/spanien/barcelona/forum/7560.aspx/spanien/barcelona/forum/7560.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2013-05-04 22:08
Drömmen är en naturlig centerforward, minns hur härligt det var med en Eto'o eller Larsson som alltid var inne i boxen. Hell t.o.m. Kluivert också, en sån spelare är så otroligt nyttig att har laget, någon som tänker 90% på att göra mål.

Lagerbäck har vart inne på det i CL studion, Barcelona använder inte alla ingredienser för att anfalla. Vi spelar runt bollen som vanligt och när vi möter lag som har tre köttare framför straffområdet och blockerar Messi-ytan så händer ingenting. Vi kommer inte runt på kanten för att slå inlägg för... you know och vi har ingen som trycker tillbaka mittbackarna för att skapa yta heller. Utan Messi står där felvänd och så fort bollen kommer mot honom så kommer två antiloper och vinner bollen, dags att ändra på det.

Cruyff och Pep trodde alltid på att man måste förändra saker i sitt spelsätt. Pep skrotade strikern under sin andra säsong och på slutet experimenterade han med en trebackslinje, allt för att förnya och utveckla laget. Är tveksam om Tito klarar av det utan han verkar mer ta ut laget och hoppas att det löser sig. Den här upplagan är mer lättläst än någonsin, har man två starka innermittfältare och en snabb ytter så går det att skada Barça väldigt mycket känns det som.

Så få in en naturlig nr. 9 det känns som nästa steg nu, Messi kommer fortfarande briljera lite längre ifrån mål och jag tror även spelare som Pedro och Alexis hade gynnats av det. De hade nog fått mer yta att spela på om vi hade någon i boxen som ständigt ställde frågor till motståndarnas backlinje. Strunta i Neymar, värva Suárez, låt honom gå anger manegment och terapi i 6 månader så löser det sig.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-04 22:07
Fattar inte hur vissa här inne kan tycka att Valdes är en klass målvakt. Senaste 2 säsongerna har han presterat sämre än alla sina kollegor fan, kom igen. Målet han släppte in förra året i CL gruppspel borta mot Milan tex, Ibra får en dålig träff med vänstern men Valdes kastar sig strax före(som alltid)o släpper in en skit mål. Kan rabbla upp en massa liknande situationer men det jag är mest besviken på är att han aldrig presterar i stor matcher. Nope, Valdes ska bort. Pinto är bättre :D
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-04 22:07
Fattar inte hur vissa här inne kan tycka att Valdes är en klass målvakt. Senaste 2 säsongerna har han presterat sämre än alla sina kollegor fan, kom igen. Målet han släppte in förra året i CL gruppspel borta mot Milan tex, Ibra får en dålig träff med vänstern men Valdes kastar sig strax före(som alltid)o släpper in en skit mål. Kan rabbla upp en massa liknande situationer men det jag är mest besviken på är att han aldrig presterar i stor matcher. Nope, Valdes ska bort. Pinto är bättre :D
Barcelona Tompa76
2013-05-04 22:03
Exakt vilka spelare som ska köpas återstår att se. Helt klart är i alla fall att försvaret måste förstärkas både med spets och bredd. I somras ville jag ha Thiago Silva men det blev ju inget med och han lär inte vara billigare nu. Hur mycket tror ni Hummels skulle kosta, räcker 25 miljoner euro?

Tråkigt att Valdes inte vill förnya kontraktet men det är som det är. Vill ha inte så är det bara och finna sig i det i det.

På mittfältet blir det svåra att efterhand ersätta Xavi. Det är bara och erkänna - det blir inte lätt. Förstahandsvalet tycker jag måste ändå måste vara att succesivt spela in Thiago i den rollen.

I anfallet har jag sett att Suarez nämnts som alternativ här. Jag vill själv aldrig se en så instabil person i laget - aldrig! Allt mer tyder ju på att Neymar blir Barcaspelare antingen till sommaren eller efter VM nästa år. Han kommer bli oerhört dyr att köpa loss (varenda storklubb vill ju ha han) så frågan är att det värt att pröjsa så mycket för en spelare som är helt oprövad utanför Sydamerika? Jag är tveksam. David Villa och Sanchez bör säljas.
Klopp 3 (Dortmund)
2013-05-04 22:01
Rambla Messi eller Iniesta bara ;) Alla andra är minst lika bra som våra spelare,fast Hummels är för bra för Barca :) Han byter ju ner sig,haha :D
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-05-04 22:00
Klopp Om Hummels drar till Barça så kan ni få någon spelare av oss. Deal? Det finns en del juveler som kommer få det svårt att få speltid nästa säsong. Fast bara på lån så klart.
Klopp 3 (Dortmund)
2013-05-04 21:59
Messi Inga tabbar? Som den när han sköt sin egna spelare i ryggen vid en utspark som senare blev ett självmål :)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-04 21:54
Rambla

Jag är Gala fan, missar aldrig en match. Han är inne på sin andra säsong och har inte tabbat mer än vilken topp målvakt som helst. Han har däremot räddat sitt lag gud vet hur många gånger? Muslera är en extrem begåvad målvakt. Han läser spelet fenomenalt och på så sätt sticker ut i tid o dödar eventuella frilägen. Trygg o säker i luftrummet och har reflexer som är vindsnabba. Han är imo betydligt bättre målvakt än vad Valdes har varit senaste 2-3 säsongerna.

Tänk på att han talar spanska, har spelat VM, CL, Serie A.
Klopp 3 (Dortmund)
2013-05-04 21:54
Fc_barca Haha,ja självklart att jag vill att han stannar :) och intalar mig själv att ha kommer göra det,det känns bättre då :) Iaf så vill jag inte att vi blir sönderköpta igen,och om Hummels lämnar så hoppas jag inte han drar till Bayern som judas gjorde :)
Barcelona Andresito
2013-05-04 21:53
Pensionera Puyol? Tycker han har varit vår bästa mittback, även om han spelat lite. En otrolig karaktär vilket märks både på plan och utanför. Kan med 99% säkerhet säga att vi aldrig släppt in så många mål mot Bayern med Puyol på plan, inte för att Puyi själv hade stoppat Robben/Ribery, men för att han eldat på alla andra att spela upp sig efter vi släppt in kanske 2 mål. Samtidigt som Puyol utan tvekan visat på planen det som fansen höll upp innan matchen - stolthet.
Barcelona Tompa76
2013-05-04 21:48
Jag kräver ingens avgång, absolut inte. Däremot måste hela klubbledningen och Tito dra vissa slutsatser. Det kan vara tufft men det här laget behöver föryngras en hel del om vi ska bli bäst igen. Jag orkar inte med och höra struntprat som t.ex "gör vi några små förändringar så blir allt bra igen med nästan samma spelare".

* Puyol. Jag tycker faktiskt det är dags att vår lagkapten pensionerar sig eller varvar ner i någon mindre klubb. Självfallet ska han bli erbjuden ett jobb inom klubben.

* Xavi är en av de bästa spelarna som någonsin burit en Barcatröja men det är dags nu att på allvar spela in en en annan person på den platsen. Frågan är om Thiago kommer bli tillräckligt bra för att axla den rollen i framtiden. Jag tror det.

*Messis roll framöver måste diskuteras. Vi har blivit löjligt beroende av honom. Grundorsaken tror jag är att han fått FÖR CENTRAL roll i laget. Sedan Messi ökade sin målproduktion i ligan från drygt 30 mål/säsong till 45-50 har Villa och Pedro blivit flera klasser sämre. Och jag vet inte hur många gånger jag hävt ur mig glosor i soffan i frustration över hur lite folk vi allt för ofta har inne i motståndarens straffområde. Messi har ett fenomenalt målsinne men likväl är han ingen utpräglad centerforward. Med andra ord efterlyser jag en mer utpräglad nia till nästa säsong. Vad ska Messi spela då? Den naturliga positionen hade varit som en klassisk tia men då måste vi gå över till 4-2-3-1 och det är knappast aktuellt.
Barcelona Rambla~
2013-05-04 21:48
Muslera? Nej tack. Tavlor is his middle name. Luktar flopp lång väg.
Barcelona fc__Barça
2013-05-04 21:47
Klopp 3 (Dortmund) (Barcelona) Ja visst är Dortmund bättre just nu och det är klart att det finns anledningar för honom att stanna, men att säga att de ska vara solklart att han stannar även fast det går så mycket rykten redan så tycker jag att det mer låter som att du försöker försäkra dig själv att han stannar ;)
Barcelona Rambla~
2013-05-04 21:46
Nu vill ju ledningen ha Hummels, så några 40m vill man inte hellre lägga på Silva. Det är ju Tito som trilskas och han har nog inte koll på några övergångssummor och struntar säkert i vilket.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-04 21:45
Muslera talar även spanska.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-04 21:44
Mojito Varför inte satsa på Fernando Muslera? 86a som har spelat i Serie A med Lazio, Gala o CL kvartsfinal, Uruguay o VM semifinal, Copa America mästare.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-04 21:42
Vad begär Mönchengladbach för Ter Stegen egentligen?

Neuer gick för €22 miljoner + ytterligare €10 miljoner beroende på antal titlar.

Kan inte tänka mig att Ter Stegen går för mer, utan snarare en bra bit under - och ändå ska det vara för mycket för Barcelona?

Hm, var det inte Rosell som lovade att vi varje år framöver skulle ha €100 miljoner att spendera? Känns som att det löftet inte kommer uppfyllas över huvud taget.

Sen å andra sidan vill man lägga €40 miljoner för en skadebenägen mittback.
Lägg €30 på Hummels så finns det pengar över till målvakt...

#slånågonpåkäften
Klopp 3 (Dortmund)
2013-05-04 21:39
fc_barca Alla vet att han vill till Barca,har inte sagt något om de. Men om inte Tito vill ha honom,så kommer Hummels få reda på det och viljan kommer att svalna. Sedan har Dortmund ett bättre lag än Barca JUST NU.
Klopp 3 (Dortmund)
2013-05-04 21:39
fc_barca Alla vet att han vill till Barca,har inte sagt något om de. Men om inte Tito vill ha honom,så kommer Hummels få reda på det och viljan kommer att svalna. Sedan har Dortmund ett bättre lag än Barca JUST NU.
Barcelona Vampíro
2013-05-04 21:38
Känns som att sport och md ger ut nya uppgifter om transfers varje timme. Ena stunden är de här spelarna prio ett för att ändras helt och hållet sen. Uppenbart att de inte har nått annat att skriva om, lite typisk Barcelona press också.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-04 21:36
Vilanova: "It's very difficult to find players who fit in. You see them at another team and you think they could, but here it's different." Ja för en trygg målvakt för framtiden är ju inte värt att lägga några kronor extra på
Barcelona Andresito
2013-05-04 21:31
While sports director Zubizarreta wants to sign Dortmund centre back Mats Hummels (24), Vilanova prefers PSG player Thiago Silva (28). [md]

Man United's De Gea and Monchengladbach's Ter Stegen are the keepers with best scouting reports, but transfer fees would be too high. [md]

Asså vafan, känns som att vi står vid mållinjen men vägrar gå över den. Ta steget för helvete!
Hummels JA
ter Stegen JA

Hur svårt ska det vara
Barcelona fc__Barça
2013-05-04 21:30
Klopp 3 (Dortmund) (Barcelona) Fast varför skulle Hummels lägga små kommentarer om Barcelona lite då och då och prata om möjligheten att lämna om det nu hade varit solklart att han skulle stanna i Dortmund nästa säsong?
Barcelona Tompa76
2013-05-04 21:28
Det har nog gått över ett år sedan jag skrev här senast (då under namnet Tompa) men det är verkligen dags nu att skriva av sig lite efter den sammanlagda 0-7 torsken mot Bayern München. Det är ingen skam att åka ut mot Bayern, jag trodde själv att att det skulle bli mycket svårt att nå finalen men 0-7 det är pinsamt, uselt, förnedrande. Jag köper inga bortförklaringar som t.ex:

*Messi var inte med
* Puyol var skadad
*Stora skadebekymmer i hela backlinjen
* Bayern hade domaren med sig första matchen

Vi åkte ut helt enkelt därför att Bayern var MYCKET BÄTTRE .

En del säger så klart att säsongen, trots allt varit lyckad och med en ligaseger och semifinalplats i C.L.Det är så klart sant Men den här upplagan av Barca är ändå den sämsta sedan säsongen 2007/2008 och vi är f.n inte ens i närheten av att vara världens bästa lag. Det lag som gett oss så många högtidsstunder är inte ens i närheten av att hålla samma klass som upplagorna 2009-2011 och det står jag för.
Barcelona Rambla~
2013-05-04 21:27
Klopp Det återstår att se. Vi diskuterar bara utifrån de rykten som dagligen florerar i pressen, både i spansk och tysk. Vet du med säkerhet annat så behöver du ju inte vara orolig, eller hur?
Klopp 3 (Dortmund)
2013-05-04 21:16
Hummels kommer knappast gå till er nu i sommar :) Tänk realistiskt,han har en CL final som väntar,vinner vi den så "lås" några andra titlar upp som tex. VM för klubblag. Sedan kommer han få en fet bonus om vi vinner CL och han kanske blir sugen på att ta tillbaka liga titeln ;) Men om allt detta händer ,så kommer det bli väldigt svårt att behålla honom året därpå.
Barcelona Chrisicito
2013-05-04 21:11
Är det ngn som ska göra mål för Real så är det Kaka! En av de som jag känner allra mest respekt (eller vad för ord jag ska välja)för i fotbollsvärlden!!! Sen får han gärna spela för ngt lag som inte är vår huvudkonkurrent;)
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-04 21:08
Rambla Både Pepe och Carvalho lär ju lämna. Den sistnämnde blir väl inget stort avbräck, men dock. Vi får fan se till att ta hummels. Skärp dig, Tito :P Iofs kanske Hummels hellre går till en annan klubb är Real ifall det, Gud förbjude, inte blir Barca. Han verkar ju trots allt ha rätt på rätt ställe. Undrar om bilden han lade upp nyligen var ett medvetet drag?
Barcelona Rambla~
2013-05-04 21:03
Pepe kommet få lämna i sommar, är nästan säker på det. Han har väl fyllt 30? Blir allt oftare skadad. Dessutom är han ful. Jag misstänker att det är just en sådan spelare Perez vill städa bort ur truppen. Jag gissar att Mourinho gärna tar med sig Pepe till sin nästa klubb. Psykfall och lakejer växer inte på träd. Därför hoppas jag verkligen vi inte klantar bort Hummels för jag gissar att det inte behövs mycket för att Madrids intresse för honom ska väckas. Speciellt inte med tanke på hans insats i dubbelmötet i semifinalen.
Barcelona fc__Barça
2013-05-04 21:02
Explict (Barcelona) Såg någon statistik från förra året där man räknade ihop målprocent och skott-på-målprocent till någon statistik för frisparkar och då var faktiskt Ronaldo och Zlatan sämst i Europa. Man räknade med alla som slagit minst 10 frisparkar under säsongen
Annons: