/spanien/barcelona/forum/7553.aspx/spanien/barcelona/forum/7553.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-19 23:06
Sälja pique? Vad sjutton.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-03-19 23:03
Vifa Först och främst skulle jag vilja ha bort Pique, men däremot ska man ha kvar Tello. Cuenca ska man låna ut och låta honom utvecklas. Valdes tycker inte jag ska stå mellan två stolpar för världens bästa klubb, jag tycker att man borde sälja honom också. En perfekt ersättare till Valdes är som jag var inne på förut, Diego Alves. Älskar honom, klassmålvakt! Hummels bör värvas in, han är värd en bra budget iallafall, en av världens bästa mittbackar utan att tveka. Sen har vi sist men inte minst, så mycket snack det har varit om honom, hoppas att allt bara är sant.. Neymar till Barcelona skulle inte sitta fel! Bästa talangen jag sett på länge.
Fais
2013-03-19 22:52
vifa

Jag skulle vilja sälja Pique, Valdes, Valparna Tello, och Cuenca om jag fick bestämma. Speciellt Pique.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-19 22:51
~ l La Masia l ~ (Barcelona) Sorry för sent svar. Men jag tror att det var ett franskt division 2-lag:-)
2013-03-19 22:27
2013-03-19 22:22
Såg nyss ett klipp på Abidal när han spelade med Barca B, man blir så glad när man ser en sån underbar spelare som har gått igenom så mycke skit som ingen annan spelare har gjort stå på en fotbollsplan och bära världens vackraste tröja. Vilken kärlek man har för honom! Hoppas på att tränarna fortfarande vet att det går att lita på honom och ger honom speltid, i klippet så såg jag att han fortfarande har det där lugnet i sig som han brukar ha i storsett alla matcher han spelar, oavsett motsånd. Kärleken till Abidal och hela denna underbara klubb är så obeskrivlig.. VISCA!!!!!!!!!
2013-03-19 22:19
Mojito - Culé (un estilo de vida) (Barcelona) Tack så mycket för info:-)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-19 22:01
@THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket):
Matchen slutade 0-0. Dos Santos, Abidal och Araujo fick 65 minuter, övriga i truppen fick varsin halvlek. (förutom de som bytte av de tre nämnda spelarna...) Dongou och Luis Alberto hade bra chanser att avgöra, dock utan framgång.
vifa
2013-03-19 22:01
Vilka nyförvärv tror ni värvas i sommar, samt vilka spelare säljes? Har spelare som Roberto, Dos Santos, Muniesa något framtid i klubben?
Barcelona påfågeln
2013-03-19 21:59
When asked if he thought his record of scoring 60 goals in a season would be broken, Dean said: "People ask me if that 60-goal record will ever be beaten. I think it will. But there's only one man who'll do it. That's the fellow that walks on the water. I think he's about the only one."

Och det är möjligt att Messi tar det rekordet...
2013-03-19 21:57
THIAGO ALCANTARA

Försöker att söka upp det men hittar det inte.. vilka var det dom mötte? Vet någon det?
2013-03-19 21:42
Förresten hur slutade vänskapsmatchen idag som abidal medverkade i?:-)
Barcelona Barca King -
2013-03-19 21:39
Mourinho talar ut Barcelona kunde ha avslutat matchen i första mötet av Copa del Rey. Men vi överlevde och spelade bra i andra mötet. Jag tror inte att vi kan vinna ligan längre. Vi förlorade den för ett tag sen. Målet är att sluta tvåa så nära toppen som möjligt. källa Twitter
Barcelona Barca o Mort!
2013-03-19 20:09
NoGo

Allright tack ska du ha =)
Barcelona NoGo™
2013-03-19 20:02
B-Guden

Nej, det är VM-Kval.

Barca o Mort!

Ahh tradigt, men de har ju några andra rätt så hyfsade lirare som du kommer få se :)
Där har du truppen, Xavi kommer alltså inte att spela mot Finland iaf.
Barcelona Barca o Mort!
2013-03-19 19:48
NoGo Neej jag ska ju faktiskt iväg och se den matchen. EDIT: Sitter du annars på trupplistan eller är det bara bekräftat vem han INTE tar med?
Barcelona B-Guden
2013-03-19 19:39
är det träninglandskamper nu ?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-19 19:11
Snälla, varför ska Spanien spela Xavi nu? Han har problem med sin skada och spelade redan småskadad mot Milan, det blev värre där och det skulle inte vara bra om han slog upp den ännu mer nu när vi går in i en väldigt tuff period inom ett par veckor. Det var egentligen ingen idé att ta med honom, och med tanke på Spaniens bredd på mittfältet är han heller inte vital för att hela spelet ska funka, speciellt inte mot Finland. De har Alonso, Iniesta och Sergio som redan finns på mittfältet samt spelare som Cesc, Mata, Javi Martínez, Cazorla, Benat med flera på bänken eller utanför truppen.

Det finns få saker man stör sig så mycket på som landslagsskador. Vi får verkligen hoppas att ingen nyckelspelare drar på sig någon skada från dessa matcher.
Barcelona NoGo™
2013-03-19 19:06
Ingen Xavi mot Finland iaf, de ska testa igen inför Frankrike matchen. Jag hoppas att de inte låter han spela den heller. Vi behöver en frisk Xavi till CL och slutspurten i ligan. After medical tests today, doctors of the Spanish national team have decided Xavi (thigh) cannot play against Finland on Friday. [cat radio]
Barcelona The Reporter
2013-03-19 18:40
Grande Julian Faubert !
Barcelona I.Cuenca
2013-03-19 18:38
Idag fyller jag år så några kamratliga (tummen upp kan man väll få) VISCA BARCA
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-03-19 18:24
Veckans "Måndag hela veckan" ligger uppe för dem som vill läsa. Ha det bra och Visca!!!!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-19 17:30
petersays

Det lär bli svårt att få honom, ja. Men man kan alltid hoppas att han blir lite lockad när Barca knackar på dörren och frågar om han vill bli förstakeeper istället för att vara ordinarie i Atlético och som du säger, vara tänkt att ersätta Cech inom några år men det kan aldrig vara säkert, och om han får erbjudandet från oss så väljer han förhoppningsvis att gå hit. Sen är det klart att inte Chelsea vill släppa honom, men så länge spelaren vill gå så är väldigt mycket vunnet.
Barcelona petersays
2013-03-19 17:16
Tror verkligen inte att Chelsea släpper Curtois. Han ingår med all säkerhet i deras långsiktiga projekt och kommer ersätta Cech inom 2-3 år. Tills dess blir det förmodligen lån ett par år till, kanske inom ligan, och möjligen ett år i Chelsea som back-up/delat ansvar. Cech har kontrakt till 2016 så.
Barcelona kingrodrigues
2013-03-19 17:02
Någon som har en bra sida med barcanyheter likt totalbarca?
Barcelona Deulofeu
2013-03-19 16:41
u-19 match i morgon för Spanien mot tyskland dessvärre har vi ingen i truppen : (

Matchen sänds på Eurosport.

Någon som vet varför inte Samper är med? Såg att han tränade med Abidal.
The Magic Dwarf - Phillip Lahm
2013-03-19 16:11
Blev dubbel post- Sorry
Barcelona Deulofeu
2013-03-19 16:08
Upp med Ondoa till b-laget som sedan tidigare säkrat kontraktet vi släppte 5 mål sist och Oier verkar samla på röda dags för någon ny att få chansen som dessutom vet hur det känns att hålla nollan!

Tycker även Samper ska få känna på pivote platsen lite grann visst vi har Gus Ledes som är bra men knappast bättre än JOnathan som inte får några minuter med a-laget då kan lika gärna Samper få spela för han har iallafall möjlighet att spela i a-laget.

Han är snart ifall S.Roberto som jag tycker stannat upp litegrann ochsett sig omsprungen av bla Rafinha enligt mig.

Vill även se Ebwelle samt Traore varför spela med Kiko han kommer ju aldrig mer spela i vårt a-lag.
The Magic Dwarf - Phillip Lahm
2013-03-19 16:08
Just nu så hoppas jag att Abidal får också lite speltid tillsammans med Bartra och Montoya i kommande matchen. Hoppas även att Fabregas för börja i mitten med Iniesta och Tello - Villa - Messi i anfallet.

Jag har läst här om alla snackar om värvning...

Jag tycker att man först värva Ter-Stegen för att han har varit i okej form för M'Gladbach för att dem tappade spelare som Reus, Dante, Neustädter och Anderson men han var i toppform förra året. M'Gladbach släppte in bara 24 mål förra sasöngen och Bayern 22 med Neuer.

Sen behöver vi Hummels .. Alla vet att hur grym han är. Brytningar, Huvudspel o Speluppfattning och har även ett bra skott.

Jag tycker också att Neymar behövs pga. Han kan tillföra Ronaldinho effekt i laget, Hans förmåga att göra det oväntade.. kommer bli sjukt effektivt mot lag som parkerar bussen. Samt också för att Pedro gör inte tillräckligt mycket. Ena tappar balansen lätt o dribblar runt o kommer ingenvart. Pedro är en av mina favoriter (Sen tiden han gjorde några inhopp) Jag vet att han jobbar hårt med det räcker inte.. Dem måste delta/bidra mer i spelet.

Angående försäljningar:
Villa - (Om vi värvar Neymar)
Pedro - (Låna ut honom) - Satsa på Tello/ Deulofeu

Kanske lite off topic - I puertan många påstår att vi har förstört Sanchez och Neymar borde kolla på honom och inte gå till Barca. Sanchez värvades inte för att han skulle göra mål, Han gjorde bara 12 mål under hans sista sasöng som Udinese spelare och totala 21 mål på 112 matcher i Udinese. Man ser att han försöker och gör hans bästa.

Jag gjorde en liten lista över spelare som blev stora stjärnor i Madrid :P (Hoppas att ni förstår ironin)

Huntelaar - Van der Vaart - Gago – Albiol - Benzema (Kom igång efter ett liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitet tag!) – Metzelder - Drenthe Negredo - Miguel Torres - Javi Garcia – Faubert - Balbao – Baptista – Soldado - Heinze – Cicinho – Canales – Leon – Garay - Granero - Sahin - Kaká.
Barcelona Deulofeu
2013-03-19 16:02
L.A.M Nr 10 enligt mig finns det inte en chans att Valdes delar sitt ansvar med någon annan han vill ha en ny utmaning knappast trappa ned.

Ska han sluta efter nästa år ska han bort i sommar inget snack!

Visst han är proffesionell och så vidare hur har det gått sedan han berättade att han inte ville förlänga han har hållit nollan en gång eller?

Det finns bra målvakter som vill vara hos oss tro mig.Vill han stanna mer än nästa år perfekt annars tack för allt och lycka till.
Annons: