska "dominera" på det sätt som han isånnafall gjort, att han spelar som ett träben som knappt kan ta emot en boll i mitten på plan för att då och då stå för assist och mål så hade jag föredragit att man aldrig köpte han. Bättre kan han och måste kunna, annars får han säljas för min del.

Det håller inte att inte kunna ta emot en passning utan att den flyger 10 meter bort från dig när man spelar i Barcelona, oavsett hur mycket assist eller mål man än står för (poäng). Spelet måste flyta på för att vi ska kunna få ut det mesta och vara dominanta i matcher, skapa målchanser, undvika att ge bollen till moståndarlaget osv osv. Med Cesc på plan, kanske han EN gång under en 70 minuters match finner ETT läge där han får till den där assisten eller slår in bollen i målet - men samtidigt har han fumlat till det med dåliga mottagningar, seg inställning och bara allmänt usel.

Det betyder INTE att man har gjort en bra match, inte när du spelar i Barcelona.
Barcelonistas
2013-04-02 00:55
Håller med Gabriel, det är liksom bara periodvis som Cesc har varit bra. Han kan göra en bra match för att sen vara helt usel i 4-5 matcher. Det håller verkligen inte för att spela i Barcelona. Det klagas på Villa den här säsongen men vad ska han göra när han inte får spela?. Dom gånger han fått spela så har han levererat och dominerat kraftigt, kolla Milan matchen där han sprang som en Antilop. BB-Barceloneta - ja och det med all rätt vi får en helt annan dimension i spelet när Villa spelar. Det såg vi i returen mot Milan där han sprang sönder Milans backlinje och gav Messi stora ytor att jobba på. Med fabregas på planen så blir för många spelare av samma typ ( ni fattar va ja menar). Det låser sig kolla Milan matchen på San Siro, otroligt fantasilöst.
Barcelona Hetfield
2013-04-02 00:50
Ja, med Cescs mått mätt så är det att dominera. Han är en poängspelare, och när han levererar en stor poängskörd så dominerar han. Det handlar väl bara om hur man ser på det. Jag ser inte Cesc som en lat eller ointresserad person, jag ser honom som en frustrerad person som har dåligt självförtroende. Jag vill bara vara tydlig med en sak, jag påstår inte att Cesc ska spela i dagsläget. Han är ur form och då ska spelare som är i form få spela. Däremot att utesluta honom från Barcelonas framtid pga. en stor svacka känns löjligt. Det är min poäng, inte att anpassa laget utefter Cesc. Han ska förtjäna en startplats, inte få den.
Barcelona BB-Barceloneta
2013-04-02 00:50
Att Fabregas fortfarande inte levererat till 100% hos Barca är nog de flesta överens om, även det faktum att han är ur slag just nu. Men man får inte glömma att det fanns ett tag i höstas där han var fantastiskt bra, han gjorde några matcher i rad där han var inblandad i allt framåt. Då var tongångarna väldigt positiva och det snackades om att han äntligen hittat rätt.

Rollen han hade då var en väldigt framskjuten position, en position som gjorde att Messi hade en än högre utgångsposition än vad han för tillfället har. Detta ledde till att Tito kände att det var nödvändigt att spela med två väldigt breda yttrar, vilket då oftast var Alexis och Pedro eftersom Villa fortfarande inte var fullt återhämtad. Cesc levererade och fick förtroendet i dem viktiga matcherna. Från slutet av september till mitten av november så gjorde han 5 mål och 6 assist på 9 starter, ett ruggigt bra facit. Han fortsatte sen att göra lite poäng här och där och göra bra matcher men sen kom bakslaget. Han skadade sig med ungefär 3-4 matcher kvar innan jul och nyårsuppehållet och blev borta resten av året. Fabregas fick ändå ganska stort förtroende av Tito även efter jul men dem bra insatserna duggade inte lika tätt längre.

I ungefär samma veva kom Villa tillbaka och Fabregas roll i laget ändrades. När Villa började matchas in i startelvan så blev hans roll, om inte en bänkplats, en mer tillbakadragen position. En position som han inte alls sett lika bekväm i. Och självklart ska man inte anpassa spelet för att få in en specifik spelare i elvan utan man ska göra det som är bäst för laget. Och för tillfället är det att starta med Villa och ställa Cesc på sidan.
Barcelona Vampíro
2013-04-02 00:48
@Hetfield

Vi kan diskutera det i evigheter, jag tycker han ser loj och ointresserad ut när det inte går vägen och du tycker han ser frustrerad ut, omöjligt för oss att veta vad som är rätt. Vilket i sin tur gör det onödigt att spekulera.

Personligen vill jag se honom leverera och tills dess så får han bita ihop och visa lite huevos. Mitt sista inlägg om det, ikväll i alla fall för jag kommer fortsätta klaga på grabben tills han skärper sig.
Barcelona Gabriel
2013-04-02 00:46
Att Cesc har "dominerat" är en grov överdrift. Han har spelar bra periodsvis och stått för poäng med assist och mål, men han har sällan spelat riktigt bra spelmässigt. Och även om han verkar frustrerad kan han fortfarande visa mer vilja än vad han för tillfället gör. Att spela dåligt men försöka är förlåtligt, att inte ens försöka, det är inte.
Barcelonistas
2013-04-02 00:46
Hetfield - Cesc dominerade aldrig i höstas han hängde bara med vågen då Barca var helt överlägsna i allt dom gjorde. Cesc är för dålig just nu det är ren fakta, kolla vilken skillnad det blir när Cesc spelar istället för Iniesta, för helvete de fan klasskillnad. Hetfield har dock rätt angående en sak, och det är att Fabregas kommer bli en nyckel spelare i framtiden. Men just nu är han usel, inte ens i den formen han hade i Arsenal och då krävs det ännu mer för att kunna spela i Barca. Men då måste han höja sig, gör han inte det så finns det ingen anledningen och ha kvar en sån spelare.
Barcelona Hetfield
2013-04-02 00:36
Vampiro

Jag tycker inte att han ser ointresserad ut, jag tycker att han ser frustrerad ut. Det är en stor skillnad där.

Cesc vill mycket, men han får inte ut det. Jag tycker inte att han är direkt "lat", det handlar väl mer om att när man är i en psykisk svacka så är även en sidledspassning svår ibland. Jag är säker på att han kommer att bli en nyckelspelare i framtiden, det handlar bara om att det sätter rätt.
Barcelona Hetfield
2013-04-02 00:34
Frodo Om du försöker påstå att jag inte är subjetiv så kan jag också leka den leken genom att påstå att du har hackat på Cesc redan innan han värvades. Du sa inte ett ord om honom när han dominerade i höstas, men nu när han har tappat formen så hackar du på honom igen. Det ska vara rättvist. Det är skillnad mellan att vara i form och att vara allmänt usel. Du kan inte påstå att Cesc inte har en framtid i Barcelona när han har under stora perioder visat att han håller hög klass. I höstas så bildade han tillsammans med Messi bland det farligaste anfallet, sånt försvinner inte bara för att man har en svacka. Han har gjort 9 mål som mittfältare (3:e bästa målskytten) och han har gjort väldigt många poäng för laget. Det är bara löjligt att försöka få honom att se ut som en medioker och överhypad spelare bara för att han är i en stor svacka. Han har redan visat att han kan dominera, det räcker för mig.
Barcelonistas
2013-04-02 00:33
ViscaBarca1889 - jo fast nu handlade inte detta om mig utan om Fabregas eller hur?.

Att han då och då gör mål och assist säger mig inget, i Barcelona så gäller det att du är bra spelmässigt med. Fabregas är just nu allt annat än bra, han är alldeles för ojämn och ser ut som en vilsen höna.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-02 00:28
Jag personligen tycker att vi ska vänta tills säsongen är helt slut innan vi börjar utvärdera hans insatser. Visst kan han ha varigt riktigt bajs vissa matcher men det händer alla i laget förutom Messi och Iniesta verkar det som...faktum är att Cesc har haft en rätt så bra säsong HITTILS, med tanke på hans fina höst. Inte bara jag som tycker det, fråga Roura och Tito...Vem vet, kanske han startar mot just PSG och gör en kanonmatch. Då skulle jag vilja se folk härinne såga honom. :)
Barcelona ViscaBarca1899
2013-04-02 00:26
Gabriel Jag kan inte se någon i laget som inte kämpar. Antingen så kämpar man inombords utan att visa känslor eller tvärtom
Barcelona ViscaBarca1899
2013-04-02 00:24
Barcelonistas Skulle gärna vilja se dig prestera i Barca bland världsstjärnor som överglänser dig
Barcelonistas
2013-04-02 00:14
Jo fast när ska folk lära sig att allt inte handlar om poäng? Cesc kan göra sina poäng i ligan men det spelar i slutändan inte någon roll då han är värdelös rent spelmässigt.
Barcelona KristoferDelija
2013-04-02 00:05
Såg Sergio Busquets texten idag Daniel Olsson och den var helt fenomenal. Värmde mitt hjärta att få läsa om min idol. http://www.youtube.com/watch?v=2Jx8O6hRpE0
Barcelona Vampíro
2013-04-01 23:54
@Gabriel

Word! Summering på det jag sagt senaste tiden.
Annons: