/spanien/barcelona/forum/7582.aspx/spanien/barcelona/forum/7582.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-14 20:03
Xandro: En match under ett sommaruppehåll är samma sak som en vänskapsmatch....med andra ord INGEN går för fullt i matchen. Sedan blev det väl dessutom 5-2 och då är 4-0 bättre om man ser till målskillnad. Försvarsmässigt gjorde mascherano en tabbe sist, men annars hade vi riktigt bra press i försvarsspelet i 80% av matchen, vilket var anledningen till att Milan slog så många felpassningar etc.
Postat via SvenskaFans-appen
Wena
2013-03-14 19:56
Xandro

Ja du har helt rätt, nu när du vet det så kan du gå tillbaka till Puerta och fortsätta skriva där.
Barcelona supernova
2013-03-14 19:51
fyfan vilken viktig vändning. hoppas på messi i toppform nu slutet på säsongen
då kan vi fan vinna cl.
Xandro du kan inte jämnföra tränings match under sommaren med en åttondelsfinal i cl hehe du är fan ett skämt .
Barcelona fc__Barça
2013-03-14 19:41
Xandro Det är väl lika många i puertan som säger att ni ska köra över oss bara för att ni slog oss under våran formsvacka?
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-14 19:30
Xandro: En match under ett sommaruppehåll är samma sak som en vänskapsmatch....med andra ord INGEN går för fullt i matchen. Sedan blev det väl dessutom 5-2 och då är 4-0 bättre om man ser till målskillnad. Försvarsmässigt gjorde mascherano en tabbe sist, men annars hade vi riktigt bra press i försvarsspelet i 80% av matchen, vilket var anledningen till att Milan slog så många felpassningar etc.
Real Madrid Xandro
2013-03-14 19:25
Glömde lägga till, stör mig på att alla här inne nu säger att Madrid helt plötsligt ska köras över med mera bara för att mna krossade Milan, Det är ljusår mellan lagen och man ska inte glömma att Real har det psykologiska överläget mot Barca nu, tror fan inte Barca tycker det är så kul att möta Real Madrid längre.
Real Madrid Xandro
2013-03-14 19:22
Kan förstå att ni är över molnen över resultatet och det ska ni med all rätt vara. Men jag ser nått med Barca som man inte kanske kunde märka under Milan matchen, hade Milan spelat kontringarna mycket bättre så hade ni kunnat blivit rejält straffade. Mascherano är ett orosmoment hos er, en säkerhetsrisk. Det är just därför ni har så svårt mot Madrid just nu för dom har spelarna som kan hugga på dom ytorna me Di Maria och Ronnie.

Milan är fan inte bättre än Malaga ens, riktigt amatörgäng. Dom ska inte kunna rå på dom spanska giganterna. Vi körde över dom med 5-1 under sommaruppehållet. Så man ska inte stirra sig blind på just denna match.

MVH/ Maräng
Barcelona Hyder
2013-03-14 19:22
Man får inte glömma bort att ge både Piqué och Mascherano en eloge för insatserna mot Milan. Kanske inte rent försvarsmässigt där ett eller ett par misstag kunde urskiljas men snarare deras modiga spel på mittplan. När man tittar på Messís andra mål så är det Gerard som, genom en vunnen nickduell, sätter fram bollen till en påpasslig Iniesta. Ser man sedan på Villas mål så är det el Jefecito som, med sin aggressiva spelstil, stöter fram bollen som senare landar hos Xavi.

Det är sådana små prestationer som är värda att ge lite uppmärksamhet eftersom att de ofta kan leda till avgörande situationer. Det var just det som var så fint med insatsen mot Milan; hela laget hade en attityd och inställning att hela tiden hjälpa varandra. Det är A och O när man spelar med ett presspel och högt spelande pjäser i laget. Logiken slog till, och vi är vidare till kvartsfinal.

Ser fram emot lottningen imorgon!
Barcelona Abirey
2013-03-14 19:06
Det är nästan sjukt hur bra Vertonghen är. Absolut en av världens bästa mittbackar just nu.
BARCA-més que un club
2013-03-14 18:32
kl 12;00
Barcelona fc__Barça
2013-03-14 18:26
Vilken tid är lottningen imorgon?
Barcelona koeman92
2013-03-14 17:35
El Messias

Ta det lugnt, nu ska vi inte få hybris efter remontadan. Det är i de kommande matcherna vi kommer att få se om vi verkligen har hittat formen igen eller om (gud förbjude) remontadan bara var en tillfällighet. Glöm inte heller vilket farligt kontringslag Real Madrid är, vi behöver fortfarande en stark defensiv för att kunna slå ut dem. Jag har inget emot att möta dem i kvarten, men jag ser hellre att man möter just Real Madrid i semin eller i en final, bara för att det ska svida lite extra för dem. ;)
Barcelona enkos
2013-03-14 17:04
Då det är CL så vill jag absolut inte att de tre spanska lag ska möta varandra innan semi och final.. Om jag fick bestämma hade det varit helt omöjligt att lag från samma land möter varandra innan det är är lagen tvungna att göra det...
Barcelona El Messias
2013-03-14 16:57
Koeman 92 Jag håller med dig, Låt oss få vem som helst, Bayern, Madrid , Juve, det kvittar Men helst så jag vill ha Madrid, Spelar vi som vi gjorde i tisdags så vinner vi.
Barcelona enkos
2013-03-14 16:52
"Vändningen. Revanschen. Urladdningen. Messi. Returen mot Milan var det som fick en trögskalle som undertecknad att skriva under på att Barca är bäst i världen. Att vända en nedåtgående trend på ett sådant sätt är galet" . - Marcus Birro
Barcelona Deulofeu
2013-03-14 16:41
koeman92 Deulofeu fyllde igår inte jag men eftersom det är mitt nick så... jag antar att du fattar he he.

Jag fyllde år när vi torskade mot Real...senaste el classicot...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-14 16:15
Hyperintressant lottning imorgon. Trots vår fenomenala prestation i tisdags så
är jag inte säker på att vi har hittat formen än, jag hoppas att vi är inne på rätt spår nu och att den där matchen var vändningen, men jag tror också det tog mycket energi och att anledningen till att vi spelade så bra var att hela laget såg den här matchen som den som avgjorde säsongen och verkligen gav allt, och så kan man inte spela i varje match. Jag känner mig egentligen inte säker vilket lag vi än får, laget får verkligen inte underskatta någon motståndare. Jag tror det blir otroligt jämna matcher mot lag som Bayern, Dortmund, Juve och Real medan lag som PSG, Málaga och Galatasaray är riktigt bra och kan ge oss en rejäl match.

Av lagen som ses som svårare skulle jag tycka det var kul att få Dortmund. Jag vill gärna ha lite variation, Dortmund är ett bra lag som spelar rolig fotboll och det hade varit härliga matcher. Vi hade varit favoriter men det finns nog ingen risk för underskattning med tanke på att hela världen den här säsongen bevittnat hur bra detta Dortmund är. Det hade blivit ett jämnt möte men vi hade haft bra chanser att segra och gå vidare. Bayern slipper jag gärna, jag tror de är snäppet vassare än Dortmund att stöta på i ett dubbelmöte i CL. För mig är det just nu huvudfavoriten i hela turneringen, trots den usla insatsen igår.

Real Madrid hade bara varit tråkiga att möta igen, det har blivit för många Clásicos och det enda roliga hade varit att ha ett till i en eventuell final, men det ska vi inte prata om nu. Jag vill inte ha dem därför att de verkligen är på gång nu efter en knackig höst och är ett av de svåraste lagen att möta men också som sagt för att jag inte vill möta samma lag hela tiden. Juventus är luriga, de är uppenbarligen ett fantastiskt lag på sättet de spelar i Serie A och har dessutom slagit Chelsea i ett "dubbelmöte" i gruppspelet. Jag tror de hade passat oss dåligt med sin organisation i försvaret, sin fysik och sina kontringar samt förmågan att spela som ett lag. Om vi hade svårt med Milan så kommer vi ha enorma problem med Juventus, speciellt borta. Med det sagt hade det varit en extremt intressant match, och jag hade inte direkt blivit besviken om vi fick dem i lotten.

PSG, Málaga och Galatasaray är lag vi egentligen inte ska ha några problem med i ett dubbelmöte, men i det här läget av turneringen ska inget lag underskattas . PSG har otroliogt duktiga spelare som kan ställa till det för vårt försvar, dock har de nog inte försvarsspelet och strukturen för att slå ut de bästa lagen. Galatasaray är starka hemma och det gäller at¨t klara av att spela i Istanbul, börjar man hemma hade det varit bra med minst en tvåmålsledning till returen och börjar man borta så hade oavgjort varit okej för att sedan avgöra hemma. Málaga har med Pellegrini förmågan att kunna täppa igen bakåt och göra det trångt för vårt anfallsspel, samtidigt som de har duktiga offensiva spelare. Dock har vi slagit dem två gånger på bortaplan i år och känner till deras lag väldigt bra.

Det blir som sgat otroligt intressant imorgon. Om jag hade fått välja en lottning hade den sett ut såhär: Barca-Dormund, Bayern-Real, Málaga-Galatasaray och Juve-PSG. Hade varit några roliga matcher. Jag vet inte riktigt om jag vill se grymma matcher nu eller om jag vill se de tre mindre lagen åka ut nu i kvarten för att enbart ha stormöten i semifinalerna, men det är trots allt kul med skrälllag som når långt plus att jag vill se bra matcher nu.
Barcelona koeman92
2013-03-14 16:13
Deulofeu

Haha grattis till dig också mannen! ;)

Grabbar, jag tycker att det är helt fel att snacka om vem man föredrar i CL slutspelet. Vi är FC Barcelona och vi vill vinna CL och ska man göra det så ska man kunna vinna mot alla lag, dessutom är det de andra lagen som ska vara rädda för oss. Låt oss få vem som helst, Bayern, Real, Juve det kvittar. Den som vill mest är den som vinner i slutändan. Vilja slår alltid klass och det fick vi se redan i matchen mot Milan i San Siro.
Barcelona Barcelona10Messi
2013-03-14 16:05
Bara jag som njöt av bitterheten hos djurgårdarn och Wilbacher i CL-specialen?! ;) Mums!
Barcelona NoGo™
2013-03-14 16:00
@Deulofeu:

Absolut hehe. Ja jag undviker helst Juve ja med, Malaga vore inte helt fel.
Barcelona Deulofeu
2013-03-14 15:56
NoGo™ ni kommer väl ihål hur det gick med förra testlottningen...

Jag hoppas dock den är fel vill undvika Juve främst sedan Bayern och Madrid.

Annars kvittar det.Spännande hur som helst.
Barcelona Deulofeu
2013-03-14 15:54
Heywood Jablome - Andrés

Tänk vad glada de kommer vara i Madrid när han lägger skorna på hyllan bara för att några år komma tillbaka a la Pep ; )
Barcelona Deulofeu
2013-03-14 15:53
Bartra är friskförklarad tänk att få se honom,Montoya,Tello samt thiago mot Rayo ; )

Någon gång måste de få chansen perfekt läge nu trots att Rayo är bra.De måste ju känna att de är en del av vår trupp.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-03-14 15:52
Vi ska komma ihåg också att Xavi knackade på Vicente del Bosques dörr inför finalen mot Italien och ville prata taktik och om hur de skulle slå Italien.

Han är en legend. Framtida tränare.
Barcelona Deulofeu
2013-03-14 15:48
koeman92

Jag fyllde igår... Gerard Deulofeu ; ) men tack ändå
Barcelona Deulofeu
2013-03-14 15:47
Bayerna påminner väldigt mycket om oss de satsra på de egna leden och vill ha bollen så mycket som möjligt.De har dessutom ett underbart kantspel både yttrar och ytterbackar håller högsta klass.

Jag tycker de värvar så rätt i Bayern förra året de kände att de behövde en stabil dmc vad gör de jo de köper en av de bästa i europa och har nu tryggat den platsen i 10 år framåt samt en bra mittbacksreserv.

De värvar ofta riktigt bra spelare från bundesliga till bra priser.Även Manuel Beuer värvades året innan.

Inte massa skitvärvningar de fokuserar på ett fåtal som verkligen förstärker.

Hoppas vi gör samma sak tycker inte vi ska värva spelare som inte förstärker.Värva lyxspelare till bänken liksom? När vi har spelare som skulle göra vad som helst för lite speltid från egna leden.

Barcelona NoGo™
2013-03-14 15:46
Today's test draw for CL quarter finals: Barcelona-Juventus, Madrid-Dortmund, Malaga-Bayern, PSG-Galatasaray. Tomorrow last test draw. [md] Intressant lottning :P Heywood Jablome - Andrés / Ja det där är onekligen väldigt intressanta uppgifter.
Barcelona koeman92
2013-03-14 15:43
Vet inte om det har.nämnts men idag fyller el chico dorado 19 år.

Feliz cumpleaños Gerard Deulofeu! :)
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-03-14 15:42
Puta madre om det här stämmer:

Enligt El Confidencial så var Xavi den som tog tag i lagets träningar och utvecklade taktiken inför Barcelona - Milan.

Herregud alltså.
Barcelona Deulofeu
2013-03-14 15:41
Apropå Valdes och Stdamerika så kan jag se det hända med tanke på att hans fru är från Colombia.

Han har dock sagt att hajn vill spela några år till i europa.

Han gjorde väl sin 100 cl match igår rätt coolt.Synd att det inte verkar bli så många fler.
Annons: