/spanien/barcelona/forum/7581.aspx/spanien/barcelona/forum/7581.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-03-17 18:36
Vad har hänt med detta forumet? Ett par timmar innan match och diskussionerna handlar utesutande om Madrids CL match och röda kort, filmningar och fan och hans moster. Lägg ner det, det räcker. Finns inget tråkigare att diskutera än domarinsatser från en match som inte ens har med oss att göra. Sen tror jag knappast att en diskussion där någon här kritiserar Madrid hade fått gå lika långt i Puertan. Släpp skiten nu och snacka mer relevanta saker tack, inte för min skull utan för allas.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-17 18:34
Det är sant att det inte är de bästa klippen jag har sett, men tycker ändå det är väldigt tydligt att Adriano försöker förstärka situationen. Det inget snack om att det är kontakt men det ser inte ut som att Adriano ramlar pga det, mer att han ser det som ett bra läge att få en straff. Istället för att ramla kunde han ha fortsatt och kanske fått ett läge.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-17 18:21
L.A.M Nr 10 Men sluta, det är en solklar straff och det syns väldigt tydligt ur flera olika vinklar från tv-sändningen. Att du har svårt att se det tydliga krokben från Ramos där kontakten är så solklar från sunkiga streams eller youtub-klipp är en annan sak.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-17 18:12
Jag missade 2-1-matchen mot Real Madrid och såg först nu situationen i slutet av matchen som kunde blivit straff, men ska jag erkänna så tycker jag inte det är straff någonstans. Min första reaktion var nej, och efter två andra vinklar så ser jag ingenting som gör att det borde varit straff. Möjligen att det är en liten kontakt men Adriano faller på tok för enkelt och det är verkligen inget att blåas straff för.
ghglg
2013-03-17 18:04
Ska det verkligen behövas mot ett divison tre lag?
Barcelona DM1982
2013-03-17 17:33
@Xandro:

Så du menar att maränger är ett under av objektivitet när det gäller Barcelona? Att de kan rada upp saker som Barcelona får med sig men även MOT sig?

Är du allvarlig?

Resten av fotbollsvärlden har ställt sig upp och applåderat Barcelonas spel. Frågor på det?
Real Madrid Xandro
2013-03-17 17:28
Capitan Puyol - El Corazón//

Helt fel, du hör ju själv hur det låter, att förlora en anfallare gör du så mycket svårare att förvara, man har ingen däruppe att skicka bollen till för att få lite andrum, utan den viktiga strikerns som kan hota den höga backlinjen så får Barcelona extra trygghet iochmed att dom vet att dom inte behöver tänka på det finns en hotande striker.

Och United körd einte alls en tokoffensiv, dom spelade kontringspel och försökte göra mål på våra misstag, åter igen Nani blev utvisad, den spelare som had eminst inverkan, kom ihåg det. Dom hade Vidic, ferdinand, evra, carrick, rafael kvar. Nog fan kan man klara att hålla i resultatet med en stödjande publik. Det går.
Real Madrid Xandro
2013-03-17 17:20
Gabriel//

Åter igen det där med intetionen, hur många gånger ska man behöva upprepa att intetionen inte har något med beslutet att göra. Man tittar inte på det. Nu blev det så att vi fick ett rött kort och tog tillvara på det, undrar vem som är enögd härinne som bara hittar saker Real får med sig som att Bracelina skulle vara änglar, frågar resten av fotbollsvärlden så får vi se vad dom tycker om saken. Tror nog de flesta hittar mer hos er om jag ska vara ärlig.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-03-17 17:19
Xandro Grejen är att när Chelsea/Inter fick rött kort, behövde de inte ändra på sin taktik alls. Redan från minut 1 hade Chelsea och Inter parkerat bussen, så istället för att köra med en spelare på topp och 9 försvarare, spelade de med 0 anfallare och 9 försvarare. Matchbilden förändrades knappt alls pga det. United å andra sidan var tvungna att ändra hela sin taktik. Från att spela tokoffensiv fotboll, till att sedan parkera bussen. Detta skulle spelarna börja anpassa sig till under utloppet av 30 minuter. PLUS... så hade United två anfallare där uppe och spelade med 7 försvarare istället. Matchbilden förändrades totalt under matchens gång och Madrid kunde enkelt göra två snabba mål mot ett chockat och förvirrat United.
Barcelona DM1982
2013-03-17 17:05
@L.A.M Nr 10:
Korrekt, det ska max vara gult kort på det där. Vi kan jämföra med två liknande sparkar som, helt rätt, resulterade i gult kort. Javi Martinez sparkar vårdslöst högt upp och det ger gult kort. Portospelare (har glömt namnet) gör en minst lika vårdslös spark som Nani men det resulterar, helt rätt, i gult kort. Och dessa två händelser utspelar sig i omgången efter Nanis utvisning, om något så borde den första utvisningen var prejudicerande för hur domaren ska se på höga sparka men så sker inte. Jag kan bara tolka det som att den första domaren gjorde en alldeles för hård bedömning. Tre liknande händelser som i ett fall resulterar i rött och i två fall gult. Real hade riktig tur med att domaren valde (ja, valde) att vara extremt hård i sin tolkning på händelsen när två andra domare bedömer två liknande händelser annorlunda. Real hade en serie tursamma händelser under tre matcher. Först i mötet mot oss där det var straff i slutet men domaren fegade ur. Sedan den extremt hårda utvisningen på Nani som bjuder in Real in i matchen och slutligen en extremt hård dömd straff när Kaka väljer att söka upp benet på målvakten och lägga sig vilket innebär att Real kan vinna den matchen. Real, av alla lag, ska vara väldigt försiktiga med att anklaga att andra lag får fördelar. Nog om det. Det kommer bli intressant att se hur uppställningen ser ut ikväll för Barcelona, det kommer roteras en hel del. Hoppas att det inte förstör spelet alldeles för mycket, jag tycker att spelet mot Depor inte var alldeles för bra även om hela laget kämpade. Tre pinnar på hemmaplan mot Rayo måste laget kunna fixa ikväll även om vi självklart inte ska underskatta motståndet.
Barcelona The Reporter
2013-03-17 16:46
Någon som kan översätta om vad Guardiola och Baggio pratar om vid 5.20? Jag uppfattar det som om dem pratar om Zlatan
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-17 16:45
I min mening är det inte en domartabbe då Nani trots allt träffar Arbeloa med dobbarna men samtidigt så ska det enligt mitt sätt att tolka reglerna vara max gult då han knappast går in vårdslöst utan försöker endast ta ner bollen. Nu var Arbeloa först på bollen och därför så är det solklar frispark och kanske gult kort men rött kort kändes väldigt överdrivet.

Det jobbiga var väl att United innan utvisningen hade full kontroll på matchen, de hade 1-0 och hade förmodligen spelat av matchen på ett bra sätt även om man aldrig vet vad som kunde ha hänt. Det roliga med Madridfans är att de tycker utvisningen kostade de finalen 2011 när matchen i själva verket stod 0-0 på Bernabéu och där vi alltså hade ett relativt bra resultat att gå på inför returen, medan United ledde ´, var vidare och hade bra kontroll på matchen. Sedan verkar folk ha glömt att vi låg under, var ute i semin 2009 och fick en utvisning med en halvtimme kvar men ändå tog oss vidare. En prestation nästan i klass med Chelseas förra året även om det var en lite större skräll.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-17 16:29
Snyggt av målvakten att ge retur till balotelli där! Helt värdelöst
Barcelona påfågeln
2013-03-17 16:15
En utvisning kan hända, ett domarmisstag kan inträffa. Allt man då måste göra är att anpassa sig till den nya situationen. DET lyckades Morinho med. Ingen mening att diskutera vidare, Nanis röda var varken det mest uppseendeväckande någonsin eller väldigt fel. Ibland blir det rött, och det är bara bra att det någon gång kan drabba större klubbar också. I längden har alla större klubbar en liten fördel i domsluten, men det jämnar ut sig mellan dem i varje fall.
Barcelona Gabriel
2013-03-17 16:08
Det spelar väl ingen roll att vi befunnit oss i samma situation gällande en män mer i viktiga CL-matcher som Madrid nu sist mot United. Vad har det med saken att göra? Ingen mer än oss, culés, har varit mer kritiska mot att vi inte kunnat skapa mer i de matcherna när vi varit en man mer. Det tar dock inte bort faktumet att utvisningen på Nani var en domar skräll. Finner det bara roligt hur madridistas försöker snacka bort det genom att säga att de lyckades med det inte vi lyckades med - ja det gjorde ni, bra för er, ni agerade we didn't. Tar fortfarande inte bort faktumet att Madrid, utan den domarinsatsen, förmodligen hade varit ute nu - för innan det där inträffade spelade ManUtd ut Madrid rent taktiskt och hade mer än full kontroll på den matchen. Sen e det idiotiskt att ens våga jämföra Nanis utvisning med Pepes mot Alves. Man kan inte bedömma Nanis händelse som vårdslöst spel på samma sätt som Pepe-situationen, det för att Nani dels inte kommer in med intentionen att skada en spelare på samma sätt som Pepe, dels för att Nani har ögonen på bollen. Pepe springer in mot alves med UTSTRÄCKT BEN (!) likt a crazed goat och hade kunnat ge blanka fan i om han avslutade Alves karriär på köpet. Kan man inte se skillnaden på dessa två händelser så förstår man sig inte på fotboll speciellt bra. Men jag förstår att det måste kännas skönt att kunna snacka bort det röda kortet on paper för att Madrid råkade ut för "samma sak". Nog om det nu. De är vidare, dock ska rätt vara rätt.
Barcelona Dinho!
2013-03-17 16:01
Xandro Glöm inte att vi lyckades besegra er efter Pepes utvisning. Riktigt skickligt av oss, eller vad säger du?
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-03-17 16:01
Xandro

Domarmiss? Han stod ju 3 meter ifrån.
Real Madrid Xandro
2013-03-17 15:59
Jordi Alba Ramos #18//

Domarmiss, det ska vara rött, enkelt.
2013-03-17 15:58
Xandro

Hur förklarar du situtationen när De Jong sparkade Alonso i bröstet då?
Barcelona Barca o Mort!
2013-03-17 15:56
Xandro

Jag har aldrig sagt att Nanis röda var inkorrekt? Kan du visa var jag sagt det?
Real Madrid Xandro
2013-03-17 15:54
basaric - "el guaje"//

Det spelar ingen roll om han inte visste om vad han gjorde, man kolla rinte på intentionen utan på resultatet, han hade benet för högt upp, hade det träffat Arbeloas ansikte tror jag fan inte ni hade sagt samma sak.

Ursäkta men jag finner det bara ironsikt att ni hakar upp er på det där jäkla röda kortet, ni har fått den matchbilden 2 gånger på Camp Nou mot både Inter och Chelsea, båda skedde i första halvlek och ni tog er inte vidare. Vi fick den sista 30 och tog oss vidare, som sagt det är ingen Garanti, man tar vara på sin chans och det kallas skicklighet.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-17 15:51
Skräll att Milan gör mål på straff
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-03-17 15:48
Regelboken lyder: Oaktsamt betyder att spelaren har visat en brist på uppmärksamheteller hänsyn när han försöker erövra bollen eller att han handlat utanförsiktighet. Inget ytterligare disciplinärt straff behövs om ett regelbrott anses vara oaktsamt.

Nani var på väg att kontra. Helt omedveten om Arbeloa när han försöker att plocka ner bollen. Det var en oaktsam handling där inget ytterligare disciplinärt straff behövs enligt UEFA.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-03-17 15:47
Har ni tänkt på hur mycket Judas stämpel spelare slipper när de inte går direkt mellan klubbar, typ som Ronaldo (proppmätt). Om han hade gått från Barca till Real eller från Inter till Milan hade han nog inte varit lika populär idag..
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-17 15:45
Mourinho är kass. Han kan bara träna lag som ger honom total kontroll över hela klubben och låter honom värva vem han än pekar på. Han måste vara safe hela tiden och klarar inte av en riktig utmaning. För att summera: Mourinho dålig tränare, duktig tolk.
Real Madrid Xandro
2013-03-17 15:43
basaric - "el guaje"//

Jag höll med om att det kanske var hårt dömt men det är inga regelbrott han begår, han kan skicka ut spelaren enligt regelboken och det var precis vad han gjorde. Eller vet du vad vi säger att domaren avgjorde matchen så blir du glad, han tog på sig en madrid tröja och avlossade ett skott som gick in i mål mot United, Sen la han en pass till Ronaldo så att han kunde avgöra. Man ska inte lägga allt på det röda kortet, United är ett storlag, dom akn klara sig.
2013-03-17 15:42
Xandro Ni blev som sagt uppkäkade i 60 minuter, skapade ingeting och United var de bättre laget. Sir Alexs plan fungerade utmärkt och Jose Mourinho hade inget att komma med.. fram till utvisningen. Om du inte förstår hur det röda kortet hjälpte Real Madrid så kan du läsa Kalle Karlssons fina analys. Mourinho sa ju själv efter matchen: "Bättre laget förlorade. Vi var inte tillräckligt bra idag."
Real Madrid Xandro
2013-03-17 15:38
Tycker dock ni kastar sten i glashus med att skylla på domaren, det låter på er som att Uniteds spelare stod helt stilla efter utvisningen så att Madrid kunde ta sig vidare, det är fan inte så lätt med 10 man som ni tror det har ni själva fått erfara mot Inter och Chelsea, hemma, läs igen HEMMA. och ni tog er inte vidare så vart vill ni komma, att man automatiskt vinner efter en utvisning, notera att det var på Old Trafford, en svårspelad arena. Det var NANI som blev utvisad, den mest offensiva spelare och ingen i backlinjen, ska då det förklara att UNited ska släppa in 2 mål inom 4 minuter? Mourinho gjorde det som Pep aldrig vågade göra, han agerade direkt och vips så fick vi resultat. Ni klarade inte av det, det gjorde vi, nu är det mer hat än resonemang för ni har vart i exakt smama situation 2 gånger.
2013-03-17 15:35
Xandro

Innan du hittade den länken så höll du ju med att domaren skickade er till kvartsfinal.

Det är inte ofta UEFA väljer att kritisera sina medarbetare. Dom gör inte det nu heller. Du kan ju läsa regelboken, du kan läsa vad andra spelare sagt om utvisningen så kommer du nog inse att domaren gjorde fel... igen..
2013-03-17 15:35
Xandro

När du menar att "vi" är rädda då tolkar jag också att du menar mig. Jag tycker att han har mycket kvar att bevisa. Visst han har slagit oss ett par gånger men titelmässigt har han knappt imponerat.

När du säger att du förstår så menar jag att han är Barcelonas viktigaste pjäs till att det har gått så bra. Men du verkar inte förstå.
Så du säger att man ska ta in en tränare bara sådär? Krävs mycket för att träna Barcelona. Man måste känna till laget filosofi och spel jävligt bra för att träna laget. Hade Guardiola eller Tito några stora meriter innan man tog över laget? Nej.
Jag hoppas att vi möts i CL-semin när Tito är tillbaka.

Slut på diskussionen.
Annons: