/spanien/barcelona/forum/7591.aspx/spanien/barcelona/forum/7591.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2013-03-13 12:41

zigazaga

Apropå likheter mellan Messi och Maradonas mål så var den senare dopad vid tillfället...
Barcelona Deulofeu
2013-03-13 12:38
Barca King - håller med dig om Hummels men han är högerfotad ; )

Jag satt just och kollade passningsprocenten och de flesta i vårt lag ligger i toppen och de allra flesta har en fin passningsprocent Hummels ligger på67 % men slår mycket krossar likt Mascherano med 86%

Busquets 90 %
Ba´rtra 90 %
Xavi 89%
Song 87%
Pique 87 %
Mascherano 86 %
Puyul 85
INiesta 84
Adriano 84
S.Roberto 83
Alba 83
Cecs 82
Pedro 82
Messi 80
Alves 80
Valdes 79
Sanchez 79
Tello 78
Rafinha 77

Ronaldo 68
Hummels 67
Barcelona FCB_Messi
2013-03-13 12:35
Barca king:
HAHAHA var det ett skämt video eller ?
Om inte, så är den gubben den sjukaste jag har sett hahaha..
Barcelona el Gaucho
2013-03-13 12:33
Läste på puertan där dom påstår att messis andra mål va offiside när han får bollen! Haha asså dom kan ju inte mena allvar!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca-nist
2013-03-13 12:33
Cocco

"De här med väckarklocka och underskattning och vidare,Det är bara bullshit."

nej det tycker jag inte. jag tror att man måste förlora nångång för att inse problematiken i experimentet. man kan aldrig veta förrän man har testat!

Pep lyckades inte direkt heller utan var tvungen att testa sig fram till framgång.
Jag blir less på folk som inte kan acceptera en förlust, det känns som folk har hejat på laget bara vid framgångar!
Barcelona FCB_Messi
2013-03-13 12:32
Messi var ett djur igår ! Har aldrig sett killen springa och kriga så mycke.
Han hade bara en sak i tankarna. och det var Kvartsfinal !..
Och det känns som, när han vill nånting, så blir det så.
Utomjording, trollkarln, Gud, Vad är killen för skapelse egentligen :S !!
Barcelona Barca King -
2013-03-13 12:31
Ni måste kolla på han italienaren Tiziano Crudelin, han som skriker Milan, Milan,,MIIIIIIIIIIIIILAAAAAAAAAN. LOL!
Barcelona zigazaga
2013-03-13 12:27
Ännu en gång så gör drar man jämförels mellan Leo & Diego. Målen påminner om varandra.
Barcelona >The Reporter<
2013-03-13 12:23
När Messi sprang och hjälpte till i pressen som 08/09 så kände man att det skulle bli en magisk kväll När även Messi jobbar i defensiven sprider det energi
Barcelona Cocco
2013-03-13 12:23
Hej måste bara få skriva av mig lite:)
De här med väckarklocka och underskattning och vidare,Det är bara bullshit.
Tränare mixar med laget för att få in cesc fabrigas in i laget.
Och det måste dom sluta med barca måste spela en rak 4-3-3 de jobbiga med att ha xavi,iniesta och cesc samtidigt på plan blir lite för mycket på mitten.
Barcelona Cocco
2013-03-13 12:22
Hej måste bara få skriva av mig lite:)
De här med väckarklocka och underskattning och vidare,Det är bara bullshit.
Tränare mixar med laget för att få in cesc fabrigas in i laget.
Och det måste dom sluta med barca måste spela en rak 4-3-3 de jobbiga med att ha xavi,iniesta och cesc samtidigt på plan blir lite för mycket på mitten.
Barcelona Barca King -
2013-03-13 12:08
Finns ingen bättre dag än när man vinner sådana här matcher. Må vi ta alla Champions League motståndare på allvar från och med nu. Vi har gått till så många semifinaler nuförtiden med en lättnad att vi har glömt bort hur svårt det kan bli om man inte trycker gasen i botten. Därför måste vi ta varje motståndare på fullaste allvar.

Jag vill även varna att Barcas starkaste egenskap är inte Messi eller Xavi eller Puyol. Det är kollektivet! Vår kollektiv är även vår försvar! När alla anfallarna pressar och försvarar hjälper det även våra backar. En sak vi måste verkligen fundera på är att köpa in en ordentlig mittback. Vi behöver inget, inget bara en mittback. Stundtals när Milan hade bollen i slutet av matchen syndes att vår svagaste sida är defensiven. Utan kollektivet, komme vi att släppa in baklänges mål.

Roura: "Mascherano because he has a better long pass so we could easier reach the wings. Villa in the centre to give Messi more freedom."

Därför är den mittbacken HUMMELS! Han har en vänster fot som är lika undebar som Marques högerfot. Tito, Rosell och kompani, vi behöver inte värva något till sommaren bara en ordentlig mittback och låt det vara Hummels. Kanske en anfallare men bara en mittback!
Barcelona FCB_Messi
2013-03-13 12:03
Många kanske inte såg det jag skrev igår . Men när Messi fick bollen på Mittplan innan fjärde målet så var Alba siste man i Barca !! Siste man ?!? Och gör en löpning ala usain bolt över hela plan i 90e minuten ?!?!? Finner inga ord . Vilken arbetskapacitet den killen har .
Barcelona Barca-nist
2013-03-13 12:01
Capitán - El tiburón

tänk inte på förlusterna, det är kanske tack vare de man var bättre igår!

Barca spelana behövde en stor väckarklocka för att prestera som de gjorde igår.
Barcelona Davids3
2013-03-13 11:53
Har inte läst alla inlägg men ser ingen hylla Iniesta, tycker han gjorde en prima insats igår, vågar nästan säga att det inte hade gått vägen utan honom igår, älskar honom så jävla mycket :D Barca bör alltid betala det han vill ha, han ska ALDRIG LÄMNA, ett barca är inget barca utan snövit !
Barcelona barca show
2013-03-13 11:50
Tjena grabbar jag brukar inte skriva alls mycket här men läser varje dag varje timme även. Men idag e det underbart att vakna och veta att man fullständigt visade hela världen att barcelona inte är att leka med när det som mest gäller. Vi gjorde en kanon match både fart bolltempot djupledspelet. Kollar ni noga så behover vi villa på planen för han löpte mellan mittbackarna och messi fri roll som gör att messi blir mer fri så han kan göra sina saker och hjälpa laget vilket hjälpte igår enormt. Extra plus för sanchez även som går in och krigar i de jobbiga minuterna och får fram en kanon passning till alba som gör 4-0 inte många som nämnt han men man måste ge han starten nu eftersom pedro inte är sig själv sen ett tag tillbaka. Tyckte han slarva mycket igår som man verkligen blev sur på.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-03-13 11:45
Dale Paliza/

Håller helt med om Dani Alves. Verkligen på hugget igår. Gillade även att han valde att slå inlägg många gånger. Visst, vi har korta spelare men inläggen skapar ändå lite oreda hos motstånadarna då en bortnickning kan hamna hos en Barçaspelare som när Iniesta sköt i ribban.

Dock är det ju så att för att Alves ska kunna slå inlägg så måste Messi, Villa etc ta löpningar in i straffområdet vilket inte har varit fallet tidigare men det gjorde dom verkligen igår.

Barcelona R10 Gaúcho
2013-03-13 11:43
Vilken underbar dag att vakna upp till. Solen skiner och man är lycklig! Vi gjorde det som sades var "omöjligt". Den fotbollen våra gladiatorer bjöd på igår var världsklass. Allt fanns med! Det var som att se på vårt underbara spel under Peps bästa tider.

Hade vi åkt ut igår samtidigt som vi spelade den fotbollen som vi gjorde, så hade jag varit mer en stolt. Alla visade hjärta och kämparglöd. De ville verkligen detta och nu förtjänar dom att avancera. Under all nervositet och adrenalin under matchen så njöt jag av vår fotboll.
Hoppas de inser hur viktig presspelet är för tiki-taka fotbollen och fortsätter med detta.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-03-13 11:41
Ja, Alba måste ju vara kvickast i laget. Och sicken vilja! Kom tänka på att han egentligen var del i 3-manna försvaret med Pique och Mascherano, men ändå så rushade han fram och tillbaka i högsta växel för att erbjuda sig som ett spelalternativ åt övriga lagmedlemmar. Tänk om laget hade visat gårdagens intensitet och presspel mot Madrid.. Vem vet vilken skillnad det hade kunnat bli!? Aja, hoppas de fick lite sovmorgon idag för att vila ut sig. Förstår att sådana matcher tar på krafterna, särskilt eftersom halva säsongen redan är spelad också.
Barcelona Dale Paliza
2013-03-13 11:38
Har aldrig tvivlat på Lio, Xavi och Iniesta men desto mer på Dani Alves, som stundtals varit riktigt svag, inte bara den här säsongen. Därför var det underbart att se honom i gammal god form igår. Om han kan fortsätta att prestera på den nivån så tror jag på ännu en CL-titel i stor stil.
Barcelona FCB_armin
2013-03-13 11:36
Jag älskar detta lag så himla mycket.
Barcelona Golden Barca
2013-03-13 11:30
V I S C A B A R C A

V I S C A C A T A L U N Y A
Barcelona Federer
2013-03-13 11:29
Fy fan vilken värvning Alba har varit. Helt klart världens bästa vänsterback.
Barcelona Barca-nist
2013-03-13 11:18
var det nån som reagerade på Albas acceleration förbi sina gubbar vid 4 målet?

han har en makalös speed!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-13 11:11
Inga Highlights med Hudson eller?:-)
Barcelona Bästelona
2013-03-13 10:54
Gårdagens match påminde skit mycket om hur Barcelona spela under 08/09 ...
Barcelona DANI ALVES
2013-03-13 10:40
Någon som har plus på aftonbladet som kan kopiera o skicka in texten som simon bank skrev på aftonbladet? Skulle vart väldigt schyst :)
Barcelona 100% AntiMadridista
2013-03-13 10:33
Nån som har sett eller hört nåt om Birro? Han har varit rätt tyst...
Barcelona I.Cuenca
2013-03-13 10:30
Mår så jävla bra:-) Är så lycklig:-)
Barcelona Barca-nist
2013-03-13 10:25
alla mål i 3D . coolt att se faktiskt
Annons: