/spanien/barcelona/forum/7565.aspx/spanien/barcelona/forum/7565.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2013-03-15 12:13
Malaga - Dortmund Real Madrid - Galatasaray
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-15 12:10
@el Flaco - Me, Myself and I Finns bättre matcher i mitt tycke, återkommer till det efter lottningen men 4-1 mot Atletico 2012 på 5:e plats? Really?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Gaucho
2013-03-15 12:00
Har någon en streamlänk till mobilen ?
Barcelona Baronen
2013-03-15 12:00
CL-hymnen är det mäktigaste som finns.
Barcelona enkos
2013-03-15 11:58
Ge oss en match på onsdag och inte tisdag..
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-15 11:57
The Guardian har gjort en Top 10 lista över de bästa matcherna denna här upplagan av Barça har mäktat med de senaste fem åren:

1. 2-6 mot Real Madrid 2009
2. 5-0 mot Madrid 2010
3. 4-0 mot Milan 2013
4. 3-1 mot Manchetser United 2011
5. 4-1 mot Atleitco 2012
6. 2-0 mot United 2009
7. 4-0 mot Bayern 2009
8. 7-1 mot Bayer Leverkusen 2012
9. 4-1 mot Arsenal 2010
10 1-5 mot Espanyol 2010
Barcelona Baronen
2013-03-15 11:53
Känner på mig att motbjudande PSG kommer undan med bra lottning och turar sig vidare till semifinal.
Barcelona Barcelona!!
2013-03-15 11:50
Lottningen sänds också på viasat fotboll :)
Barcelona el Gaucho
2013-03-15 11:46
Gabriel Jag håller med dig helt och hållet! Har oxo tänkt just på varför man alltid ska ut OCh spela vårt egna spel!
Barcelona Okkapokka
2013-03-15 11:43
Lilla Fröken

Kikar du in på Uefas hemsida (länkips) vid 12:00 så ska de finnas en livesändning där. Tror även att de sänds på eurosport om du har tillgång till den kanalen.
Barcelona Gabriel
2013-03-15 11:42
Pep - El Míster

Jag tycker inte att vi spelar taktiskt i matcher där de bör spelas lite mer taktiskt. Vi spelar alltid på samma sätt, oavsett motstånd och oavsett arena - det är charmigt till en viss del men inget jag föredrar. Vi har förlorat många matcher borta mot lag i CL som varit avgörande som kunde ha undvikts med en lite mer taktisk spel plan.

Borta mot Inter och även i år borta mot Milan spelade vi otroligt dåligt. Att den största orsaken till förlust i de två matcherna var brist på engagemang och inställning är en självklarhet, men jag står fast vid att man, vid en mer taktisk "plan" hade kunnat få med sig mycket bättre resultat i de matcherna. Det går att jämföras med våran taktik borta mot Real Madrid i semifinalen när vi vann med 0-2. Man gick in till den matchen utan några som helst intentioner på att anfalla. Snarare bestämde man sig för att hålla bollen på egen planhalva och tråka ut Real Madrid.

Även matchen på Camp Nou mot Real Madrid var otroligt idiotisk av oss. Vi leder på bortamål men ändå går vi ut i den matchen för att spela på samma sätt som alltid. Varför? Vi gör det enkelt på det sättet för våra motståndare, eller inte enkelt, men de vet att vi kommer att anfalla no matter what - det är inte smart alltid.

Många lag ställer spelarbussen mot oss, vi kan inte göra det. Men vi kan använda oss av våran egna "spelarbuss", att hålla i bollen så mycket som möjligt o tråka ut motståndarna. Varför inte? Låt de komma till oss så utnyttjar vi ytor som uppstår. På det sätt är vi inte speciellt taktiska av oss och jag är riktigt förvånad att du tycker det.

Sen menar jag inte att det är en taktisk bedrift att lägga sitt lag på egen planhalva och kontra in mål mot oss, så tro inte det. Men att vi spelar taktiskt är absolut inget jag håller med om, då får vi agree to disagree simple as that.
Lilla Fröken
2013-03-15 11:40
Någon som har en klar stream där man kan kika lottningen?
Lilla Fröken
2013-03-15 11:28
Mycket roligare tycker jag!! Nice
Barcelona el Gaucho
2013-03-15 11:24
Jaha ska dom göra så nu! Oki något nytt då,
Barcelona Okkapokka
2013-03-15 11:14
"The semi-final draw follows in Nyon on 12 April, and those games will take place on 23/24 April and 30 April/1 May. The 2012/13 UEFA Champions League final will be held on Saturday 25 May at Wembley, London." En ändring för i år alltså är att kvart-finalerna och semi-finalerna lottas separat.
Barcelona el Gaucho
2013-03-15 11:13
Dom har alltid lottat semifinalerna har jag för mig!
Lilla Fröken
2013-03-15 11:09
Stämmer det att dem lottar semifinalerna i årets CL?
Barcelona Pep - El Míster
2013-03-15 10:41
Gabriel//

Visst att vårat defensiva spel har lämnat en del att önska, det håller vi nog alla med om men vart kommer tveksamheten från när det gäller vårat taktiska kunnande? Jag skule snarare vilja påstå att det är våran styrka(Med Tito tillbaka). Vårat spel är mycket mer taktiskt än andra lag. Vi lägger mycket mer energi på att studera detaljer för att vinna våra matcher. Dessutom använder ju vi oss av ett väldigt svårt spelsätt som kräver väldigt mycket av både ledare och spelare. Att lag som Bayern, Juventus och Real Madrid spelare kommer spela en defensiv fotbolls inriktad på kontringar ser inte jag som mer taktiskt, snarare tvärtom. Dom lämnar mycket mer åt slumpen än vad vi gör. För dom handlar det om att försvara tight och vänta på misstag för att snabbt ställa om.
Barca bestämmer helt enkelt mycket mer än alla andra lag och således är det mer tänkande och mer taktik bakom det. Så ser jag det.

Sen undrar jag rent allmänt varför folk tvekar. Kan vi vinna CL? Klart som fan vi kan. Vi är ju bäst. Har dom absolut bästa spelarna i världen.
Ett par förluster och en formsvacka på ett par veckor och ni tappar helt tron på Barca? Vi har ju hittills kanske gjort en av våra bästa säsonger någonsin, främst i ligan. Messi gör mer mål, Iniesta gör fler assist än alla osv..

Vi såg väl alla matchen i tisdags och hade jag varit supporter för ett annat lag hade jag varit svinrädd för Barca. Vi är laget alla fruktar år ut och och år in i CL.

Personligen hoppas jag på PSG i kvartsfinal. En gnällig Zlatan och ett oslipat gäng som aldrig kommer kunna hålla ihop laget mot ett taggat Barca.
Våra största motståndare är oss själva men spelar vi som i tisdags så står INGET lag emot oss i två matcher och en final.
Barcelona Gabriel
2013-03-15 10:23
Spännande lottning idag. För första gången på väldigt länge känns kvalitéen vid det här faset av slutspelet som otroligt hög. Det brukar alltid finnas runt upp till 3 lag som man på förhand känner skulle vara den lättaste typen av motståndare, dock så är inte fallet så i år. Lagen som tagit sig vidare håller alla en otroligt hög nivå! Personligen har jag däremot ett lag som jag skulle vilja se oss ställas mot och det är Dortmund. Det hade blivit en fest för fotbollsögat att få beskåda två så offensiva lag mot varandra. Dessutom skulle det vara intressant att få bedöma Hummels och hans insats mot våra egna spelare. Kanske hade det fått styrelse och ledning att inse att han är the one to go for. När det kommer till lag jag helst slipper undan så är det Bayern, Real och Juve. Bayern känns starkare än oss rent kollektivt för tillfället, jag orkar inte med två till Clasicos already och Juve hade kunnat göra en defensiv triumf mot oss. Ska man dock vinna turneringen måste man kunna besegra alla, men det här är bara personliga preferenser. En sak till, vi är vidare i CL. Fan vad jävla sjukt! Struntade i att hoppa på euforitåget här inne efter matchen mot Milan men herregud vilken sanslös insats det var av spelarna. Hade inte ena kunnat drömma om något sånt. I ärlighetens namn så trodde jag inte de skulle greja det, inte för art klass, kvalitée och talang saknas - men för att hunger, vilja och motivation varit bristande. Sen trodde jag aldrig att Barça skulle köra gasen i botten på det sättet man gjorde och som man personligen önskade. Hade det varit ett annat lag hade man vetat att dem hade gått in till den matchen och verkligen gasat på från start, men med Barça har man fått uppleva att de är aningen naiva och väljer att köra med "sidleds"-spelet istället för att inse allvaret i situationen. Det enda jag krävde av spelarna var att de skulle gå all in för det och vetkligen ge det en ärlig chans. Vilken match de gör. Hoppas bara nu att de kan fortsätta på det spåret till framtiden om en liknande situation kommer. Kan vi vinna Champions League? Jo visst fan kan vi det! Vi har all talang som krävs för att vinna. Ser jag oss som favoriter? Nä, vårt taktiska kunnande och defensiva kvalitéer är inte tillräckligt höga, och det är också det som gör att jag inte tror att det i slutändan kommer att hålla. But then again, man vet aldrig. Större under har inträffat. Om Chelsea vann förra året så kan vi absolut vinna i år.
Barcelona enkos
2013-03-15 09:23
2.5 timmer kvar
Ge oss Dortmund eller PSG.. :)
Alla real fanatiker som hävdar att Dortmund skulle krossa oss, bara pga de krossade real :)
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-15 02:02
Löpvillig*
2013-03-15 02:02
Barca King - (Barcelona) Alban kondition är inte att leka med! Tur för att motståndarna att Messi inte är lika köpvillig som Alba haha
Barcelona Barca King -
2013-03-15 02:00
En sak våra spelare borde lära sig är att när man har den kontrings möjligheten som den mot Milan vid 4-0 målet. Lönar det sig att tokspringa för att få en pass på fri yta. Medans Xavi och Iniesta och Messi lunkade sprang alexis i full fart med boll och Alba visade framfötterna, att det lönar sig att störta in i straffområdet! Har sett det allt för många gånger att Barca inte tar vara på sådana chanser som innebär enkla mål. Grande Alba!
2013-03-15 01:02
Diar Iniesta Shekha (Barcelona) Händer det igen att det är samma lottningar så är det något lurt på G
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-03-15 01:01
Det är bara Testlottning :P Vi får se imorgon om det blir exakt samma, vart ju så i innan åttondelarna.
Barcelona enkos
2013-03-15 00:31
Resultatet har läckt ut och spanska El Mundo Deportivo har redovisat testlottningen. Så här blev kvartsfinalerna:

Juventus-Barcelona,
Paris Saint-Germain-Galatasaray,
Real Madrid-Borussia Dortmund och
Bayern München-Malaga
Barcelona enkos
2013-03-14 23:41
Det vore extremt tråkigt om vi fick Malaga eller Real och Bayern mot Dortmund..
Det ska vara matcher mellan lag från olika länder,, hoppas på att det blir verklighet.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-03-14 23:38
@enkos:

Har för mig att vi fick Dortmund!
Barcelona Barieta
2013-03-14 23:38
enkos

Juventus tror jag det blev på testet
Barcelona enkos
2013-03-14 23:20
Undrar vilka vi fick under test lottningen idag :) Ingen som vet det, men imorgon efter den riktiga lottningen kommer konspirationer om att samma lag lottades dagen innan :
Annons: