/spanien/barcelona/forum/7568.aspx/spanien/barcelona/forum/7568.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2013-03-19 14:40
Jag hoppas på att han bankar in 15 mål till bara i ligan för att slå sitt eget rekord ; )

Men 18 ligamål siktar han nog på som Dixie i Everton 1802 eller nåt....

När han slår det kommer ett nytt rekord lita på det.

Jag minns när den riktiga Ronaldo slog det gamla målrekordet att näta i 10 matcher då var det helt sjukt och omöjligt nu har Messi gjort det i 18 matcher och jag rycker lite på axlarna bara så bra har han blivit.

Barcelona Deulofeu
2013-03-19 14:34
Har läst på en del ställen att Chelsea värderar Courtoi till inte mindre än 200 miljoner. De anser honom vara mycket bättre än De Gea som Utd köpte för 18 miljoner ungefär.

Han kommer förmodligen vara utlånad en säsong till i Atletico.

Chelsea vill inte att han ingår i någon deal med Falcao.

Har vi möjligheten att köpa en monstermålvakt för 200 miljoner som kommer kunna stå 10 år hos oss tycker jag inte vi ska tveka.

han har snart stått två år i Atletico och har spelat europaspel har nästan mer landskamper än Valdes...har hållit nollan 18 gånger i år.

Han är en mindre risk än tex Ter Stegen som är tysk men grym då han förmodligen kan språket.

Jag anser honom vara säkerheten och lugnet själv.Dessutom är han en jätte i luften precis vad vi saknar.Hans spel med fötterna kan givetvis förbättras.

Säljer vi Valdes för 100 miljoner till tex Arsenal har vi en fullgod ersättare som inte behöver kosta mer än 100 miljoner plus Valdes alltså.

Grön lampa från mig.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-03-19 14:33
Jag förstod det :-) Messi har enligt barcastuff på Twitter gjort 210 ligamål på 241 ligamatcher. Vi alla vet att han ska slå Raul, Zarra o alla andra men det mäktigaste vore ändå om han kunde komma på 1+ mål per match.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-19 14:28
MESSI.CORLEONE

Haha, blev lite förvirrad av att Deulofeu skrev att det var tio matcher kvar. Men om det är totalt så lär han kunna slå Raul redan den här säsongen och sedan med all säkerhet även rekordet som Zarra har nästa säsong. Vilken legend.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-19 14:23
Förresten vad slutade matchen som spelades idag?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-03-19 14:21
Totalt så klart. Det ska du av alla veta L.A.M bro!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-19 14:18
Deulofeu

Är det där i La Liga eller totalt?
Barcelona Deulofeu
2013-03-19 14:15
Most goals ever for Spanish club: Zarra (Athletic) 335 - Raul (Real Madrid) 323 - Messi 308 - Di Stefano (Real Madrid) 307 [via

10 matcher kvar gör Messi 15 är han ikapp Raul vid 25 års ålder ; )
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-19 13:39
Fan, jag hade velat se abidal lira den matchen. Han är så saknad!
Barcelona NoGo™
2013-03-19 13:38
B-Guden De har redan spelat tydligen, J2S och Abidal spelade 65 min. Underbart att se tillbaka Abi på planen!! Abidal, as well as Dos Santos, played 65 minutes with Barcelona B in the friendly game against French division club Istres. #fcblive [fcb]
Barcelona B-Guden
2013-03-19 12:27
Officiellt: Eric Abidal är med i Barcelona B's matchtrupp inför träningsmatchen mot det franska division 2-laget Istres. [barcastuff, Twitter] när möts dom ?
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-03-19 11:39
Låt oss säga att Tottenham inte kniper CL plats. Skulle vertongen vara en omöjlig värvning? (vet inte hur långt hans kontrakt är)
Nummer 10
2013-03-19 10:02
Först och främst ska en back av yppersta klass värvas. Det är prio ett!
Sedan vet jag inte hur det blir med ny målvakt, om Valdes säljs eller stannar nästa säsong också. Men det känns som att han kan säljas för nästan lika mycket som tex Ter Stegen skulle köpas in för.
Prio tre är Neymar. Det är detta som behövs minst, men samtidigt det som känns mest spännande. Skulle han köpas in på bekostnad av en mittback skulle jag bli förbannad men sköter klubben det i den ordning jag vill så blir detta otroligt spännande.

Jag kan jämföra det lite som ett hus. Det är roligare att fixa en pool (Neymar) i trädgården än att laga en fönsterruta (Hummels) men fönstret behöver fixas innan man ger sej på poolbygget.
Barcelona Deulofeu
2013-03-19 08:54
MESSI.CORLEONE

Ledsen för sent svar men han har gjort 18 mål ligger tvåa i skytteligan efter Charles i Almeria.

Av de 18 målen är ett frispark,ett mål direkt på hörna 4 straffar resten Messi mål ha ha.

Han har gjort det på 26 matcher 21 från start 5 inhopp och blivit utbytt hella 14 gånger han har alltså gjort det på 1760 minuter.

Charles som gjort ett mål mer har alltså spelat 2176 minuter alltså nästan fem 90 minuters matcher på pappret.

Förra året blev Bartra bästa back i divisionen tänk om han vinner skytteligan det vore stort om Deulo lyckas med det.Det är många matcher kvar dock.Jag hoppas ju också han får spela en del med a-laget innan säsongen är över.
Barcelona Barcadinho.
2013-03-19 07:58
Neymar är jagad av alla stora klubbar och det beror mest på att alla har sett hans enorma potential och talang. Lite beror det också på media yppad men inte alls bara.
Men vägen att lyckas i Europa fortfarande är vidöppet för honom. Han måste bevisa sin storhet i fotbollsmässigt svårare miljöer.
Pristaket? Helst inte för överpris, men det blir svårt här.

Sen kan man tillägga att den brasilianska ligan rankas rätt högt på olika liga rankningar som dyker upp emellanåt här o där. T ex länken från 2012 av en väl känd fotbollssite. Jag har sett några få matcher när jag inte kunde sova (de går ofta väldigt sent) utan att bli imponerade. Så det är en liten överraskning för min del att ligan värderas så högt. Men ibland måste man tro på fakta.

Jag vill gärna så honom hos oss eftersom han är så sjukt spännande. Kommer säkert locka tusentals extra fans till arenan. Han är en sån typ, en spelare som folk vill se.
Barcelona enkos
2013-03-19 07:28
Årets mål?
Barcelona FCB_Messi
2013-03-19 07:12
Läste att alonso inte kommer förlänga med Madrid .
Barcelona Xavitheking
2013-03-19 02:08
Haha så komiskt att vara inne och läsa på puertan ibland. Försöker få neymar att låta dålig mot ett bra motstånd. El passilo varje gång.. skulle han varit på väg till Real Madrid så skulle han ha varit världens bästa enligt dom. Man får inte glömma av att Neymar är världens största talang. Jag tycker han gör det helt rätt att stanna säsongen ut och sedan komma till Barcelona. För många talanger vill gärna komma till dom stora klubbarna snabbt men sedan så ser man att dom Floppar och sen är dom inte lika bra igen som dom en gång var. Händer mycket sådant i Europa därför Neymar gör det helt rätt att komma till barca då han fyller 21 om han inte redan är det. Han kommer tillföra en hel del i Barca som vi har saknas.. Ska inte säga för mycket men vågar man hoppas på att han blir en ny Ronaldinho i laget ? Ja det tror jag han har tekniken har har målsinnet men inte samma passnings spelare kanske det är de man ska träna mycket med honom. Godnatt
Fais
2013-03-19 01:27
Barca King -

Om du tar bort den första säsongen. Vilken skicklighet pratar du om??
Han är bara en säsong-spelare. Du vet såna som dominerar en säsong men efter det blir glömd i ett litet lag nånstans i världens hörn. Men det som har räddat honom hittills är att han är katalon och att ledningen har inte värvat bra mittback än,

Pique=skicklig. Mycket har man hört.
Jag brukar blunda så fort han hamnar man mot man situationer.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-03-19 01:01
Hur många mål har Gerard Delofeou gjort i segundan?
Barcelona Barca King -
2013-03-19 00:53
Jag tror problemet med Pique är att han känner sig ohotad i Barca. Han behöver inte kämpa om man säger så. Han kan rygga tillbaka och låta hans skicklighet ta hand om problemet. Det är lite som Fifa 13. När du vet att du är den bästa nummet så ger du inte allt. Du spelar på din skicklighet utan att vara särskilt intresserad. Men när en kompis kommer som du vet är riktigt bra så TÄNDER DU TILL. DU BARA MÅSTE KLÅ HONOM ANNARS ÄR DET SKAM.
Barcelona Gabriel
2013-03-19 00:34
Reina hade varit välkommen till att ersätta Pinto som andra keeper. Men aldrig i livet som första målvakt!
Fais
2013-03-19 00:31
Aymen Abdennour
Han är brutal och bestämd med sina brytningar!
Barcelona R10 Gaúcho
2013-03-19 00:29
Jag tror att Neymar kommer skapa en ny dimension i laget. Tänk er hans främsta egenskaper: Snabbhet, bollskicklig, teknisk, spelsinne och målfarlig. Med honom i laget tror jag att han kommer förbättra vår kontringsspel drastistk. Han är såpass snabb med boll när han springer så backarna kommer ha det väldigt svårt att hänga med. Han kommer vara en utav de snabbaste spelarna i La Liga och det känns som om vi verkligen behöver den typen av anfallare i vissa situationer. En annan fördel är att han kan sätta fart på vårt spel när det står helt still och vi bara passar sidleds. Han kan dra en spelare för att öppna ytor. I dagsläget känns det som om messi och iniesta står mestadels för det jobbet när vi behöver fler. Med en sådan spelare i laget så tror jag dessutom att de andra lagen inte kan fokusera alltför mycket på Messi heller, utan på honom med vilket skulle öpnna ännu fler ytor för messi. Han kommer dessutom dra på sig väldigt många frisparkar vilket kommer gynna oss. Vi alla vet att Messi har blivit riktigt farlig nu under den senaste tiden när det gäller frisparkar. Det finns även de som säger att han inte kommer lyckas komma förbi sina backar i Europa. Jag går med på att backarna i Europa är bättre, har bättre spelförståelse och spelar mer strukturerat än i Syd Amerika men det är inte så att det är en "helig vägg" precis. Kolla bara på snabba/kvicka spelare som Messi, Ronaldo etc. Är man snabb och teknisk nog så är det inte så svårt att ta sig förbi sin spelare. Håller dock med er andra. Vi bör först och främst satsa på en mittback och eventuellt en målvakt (om inte Valdes ändrar sig). Men jag hade blivit mer än lycklig om Neymar valde att bära vår tröja. Länken nedan är ett 15 minuters videoklipp på Neymar för er som har tråkigt. Skulle säga att den är sevärd.
Fais
2013-03-19 00:08
Aymen Abdennour
Vad säger ni om honom??
Han är bra på fötterna/huvet/snabb och bryttningssäker!

Jag tycker att det första vi ska göra är att Värva en mittback!!!!
Kolla vilket dilemma vi är i dag?? Puyol är borta säsongen ut. Han är sliten och tyvärr håller inte ens varannan match. Vad har vi kvar?? Ja, yrhönan Pique. Vem som helst kommer förbi honom. Ärligt talat så tror jag på fullaste allvar att lilla Barta skulle kunna göra bättre jobb än honom. Han håller tyvärr inte.
Pique, Pique, Pique. Bara jag hör hans namn så kokar jag. Har ni sett eller känner ni till en mittback i hans längd som är lika dålig på huvet som honom?? Snälla, någon?

Sen har vi masken. Vilket hjärta killen har. Älskar hans jävla anamma alltså. Det enda jag kan säga om honom är att han ger 200% varje duell, varje löpning, varje andetag i varje match. Men låt oss vara ärliga, han håller inte mot topplagen. Med handen på hjärtat fick jag bestämma skulle jag slänga Pique och behålla Masken ändå.

En mittback värdig Fc Barcelona Tack!!!!!!!! En mittback värdig Barca! Är det så svart att hitta en??
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-18 23:33
Reina (Liverpool): "Barça rumours? Press is just guessing, can't do anything about that. Barça is a great club, but I'm happy at Liverpool." "Barça rumours? Press is just guessing, can't do anything about that. Barça is a great club, but I'm happy at Liverpool." Härligt, stanna i England. Det är en skön profil men vi hade tagit ett steg bakåt med Reina som ersättare.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-03-18 23:33
Säga vad man vill om Neymar. Men jag är grymt sugen på att se honom i Barcelona.

Som Hetfield är inne på; Vi behöver en mittback om inte Piqué skärper till oss blir som han var tidigare. Den Piqué som han var i länktipset är den enda mittbacken vi behöver.
Barcelona Hetfield
2013-03-18 23:24
Oavsett hur mycket vi diskuterar så känns det rätt så klart att Neymar kommer. Allt pekar på det och man får väl helt enkelt välkomna honom.

Däremot så håller jag med om att prioriteringarna ligger i en mittback och målvakt, även om Neymar skulle göra stor skillnad.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-03-18 23:11
@barcastuff: Inter Milan forward Antonio Cassano, a great admirer of Messi, has named his second son "Lionel" after the Argentinean. [via md corriere] @MessiQuote: Antonio Cassano: "I named my son after Messi because I love him — on a footballing level. My wife didn't want it, but then I convinced her."
Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-03-18 23:10
Off tropic: Före detta Barcelona spelaren Cáceres var med i en bilolycka här i dagarna. ANIMS CÁCERES
Annons: