/spanien/barcelona/forum/7601.aspx/spanien/barcelona/forum/7601.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-03-12 14:11
Jag brukar aldrig vara negativ, men jag är så trött på allt med remutada och alla tomma ord som sägs i media.

Vi har haft ett par matcher efter Milan matchen och allt snack om att de skulle rycka upp sig osv har vi inte sett något bevis på.
Barcelona Deulofeu
2013-03-12 14:10
Vill se en aktiv Roura ikväll som inte sitter på hela kvällen.

Jag hoppas vi startar med en fyrbackslinje märker vi hur Milan backar hem och inget skapar kan vi plocka ut en back eller trycka upp båda ytterbackarna maximalt.

Anfaller de med en man behöver vi inte mer än två backar kvar hemma.

Det viktiga är att vi har speeden där bak så Mascherano,Adriano,Alba hade jag inte haft så mycket emot att se på planen.

Vill även se mycket skott Abbiati är en bra målvakt men han boxar gärna ut bollen och lämnar en hel del returer.

Vill inte ha Messi för långt ned där han bara söker passningsalternativ till vänster utan ha han längre upp i plan med tanke på målfarligheten hos övriga spelare.

Hoppas få se Thiago också som är expert på insticksbollar och både kan dribbla och skjuta.

Snabbt passningsspel,Bredd i spelet mycket djuped samt skott så ordnar det sig ska ni se.

Barcelona Deulofeu
2013-03-12 14:00
Vamos Blaugrana sånt kan du tänka ine skriva gå och lägg dig!

Så himla onödigt alltid lika negativ?

Glaset är halvtomt osv

Ryck upp dig vi tror och hoppas på en magisk kväll!
Barcelona påfågeln
2013-03-12 13:59
Vamos Blaugrana (Barcelona): Att spelare som Leo Messi och Andres Iniesta finna i laget tyder på att Barca kan vända. Andra matchvinnare är David Villa, Alexis och Puyol. Nog kan underläget hämtas upp alltid.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Corazon
2013-03-12 13:57
Får en bild i huvudet hur puyol klappar igång och skriker vamos vamos efter att vi släppt in ett mål , hoppas vi har gjort fyra innan då.
Barcelona Canaletes
2013-03-12 13:56
Kan Deportivo vända 4-1 underläge kan Barca! ;-)
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-03-12 13:53
No team before has turned around a 2-0 loss from the first leg in Champions League knockout stage history #fcblive
Haha och det finns inget som tyder på att vi blir det första..
Barcelona I.Cuenca
2013-03-12 13:43
Underbart med så mycket positiv energi inne på forumet idag:-)

Alla verkar super laddade
Barcelona Piqué y Puyol
2013-03-12 13:36
Xavi on average created 4.2 chances per Champions League game this season, more than any other player in the competition [via @whoscored]
Barcelona Dale Paliza
2013-03-12 13:33
Bara som en jämförelse: Barcas snittbetyg för samtliga spelare (länken), och här är Milans: http://football-ratings.blogspot.it/2013/03/average-ratings-milan-201213.html
Barcelona Messidinho_10
2013-03-12 13:21
Ikväll hoppas man att vår stora stjärna och världens bästa spelare kliver fram och visar vägen!! Ikväll gäller det att visa att du är #1!! It's can be only one!!
Barcelona barca de Corazon
2013-03-12 13:21
känns som idag e det dagen då vi kommer gå vidare och att hela barca rycker upp sig som dom alltid har gjort
SoN_Un
2013-03-12 13:06
federer

så sant så sant. man tycker bara att det är tråkigt att dom förstör en fotbollsfest. o nu håller dom på o kopierar våra inlägg o diskuterar där haha så barnsligt. dom får jätte gärna kopiera mina inlägg. men tyvärr så svider sanningen. haha
Barcelona Federer
2013-03-12 13:00
SoN_Un

Äh, vem bryr sig om allt domarsnack hit och dit? Bara ignorera vad de skriver och hoppas på en bra match.
SoN_Un
2013-03-12 12:55
btw dom har redan glömt bort 2 uteblivna straffar från förra säsong på sansiro hehe. alexis o puyi. pinsamt
SoN_Un
2013-03-12 12:52
milan fansen pratar bara om domaren det är helt sjukt. milan är det sista laget som ska nämna filmare o kalla busi för det och domarna. när dom har haft pippo inzaghi år hundrades filmare. o gilardino haha ni vet. tycker bara att det är så kul hur rädda dom redan är o börjar leka underdogs pga domarna. vad säger dom om domarna vid deras 1 - 0? zapata hands. hur dom har kammat hem ligan under ibras tid där- 100 straffar 97 av dom felaktiga. milan är en klubb jag respekterar o gillar, men deras fans här skämmer bara ut klubben. det kommer bli helvetes kväll för oss o vi måste vara på tårna direkt! visca barca!
Barcelona Dale Paliza
2013-03-12 12:48
Milan är egentligen 2-3 klasser sämre än Barca och 4-0 vore ett rimligt resultat. Men det verkar som en del milanisti, framför allt Boateng, egentligen bara bryr sig i CL-fighter, och då kan han vara riktigt grym. Ikväll är det tålamod som gäller. Ingen panik om 0-0 står sig en bra bit in i andra: metodiskt och envist ska bussen monteras ner. Inga paralleler till Inter 2010 tack: då hade Barca i två matcher en betalad åskådare på planen.
Barcelona NoGo™
2013-03-12 12:36
No team before has turned around a 2-0 loss from the first leg in Champions League knockout stage history #fcblive [via Härligt att vi har statistiken med oss...haha. Vi blir det första laget då! Kom igen!
Barcelona Nesto
2013-03-12 12:17
Har läst många intressanta ritningar och idéer angående matchplanen och formationen för dagens match men för mig är denna uppställning den optimala.
Vid anfall:
--------------Valdes------------
-Puyol--Pique-Mascherano-
----------Sergio-------------
---Thiago------Iniesta-----
-----------Messi--------------
--Adriano-Villa--Alba-----

Vid försvar:

--------------Valdes------------
-Puyol--Pique-Mascherano-
Adriano---Sergio---------Alba
------Thiago--------Iniesta
-----------Messi---Villa---------

Valdes, given i mål.

Sedan vill jag ha en trebackslinje ikväll.
En fyrbackslinje (Alves,Puyol,Pique,Alba)som de flesta vill ha är,enligt mig, det absolut sämsta vi kan ställa upp med mot milan.
Förväntningsvis så kommer italienarna köra med samma strikta matchplan som under deras hemma plan. 11 man bakom boll, inte bjuda på ytor, kontringar osv.
Det kommer innebära att Puyol och Pique kommer att stå ensamma runt mittlinjen och sedan Alves och Alba väldigt högt upp i plan.
En kontring då skulle innebära tre-fyra italienare mot en långsam Puyol och Pique.
Så som det alltid varit när vi spelat mot bussar.

Spelar vi däremot med 3 backslinje á la Puyol,Pique och Mascherano så har vi 3 stabila backar när Milan kontrar. Istället för två.
Vi blev uppätna av Valencia när Pep spelade så, jag vet. Men Valencia, till skillnad från Milan, spelade offensivt och visade stort mod.

Sergio är given som pivote. Song är för seg i bollhållandet och passningar.
Thiago är bätte i de här matcherna än Xavi och just nu Fabregas.
Han vågar skjuta,har ett hyffsat skott och håller inte i bollen lika mycket som Xavi.
Iniesta är given.
Messi är given

Adriano vill jag ha upp front för att har gör alltid sitt jobb. Väldigt jämna insatser och vågar göra sin man, vågar ta skott med sin bössa, vågar löpa och har dessutom ett bra inlägg.
Alves har ett ganska ruttet inlägg (även om han hittat rätt på sistone) , gör inte sin gubbe allt för ofta, kladdar för mycket med bollen och värst av allt är hans döda vänster. Tror jag aldrig sett honom ens lägga en pass med vänsterskon.

Alba är en mästare på överlappningar och hans inlägg är också godkända. Väldigt löpstark och bra för vårat försvar. Djupledslöpningarna tar han och göra mål har han gjort förut.

Villa är också given. en erfaren, djupledslöpande striker är precis vad vi behöver.

Funkar detta men vi saknar fortfarande det där sista målet så hade Gabriel en ganska bra idé.
Flytta upp Pique. Och tveka inte.
Så fort Pique kommer med i anfallet så känns det farligare än när Pedro/alexis spelar 90 minter i anfallet.
Byt in song så får han han ta över Piques plats i backlinjen och så kan Pique få gå upp i anfallet.

Funkar inte detta så kan man försöka slänga in Pedro,Alexis Tello eller Xavi

Men.. tragiskt nog, så skulle det inte förvåna mig om uppställningen såg ut såhär (om xavi fått grönt ljus)
Valdes
Alves-Puyol-Pique-Alba
Sergio
Xavi-Fabregas
Pedro-Messi-Iniesta

Så fort Milan får bollen så gäller det för samtliga spelare att springa arslet av sig för att komma bakom bollen så fort som möjligt. Jag vill inte se att man börja pressa på bollhållaren det första man gör.
Extra mycket ansvar kommer Adriano och Alba få. Vid omställningar så är det livsviktigt för dom att toklöpa hemåt.

Ständiga rörelser. löp ständigt ut och in. Inte stå eller promenera längs backlinjen som pedro med flera gjorde i det senaste mötet. Skit i om löpningarna inte är de bäst, men löp för fan!
Barcelona 100% AntiMadridista
2013-03-12 12:17
Jag tycker att vi ska spela 4-3-3 i början. Det är för riskabelt med 3 backar. Men är det 0-0 efter 30 minuter då tycker jag att vi flyttar upp Alba ett steg och spelar med 3 backar.
Barcelona koeman92
2013-03-12 11:54
El Messias

Stort grattis mannen! Hoppas verkligen att du får en härlig dag och att Barca ger dig den present du förtjänar! :)
Barcelona påfågeln
2013-03-12 11:41
Truppen: Valdes, Pinto; Alves, Pique, Puyol, Mascherano, Adriano, Alba; Sergio, Iniesta, Xavi, Thiago, Fabregas, Song; Messi, Alexis, Pedro, Villa, Tello Montoya, dos Santos och Abidal lämnas utanför av de friskförklarade.
Barcelona zigazaga
2013-03-12 11:41
Om våra grabbar springer som djur ikväll och inte låter Milan andas, då har vi chans att gå vidare. Men om de latjar, och tror sig promenera till kvartsfinal, då är det bara att gratta Milan. Det viktigaste är att inte släppa in några mål, och själv göra 3, helst 4. Det som skrämmer mig är om vi gör säg två mål, att vi då slappnar av. Hoppas inte, hoppas som alla andra på en magisk afton på Camp Nou. Visca Barca i Visca Catalunya, i Visca Tito Vilanova!
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-03-12 11:32
Känner på mig att Alexis gör mål ikväll. :P Om Cesc startar idag vet jsg inte vad jag ska göra. Han och Pedro förtjänar att sitta på bänken med tanke på deras usla form i dagsläget. Är helt hundra på att vi tar oss vidare, grabbar glöm inte vi är Barca! :D
Barcelona påfågeln
2013-03-12 11:32
@barcastuff: Possible line-up (vs Milan): Valdes - Alves Pique Puyol Alba - Xavi Busquets Iniesta - Pedro Messi Alexis #fcblive [el pais] Så här verkar startelvan bli efter alla källor jag läst, nån har reserverat sig med att Fabregas kan få starta på Alexis bekostnad. Elvan känns bra, även om jag gärna gett Thiago chansen. Villa kommer att få komma in, jag tror det passar bäst att starta med Alexis faktiskt. Tello är inte i truppen tror jag, inte heller Song efter vad jag läst.
Barcelona Sergio Busquets
2013-03-12 11:19
Tycker att redaktionen redan nu ska fundera över hur man gör med forumet om vi åker ut ikväll redan nu. Kanske skulle det bästa isåfall vara att stänga forumet fram till imorgon någon gång? Man vet ju hur det har sett ut tidigare.

Berlusconi pezzo di merda.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-12 11:18
Jag har inget emot late bloomers
Barcelona knoxxx
2013-03-12 11:09
1.70-ligan

Skillnaden är väl att Jackson är 7-8 äldre än Neymar...
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-12 11:02
Fiore (agent Jackson Martinez, Porto): "I can confirm Barcelona are strongly interested. A team from Madrid also follows him closely." [tmw] Oh ja, snälla! Honom före neymar 6 av 7 dagar i veckan. Har en känsla av att brassen inte skulle bli den succé man trott. Jackson hade kunnat bli en ny etoo
Nummer 10
2013-03-12 10:43
Drömmen ikväll vore om Messi gör en sån där arsenalmatch igen. 4 mål. Barca går vidare och Messi går upp i skytteligaledning. Chansen är väldigt liten, men det sjuka är att med Messi och Barcelona så vet man aldrig.

Och om det skulle bli rull i sidled och 1-1 eller nåt sånt, ja då förtjänar faktiskt Milan att gå vidare. Jag hoppas isåfall att vi här på forumet kan ta det utan att vilja sälja halva truppen, önska död åt Roura och hata Milan för det.

Men som sagt, med Messi i laget så vet man aldrig...
Annons: