/spanien/barcelona/forum/7558.aspx/spanien/barcelona/forum/7558.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fais
2013-05-04 18:27
Gabriel------Tack!

Det enda vettiga de 2 har sagt nånsin!

Fick jag bestämma skulle jag skeppa iväg båda två tillsammans med Cesc,Alexis,och Villa. Varför inte Adriano också.. Han spelar bara 5 matcher i säsongen.
Barcelona MVP - 2011
2013-05-04 18:22
Bilden på Hummels och Barca-tröjan på väggen säger ju fan allt. Finns ingen chans att han tar bilden omedvetet, mer självklart än så här blir det inte! Han vill ju hit. AGERA förfan och få affären gjord. Man blir ju förbannad.
Barcelona Gabriel
2013-05-04 18:18
Fais Piqué hade sagt efter förlusten hemma mot Bayern att det behövs göras vissa förändringar nästa säsong. TIto sa till det här att "den spelaren som sa att det behövs göras förändringar tänker inte på att han kan komma att bli en". Personligen har jag sönder kritiserat Piqué på sistone, men just mot Bayern var han en av få som gjorde en bra match och verkligen visade upp vilja. Han tom tröttnade och sprang upp i anfallet för att försöka skapa något kreativt. Dessutom har han totalt rätt, vare sig hans senaste form, att det behövs göras förändringar. Dåligt av Tito att gå ut offentligt och såga Piqué sådär. Visst, att Piqué förtjänat kritik, men det är inget en tränare ska gå ut och göra på en presskonferens. Sånt sköter man bakom stängda dörrar. Tito -20!
Fais
2013-05-04 18:14
Sang Blaugrana

Va sa Tito till Pique?? Hur kritiserade han Pique??
Barcelona NoGo™
2013-05-04 18:05
Gabriel

Word!!
+1
Barcelona Gabriel
2013-05-04 17:59
Jag är extremt irriterad på Tito. Allt från hans agerande vid sidlinjen till hans uttalanden i presskonferensen. Laget ligger totalt under en semifinal med 7-0 och Tito rör inte på en fena. Vad i helvete! Hade det varit Pep, Conte eller Klopp eller vem fan som helst hade de stått och skrikit sig röda vid sidlinjen. Vad gör Tito? Sitter på bänken och ser bara allmänt ointresserad ut, ingen vilja, ingen passion, inget driv. Okej, avancemanget är uteslutet men vår heder då, vårat rykte då? Har du tänkt på det, Tito? Tänker du på de fansen som tog sig tid till att köpa biljetter till matchen, enbart för att få se sitt lag bli sönderkörda och totalt förnedrade? Laget behövde en ledare vid sidlinjen, någon som fick spelarna att inse att det här inte är okej. Snarare gör han tvärtom. Titos passivitet smittar av sig på spelarna, no fire! Att skylla bort förlusten mot Bayern på skador och Bayerns form är det en förlorare gör, en fegis gör så. Det är absolut ingen sån tränare vi ska ha i klubben. En vinnare hade sagt som det är, han hade sänt ut helt andra signaler. Han hade ingjutit hopp hos fansen, han hade fått oss att tro på honom och att han inser och vet att det här inte är okej. Tito bara letar orsaker han kan skylla ifrån sig på. Not okay! Tänk på Pep när han inför finalen i Rom satte på en dvd till spelarna som motivation. Kan ni tänka er hur Tito motiverar spelarna? Vågar knappast tro på hur det låter. - "Ehm, grabbar. Ge bollen till Messi, vamos!" Att gå ut och påstå i hans PK att det inte behövs så många nya värvningar är att leva i förnekelse. Som Culé vill man se någon indikation på självrannsakan och självkritik, Tito gör det totalt motsatta. Man vill inte höra att det inte behövs nya spelare och att det inte finns spelare som kan förbättra laget. Vad är det för jävla vrickad verklighetsuppfattning? Vadå svårt att hitta spelare som kan förbättra oss? Jag kan hitta minst 20 spelare som hade gjort oss till ett bättre lag. Snacka om att leva i sin egna lilla bubbla. Desto mer jag hör, ser och får reda på om Tito blir jag bara mer och mer övertygad om att han inte är rätt för oss. Han verkar totalt blåst. Hummels för 25 men han tackar nej. Tillåt mig skratta, får lust att ge han en fet lavett alltså.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-04 17:54
Snälla inte Neymar. Om det inte funkar med Sanchez varför ska det fungera med Neymar? Deras överstegsfinter passar inte in i Barcelona!! Så länge Messi är från start så kan dom inte få friheten dom behöver. Hade Neymar stått och dansat där vid bollen så hade Messi örfilat honom direkt. Bra känga utav Tito där. Pique som har varit usel sen två år tillbaka och därför tror jag inte att det bara räcker med Hummels i laget. Någon måste ersätta Pique. Dock är det riktigt bra pris i Hummels. jag litar inte på ledningen i alla fall så ska inte ropa hej än.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-05-04 17:38
Gillar kängan Tito gav Pique! Klockrent.
Barcelona Kricko
2013-05-04 17:38
Tröjan i bakgrunden!

Barcelona Barca King -
2013-05-04 17:37
Jag känner bara obehag inför sillyseason vi kan få få in neymar men det känns som att några dåliga värvningar kommer ändå att göras. Därför kommer jag inte vara extatisk över en eventuell värvning av Neymar. Tito låter som en looser och om klubben på allvar vill köpa Thiago eller vänta nu lite...................... Jag tror inte det finns något som kan överraska mig längre. Chygrinski, Hleb, keirrison och song.
Barcelona The Reporter
2013-05-04 17:30
Saker och ting va lättare med Laporta, man fick vad man önskade kändes det som ;) Nästan så att han kollade in SPORT och EMDs omröstningar av vilka fansen vill värva, så bara fixade han in dem ! :D

Nä men, det känns verkligen inte som om denna ledningen kan överraska eller ge fansen en boost. Blir inte förvånad om vi köper någon mittback ifrån ligan, ifrån typ Getafe eller Zaragoza.

Hoppas bara inte att Neymar blir mittback vid en eventuell värvning.

Visca Barca y Visca Laporta ;)
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-04 17:29
Att Tito är lite försiktig i sina uttalanden mitt under pågående säsong är dock förståeligt. Innan den är till ända är han tränare och har ett ansvar gentemot den befintliga truppen. Vi kan inget annat göra än att vänta och se hur mycket förändringar det blir i slutändan
Barcelona NoGo™
2013-05-04 17:28
Barcelona, Santos and Neymar are finalizing the transfer of the Brazilian. There are verbal deals, the paperwork is being dealt with [sport]

Wiiee
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-04 17:27
Jag är förvånad över att det inte har ryktats mer om Julio Cesar till Barca. Brassens QPR har blivit nedflyttad och han lär vara både billig och sugen på att hitta en ny klubb. Sen talar han portugisiska och förståelig spanska skulle jag gissa.

Klassmålvakt i sina bästa stunder även om han vore ett trist köp för våran del.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-04 17:26
Om en halvtimme är det dags för Barca B att möta Lugo på hemmaplan.

Startelvan;
Masip - Balliu, Lombán, Planas, Edgar Ié - S. Roberto, Ilie, Espinosa - Kiko, Rafinha, Araujo

Bänken: Bañuz, Sergi Gómez, Luis Alberto, Patric, Lobato, Gus Ledes och Joan Román

Ingen Deulofeu, vilket kan innebära att han kommer vara med i A-lagstruppen!

Stream i länktips
Barcelona NoGo™
2013-05-04 17:21
Snacka om att man är trött på Tito... Snubben verkar tycka helt tvärt emot ALLA culés och ser inte uppenbara problem med laget. Sorgligt...
Barcelona Bàckis
2013-05-04 17:12
Mojito

Ja men okey, tack för informationen! Skönt att vi har en målvakt på gång!
2013-05-04 17:09
Backis

Ondoa har varit med B-lagstruppen ett par ggr, men mig veterligen har han inte spelat för laget. Däremot har han redan blivit uppkallad till landslgasspel för Kamerun.

Han kom från den akademi Barcelona samarbetar med i Kamerun och som drivs av Eto´o. Killen är 95:a, och har några år på sig att utvecklas ytterligare.

Nan kommer säkert ingå i B-truppen till nästa år eftersom Oier och/eller Masip troligtvis lämnar och Banuz inte verkar vara någon som satsas på.

Men att han ska kunna ersätta Valdés redan nu, eller ens nästa år, det är nog att önska för mycket av den unge afrikanen.
Barcelona Rambla~
2013-05-04 16:58
Tack Mojito Det var det ordet jag letade efter tidigare men inte kom på (irriterande). Självförnekelse att det nästan blir bisarrt när det kommer till Tito. Jag tror att Pep, Tito och Barca överlag har snöat in sig på att det skulle vara så svårt att spela för och passa in i Barcelona. Vad är poängen med att hitta spelare som nästan är identiska och stöpta ur samma form? När det istället borde vara prio att hitta spelare med olika karaktärer och egenskaper. Det är ju det som blir till en styrka att du har olika spelartyper vilket i slutändan blir till att du inte blir så lättläst.
Barcelona Bàckis
2013-05-04 16:57
Mojito - Culé

Okey, tack! Juvenil A alltså, har han spelat något i B-laget? När är killen född? Försökte googla lite info men fanns ingen wikipedia-profil. Oavsett vilket tycker jag vi bör ersätta Victor i sommar, att gå miste om de 10-15 miljoner € vi trots allt bör kunna få känns väldigt onödigt.
2013-05-04 16:51
@Bàckis:

Ondoa i Juvenil A är nog den bästa vi har i de egna lagen.
2013-05-04 16:50
Man ska ju inte förvänta sig att Tito går ut och sågar sina spelare eller ska påstå att laget är slut - men nog lever han allt i förnekelse.

Att han sen också pratar om att det är svårt att hitta spelare lägger bara mer vikt på förnekelse, då det i många fall handlat om felscouting alternativt oförmåga att få de nya spelarna att prestera eller som i Cesc fall där man ff inte hittat någon passande position för honom. Varför köpa in en spelare för €30 miljoner om man varken innan eller efter 2 år förstått hur han ska användas?

Tycker också det är fel av honom att såga Piqué när spelaren säger att behövs förändring. Det behöver ju inte alltid handla om att köpa och sälja, utan kanske snarare att utveckla och förbättra det man redan har. Eller till och med sluta leva i förnekelse och faktiskt GÖRA något - vad som helst - annorlunda.

Tito = Ridå.
Barcelona Bàckis
2013-05-04 16:50
Jag har själv väldigt dålig koll på Barca-B men ni som vet, finns där ingen ung målvakt som kan ta klivet upp och vara förstemålis inom 2-3 år? Likt Victor Valdes, när han kom upp 2003.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-04 16:45
Hade Valdes meddelat sitt beslut förra året så hade vi kunnat få in Hugo Lloris för kaffepengar. En grym och rutinerad målvakt som även är bättre än Valdes.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-05-04 16:44
Ride_The_Big_One(6) //
Spelar väl ingen roll, jag tror inte han försökte vara rolig. Man kan väl kalla det för en mini CL-final
Barcelona Rambla~
2013-05-04 16:43
@barcastuff: Vilanova: "Physically, we're not doing bad, but we've had injuries and we faced a team, Bayern, in an incredible form." #fcblive Kolla bara på hans uttalande. Hur kan man påstå något sådant? Det syntes så tydligt och det var det första jag lade märke till vilken skillnad det var på spelarnas fysiska status. Han skyller på skador och att Bayern är i en otrolig form. För helvete, Barça förlorade ett dubbelmöte med 0-7 vilket är det sämsta resultat i en semifinal i CL's historia och han skyller på Bayerns grymma form. Jag förstår inte hur en tränare ej kan ha mer insikt om det egna lagets brister när det kommer till lagets fysiska status och häva ur sig något sådant. Det tyder på en tränare med väldigt dålig verklighetsförankring.
Barcelona Andresito
2013-05-04 16:37
Grejen med Reina är dock att han kan bli en Diego López-värvning för oss, alltså en målvakt som kommer överträffa sin förmåga och storspela.
Vad är det för likhet mellan dem? En 30+ målvakt som återvänder hem till sin favoritklubb.

Är positiv till en värvning av Reina så länge en målvakt runt 20 värvas in som kommer få tid att lära sig språket samt spelsättet. Sen får den andra målvakten gärna hålla en hög nivå så att det kan roteras även i ligan och så att Reina inte blir för bekväm.
Ter Stegen är ett alternativ, även om han kan komma in som förstamålvakt, dock tror jag inte att han hade gjort ett bättre jobb än Reina förrän om 2-3 år. Då tänker jag mest på organisera backlinjen och pusha på laget bakifrån.

Där har vi en riktigt långsiktig lösning på målvaktsidan. Reina ersätter Pinto och kan vara andramålvakt i kanske 6 säsonger, samt en pajas i omklädningsrummet likt Pinto, samtidigt som vi har en yngre målvakt som håller i kanske 12-15 säsonger.

IN: Reina (10m), Stegen (15m), Hummels (25m), Neymar (40m)
UT: Valdes (15m), Villa (12m), Alexis (20m), Afellay (8m), Fontas (5m), dos Santos (5m)
Blir med en grund på €50M, ett överskott på €25M som kan läggas på en ytter.

Då förutsätter jag att Sergi Roberto kommer in som backup på mitten och så får Pedro slåss med Tello och en ny ytter på högern. Reus är drömvärvning, men blir nog för dyr och för svår att anpassa in i laget.
Cesc får agera backup på mitten/Messi, går dock inte före Thiago som bör rotera friskt med Xavi.
Abidal försvinner från spelartruppen, sen om han står under ledarstaben eller på en annan klubbs hemsida låter jag vara osagt. Bartra/Montoya kan både stanna eller lånas ut, Monti bör dock vara kvar som backup på ytterbacken då Adriano allt som oftast är skadad.

Det är lätt att sitta bakom en skärm och rada upp spelare och siffror jämfört med verkligheten. Men detta känns inte alltför orealistiskt.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-05-04 16:31
Vamos Blaugrana

Reservbetonade lag som spelar en obetydlig liga match och en cl final är lite skillnad. Så min fråga kvarstår vad är det roliga i att skriva så?
Barcelona fc__Barça
2013-05-04 16:31
En sak som kan bli till stor fördel för oss som inte vill se Thiago Silva är Zlatan. Känns ju ganska så säkert att han inte vill spela där nästa år och Zlatan är ingen spelare man vill tvinga kvar i en klubb. Och om man då säljer Zlatan så har jag svårt att se att man skulle låta Silva dra också. Hur skulle det se ut för Psg? Säljer sina två bästa spelare och att locka till sig nya lär ju bli svårare då.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-05-04 16:28
Ride_The_Big_One(6) //
Varför skulle han spela rolig?
Annons: