/spanien/barcelona/forum/7569.aspx/spanien/barcelona/forum/7569.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2013-03-14 15:43
Vet inte om det har.nämnts men idag fyller el chico dorado 19 år.

Feliz cumpleaños Gerard Deulofeu! :)
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-03-14 15:42
Puta madre om det här stämmer:

Enligt El Confidencial så var Xavi den som tog tag i lagets träningar och utvecklade taktiken inför Barcelona - Milan.

Herregud alltså.
Barcelona Deulofeu
2013-03-14 15:41
Apropå Valdes och Stdamerika så kan jag se det hända med tanke på att hans fru är från Colombia.

Han har dock sagt att hajn vill spela några år till i europa.

Han gjorde väl sin 100 cl match igår rätt coolt.Synd att det inte verkar bli så många fler.
Barcelona Chrisicito
2013-03-14 15:39
Bayern är ju ett skönt lag:) Kommer dessutom gilla dem än mer nästa säsong när Pep är där!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-14 15:38
Jag gillar sanchez väldigt mycket även fast han ger mig stroke till och från
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-14 15:18
Trots den här svaga säsongen från Alexis så tror jag han blir kvar. Han vill så gärna lyckas i Barça och tränarna tror fortfarande mycket på honom. Ser inte heller hur Juventus eller Napoli som det ryktats om ska ha råd att värva honom i dagsläget. Alexis är fortfarande ung och hans inställning är bland det mest professionella jag sett så jag både tror och hoppas på en fortsättning då det är en väldigt bra spelare. Det gäller bara att vi får se det oftare framöver.
Barcelona Hetfield
2013-03-14 15:04
Det påminner lite om Bojan. När han visste att han skulle lämna så drog han sig undan från resten av laget och isolerade sig själv.

Det är rätt så tydligt att Juventus kommer att köpa honom. Man såg hur bra Sanchez är när han får ytor att jobba på, en väldigt bra spelare som inte kan få ut sitt spel i ett lag som vill behålla bollen. Toure gjorde ju samma sak när han försvann, han firade knappt titlarna, han satt mest och tjurade.
Barcelona Grande Barca!
2013-03-14 14:41
enkos

Typisk madrid tidningar att ens ta upp tröjbytet med shaarawy. Messi brukar vänta tills spelargången med att byta tröja och man ser klart och tydligt när shaarawy frågar messi att han säger "vi tar det senare". Klass av grande messi! har tyvärr ingen länk på när de hände.
Barcelona Barca o Mort!
2013-03-14 14:35
Vampiro

Ja vem annans mål skulle han få fira ? ;D Skämt åsido. Alexis är nog lite divig men egoist skulle jag inte säga.
2013-03-14 14:31
Jag tycker inte vi ska överanalysera det där med sanchez. Han är firar typ mest av alla annars även fast inte har gjort mål.
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-03-14 14:31
Vampíro - Ànims Tito Exakt, och det är darför jag gillar honom så enormt mycket. Han visar aldrig tecken på egoism. Darför hoppas jag inte att han är arg på tränaren som bänkade honom efter en kanonmatch mot Deportivo senast.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-14 14:20
Lite skumt ändå då Alexis alltid är den första som springer fram och firar andras mål. Nu såg det dock ut som han var lite trött efter flera maxlöpningar upp och ner i banan och lade sig ner direkt efter målet. Men han har under sina två säsonger aldrig visat några tecken på egoism eller divafasoner utan mer tvärtom så jag tror inte man bör blåsa upp det här för mycket. Sen tycker även jag att Mascherano gjorde en bra insats i tisdags, hans sista minuten brytningar räddade oss ett antal gånger faktiskt.
2013-03-14 13:59
Jag kom in på den här videon som har typ 6 visningar och märkte detta: 1. Alexis firar inte med resten av laget vid 4-0 mot Milan. 2. Hela laget stannar kvar och firar efter slutsignalen, han lämnar plan direkt. Man ser ju att Alves går fram och kramar honom, för att sedan gå vidare till laget o fira målet. Alexis går till mittcirkeln direkt. Efter slutsignalen tackar han några Milan-spelare för att sedan lämna plan direkt, utan att gå till sina lagkamrater som har en rejäl kramkalas. Han tackar inte ens publiken. Gjorde ont att se. Jag gillar verkligen Alexis. EDIT: Ni kan spola fram till 5,20 för att se det jag pratar om.
Barcelona enkos
2013-03-14 13:58
Här är Bilden som El Shaarawy lagt på twitter..
Barcelona enkos
2013-03-14 13:56
Posto la foto cosí chiarisco la questione della maglia...Grazie Leo... Campione dentro e fuori dal campo..!! Tweets - Stephan El Shaarawy

översatt på google från italienska:

Placera fotot så jag klargöra frågan om sambandet ... Tack Leo ... Champion på och utanför planen ..! pic.twitter.com/ZmYh3TIswq

El Shaarawy fick Messis tröja efter matchen och bekräftade det på twitter trots att madrid tidningarna skrev att Messi vägrade göra det.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-03-14 13:28
El Flaco Hade inte Puyol problem med knäna? Tyckte jag läste det på Barcastuff. - Jag älskar Mascheranos glöd och vilja. Hans första och andra säsong var magiska, utan honom hade vi aldrig klarat oss så bra 2011 när både Abidal och Puyol var skadade. Han är en av världens bästa defensiva på hans riktiga position Dvs mittfältare. Han hade säkert platsat i nästan alla topplag i Europa. Å andra sidan så är han absolut ingen mittback, han ställer upp för laget bara. Det är ledningen och våra så kallade scouters fel, de borde ha värvat en mittback för två år sen. Men om det nu stämmer att Puyol blev petad för Mascherano så är det väldigt konstigt. Även om Puyol tappat en hel del på slutet så ska han fortfarande gå före en kille som inte ens är mittback i grund och botten. Puyol lever för de här stora matcherna.
Barcelona Federer
2013-03-14 13:07
Kevin-Prince Boateng 6 mins I faced the best midfielder in the world on Tuesday UNBELIEVABLE quality...respect Iniesta Skrev Boateng på sin twitter.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-14 12:44
@Federer:

Nej tyvärr, fanns ingen.
2013-03-14 12:25
Jordi Alba: Från box till box på åtta sekunder.. och som ni ser på videon så ser det ut som om han inte ens tar i för fullt.

http://youtu.be/-VECU5himW8
Barcelona Federer
2013-03-14 12:22
Rambla~ el chico dorado

Tack för länkarna Rambla. Har du pre match också?
2013-03-14 11:58
Hm, personligen tycker jag att Mascherano var en säkerhetsrisk flera gånger under matchen även om han gjorde det bra vid stötbrytningen vid 3-0. Varför måste han alltid gå fullt ut och tackla/stötbryta varje gång? Han säljer ju sig. Dessvärre är han inte ensam om det, Piqué gör samma sak han också. Våra försvarare måste bli lite kallare i vissa lägen. Det verkar som om de försvarar precis som mittfältarna/anfallarna. De försvarar inte på vanligt vis som andra lags försvarare gör utan de går in i press precis som de offensiva spelarna gör. Det verkar som om att den pressen laget sätter när man inte har boll har smittat av sig ända ner till målvakten. :) Förresten, Puyol måste inse att det kommer att bli allt mer bänk i framtiden för honom. Även i viktiga matcher. Det är inget han ska behöva bli knäckt över. Nu ställer han ju inte till några problem för laget genom att tjafsa utan verkar acceptera läget och stöttar laget.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-14 11:53
Enligt Sport ska Puyol ha blivit helt knäckt när han beskedet tidigt på tisdagmorgon om att han inte skulle spela från start mot Milan på Camp Nou. Kaptenen upplevde det som ett hårt slag och gick resten av dagen utan att knappt prata med sina lagkamrater.

Tråkigt att läsa sånt och man kan förstå Puyis reaktion. Jag blev själv minst lika förvånad när jag läste att han skulle starta på bänken, men man måste samtidigt säga att Mascherano gjorde en väldig stabil insats ifrån sig, trots misstaget i första halvleken. Bör även tilläga att det var tack vare en brytning från argentinaren som ledde fram till Villas 3-0 mål.
2013-03-14 11:53
Veckans Revista de la Liga, Jornada 27, 12 mars.
2013-03-14 11:52
2:a halvlek
2013-03-14 11:50
Matchen, från samma kanal.

1:a halvlek
Barcelona Federer
2013-03-14 11:48
Rambla~ el chico dorado

Tack för den. Uppskattas!
2013-03-14 11:47
Till er som är intresserade. Post match och analyser efter Barca-Milan från Aljazeerasport. Tunga namn i studion, programmet är ca 20 min.. Gary Lineker is joined in our London studio by European legends Graeme Souness, Terry Venables
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-14 11:28
Brazilian club Sao Paulo are interested in Barcelona goalkeeper Victor Valdes (31), who announced he won't renew his 2014 contract. [r7] Jag kan faktiskt se det hända. Valdes har tidigare uttalat sig om att det vore kul att ha spelat fotboll i Brasilien. Det kanske är det som lockar. Låter inte helt osannolikt! Han ju redan haft så många år inom den europeiska toppfotbollen och vunnit allt som går att vinna
Barcelona NoGo™
2013-03-14 11:19
Xavi played last 15 minutes against Milan with discomfort. Staff offered to sub him off but he chose to take the risk and play on. [ser]

Grande Xavi!

It would have been Xavi who in the end convinced Villa not to leave in January. Club had asked him to be patient. Arsenal made bid. [pais]

Det tackar vi för!!
2013-03-14 11:15
Juve är ett bra lag men dom har ofta en övertro på sitt eget lag. Det är bra att tro på sitt eget lag, men man måste vara lite realistisk också. Efter real tror jag att det skulle vara drygast att åka ut mot juve! För då hade dom börjar snacka om hur mycket bättre Pirlo är än xavi och iniesta.
Annons: