/spanien/barcelona/forum/7580.aspx/spanien/barcelona/forum/7580.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baronen
2013-03-15 12:38
Malaga - Dortmund 20% - 80%
Real Madrid - Galatassaray 95% - 5%
Paris SG - Barcelonna 15%-85%
Bayern Munchen - Juventus 60% - 40%
Barcelona enkos
2013-03-15 12:38
Spelar vi på tisd eller onsdag? Vore skönt med en extra dag villa efter Celta matchen..
Barcelona MQUC
2013-03-15 12:37
el Flaco/ viktig poäng, visst kan man alltid utse en favorit osv, men man ska ta det lungt med att förutse saker i cl, allt har hänt och allt kan hända, Arsenal va t.ex marginaler ifrån att slå ut Bayern i onsdags. Vi måste spela på top, inte för mycket kladd på boll utan spela smart och komma till många avslut, och framförallt kriga och ta det vi vill ha, för det kommer inte bara komma till oss.
Barcelona DM1982
Puyol är inte uttagen till landslagstruppen. Rätt skönt sett ur Barcelona-ögon måste jag säga. Han tycker säkert att det är trist men han borde ha slutat efter VM.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Xavitheking
MQUC (Barcelona) rulla lite längre ner så får du se vad personen/personer har skrivit '!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-15 12:34
Det viktigaste i mina ögon handlar inte om att börja hemma eller borta, utan snarare att inte underskatta PSG. Vi har sett hur straffade man kan bli när det sker i den här turneringen.
Barcelona MQUC
2013-03-15 12:34
@Gabriel:

För mig är det en skandal om den upphävs av en sån andledning, då älskar jag endå Zlatan. Det ska bedömmas om straffet är mätbart med gärningen, inte bedömmas på vad spelaren heter, vart han spelar och vilka han ska möta.
Barcelona SaM__-
2013-03-15 12:33
Rambla:

Då vore det väl mer optimalt om vi får ett bra bortaresultat som tvingar motståndarna att gå framåt på Camp Nou i returen?
Barcelona Messidinho_10
Börjar vi borta lr hemma nån som vet?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
MQUC

Haha, men då kan vi räkna med att han spelar båda matcherna.
Barcelona MQUC
2013-03-15 12:32
@!Sergio_ Busquets!:

Jo han är avstängd i första mötet, men det är överklagat och beslut kommer tas inom ett par dagar.
Barcelona Messidinho_10
Ja Zlatan är avstängd 1 match i kvartsfinalen, skönt!
Barcelona MQUC
Barcelona

Håller med dig, vi kunde fått sämre och bättre lottning, så man måste vara nöjd, det ska bli sjukt kul! PSG är ett klasslag på pappret, även när de spelar som bäst, men vår rutin i cl och våran högsta nivå kan komma att ta oss vidare, men matcherna ska spelas också och vi måste ta lärdom av Milan matchen.Hursom; VI ÄR VIDARE I CL, NÄR JAG TÄNKER PÅ DET, LYCKA :)
Barcelona ElTriplete
2013-03-15 12:31
Skön lottning. Vi slapp giganter som Bayern, Juve och Real. :)
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-03-15 12:31
enkos

Fick inte Zlatan rött kort i den första kvartsfinal matchen? Kommer han att missa vår match?
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-15 12:30
Mitt resonemang bygger på att så länge Barca har ett överläge till returmötet så har de större chanser att avancera, oavsett om det är borta eller hemma. Även om vi bara har 2-1 från Camp Nou är jag övertygad om att det gynnar Barca för då måste motståndarna gå framåt från start på sin hemmaplan. Vilket är en stor fördel för Barca då de garanterat gör mål på bortaplan.
Barcelona Gabriel
2013-03-15 12:30
Sanna mina ord. Zlatan kommer att få sin avstängning upphävd. Det vore slakt för spektaklet att inte låta Zlatan spela mot hans gamla lag i båda matcherna.

De kommer att se till att fixa det.
Barcelona Barcelona!!
2013-03-15 12:28
Drömlottning tycker jag verkligen inte det är, PSG är ett bra lag. Dock var det en helt okej lottning, vi kunde fått både lättare och svårare motstånd...
Barcelona enkos
2013-03-15 12:27
Zlatans PSG möter Barca i kvarten

Kvartsfinalerna i Champions League
lottades i dag. Paris SG med Zlatan
Ibrahimovic fick svårast möjliga
motstånd - Barcelona.

Zlatan är avstängd i första mötet men
det beslutet är överklagat av PSG.
Svensken stängdes av två matcher för
stämplingen på en Valenciaspelare förra
omgången. Beslut fattas troligen efter
helgen.

Kvartsfinaler (2/3 april - retur 9/10):
Malaga - Dortmund
Real Madrid - Galatasaray
Paris SG - Barcelona
Bayern München - Juventus
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-15 12:26
@el Flaco - Me, Myself and I:

Finns som sagt bättre matcher i mitt tycke. 5-2 mot Lyon i åttondelen 2009 var en underbar match, speciellt första halvlek där Henry och Eto'o bombade fransmännens mål. 2-0 borta på Bernabéu i CL är även det en match jag rankar högt likaså 5-1 hemma mot Shakhtar samma säsong. Sen håller jag 5-0 klassikern högre än 6-2 då vi mötte ett bättre lag med bättre spelare 2010.
Barcelona Smogen
2013-03-15 12:26
Rambla

missade ditt svar till Flaco. Jag tror ändå att PSG gjort en Malaga och parkerat bussen i vilket fall, försökt hålla siffrorna nere och hoppas på att göra mål vid en fast situation.
Barcelona MQUC
2013-03-15 12:25
Rambla / Förstår inte varför du är så rädd för det när vi varit bussbärgare många gånger förr :) ställ upp eran buss så ska vi komma med en blåröd långtradare!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
Rambla/

Jag föredrar att spela returen hemma, men allt sånt är irrelevant om inte spelarna är fokuserade till max redan från start. Om vi spelar på vår normala nivå kan vi få med oss ett tillräckligt bra resultat från Paris som gör att fransmännen inte kan hoppa ner i skyttegraven på Camp Nou. Allt hänger på spelarna. Nu får de bevisa att de har lärt sig läxan från San Siro.
@MQUC:

Varför är du förvånad? Vi är inte som andra lag. Vi vill gå framåt, oavsett motstånd och arena. Det blir vi straffade för när lag ställer upp ultradefensivt på Camp Nou. Står det 0-0 har vi mycket större chanser att få hål på dem och vinna matchen på Camp Nou.
Barcelona enkos
2013-03-15 12:24
Nu ska shejkerna göra allt för att få Zlatan spelklar i första matchen..
Barcelona Smogen
Kul med PSG. Av alla lagen var dom min favoritmotståndare. Inte för att det finns några enkla lag att möta så här långt in i turneringen utan för av de mindre svåra lagen "psg, Galatasaray och Malaga) så kändes dom som det roligaste laget. PSG kommer naturligtvis att höja sig några snäpp och göra livet svårt för oss, men spelar vi som mot Milan går vi vidare!
Barcelona Baronen
Vilken underbar vecka! Fy fan så nöjd jag är.

Slår ut Milan mot alla odds med ett fantastiskt spel. Helt otroligt.
Och nu får vi en drömlottning, börjar på bortaplan dessutom.
Kommer bli riktigt hypat möte här i Sverige. Zlarre ställs mot oss återigen.

Lycka! Helt underbart.
2013-03-15 12:23
@Smogen:

Läs mitt svar till el Flaco.

Oavsett vilket, på Camp Nou vinner vi 99 gånger av 100. Det räcker för mig. Så länge vi har en vnst med oss till returen är jag optimistisk. Då kan inte motståndaren ställa upp spelarbussen på sin hemmaplan om de måste jaga mål.
Barcelona MQUC
Xavitheking

vem har sagt att det är en lätt lottning?
Barcelona Baronen
Vilken underbar vecka! Fy fan så nöjd jag är.

Slår ut Milan mot alla odds med ett fantastiskt spel. Helt otroligt.
Och nu får vi en drömlottning, börjar på bortaplan dessutom.
Kommer bli riktigt hypat möte här i Sverige. Zlarre ställs mot oss återigen.

Lycka! Helt underbart.
Annons: