/spanien/barcelona/forum/7556.aspx/spanien/barcelona/forum/7556.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2013-03-18 23:24
Oavsett hur mycket vi diskuterar så känns det rätt så klart att Neymar kommer. Allt pekar på det och man får väl helt enkelt välkomna honom.

Däremot så håller jag med om att prioriteringarna ligger i en mittback och målvakt, även om Neymar skulle göra stor skillnad.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-03-18 23:11
@barcastuff: Inter Milan forward Antonio Cassano, a great admirer of Messi, has named his second son "Lionel" after the Argentinean. [via md corriere] @MessiQuote: Antonio Cassano: "I named my son after Messi because I love him — on a footballing level. My wife didn't want it, but then I convinced her."
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-03-18 23:10
Off tropic: Före detta Barcelona spelaren Cáceres var med i en bilolycka här i dagarna. ANIMS CÁCERES
2013-03-18 23:01
RonaldinhoGaucho10: Det är det jag menar, vårt defensiv duger absolut inte. Pique, jag får panik när en spelare kommer 1vs1 mot honom.. 8/10 gånger så kommer man förbi honom. Hoppas hoppas bara att styrelsen plockar in en riktigt bra mittback och sen är jag nöjd. Sen om man köper in Neymar också, haha vem tackar nej till världens bästa talang! Klass spelare rakt av.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-03-18 22:56
skriver från min iphone och det är svinkallt ute, ursäkta stavfelen
Barcelona Basuuka
2013-03-18 22:55
Relativt färsk, engelskintervju med Pique
2013-03-18 22:55
@~ l La Masia l ~:

defensiven bör defnetivt förstärkas, vår pique har inte varit sig själv sen shakira börja sheaka sin röv framför honom.. han gör föör många fel, och puyol stackarn operars och pallar inte med alla matcher
2013-03-18 22:52
RonaldinhoGaucho10: Lite tydligare borde jag vara på mitt förra inlägg, behövs kanske han gör. MEN jag ser hellre en Hummels värvas in istället för Neymar! Sanchez Messi Neymar, man svettas bara man ser namnen på trion, men jag tycker iallafall att defensiven i Barca ska förstärkas!
2013-03-18 22:48
@~ l La Masia l ~:

Vårt offensiv är Messi, den är inte bra någonstans när Messi inte är på spelhumör sluta blunda och se våga inse att utan messi är vi katastrofala, vi har gjort 88mål messi har gjort 42.. lagen har alltså gjort 46mål..socidad har gjort mer än 46mål.. om messi skadar sig är de knas, så att säga att neymar inte behövs är bara trams, vi behöver spelare som är bra inviduella, pedro och sanchez gör ju inget vidare jobb?
2013-03-18 22:46
@~ l La Masia l ~:

Vårt offensiv är Messi, den är inte bra någonstans när Messi inte är på spelhumör sluta blunda och se våga inse att utan messi är vi katastrofala, vi har gjort 88mål messi har gjort 42.. lagen har alltså gjort 46mål..socidad har gjort mer än 46mål.. om messi skadar sig är de knas, så att säga att neymar inte behövs är bara trams, vi behöver spelare som är bra inviduella, pedro och sanchez gör ju inget vidare jobb?
2013-03-18 22:38
Barcelonas offensiv är grymt bra så jag ser hellre än värvning på en bra och stabil mittback än Neymar. Neymar är spektakulär, men behövs han? Vi har Villa på vår vänstra kant, han fungerar perfekt med Messi. Det såg vi igår! Hummels toppar min önskelista på värvningar denna sommar, han är så stabil bra. Sen att vi hade chansen att värva världens bästa mittback Thiago Silva.. förstår fortfarande inte hur vi tänkte med att inte knyta ihop honom. Vi behöver också få in en målvakt då Valdes kommer förmodligen att lämna oss, jag ser flera alternativ som vi kan värva in. Jag själv vill ha Diego Alves från Valencia. Den där målvakten är så underskattad men är enligt mig topp 5 målvakter i världen. Han är riktigt duktig, annars så finns van Ter Stegen och De Gea som andra alternativ!
Barcelona Gio Style
2013-03-18 22:37
Hetfield

Jag är verkligen för en värvning av Neymar, tycker att vi behöver lite fler lirare som vet hur man gör mål.
Men Alexis värvades inte hit pga det han presterade i chilenska ligan. Det var ju typ 7 år sedan :)

Nu är det landslagsuppehåll :(
Barcelona Andresito
2013-03-18 22:33
Dubbel
Barcelona Andresito
2013-03-18 22:30
Walee

Det kallas att diskutera. Uppskattar faktiskt att det hålls vettiga diskussioner härinne, tyvärr är det sällan det diskuteras på en bra nivå i Les Rambles.
Barcelona Gabriel
2013-03-18 22:25
Att Neymar är för tunn och för lätt tycker jag inte är ett bra argument till varför man ska blunda för hans talang. Messi var också för tunn och för lätt. Cristiano Ronaldo var också för tunn och för lätt. Neymar kommer OCKSÅ att bygga på sig när han kommer till Europa, det är ett måste för att klara av att stå upp mot de fysiska spelet som finns i Europa.

Hittar man en spelare med något extraordinärt som besitter en talang utöver det vanliga så blundar man inte för det om man vill fortsätta att aspirera om de bästa titlarna och vara det bästa klubblaget. Det vore inkompetent. Sen är värvningar ALLTID (eller nästan alltid) ett mer eller mindre osäkert kort, det finns inga garantier för att den spelaren man köper kommer att lyckas i sin nya klubb. Men det gäller att våga köpa spelare också. La Masia för all del, men vi kan inte bara koncentrera oss på det, det behövs blandas med inhemska spelare och spelare utifrån för att få in en bra mix.
Barcelona Walee
2013-03-18 22:13
Är Neymar klar gör Barca ??? Om inte släppt det för faan. Fins gott om tid att prata om Neymar när han väl är klar..
Barcelona FCB_Messi
2013-03-18 22:04
Det räcker att neymar och Messi kommer överens så kommer det bli explosion !! Neymar-villa-Messi ... Herregud . Blir svettig
Barcelona Barca King -
2013-03-18 21:58
Neymar kommer explodera i Barca och bevisa tvivlarna fel. Om han nu kommer till oss :D
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-18 21:47
Jag är fortsatt väldigt skeptisk till en värvning av brassen. Nåja vi får se vad som händer, diskussionen lär dyka upp i sommar. Säsongen är långt ifrån över ännu. Prio ett bör dock vara att värva in en mittback och med mittback menar jag inte defensiv mittfältare som skolas om.
Barcelona Hetfield
2013-03-18 21:40
Vampiro

Nu pratar vi om Neymar. I det här fallet så är han fortfarande ung och tillräckligt av en stjärna för att matcha köpspriset.

Jag har svårt att se Neymar kosta mer än 30 miljoner med tanke på hans utgående kontrakt och att han vill till Barcelona.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-18 21:30
Jag är för Neymar om man typ tar honom på free transfer. Börja det närma sig summor runt 30milj finns det ett gäng spelare jag hellre ser att man går efter. Har ingen jättebra känsla med Neymar. Han har så mycket att bevisa, och har hittills inte direkt imponerat när han ställts på prov. Typ i klubblags VM och många matcher med landslaget. Dessutom är han för tunn och faller lätt.. MEN samtidigt går det inte att blunda för att han trots allt har talang utöver det vanliga. Det finns potential till något riktigt stort - och till ett lågt pris är jag beredd att chansa med honom.
2013-03-18 21:30
Det går inte jämföra dagens situation i Barcelona med hur det såg ut för 10 år sen när Ronaldinho värvades. Då hade man ingen fixstjärna i laget, Riquelme hade misslyckats säsongen innan och nyblivna presidenten Laporta var tvungen att värva in ett stort namn speciellt efter att Beckham gick till ärkerivalen. Man var desperata och Rosell lyckades övertala Ronaldinho att välja Barça och the rest is history. Idag så har vi redan världens bästa lag och världens bästa spelare som tar stor plats. 2003 kunde man bygga laget kring sitt nyförvärv, idag hade det vart idiotiskt att göra det. Med den logiken så kan ju vilket lag som helst värva Neymar och sen gå jämnt på merchandise. Då kan ju t.ex en klubb ta lån och sen värva massa storspelare, går det bra, great. Blir det flopp så har man fått tillbaka pengarna på tröjförsäljningar och av att sälja vidare spelaren. Tror inte det är så enkelt faktiskt. Sen hur kan du vara säker på att han säljs dyrt om han blir en flopp? Vad talar för att andra klubbar vill lägga stora pengar på en spelare som misslyckats i Barcelona? Det har knappast vart så innan, tvärtom så har de sålts för småpotatis.
Barcelona Hetfield
2013-03-18 21:20
DM1982 Jag pratade inte om spelet, jag pratade om mentaliteten. Jag tror att Neymar har målats upp som en diva som kommer att börja trampa på alla. Vissa spelare kommer till Barcelona och köps som stjärnor, men av eget verk så stryper de sig själva. De börjar bli osäkra och känner pressen, sen så klarar de inte av det. Sen så finns det spelare som går till Barcelona och växer av det. Det är där jag menar att det är upptill Neymar att sköta den delen, inte Barcelona. Du kan väl inte påstå att det är en stor skillnad i intentionen? Ronaldinho gjorde en sombrerofint på Dunga, hur mycket mer arrogant kan man bli vid den åldern? Om Neymar kan förnedra en spelare så visar det mer på hans skicklighet än att han ska vara elak. När Messi dribblar förbi ett par spelare, så är det inte att han vill förnedra de, det är att han är så pass skicklig. Sen så är det en annan mentalitet i Brasilien att trix oftast uppskattas, men jag tror nog att det kan finslipas och bli mer effektivt.
Barcelona DM1982
2013-03-18 21:15
@Hetfield:
Jag visste att du skulle säga Ronaldinho, jag utelämnade honom med flit innan. Han gjorde saker med ett leende, Neymar verkar göra det bara för att han kan. Jag ser det som en stor skillnad. Man kan märka på Messi ibland att han fintar upp en spelare som har stämplat honom bara för att vara lite taskig mot honom, en liten förnedring. Neymar kör på så väldigt, väldigt ofta vilket är trist att se men det funkar i Brasilien där det showas på ett annat sätt. Sedan så är det ju så att spelare anpassas efter spelsystemet i Barcelona, inte spelsystemet efter spelare. Har väl varit så sedan Cruyffs tid i Barcelona så jo, spelare stryps ibland. Neymar kan glömma att han kan köra som han gör i Santos, finns inte en chans att det kommer tillåtas. Ronaldinho skärpte sig under några få år, sedan blev det festande igen för honom. Det är nästan risken man får ta när man köper in brasilianare. Men hur som helst så är jag rätt säker på att Neymar kommer, det är Rosells prestigevärvning, hans Maradona. Hoppas bara att det finns några pengar över för en målvakt och en mittback annars har laget problem.
Barcelona Hetfield
2013-03-18 21:04
DM1982 Gissa vem som brukade förnedra spelare? Ronaldinho. Folk sa exakt samma sak om Ronaldinho, att han inte var effektiv och bara trixade. Ronaldinho var redan som en liten grabb den stora stjärnan i Gremio och folk hyllade honom som nästa storspelare. Jag tycker inte att man kan hårddra det att "ja, men han är bra i brasilianska ligan, hur ska han klara sig i europa?". Det Neymar har som varken Robinho (eller andra misslyckade spelare) har, det är att han faktiskt har en hjärna och kan göra mål. Om Neymar bara kunde dribbla så hade jag inte tagit honom på allvar, men det är att han är så pass komplett (ja, förutom huvudspelet) som gör honom så värdefull. Det finns en dålig bild av att spelare "stryps" i Barcelona så fort de ska bli stjärnor, vilket inte stämmer. Det är spelaren som avgör hans karriär, inte Barcelona. Ronaldinho festade loss i Paris, men så fort han kom till Barcelona så skärpte han sig. Om Neymar kan göra samma sak, då kommer han att få loss det han behöver. Vampiro Varför skulle det vara löjligt? Tröjförsäljningarna kommer nog att gå bra. Neymar sponsras av Nike och Nike sponsrar Barcelona. Låt oss säga att tröjförsäljningarna blir ett fiasko och de används som toapapper. Neymar med ett långt kontrakt i Barcelona kan fortfarande säljas för en hög summa, så det blir ingen ekonomisk förlust på den nivån. Det lär inte bli någon stor ekonomisk förlust oavsett hur det blir.
2013-03-18 21:04
Jag tvivlar inte på att Neymar har talang, tror bara inte att Barça är rätt lag för att han ska få ut det bästa av sitt spel. Vill inte rabbla upp samma namn igen men Henry, Ibrahimovic och Villa var alla spelare som dominerade i sina tidigare klubbar men det är som sagt inte lika enkelt i Barcelona där man i varje match spelar mot 10 försvarare. Lägg sedan till Messi-faktorn som gör det ännu svårare att få utrymme, nästan alla passningar går till Messi trots att andra spelare kan ha bättre lägen. Större namn har misslyckats och inte mycket talar för att en yngling från Brasilien bryta trenden. Neymar kommer inte få Barcelona att ändra sitt spel. Det där med ekonomin har ingen här koll på så det är bara löjligt att spekulera om huruvida man går plus eller minus på en sån affär.
Barcelona enkos
2013-03-18 20:59
Det är inget fel på våra defensiva spelare som individer, problemet att vi släpper mål beror på spelsystemet. Vi är ett lag som anfaller och är hela tiden på motståndarnas planhalva med båda ytterbackar Alves och Alba längst framme och det gör normalt oss sårbara när motståndarna tar bollen och kontrar snabb. Då finns det inga mittbackar i världens som skulle göra det bättre än vad våra gör när de lämnas ensamma.. Tror ni att Hummles eller Silva skulle klara det bättre, då har ni fel.. Se hur det går för deras lag trots att de har tätare försvar med fler spelare i defensiven än Barcelona.. Ni säger att man ska köpa en back som är stark med huvudet? Ska en spelare plocka ner alla bollar på fasta situationer? då är chansen 10% att bollen hamnar just på honom.. Så länge vi gör 3-4 framåt har vi råd med att släppa 1-2 bakåt.. Ska vi ändra på spelsystemet då ska vi spela med 4 backar och inte 2 som fallet är idag.. då kan vi räkna med mindre mål bakåt men samtidigt mindre framåt..
Barcelona DM1982
2013-03-18 20:58
@Hetfield:

Han är den stora stjärnan i Santos och han är den stora stjärnan i landslaget. Klarar han av att inte vara den stora stjärnan i Barcelona? Viktig fråga, divafasoner funkar inte där.

Jag ser inte ner på den brasilianska ligan men det är ju heller inte en toppliga om man jämför med Europa. Den naturliga vägen för många spelare har varit med ett stopp i en mellanliga innan de tar klivet upp i toppligan, med Neymar så blir det toppen direkt. Kan vara farligt.

Se bara hur Barcelona mosade Santos i VM för klubblag, det såg ut som om Barcelona mötte Zaragoza eller liknande.

Neymar showar mycket i Santos, jag skulle till och med vilja påstå att han förnedrar motståndare ibland. Det funkar inte i Barcelona, det är inte så det ska gå till. Kan han sluta med det? Ska han sluta med det? Vad är poängen med att strypa en Ferrari så att den bara går i 110?

Som du ser så finns det många frågor om Neymar, kostar han mycket pengar så bör han inte vara ett rimligt alternativ.

Barcelona måste sikta in sig på en bra målvakt som håller under många och även en bra mittback. Neymar ligger långt ner på listan över spelare som bör handlas in.
Barcelona Hetfield
2013-03-18 20:48
Vampiro Men det kan också betyda något, så då blir ju hela grejen meningslös. Man kan säga vad man vill om Neymar, men han är en gigantisk talang. Jag vill verkligen inte dra upp ekonomiska grejer, men jag har svårt att se Neymar bli ett ekonomiskt misslyckande. Även om han skulle misslyckas så skulle tröjförsäljningarna och att man säljer honom kompensera för priset. Visst är det en risk, men det är en risk som är värd att ta. DM1982 Jag kan inte veta, men jag kan nog dra rimliga slutsatser. Han har dominerat i ett brasilianskt topplag sen han var 18 år, och han är den givna stjärnan i landslaget. Trots hans ålder så är det han som ska bära Brasiliens anfallsspel på sina axlar. Om det inte kräver ett stort psyke att redan vid den åldern få bära landslaget och vara den stora stjärnan i ett topplag så är väl inte mycket som räknas. Sen så oavsett hur mycket man än vill se ner på brasilianska ligan så kan man inte se förbi att de har enorma talanger och trycker är enormt på spelarna, sen att Neymar har utmärkt sig så bra visar ju på hans skicklighet. Jag är bara så allmänt trött på att Barcelona köper spelare som stämplas som "spännande", sen så kommer de till Barcelona och vågar knappt dribbla. Jag väljer helt enkelt att utgå ifrån hans psyke och skicklighet.
2013-03-18 20:41
@Hetfield Menar mer att prestationer från den brasilianska ligan inte väger speciellt tungt i dessa sammanhang. Det kan gå hur som helst men med de priserna de ryktas om så känns det som en oerhört vild chansning. Neymar kan säkerligen blomma ut till en världsspelare men tror dessvärre inte att Barcelona är rätt miljö för det. Har svårt att se honom få det utrymmet när vi redan har världens bästa spelare i laget. Vill inte ens tänka på priset heller. Visserligen har han bara ett år kvar på kontraktet men med tanke på att PSG köpte Lucas som inte ens var ordinarie i OS, för runt €40M så lär inte Santos vilja släppa Brasiliens största fixstjärna för kaffepengar.
Annons: