/spanien/barcelona/forum/7562.aspx/spanien/barcelona/forum/7562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-21 11:06
Medelmåtta enligt mig.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-21 10:53
Barca uppges intresserade av den förre marängen Garay. Någon som har koll på honom?
Postat via SvenskaFans-appen
Nummer 10
2013-03-21 10:51
Alla vet att Barcelonas defensiv börjar utanför motståndarnas egna straffområde. De senaste två åren har den höga pressen inte funkat lika bra som den gjorde tidigare. Detta gör att Pique och de andra backarna hamnar i svårare situationer, flera kontringslägen mot sej och flera en mot en situationer. Detta gör i längden att man blir omsprungen, bortdribblad och man drar på sej fler straffar. Detta kan även sätta sej på självförtroendet och bidra till att man gör fler misstag. Att börja hata på en spelare som är fostrad i klubben, som har kärlek för klubben, som fortfarande bör har sina bästa år framför sej bara för han har haft två tuffare säsonger bakom sej känns lite väl mycket.

Jag håller med om att vi behöver en mittback. Dede ser spännande ut, Hummels är grym (jag är lite orolig för hans slöhet bara med tanke på vår höga linje) och Thiago Silva skulle vara den perfekte. Men snälla folk, sluta hata! Det är Barcelona vi pratar om, det borde finnas mer kärlek än så.
Barcelona Dinho!
2013-03-21 10:46
Fais Att påstå att han sjunger sista versen på sin karriär redan vid 25 års ålder är för mig att ta i. Nämn gärna andra spelare än Messi, Iniesta och Bosquets som varit sig lika sedan dubbeln 2010-2011? Varför lyckades Pique visa upp stora delar av sitt register i EM senast? För du kan inte på allvar påstå att vi inte fick en till synes stabil Pique, hårsmån från sitt fulla slag. Nej, Gerard har flera år kvar på världstoppen, lita på det!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-21 10:45
I matchen mot Deportivo var det några supportrar som gjort en banderoll där Rosell utmålades med en Pinocchio-näsa för att han hade ljugit om sina möten med Boixos Nois under presidentvalet 2010. Innan eller i början av matchen beslagtog säkerhetsvakterna den banderollen.

Samma supportrar filmande händelsen och där kan man se att säkerhetsvakterna säger att de bara följer direktiv som de har fått uppifrån. Tydligen är Rosell inte villig att låta sig bli kritiserad på Camp Nou. Yttrandefrihet?
Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-03-21 10:27
Glömde helt bort att Alba fyller år idag. Grattis Jordi "Ferrari" Alba! Lätt en av världens bästa vänsterbackar. Smartaste köpet Barcelona gjort på länge.
2013-03-21 10:04
Alexis agent:

"Felicevich (agent Alexis): "Exit rumours? Alexis is happy at Barça. Club and coaches believe in him and count on him for the future." [cope]"

Sorry Juve, Inter, Arsenal och Liverpool. :)
2013-03-21 09:52
Deulofeu

Precis, därför bör han även kunna hitta väldigt kompetenta tyska fystränare och läkare istället för att fiska i Barcelona. Jag menar, de bör ju ha vädligt duktiga fystränare även i Tyskland och speciellt Bayern själva lär ju ha ett bra team redan.
Barcelona Deulofeu
2013-03-21 08:35
Rambla~ el chico dorado

Jag tror inte ett dugg på detta.Han kommer inte heller värva någon spelare som vi vill ha kanske Valdes men han vill ju inte stanna.

Jag hoppas Pep inte gör en Laudrup och köper alla spanjorer han kan.

Man kan ju förstå att man får mycker mer för pengarna istället för att köpa engelsmän.

Spanjorer i bundesliga i all ära det bästa Pep kan göra är väl att scouta marknaden lokalt det finns ju överflöd av talanger i Bundesliga.

De kan ju köpa Hummels,Götze och Lewandowski sedan är nästa års titel klar den också.
2013-03-21 08:32
Seriöst Pep, ge fan i att sno fysioterapeuter och annan staff från Barca. Dålig stil att kontakta dem mitt under säsong.
Barcelona Gio Style
2013-03-21 05:15
Hur firar tidernas mest underhållande fotbollsspelare sin födelsedag?
Med ett mål såklart :)

Grande Dinho, evig kung i Barcelona!
Barcelona Messi_theONE
2013-03-21 03:30
såg att ngn hade skrivit om Dede.. en riktig bra mittback som många lag vill ha, såg också nyss att man u milan liverpool e intresserad.. undrar också en sak, varför är alltid barcas styrelsen så efterblivna? alltså seriöst riktigt EFTERBLIVNA!! medans lag går för vad dom behöver, så ska vi komma med en spelare som ska spela både mittback o defensivmittfältare!! song är en helt ok spelare, inget mer!! hur som helst i min mening så är han inte barca material!

här har ni länken .....http://www.fotbolltransfers.com/site/news/28943
Fais
2013-03-21 03:25
Dinho! THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket) Nu pratar du/ni om trippelsäsongen. Jag kritiserar Pique för de 2 senaste säsongerna, Jag skulle säga samma sak om Puyol men tyvärr sjunger han på den sista versen i hans legendariska karriär. En annan faktor jag inte kan kritisera Puyol är att han har mer hjärta/glöd/Cajones och jävlar anamma i hans *lilla finger* än Pique's hela kropp och själ Eftersom Pique är ung så borde hans utvecklingskurva peka uppåt inte neråt som Puyol. Analysera bara alla dueller Pique har haft mot de bättre och sämre spelare han mött de 2 senaste säsongerna . Allt från nickdueller till löpningar om vi ska vara objektiva här va. Du/ni säger att hela försvaret har darrat senaste tiden, well har du mittbackar till Pique och Masken som jag håller högre upp än rankningen så lider hela laget. Kan du/ni handen på hjärtat säga att han har blivit bättre sen 10/11 eller har han blivit sämre? Kan du? Kan Ni?
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-21 02:40
Dinho! (Barcelona) Håller med dig! Klagas väldigt mycket på honom trots att många andra i laget inte alltid sköter defensiven. Det var idioti av honom att kapa Ronaldo i straff området men hade han hjälp av någon där? Han lämnades helt ensam mot världens snabbaste spelare och Ronaldo hade hunnit springa åt sidan och fått ett bra skottläge ändå. Han gjorde en galen chansning och försökte tackla bort bollen från hans fötter, men det gick som det gick. Jag har sett ganska många matcher med real och jag har sett ramos bli bortgjord flera gånger men han brukar dra ner motståndaren och komma undan med det betydligt oftare.
Barcelona Dinho!
2013-03-21 02:33
Förstår inte all den kritik som Pique får här inne. Visst har han inte varit sig lik, men det beror enligt min mening på att hela defensiven har hackat betänkligt, och det mer taktiskt än individuellt. Det fick vi bevittna efter krossen hemma mot Milan om inte annat. Sedan att påstå att Pique inte kan leverera utan Puyol är relativt okunnigt. Under trippelsäsongen fick Rafa allt som oftast förtroende ihop med Pique då det vankades stormatcher i CL, vilket betydde att Puyol förpassades till bänken. Även när vi tog hem dubbeln spelades masken bredvid Pique i bl.a CL finalen.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-03-21 02:06
Bjuder på den till er, på Ronaldinhos födelsedag!
2013-03-21 01:48
Tiden springer som fan. Minns när R10 va 22-23 år och idag fyller han alltså 33 år. Mest underhållande spelaren någonsin! Min idol!
Barcelona FCB_Messi
2013-03-21 01:18
Grattis gauchoooo !!! Kungarnas kung !! Tack för allt du gjorde för Barca . Speciellt den oförglömliga kvällen på Bernabeu !!
2013-03-21 00:29
Hur mycket än jag gillar Yaya Toure (önskar att han kom också), men räcker det inte med defensiva mittfältare ? Busquets, Song och Mascherano!

Vi har verkligen överflöd med defensiva mittfältare. Tycker från första början att det var fel vi värva Song.
vifa
2013-03-21 00:19
Visst muniesa har tappat lite pga skadorna, men har en helt annan "aura" och är bättre defensiv. Muniesa gjorde debut i A-laget som 17 åring vilket jag tror är 3 eller fjärde yngsta spelaren genom tiderna, får han vara skadefri, komma i form mm så har han e plats i A- truppen
2013-03-21 00:13
Danne, dream on? Han har själv gått ut och sagt att han vill avsluta sin karriär i Barcelona. Mycket kan hända, man hoppas att han kommer tillbaka.
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-03-21 00:09
Mest troligt att Yaya går till PSG. De kan matcha lönen och han kommer till en finare stad och land. Yaya tillbaka till Barca? Njaa, dream on.
2013-03-21 00:01
Jag vill passa på att gratulera mannen som gjorde så att jag börja älska Barcelona grovt, han förändrade mycket. Grattis Ronaldinho Gaucho, bäst genom alla tider! Vi kommer aldrig att glömma dig och ditt vackra leende, bäst, bäst och bäst är du!
2013-03-20 23:41
Jag tror att vi har en jävligt spännande silly season att se fram emot:-)
2013-03-20 23:40
Busquets Yaya Iniesta Alexis Messi Neymar Shit!
2013-03-20 23:34
Pep #4 (Barcelona) Det hade varit otroligt och Yaya hade klarat att spela mittback. Men jag tror inte att han vill lira som det om han kommer till Barca. Han vill vara mer delaktig i spelet och han vill hellre spela som offensiv mittfältare än defensiv till och med
2013-03-20 23:33
vifa (Barcelona) Är muniesa verkligen bättre än Batra? Jag trodde alltid att bartra var skickligare som mittback än honom
Barcelona Pep #4
2013-03-20 23:27
Yaya som mittback hade vart galet!

Pique Yaya hade vart otroligt!
Barcelona Sang Blaugrana
2013-03-20 23:20
Frank de Boer är knappast en barcalegendar...en i mängden och en mercenario.
Barcelona FCB_Messi
2013-03-20 23:08
Kommer yaya tillbaka så vill jag inte se honom i samma roll som han hade förr . På busquets position . Utan jag vill se honom framför busquets . Lite offensivare.
Annons: