/spanien/barcelona/forum/7575.aspx/spanien/barcelona/forum/7575.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fais
2013-03-19 23:52
Dinho the artist

Menar du Varane??
Fais
2013-03-19 23:50
Gabriel

Det är ingen snack om saken att Hummels har världens bästa fötter som mittback. Lika bra som Marques enligt mig. Fan vad jag saknar Marques allstå.
Som du säger han är tyvärr inte så snabb av vad jag har sett.

Har du någon teori om varför Zubi och company inte har värvat en bra mittback när de har fått alla tecken att det var brådskande med det. Puyols ålder plus alla skador. Pique som blir sämre för varje säsong som går. Vad tror du att de tänkte??

Brukar du följa Franska Ligan?
Barcelona Dinho the artist
2013-03-19 23:49
gabriel --- Det stämmer, tror han gick ganska dyrt dock, med tanke på att han var helt oprövad. Vet inte varför men 75m poppar upp i mitt huvud, inte mycket med facit i hand dock. Han kom väl från Lens akademi som är högt skattad i Frankrike. Edit: 91m (10m €) var fallet
Barcelona Gabriel
2013-03-19 23:39
Fais

Kan ha fel men tror det var Zidane som hittade Varane åt dem.
Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-03-19 23:37
Diego Alves Dani Alves Hummels Mascherano Alba Thiago Busquets Iniesta Alexis Messi Neymar Min drömelva till nästa säsong!
Postat via SvenskaFans-appen
Fais
2013-03-19 23:37
~ l La Masia l ~
29 år ;-).

Nästan lika gammal som puyol. Lite för gammal. Tror inte heller att Bayen vill släppa honom speciellt när Pep tar över nu efter sommaren eftersom han är Spelande mittback.

Det som får mig att tveka på Hummels är att han ser inte ut att vara snabb och vi behöver en snabb mittback som är speciell bra på att nicka. Real mangla oss varje match på fast situationer. Hur lång är Pique??

Var fan hittade dem Varane ??

Säg vad man vill om Morinho men han vet hur man hittar bra mittbackar.
Barcelona Gabriel
2013-03-19 23:34
Jag vill ha Hummels lika mycket som er alla andra till sommaren men ni kan bara ta och glömma det redan nu. Tror ni själva att Zubi besitter den kompetensen för att klara av en såpass svår transfer? Glöm det säger jag bara. Han kostar minst 30. Vi kommer att göra en "run, Forrest, run" så fort som prislappen på han nämns och gå efter nån medelmåtta för halva hans pris. Only in Barça! En annan sak, Hummels har INTE snabbheten. Så för er som tvivlar eller tvekar på honom pga det så har ni rätt, för han är inte den snabbaste. Men han kompletterar det med massa annat. Han är klockren i sitt positionsspel, riktigt brottsäker och otroligt bra på huvudet. Sen är det bara ett super plus att hans passningsfot går att jämföras med Marquez. En annan sak som jag tänkt på är att han i Dortmund spelar bredvid vänsterbacken. Piqué spelar alltid bredvid Alves, så det hade också varit perfekt. Om ni eftersträvar en snabb mittback så har jag ingen aning om vem det skulle vara. Det skulle isånnafall vara att hitta ett guldkorn i sydamerika som inte scoutats fram än för bland "kända" namn vet jag ingen snabb mittback i dagsläget, förutom Thiago Silva. Men, bara att glömma Hummels tyvärr...
2013-03-19 23:30
Fais Tänkte inte på hans ålder, men han är en riktigt bra mittback. Han är 29 år.
Fais
2013-03-19 23:29
~ l La Masia l ~

Dante ser rätt stabil ut med. Men hur gammal är han??

Barcelona Danne - Culé - 26
2013-03-19 23:25
Dante är gammal har jag för mig
Fais
2013-03-19 23:24
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

C-Ronaldo har förnedrat honom två säsonger nu. Inte nog med det, han får Masken att se ut som världens bästa mittback genom tiderna.

Så fort Pique hamnar man mot man mot någon spelare bruka jag blunda och be till Gud. Sämre mittback får du hitta i korpen. Enda anledningen han inte har fått så mycket kritik är att han är från Barcelona...
2013-03-19 23:21
Annars tycker jag att Dante i Bayern skulle kunna vara någon att värva in.
2013-03-19 23:18
Fais Jag har kollat på Dortmund flera matcher nu, jag ser Hummels som en av de bästa i världen.
2013-03-19 23:16
Hummels nämns för att han är den ända bra nog att spela för Barca som är "realistisk" till värvning. Kommer inte på nån annan såhär i huvet..
2013-03-19 23:16
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal Ja precis, sälja Pique. När det var Pique och Puyol som mittbackspar så var Pique som bäst. Puyol gjorde han bra, när Puyol är borta då presterar han aldrig lika bra! VI alla ser hur ostabil Pique har varit den senaste tiden, kan vara en formsvacka men det har hänt flera ggr på en match att man kommit förbi honom på enkla sätt. Därför jag vill ha in en mycket bättre och stabilare mittback, Hummels Hummels Hummels snälla kom!
Fais
2013-03-19 23:14
~ l La Masia l ~

Angående om Valdes

Eftersom han vill gå borde vi känna pengar på honom nu på sommaren.

Hummels är jag inte säker på. Jag tycker inte att han har snabbheten. Jag vet inte alltså han har inte övertygat mig än.

Neymar kommer om han vill komma. Saken är att det är han som kommer bestämma var han vill gå när han har fått så många erbjudande från alla stora klubbar därute i världen.

Finns det inte någon annan mittback därute förutom Hummels?? Alla pratar om Hummels, Hummels som om han är den enda mittbacken kvar i hela världen.

2013-03-19 23:13
Sälja pique? Damn
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-19 23:06
Sälja pique? Vad sjutton.
2013-03-19 23:03
Vifa Först och främst skulle jag vilja ha bort Pique, men däremot ska man ha kvar Tello. Cuenca ska man låna ut och låta honom utvecklas. Valdes tycker inte jag ska stå mellan två stolpar för världens bästa klubb, jag tycker att man borde sälja honom också. En perfekt ersättare till Valdes är som jag var inne på förut, Diego Alves. Älskar honom, klassmålvakt! Hummels bör värvas in, han är värd en bra budget iallafall, en av världens bästa mittbackar utan att tveka. Sen har vi sist men inte minst, så mycket snack det har varit om honom, hoppas att allt bara är sant.. Neymar till Barcelona skulle inte sitta fel! Bästa talangen jag sett på länge.
Fais
2013-03-19 22:52
vifa

Jag skulle vilja sälja Pique, Valdes, Valparna Tello, och Cuenca om jag fick bestämma. Speciellt Pique.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-19 22:51
~ l La Masia l ~ (Barcelona) Sorry för sent svar. Men jag tror att det var ett franskt division 2-lag:-)
2013-03-19 22:27
2013-03-19 22:22
Såg nyss ett klipp på Abidal när han spelade med Barca B, man blir så glad när man ser en sån underbar spelare som har gått igenom så mycke skit som ingen annan spelare har gjort stå på en fotbollsplan och bära världens vackraste tröja. Vilken kärlek man har för honom! Hoppas på att tränarna fortfarande vet att det går att lita på honom och ger honom speltid, i klippet så såg jag att han fortfarande har det där lugnet i sig som han brukar ha i storsett alla matcher han spelar, oavsett motsånd. Kärleken till Abidal och hela denna underbara klubb är så obeskrivlig.. VISCA!!!!!!!!!
2013-03-19 22:19
Mojito - Culé (un estilo de vida) (Barcelona) Tack så mycket för info:-)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-19 22:01
@THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket):
Matchen slutade 0-0. Dos Santos, Abidal och Araujo fick 65 minuter, övriga i truppen fick varsin halvlek. (förutom de som bytte av de tre nämnda spelarna...) Dongou och Luis Alberto hade bra chanser att avgöra, dock utan framgång.
vifa
2013-03-19 22:01
Vilka nyförvärv tror ni värvas i sommar, samt vilka spelare säljes? Har spelare som Roberto, Dos Santos, Muniesa något framtid i klubben?
Barcelona påfågeln
2013-03-19 21:59
When asked if he thought his record of scoring 60 goals in a season would be broken, Dean said: "People ask me if that 60-goal record will ever be beaten. I think it will. But there's only one man who'll do it. That's the fellow that walks on the water. I think he's about the only one."

Och det är möjligt att Messi tar det rekordet...
2013-03-19 21:57
THIAGO ALCANTARA

Försöker att söka upp det men hittar det inte.. vilka var det dom mötte? Vet någon det?
2013-03-19 21:42
Förresten hur slutade vänskapsmatchen idag som abidal medverkade i?:-)
Barcelona Barca King -
2013-03-19 21:39
Mourinho talar ut Barcelona kunde ha avslutat matchen i första mötet av Copa del Rey. Men vi överlevde och spelade bra i andra mötet. Jag tror inte att vi kan vinna ligan längre. Vi förlorade den för ett tag sen. Målet är att sluta tvåa så nära toppen som möjligt. källa Twitter
Annons: