/spanien/barcelona/forum/7554.aspx/spanien/barcelona/forum/7554.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-22 19:45
Tycker verkligen att dom borde starta med Pedro! Blir så jävla grötigt med Silva eftersom han söker sig till mitten hela tiden och att Pedro är mer av en striker än Silva.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-03-22 19:41
Att man ens startar med Arbeloa är en gåta som jag kommer aldrig lösa och sedan startar Vicente med David Silva som har varit dålig i City är konstigt. När man har en Pedro som öser in mål i landslaget. Han är i princip deras bästa målskytt med Villa.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-22 19:37
Line-up Spain (official): Valdes - Arbeloa Pique Ramos Alba - Iniesta Busquets Cazorla - Villa Cesc Silva Pedro blir konstigt nog bänkad, han levererar alltid i landslaget.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-03-22 19:37
Spain XI vs Finland: Valdés - Arbeloa Piqué Ramos Alba - Busquets Silva Iniesta - Cazorla Cesc Villa.

7 av 11 från Barca.
2013-03-22 19:35
Kovacic, vilken lirare. Han kommer bli en av dem bästa i framtiden. Han och Modric trollar.
Barcelona petersays
2013-03-22 19:08
Dubbel!
Barcelona zick9
2013-03-22 19:03
Ronaldo är vänsterytter vilket gör att han inte kan göra lika många mål som Messi. Dessutom filmar han aldrig, det ser man här. :P
Barcelona petersays
2013-03-22 19:03
" Portugal har dock en spelare jag gillar och det är Moutinho. Älskar hans spelstil, otroligt kvick och teknisk och en riktigt duktig spelfördelare. Känns som en typisk La Masía-spelare." Kan bara instämma, i en annan tid och med en lite annorlunda spelidé hade jag gärna sett honom i Barcelona. Nu har jag svårt att se honom platsa eller enkelt smälta in. Men visst, att om ett år se Moutinho som ankare på ett tremannamittfält med t.ex. Thiago och Inesta framför hade ju varit högst intressant. Det ska jag inte förneka. Edit: Värt att poängtera är att jag inte tror Moutinho haft en enda skadeperiod på sin åtta år långa proffskarriär och det har väl inte hört till ovanligheterna att han startat kring 50 matcher per säsong.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-22 19:00
Kroatien är inte bara ett snäpp utan flera snäpp bättre än Serbien just nu. De första minuterna var jämna men efter det har Kroatien haft initiativet och speciellt efter första målet fullständigt kontrollerat tillställningen. Ser inte hur Serbien ska vända på detta, de egentligen en seger men oavgjort hade naturligtvis varit så mycket bättre än en förlust. De måste spela bättre i andra halvlek, jag vet inte vad de ska ändra på men något måste göras.

Sen är inramningen som väntat helt fantastiskt, och det lyfter säkerligen Kroatien rejält. Snacka om hemmaplansfördel. Jag säger inte att det är därför de leder men det gör en enorm skillnad.
2013-03-22 18:55
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) Håller med dig och jag håller på Kroatien denna match:-)
2013-03-22 18:53
THIAGO ALCANTARA

Ja, dem har ett hyggligt lag pappret, men dem presterar skit. Serbien kommer ingen vart med deras tråkiga spel, däremot Kroatien som har också namnkunniga spelare pappret spelar fint.

2013-03-22 18:47
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) Serbiens backlinje är namnkunnig men resten av laget är inte lika bra. Deras starkaste lagdel är backlinjen
Barcelona Andresito
2013-03-22 18:45
Off topic, men på Youtube streamas alla kvalmatcher för de intresserade.
2013-03-22 18:45
Kroatien pissar på Serbien just nu. Serbien är faktiskt överskattade. Får även passa på att hylla Modric. Han har varit helt fantastiskt. Han påminner mig mycket om Pirlo.

Özil - Modric två Culés som skulle spela i Barcelona, men tyvärr är vår bästa lagdel mittfältet.
Barcelona Hetfield
2013-03-22 18:43
Rambla

Du som förnekade starkt att Sanchez skulle försvinna så skrivs det att Sanchez agent ska möta Inter och priset kommer att hamna på 25 miljoner.

Det är rätt så bisarrt att trots att man får 25 miljoner så förlorar man ändå över 10 miljoner. Det visar ju bara överpriset på Sanchez.
2013-03-22 18:11
elbraco - CP5 (Barcelona) Som Alban så kanske inte man vill erkänna det men deras backlinje är världsklass och dom har en tendens att få fram bra backar. Dom kunde ha haft vidic också
Barcelona elbraco - CP5
2013-03-22 18:07
Nu börjar Kroatien Serbien och jag skulle vilja påstå att Serbiens backlinje är topp 5 i hela världen...

idag kör dom:
Brkic
Ivanovic, Subotic, Nastasic, Kolarov
och då har dom också Vidic som inte spelar. Sjukt bra!
Barcelona påfågeln
2013-03-22 18:00
Barcas tjejer spelar också tiki-taka :)
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-22 16:41
LAM/

Peps ledarskap gav resultat, utan tvekan, men det tog även på krafterna. Redan efter en säsong höll han på att tappa håret och innan han lämnade hann han bli i stort sett flintskallig, gå ner i vikt och ha ryggproblem. Den energin och tiden han lade ner i sitt arbete var beundransvärt.

När det gäller Tito är den största skillnaden mellan honom och Pep att Vilanova inte är samma fanbärare och frontfigur. Tito är inte den här ambassadören för såväl Barça som Katalonien och det är nog en fördel. Det hade varit en alltför stor mantel att bära och att bara fokusera sig på den sportsliga biten är krävande nog.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-22 16:33
el Flaco

Håller med. Som spelare så är Xavi bättre men Pep har gjort så mycket för den här klubben. Spelare sedan ungdomslagen, våran mest framgånsrika tränare genom tiderna och idag är han en stor symbol för Barcelona. Det som var så speciellt med honom som tränare var hans kärlek för både Barcelona och Katalonien, och hans sätt att motivera spelarna att känna likadant och ha samma passion för fotbollen. Jag tror att det var det som var den största hemligheten till hans ledarskap, förutom att är ett taktiskt geni. Det är också det som för mig är den stora skillnaden mellan Pep och Tito, de båda besitter stora taktiska egenskaper men Peps vilja för att få laget att vinna allt och inte slappna av en sekund var något extra.
2013-03-22 16:21
Vilken guldklimp vi har i truppen. Adriano alltså, den killen som är nästan alltid skadad, men när han får chansen så presterar han på den yppersta högsta nivån. En underskattad lirare helt enkelt. Jag går så långt och skriver att han är en av Barcelonas bästa köp någonsin med tanke på prislappen och sätt till prestation på plan. Han köptes för ynka £10 miljoner.

Han har totalt gjort 7 mål och spelat fram till två på 27 framträdanden den här säsongen. Imponerande!

Kolla klippet vid 1:09 och 3:52, jag blir faktiskt förvirrad är han vänsterfotad eller högerfotad ? såna kanoner kan man inte avlösa med båda fötter i alla fall.
2013-03-22 16:21
Om man enbart kollar på det sportsliga så är Xavi bättre, men efter sin tränarsejour i Barça har Pep Guardiola en slags magisk aura kring sig. Det är få personligheter som har haft hans inflytande och förmåga att ena fansen kring hans budskap.

Guardiolas storhet kan inte bara bedömas utifrån statistik (antal spelade matcher, mål, assist, titlar...), han är en symbol i det här läget. Jag är övertygad att om Laporta ställer upp i presidentvalet 2016 och lyckas övertyga Pep att ingå i hans kandidatur är det nästan inte lönt att hålla en omröstning. En co-sign från Guardiola räcker nog för att vinna valet.
2013-03-22 16:12
På tal om honom, Víctor Vázquez (Club Brugge, ex-Barcelona academy): "My son will be named Leo as a tribute to Messi." [la xarxa] Håller dock med angående Xavi. Han har presterat mer men artikeln tar upp några intressanta punkter trots allt. Båda är legender i Barcelona, återstår att se om Xavi så småningom tar sig an utmaningen att träna också. Hoppas dock han fortsätter på planen flera säsonger till.
Barcelona FCB_Messi
2013-03-22 16:10
Vad gör Ronaldo i landslaget som Messi inte gör i Argentina ? Dom har minst lika bra spelare runt om sig på pappret . Som någon sa här inne , Messi kan inte ta Argentina till ett vm guld (än så länge), Ronaldo kan inte ta Portugal vidare från gruppen . Det är där vi har den stora skillnaden . Folk förväntar sig brak o dunder utav Messi ,annars är han "dålig". Varför gör man det ? Jo, för att han är historiens bästa spelare . Ju större man är desto större under förväntar man sig . Så ni kan ju säga mig vilket som väger mest , att ta Argentina till ett vm guld eller att ta Portugal vidare från ett vm kval. Messi jämförs med fotboll historiens största spelare , pele , maradona o.s.v... Ronaldo jämförs med Messi . Du är och kommer alltid vara en skugga utav kung Messi !!!!!
2013-03-22 15:50
Vampíro/

Haha, bra fråga. Han har nog ingen som man kan jämföra med i den här debatten. I canteran hade det nog varit Víctor Vázquez. :P
Barcelona Leo y Cesc
2013-03-22 15:44
Ronaldo suger som vanligt utan sina mål, säg mig en bra match han gjort utan att göra mål?

Messi blir matchens bästa spelare i Argentina utan att ens göra mål, tillskillnad från Ronaldo som lever endast på sina mål.
2013-03-22 15:44
@el Flaco - Me, Myself and I Haha word! Skön referens fast frågan är vem blir Eric B.?
2013-03-22 15:32
Håller med Gabriel. Tycker också att Xavi har passerat Guardiola när det gäller kvalité. I och för sig gjorde han det först när Rijkaard flyttade fram honom 10-15 meter längre fram i banan, men Xavi har utan tvekan utvecklats ytterligare. Man ska dock komma ihåg att Xavi kom fram Guardiola-mallen och utan denne hade det inte funnits en Xavi.

Guardiola och Xavi = Rakim och Nas.
Barcelona Federer
2013-03-22 15:21
Ronaldo är ett stort skämt i landslaget.
Barcelona zick9
2013-03-22 15:17
Vem sa att Ronaldo presterar i landslaget mer än Messi? Judarna leker med Portugal just nu... Matchen är snart slut.
Annons: