/spanien/barcelona/forum/7561.aspx/spanien/barcelona/forum/7561.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
vifa
2013-03-21 16:50
Vore kul att se hur många medgångs supportrar vi har .... Visca el barca? ... Jovisst
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2013-03-21 15:59
@MQUC:
Håller helt med. Folk brukar välja vissa syndabockar när laget förlorar. Vissa väljer Messi och andra Pique. Men sanningen är som du säger att fotboll är lagspel. Barcelona är världens mest offensiva lag och det gör att vår försvar prioriteras bort, Alba och Alves är på pappret backar men i praktiken offensiva spelare och de skylls aldrig för insläppta mål utan all skuld lägger folk på Pique och Puyol. Hade våra mittbackar spelat i lag som Milan med tätare försvar hade de hyllats enormt.. Men det är inte lätt att vara back i Barcelona när motståndarna kontrar och våra andra spelare är kvar i offensiven..
Barcelona MQUC
2013-03-21 15:17
hur kan så många här tveka på Pique?! jag tycker det är pinsamt, visst har han gjort ett par svaga insatser men då har också hela laget varit dåligt, hur kan så många glömma att han i de viktigaste stunderna varit den stabila där bak.
Barcelona MQUC
2013-03-21 15:11
synd om Pep skulle göra en sån sak, man har ju endå stor respekt och tacksamhet för den mannen. På tal om det; vad va grunden till att han slutade som huvudtränare för FCB?! varför kunde han inte bli en nu sir alex? skumt.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-21 15:10
Ett klassiskt citat från Barçasupportern nummer ett. "Hoy, mañana y siempre..."
Barcelona enkos
2013-03-21 15:03
Maradona spelade i Spanien också och vad hände med honom? Han är den mest ojämna spelaren av alla de som nämns som "bästa genom tiderna". Han vann serie a två gånger och vad gjorde han i de 17 andra år han spelat?
Napoli hade bra lag när han spelade där och han kunde aldrig vinna titlar åt de på egen hand. Se Napoli idag, om Juve varit lite sämre skulle Napoli kunna vinna ligan och då skulle folk hävdat att Cavanni vann ligan åt dem..
Visst är inte mål allt men så fort Messi inte gör mål trots att han är bäst på plan med en del assist så säger folk han presterar inte i landslaget. Men på lördag kan Messi vid 25 års ålder bli lika stor som Maradona om han nätar två gånger..
Och vi vet alla att Messi utan alla sina målrekord är en spelare som saknar konkurrens idag..
Fais
2013-03-21 15:01
Dinho!

Jag skrev att Puyol har sjungit på sista versen i 2 säsonger nu inte Pique.
Därför kan man inte kritisera Puyol för att han har haft sina bästa tid.

Eftersom Pique är ung borde hans utvecklingskurva bara peka uppåt men så är inte fallet. Om det inte oroar dig vet jag inte.

En annan fråga grej som är emot är att värva Hummels och jag tror de flesta här inne håller med om det. Han är för slö för sitt bästa. Visst han har allt annat man vill en Barca-mittback ska ha men men han är inte någon Thiago Silva precis.

Som ni vet så söker många storlag bra mittbackar idag. Så som Man U, Bayen och Liverpool som är under utvecklingsfas. Frågan är kan Barca konkurrera med dem ute i marknaden med deras snålhet och inkompetens när bra mittback ska värvas.

Jag är mer sugen på Dede och Aymen abdennour än Hummels.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-21 14:43
Håller inte med om att Maradona enbart lever på VM-guldet. Hans framgångar i Napoli är inte direkt en liten sak. Att göra det han gjorde i Napoli på den tiden när norra Italien hade ligatiteln i ett järngrepp är mer än imponerande.

Sen är det allmänt känt att Maradona vann VM i Mexiko på egen hand. Känns onödigt att skriva om historien. Det landslaget som Argentina hade då var inget att hänga i julgranen. Maradona höjde de till oanade höjder.
Barcelona enkos
2013-03-21 14:13
Maradona lever på VM-guldet. Jag har sett honom spela och han ärligt talat inte imponerat något på mig. Det vi ser hela tiden från hans karriär är bilder från ett par punkter, bla den solomål han gjorde som sedan Messi kompierade honom. Messi redan idag gjort mycket mera än vad Maradona gjorde under hela sin karriär.. Och Messi är bara 25 år. Ingen tvekan att han kommer bli bäst genom tiderna när han lägger skorna på hyllan.. även om han det redan är idag.. Folk snackar om VM guldet, men det kan ingen vinna på egen hand, att Maradona gjorde på egen hand är bara rena skitsnacket, det gäller att ha bra landslag och vara i rätt tid på rätt plats. ps. Att folk som idag inte än erkänner Messi som världens genom tidernas bäste beror dels pga han spelar fotfarande och folk ställer nya krav, dels för att han spelar i Barcelona och som bla madridister och andra Barca hatare inte vågar erkänna öppet.. För vissa gör det ont att erkänna :)
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-21 14:00
Barca King - (Barcelona Jag föredrar Rafinha och om jag ska vara ärlig ska tror jag att rafinha kan bli bättre än thiago. Rafinha har en väldigt bra teknik och han kan spela på alla offensiva positioner. Sen så är han en riktig slitvarg, mycket bättre än thiago i det defensiva. Thiago är en väldigt underhållande spelare och kan göra sjuka saker med bollen. Han brukar skicka en och en annan försvarare till korvkiosken.
Barcelona FCB_Messi
2013-03-21 13:40
Det har du helt rätt i flaco. Dom var bäst under sin tid . Mer behöver man inte säga .
Barcelona Barca King -
2013-03-21 13:38
Thiago

Jag tänker inte ens på gundogan. Hummels och ter stegen även om jag föredrar Courtois i Altetico. Barca är intresserade av Miralem Pjanic i Roma. Fråga dig själv vem hade du valt på rak arm av de två.

Jag vill helst ha en uppflyttad Rafinha än bägge 2.
2013-03-21 13:35
Fotboll handlar inte enbart om statistik. Det finns en anledning till varför fotbollsälskare anser att Diego är den störste genom tiderna och det får man helt enkelt respektera.

Nu tycker jag att Messi och Maradona har vissa likheter i deras spelstilar, men jag tänker inte ge mig in i diskussionen om vem av de som är bäst. Jag nöjer mig med att säga att var och en var/är dominant under sin tid.
Barcelona FCB_Messi
2013-03-21 13:35
Gundogan är faktiskt riktigt bra . Kan tänka mig honom som en ersättare för xavi faktiskt . Men inte än ! Men för mig går självklart thiago före .
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-21 13:28
Vad ska vi med Gundogan till?:-)
Barcelona Barca King -
2013-03-21 13:27
Nu vill jag att alla håller tummarna och håller en tyst minut. Jag har aldrig önskat mer i mitt liv att en rykte som denna ska vara sann.

Barcelona are closely following Dortmund players Mats Hummels and Ilkay Gundogan, and Monchengladbach goalkeeper Marc-Andre ter Stegen. [as]
Barcelona FCB_Messi
2013-03-21 13:22
Messi vs maradona . Kolla statistiken och titlar .. Och folk jämför de här två ?!?
Barcelona enkos
2013-03-21 13:08
Ikväll 20:30 match Brasilien mot Italien
ha ett öga på vår nästa värvning, Neymar :)
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-21 13:04
Oj då, enligt brasilianska källor kommer Neymars pappa att åka till Barcelona efter landkskampen Brasilien - Italien i Geneve, Schweiz i kväll. De tror att han åker dit för att kanske förhandla med Rosell om en övergång. Det sägs ju i Brasilien att Neymar nu har tackat nej till en kontraktsförlängning med Santos. Hm, jag undrar hur mycket sanning detr ligger i det här. ^^
2013-03-21 12:59
@Vampíro - Ànims Tito:

Kunde inte sagt det bättre själv. Det var det första jag tänkte på när jag läste om det. Vi lånar ut Botia i två säsonger och släpper honom sen helt gratis till Sporting. Jag har inga problem med det, Sporting är en liten klubb med ingen vidare ekonomi. Vi skulle ju ändå få fördelen med att baka in en köpoption under en 2-3års period. Alla var vi förbannade när inte Pep och Zubi utnyttjade denna option när Botia väl gick till Sevilla. Sen får man nu läsa att Pep vill ha honom till Bayern. Vafan är problemet Pep? När vi hade försvarproblem, inte ens då tog man hem Botia för kaffepengar. Ibland begriper jag mig fan inte på hur denna klubb agerar.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-21 12:02
Blir lack om det stämmer att Pep vill värva Botia till Bayern. Han kunde tagit honom till Barça flera säsonger men struntade i det. Har aldrig fattat varför man bojkottat Botia helt och hållet, han håller definitivt för att spela i Barcelona imo. Flera fina säsonger i Sporting och imponerat i Sevilla också. Nej tack till Garay, han känns inte tillräckligt bra. Argentinaren var ju redan på väg 2008 innan de bestämde sig för att värva Piqué. Good call.
2013-03-21 11:33
Jordi Roura och Aureli Altimira tänker åka imorgon till New York för att träffa Tito Vilanova och därmed återvänder alla tre samtidigt till Barcelona den 26:e.
2013-03-21 11:06
Medelmåtta enligt mig.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-21 10:53
Barca uppges intresserade av den förre marängen Garay. Någon som har koll på honom?
Nummer 10
2013-03-21 10:51
Alla vet att Barcelonas defensiv börjar utanför motståndarnas egna straffområde. De senaste två åren har den höga pressen inte funkat lika bra som den gjorde tidigare. Detta gör att Pique och de andra backarna hamnar i svårare situationer, flera kontringslägen mot sej och flera en mot en situationer. Detta gör i längden att man blir omsprungen, bortdribblad och man drar på sej fler straffar. Detta kan även sätta sej på självförtroendet och bidra till att man gör fler misstag. Att börja hata på en spelare som är fostrad i klubben, som har kärlek för klubben, som fortfarande bör har sina bästa år framför sej bara för han har haft två tuffare säsonger bakom sej känns lite väl mycket.

Jag håller med om att vi behöver en mittback. Dede ser spännande ut, Hummels är grym (jag är lite orolig för hans slöhet bara med tanke på vår höga linje) och Thiago Silva skulle vara den perfekte. Men snälla folk, sluta hata! Det är Barcelona vi pratar om, det borde finnas mer kärlek än så.
Barcelona Dinho!
2013-03-21 10:46
Fais Att påstå att han sjunger sista versen på sin karriär redan vid 25 års ålder är för mig att ta i. Nämn gärna andra spelare än Messi, Iniesta och Bosquets som varit sig lika sedan dubbeln 2010-2011? Varför lyckades Pique visa upp stora delar av sitt register i EM senast? För du kan inte på allvar påstå att vi inte fick en till synes stabil Pique, hårsmån från sitt fulla slag. Nej, Gerard har flera år kvar på världstoppen, lita på det!
2013-03-21 10:45
I matchen mot Deportivo var det några supportrar som gjort en banderoll där Rosell utmålades med en Pinocchio-näsa för att han hade ljugit om sina möten med Boixos Nois under presidentvalet 2010. Innan eller i början av matchen beslagtog säkerhetsvakterna den banderollen.

Samma supportrar filmande händelsen och där kan man se att säkerhetsvakterna säger att de bara följer direktiv som de har fått uppifrån. Tydligen är Rosell inte villig att låta sig bli kritiserad på Camp Nou. Yttrandefrihet?
Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-03-21 10:27
Glömde helt bort att Alba fyller år idag. Grattis Jordi "Ferrari" Alba! Lätt en av världens bästa vänsterbackar. Smartaste köpet Barcelona gjort på länge.
2013-03-21 10:04
Alexis agent:

"Felicevich (agent Alexis): "Exit rumours? Alexis is happy at Barça. Club and coaches believe in him and count on him for the future." [cope]"

Sorry Juve, Inter, Arsenal och Liverpool. :)
2013-03-21 09:52
Deulofeu

Precis, därför bör han även kunna hitta väldigt kompetenta tyska fystränare och läkare istället för att fiska i Barcelona. Jag menar, de bör ju ha vädligt duktiga fystränare även i Tyskland och speciellt Bayern själva lär ju ha ett bra team redan.
Annons: