/spanien/barcelona/forum/7567.aspx/spanien/barcelona/forum/7567.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-03-19 01:01
Hur många mål har Gerard Delofeou gjort i segundan?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King -
2013-03-19 00:53
Jag tror problemet med Pique är att han känner sig ohotad i Barca. Han behöver inte kämpa om man säger så. Han kan rygga tillbaka och låta hans skicklighet ta hand om problemet. Det är lite som Fifa 13. När du vet att du är den bästa nummet så ger du inte allt. Du spelar på din skicklighet utan att vara särskilt intresserad. Men när en kompis kommer som du vet är riktigt bra så TÄNDER DU TILL. DU BARA MÅSTE KLÅ HONOM ANNARS ÄR DET SKAM.
Barcelona Gabriel
2013-03-19 00:34
Reina hade varit välkommen till att ersätta Pinto som andra keeper. Men aldrig i livet som första målvakt!
Fais
2013-03-19 00:31
Aymen Abdennour
Han är brutal och bestämd med sina brytningar!
Barcelona R10 Gaúcho
2013-03-19 00:29
Jag tror att Neymar kommer skapa en ny dimension i laget. Tänk er hans främsta egenskaper: Snabbhet, bollskicklig, teknisk, spelsinne och målfarlig. Med honom i laget tror jag att han kommer förbättra vår kontringsspel drastistk. Han är såpass snabb med boll när han springer så backarna kommer ha det väldigt svårt att hänga med. Han kommer vara en utav de snabbaste spelarna i La Liga och det känns som om vi verkligen behöver den typen av anfallare i vissa situationer. En annan fördel är att han kan sätta fart på vårt spel när det står helt still och vi bara passar sidleds. Han kan dra en spelare för att öppna ytor. I dagsläget känns det som om messi och iniesta står mestadels för det jobbet när vi behöver fler. Med en sådan spelare i laget så tror jag dessutom att de andra lagen inte kan fokusera alltför mycket på Messi heller, utan på honom med vilket skulle öpnna ännu fler ytor för messi. Han kommer dessutom dra på sig väldigt många frisparkar vilket kommer gynna oss. Vi alla vet att Messi har blivit riktigt farlig nu under den senaste tiden när det gäller frisparkar. Det finns även de som säger att han inte kommer lyckas komma förbi sina backar i Europa. Jag går med på att backarna i Europa är bättre, har bättre spelförståelse och spelar mer strukturerat än i Syd Amerika men det är inte så att det är en "helig vägg" precis. Kolla bara på snabba/kvicka spelare som Messi, Ronaldo etc. Är man snabb och teknisk nog så är det inte så svårt att ta sig förbi sin spelare. Håller dock med er andra. Vi bör först och främst satsa på en mittback och eventuellt en målvakt (om inte Valdes ändrar sig). Men jag hade blivit mer än lycklig om Neymar valde att bära vår tröja. Länken nedan är ett 15 minuters videoklipp på Neymar för er som har tråkigt. Skulle säga att den är sevärd.
Fais
2013-03-19 00:08
Aymen Abdennour
Vad säger ni om honom??
Han är bra på fötterna/huvet/snabb och bryttningssäker!

Jag tycker att det första vi ska göra är att Värva en mittback!!!!
Kolla vilket dilemma vi är i dag?? Puyol är borta säsongen ut. Han är sliten och tyvärr håller inte ens varannan match. Vad har vi kvar?? Ja, yrhönan Pique. Vem som helst kommer förbi honom. Ärligt talat så tror jag på fullaste allvar att lilla Barta skulle kunna göra bättre jobb än honom. Han håller tyvärr inte.
Pique, Pique, Pique. Bara jag hör hans namn så kokar jag. Har ni sett eller känner ni till en mittback i hans längd som är lika dålig på huvet som honom?? Snälla, någon?

Sen har vi masken. Vilket hjärta killen har. Älskar hans jävla anamma alltså. Det enda jag kan säga om honom är att han ger 200% varje duell, varje löpning, varje andetag i varje match. Men låt oss vara ärliga, han håller inte mot topplagen. Med handen på hjärtat fick jag bestämma skulle jag slänga Pique och behålla Masken ändå.

En mittback värdig Fc Barcelona Tack!!!!!!!! En mittback värdig Barca! Är det så svart att hitta en??
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-18 23:33
Reina (Liverpool): "Barça rumours? Press is just guessing, can't do anything about that. Barça is a great club, but I'm happy at Liverpool." "Barça rumours? Press is just guessing, can't do anything about that. Barça is a great club, but I'm happy at Liverpool." Härligt, stanna i England. Det är en skön profil men vi hade tagit ett steg bakåt med Reina som ersättare.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-03-18 23:33
Säga vad man vill om Neymar. Men jag är grymt sugen på att se honom i Barcelona.

Som Hetfield är inne på; Vi behöver en mittback om inte Piqué skärper till oss blir som han var tidigare. Den Piqué som han var i länktipset är den enda mittbacken vi behöver.
Barcelona Hetfield
2013-03-18 23:24
Oavsett hur mycket vi diskuterar så känns det rätt så klart att Neymar kommer. Allt pekar på det och man får väl helt enkelt välkomna honom.

Däremot så håller jag med om att prioriteringarna ligger i en mittback och målvakt, även om Neymar skulle göra stor skillnad.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-03-18 23:11
@barcastuff: Inter Milan forward Antonio Cassano, a great admirer of Messi, has named his second son "Lionel" after the Argentinean. [via md corriere] @MessiQuote: Antonio Cassano: "I named my son after Messi because I love him — on a footballing level. My wife didn't want it, but then I convinced her."
Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-03-18 23:10
Off tropic: Före detta Barcelona spelaren Cáceres var med i en bilolycka här i dagarna. ANIMS CÁCERES
2013-03-18 23:01
RonaldinhoGaucho10: Det är det jag menar, vårt defensiv duger absolut inte. Pique, jag får panik när en spelare kommer 1vs1 mot honom.. 8/10 gånger så kommer man förbi honom. Hoppas hoppas bara att styrelsen plockar in en riktigt bra mittback och sen är jag nöjd. Sen om man köper in Neymar också, haha vem tackar nej till världens bästa talang! Klass spelare rakt av.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-03-18 22:56
skriver från min iphone och det är svinkallt ute, ursäkta stavfelen
Barcelona Basuuka
2013-03-18 22:55
Relativt färsk, engelskintervju med Pique
2013-03-18 22:55
@~ l La Masia l ~:

defensiven bör defnetivt förstärkas, vår pique har inte varit sig själv sen shakira börja sheaka sin röv framför honom.. han gör föör många fel, och puyol stackarn operars och pallar inte med alla matcher
2013-03-18 22:52
RonaldinhoGaucho10: Lite tydligare borde jag vara på mitt förra inlägg, behövs kanske han gör. MEN jag ser hellre en Hummels värvas in istället för Neymar! Sanchez Messi Neymar, man svettas bara man ser namnen på trion, men jag tycker iallafall att defensiven i Barca ska förstärkas!
2013-03-18 22:48
@~ l La Masia l ~:

Vårt offensiv är Messi, den är inte bra någonstans när Messi inte är på spelhumör sluta blunda och se våga inse att utan messi är vi katastrofala, vi har gjort 88mål messi har gjort 42.. lagen har alltså gjort 46mål..socidad har gjort mer än 46mål.. om messi skadar sig är de knas, så att säga att neymar inte behövs är bara trams, vi behöver spelare som är bra inviduella, pedro och sanchez gör ju inget vidare jobb?
2013-03-18 22:46
@~ l La Masia l ~:

Vårt offensiv är Messi, den är inte bra någonstans när Messi inte är på spelhumör sluta blunda och se våga inse att utan messi är vi katastrofala, vi har gjort 88mål messi har gjort 42.. lagen har alltså gjort 46mål..socidad har gjort mer än 46mål.. om messi skadar sig är de knas, så att säga att neymar inte behövs är bara trams, vi behöver spelare som är bra inviduella, pedro och sanchez gör ju inget vidare jobb?
2013-03-18 22:38
Barcelonas offensiv är grymt bra så jag ser hellre än värvning på en bra och stabil mittback än Neymar. Neymar är spektakulär, men behövs han? Vi har Villa på vår vänstra kant, han fungerar perfekt med Messi. Det såg vi igår! Hummels toppar min önskelista på värvningar denna sommar, han är så stabil bra. Sen att vi hade chansen att värva världens bästa mittback Thiago Silva.. förstår fortfarande inte hur vi tänkte med att inte knyta ihop honom. Vi behöver också få in en målvakt då Valdes kommer förmodligen att lämna oss, jag ser flera alternativ som vi kan värva in. Jag själv vill ha Diego Alves från Valencia. Den där målvakten är så underskattad men är enligt mig topp 5 målvakter i världen. Han är riktigt duktig, annars så finns van Ter Stegen och De Gea som andra alternativ!
Barcelona Gio Style
2013-03-18 22:37
Hetfield

Jag är verkligen för en värvning av Neymar, tycker att vi behöver lite fler lirare som vet hur man gör mål.
Men Alexis värvades inte hit pga det han presterade i chilenska ligan. Det var ju typ 7 år sedan :)

Nu är det landslagsuppehåll :(
Barcelona Andresito
2013-03-18 22:33
Dubbel
Barcelona Andresito
2013-03-18 22:30
Walee

Det kallas att diskutera. Uppskattar faktiskt att det hålls vettiga diskussioner härinne, tyvärr är det sällan det diskuteras på en bra nivå i Les Rambles.
Barcelona Gabriel
2013-03-18 22:25
Att Neymar är för tunn och för lätt tycker jag inte är ett bra argument till varför man ska blunda för hans talang. Messi var också för tunn och för lätt. Cristiano Ronaldo var också för tunn och för lätt. Neymar kommer OCKSÅ att bygga på sig när han kommer till Europa, det är ett måste för att klara av att stå upp mot de fysiska spelet som finns i Europa.

Hittar man en spelare med något extraordinärt som besitter en talang utöver det vanliga så blundar man inte för det om man vill fortsätta att aspirera om de bästa titlarna och vara det bästa klubblaget. Det vore inkompetent. Sen är värvningar ALLTID (eller nästan alltid) ett mer eller mindre osäkert kort, det finns inga garantier för att den spelaren man köper kommer att lyckas i sin nya klubb. Men det gäller att våga köpa spelare också. La Masia för all del, men vi kan inte bara koncentrera oss på det, det behövs blandas med inhemska spelare och spelare utifrån för att få in en bra mix.
Barcelona Walee
2013-03-18 22:13
Är Neymar klar gör Barca ??? Om inte släppt det för faan. Fins gott om tid att prata om Neymar när han väl är klar..
Barcelona FCB_Messi
2013-03-18 22:04
Det räcker att neymar och Messi kommer överens så kommer det bli explosion !! Neymar-villa-Messi ... Herregud . Blir svettig
Barcelona Barca King -
2013-03-18 21:58
Neymar kommer explodera i Barca och bevisa tvivlarna fel. Om han nu kommer till oss :D
2013-03-18 21:47
Jag är fortsatt väldigt skeptisk till en värvning av brassen. Nåja vi får se vad som händer, diskussionen lär dyka upp i sommar. Säsongen är långt ifrån över ännu. Prio ett bör dock vara att värva in en mittback och med mittback menar jag inte defensiv mittfältare som skolas om.
Barcelona Hetfield
2013-03-18 21:40
Vampiro

Nu pratar vi om Neymar. I det här fallet så är han fortfarande ung och tillräckligt av en stjärna för att matcha köpspriset.

Jag har svårt att se Neymar kosta mer än 30 miljoner med tanke på hans utgående kontrakt och att han vill till Barcelona.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-18 21:30
Jag är för Neymar om man typ tar honom på free transfer. Börja det närma sig summor runt 30milj finns det ett gäng spelare jag hellre ser att man går efter. Har ingen jättebra känsla med Neymar. Han har så mycket att bevisa, och har hittills inte direkt imponerat när han ställts på prov. Typ i klubblags VM och många matcher med landslaget. Dessutom är han för tunn och faller lätt.. MEN samtidigt går det inte att blunda för att han trots allt har talang utöver det vanliga. Det finns potential till något riktigt stort - och till ett lågt pris är jag beredd att chansa med honom.
2013-03-18 21:30
Det går inte jämföra dagens situation i Barcelona med hur det såg ut för 10 år sen när Ronaldinho värvades. Då hade man ingen fixstjärna i laget, Riquelme hade misslyckats säsongen innan och nyblivna presidenten Laporta var tvungen att värva in ett stort namn speciellt efter att Beckham gick till ärkerivalen. Man var desperata och Rosell lyckades övertala Ronaldinho att välja Barça och the rest is history. Idag så har vi redan världens bästa lag och världens bästa spelare som tar stor plats. 2003 kunde man bygga laget kring sitt nyförvärv, idag hade det vart idiotiskt att göra det. Med den logiken så kan ju vilket lag som helst värva Neymar och sen gå jämnt på merchandise. Då kan ju t.ex en klubb ta lån och sen värva massa storspelare, går det bra, great. Blir det flopp så har man fått tillbaka pengarna på tröjförsäljningar och av att sälja vidare spelaren. Tror inte det är så enkelt faktiskt. Sen hur kan du vara säker på att han säljs dyrt om han blir en flopp? Vad talar för att andra klubbar vill lägga stora pengar på en spelare som misslyckats i Barcelona? Det har knappast vart så innan, tvärtom så har de sålts för småpotatis.
Annons: