/spanien/barcelona/forum/7599.aspx/spanien/barcelona/forum/7599.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bàckis
2013-05-01 20:37
Härliga bilder från slakten av Bayern 09, då hade vi som alla vet en trio längst fram av anfallare som Etoó, Henry och Messi.

Idag har vi bara en av samma klass, och han sitter på bänken.
Barcelona enkos
2013-05-01 20:36
Att villa Messi inför en sådan match betyder att Barca har gett upp hoppet om avancemang..
Barcelona Andresito
Spela för färgerna, visa att det inte bara är pengar fotbollen handlar om. Vill se hjärta och hunger ikväll, det är prio ett. Sen om det kan leda till ett avancemang, fine, men jag vill fan att vi visar att vi inte är några slagpåsar.

Orgull - Stolthet
Barcelona L.A.M Nr 10
Jag måste säga att jag är riktigt taggad. Jag tror och hoppas spelarna visar upp en helt annan inställning den här matchen än förra. Denna Barcaera har alltid levererat bra under press.

Med det sagt Bayerns offensiv riktigt stark. Men anfall är bästa försvar, vi måste neutralisera deras offensiv med att sätta hög press och låsa dem på deras planhalva.

Hjärnan säger kryss eller uddamålsvinst för något av lagen, hjärtat säger 4-0 eller 5-0. Nyckeln är ett tidigt mål. 2-0 i halvtid och det är en realistisk chans att gå vidare, då menar jag att chansen iaf inte är minimal längre. 3-0 någon gång i andra halvlek och 4-0 i slutforceringen. Det är väl den realistiska matchbilden OM vi skulle gå vidare. Sex mål, nja. Det blir lite väl tufft.

Tots units fem forca! Visca Barca y Visca Catalunya! Med eller utan Messi och Busquets, vi kan klara detta. Hoppas Camp Nou kan bära fram laget, vi är Blaugrana, allt är möjligt. Impossible is Nothing. Nu går vi ut och chockar Bayern från start.
Barcelona ElRaval
2013-05-01 20:35
Bra move.
Vi byter in messi i andra!

Bayern har planerat att möta Messi har specialstuderat alla hans rörelser innan matchen och man har garanterat pratat messi messi messi. Nu är han inte ens med och man måste ställa om för en annan spelidé.

Sen kommer messi in och man måste ställa om åter igen.
Tror det här kan gå vägen.

Jag tror inte att vi går vidare men jag tror att vi kan få till en match i alla fall!
Barcelona Salcini
2013-05-01 20:34
Blaugrana91

Dock så kan jag tycka att det är bra att han är bänkad rent taktiskt. Faktiskt så har Messi varit vassare som inhoppare det senaste, både mot Athletic och PSG kommer han in och bidrar med fart. Dessutom så kan det ställa frågor till Bayern hur dom skall agera nu när Messi inte är på planen och han kan på så sätt överraska dom mer genom att komma in. Hoppas kan man ju alltid:)
Barcelona AndreD
2013-05-01 20:34
Hahahah Owen Hargreaves är ju helt skruvad. "Fattar inte varför Bartra spelar, Tito kunde lätt satt Song som mittback och Thiago som defensiv mittfältare". Herregud bli aldrig tränare
Barcelona Frodo
2013-05-01 20:31
Vi kommer att åka ut idag. Men varför inte ge en spelare som Thiago chansen? Det är viktigt för hans utveckling att få spela mot ett sånt här motstånd. Varför inte markera mot Pedro att hans prestationer inte varit bra nog? Hellre spela med Alexis eller Tello. Tyvärr verkar Tito sakna förmågan att se vad som är bäst för klubben långsiktigt.
Barcelona Barca älskare124
2013-05-01 20:31
Varför tänker ni alla negativt tänk positivt! Fyfann tro på ert lag! Messi är inte allt han kommer att komma in, bara spelarna presterar så kommer vi kunna skaka Bayern!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2013-05-01 20:30
Vad är det för fel på våra tränare, dem sitter på PK och pratar om att hoppet finns och att man ska göra allt för att gå vidare...

Sen bänkar man lagets bästa spelare trots att inget tyder på någon skada.

Man blir bara trött, hade en bra känsla inför matchen, men den är bortblåst nu.
Barcelona Vampíro
2013-05-01 20:24
Ingenting talar för en Barça vinst ikväll, tyvärr. Förväntar mig bara att de visar hjärta i 90 min. Snälla Fábregas var inte så jävla loj och kass som du brukar vara, visa att du förtjänar att spela i Barcelona.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-05-01 20:23
Ifall Villa är lika osynlig som mot PSG kan vi lika gärna sälja han nu i sommar. Bra spelare men nu får vi se om Villa är slut eller inte.

RedemptionMn
2013-05-01 20:23
Amo0227

Messi är troligtvis inte 100 % fit, och spelar därmed inte från start. Hade hellre sett Messi startat än att vänta med att byta in honom. Vi har ingen chans att ta oss vidare nu (realistiskt sett).
Barcelona Amo0227
2013-05-01 20:22
Någon som har en vettig förklaring till varför Messi inte spelar från start?
Barcelona grande jw
2013-05-01 20:22
@LionelMessi10:

Skickade ett pm till dig.
Barcelona nr10messi
2013-05-01 20:21
Eh vafan lugnat ner mig nu Tror starkt på en manita !
Barcelona Sang Blaugrana
2013-05-01 20:20
Matchen har inte ens börjat och folk börjar redan sucka och få tantrums cristiano-style.
RedemptionMn
2013-05-01 20:19
Great, Pedro spelar från start....IGEN! WTH?! Varför spelar inte Tello från start? Vi behöver en kvick och snabb spelare som vågar att utmana sin kant. Ytterbacken Lahm skulle inte våga gå så hårt in, med tanke på att han är varnad. Tello hade varit perfekt på den kanten!
Barcelona Culé - Messi y Alexis
Välförtjänt att Bayern tar sig till final. Grattis!

Aldrig att vi vinner utan Leo.
Barcelona Canaletes
Vi mindfuckar Bayern. Lugn bara
Barcelona 1899
2013-05-01 20:18
… ingen Alexis från start - tack och lov . Mitt hopp lever
Barcelona nr10messi
2013-05-01 20:14
Mou lipade om hur han är hatad i Spanien och hur England älskar honom Same old shit
Barcelona Andreas-
2013-05-01 20:14
Hoppas inte torsken blir allt för stor, ett kryss hade jag tagit direkt.
Barcelona Gabriel
2013-05-01 20:13
Messi på bänken, hans ersättare *trumvirvel* Fabregas. Lol, haha för er som trodde på en möjlig remuntada så kan ni ju bara ta och glömma det nu.
Barcelona LionelMessi10
Vad hände på presskonferensen?
Barcelona BarcaChris
Barca har blivit så spansk partiskt lol
Barcelona AndreD
2013-05-01 20:11
VAAAMMOOOOOOOSS FABREGAS HATTRICK
Barcelona Bàckis
2013-05-01 20:11
Problemet för mig är inte att Messi inte spelar, det antar jag att han inte gör eftersom han inte är 100 %. Jag tycker det värsta är att vi spelar med Xavi istället för en fantasirikare Thiago, Pedro som är totalt värdelös framför en skickligare Sanchez och Villa/Tello istället för Tello.

Förvånar mig inte för en sekund om vi blir nollade ikväll igen. Helvete va besviken man blir alltså. Sen en trebackslinje också, när vi måste ösa framår. DISASTRO
Barcelona Vampíro
2013-05-01 20:09
Vilken dramaqueen på presskonferensen, lämna vår liga bara ditt troll. Du misslyckades totalt, hejdå!
Barcelona LionelMessi10
2013-05-01 20:09
VAFAN funkar inte sopcast i wizwig.com????????? fan ska man se matchen nu då!! skiit .. hela dagen blir mer och mer förstörd!
Annons: