/spanien/barcelona/forum/7550.aspx/spanien/barcelona/forum/7550.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-20 22:10
På tal om mittbackar, någon som följer League 1 och har sett Aymen Abdennour i Toulouse?
Han var om jag inte minns fel inbjuden till Camp Nou av Barcelona för en tid sen och en spelare som scoutats frekvent det senaste året.

Är han potentiellt Barcamaterial, och vem påminner han om sett till spelstilen?
Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-03-20 22:02
Och måste tillägga att jag nyss läste att Yaya kan vara på väg bort. Hans agent: "Jag känner inte att han vill stanna i City. Det handlar inte om pengar, han vill lämna av andra anledningar. Han är en av citys bästa spelare men känner inte att han har ledarstabens respekt. Om inte Yayas kontakt förlängs innan söndag så kommer vi att säga tack så mycket, Yaya lämnar i maj". Kan detta vara sant tro? Yaya, du är så välkommen tillbaka! Enligt mig, världens bästa defensiva mittfältare.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-03-20 21:48
Som det ser ut nu så är det inte så många som kommer att värvas in, endast Neymar. Men finns mycket tid kvar.. värva in en bra mittback säger jag bara!

Hummels är svår att värva, men däremot Dede. Vilken back, klass.
Barcelona DM1982
2013-03-20 21:48
@~ l La Masia l ~:

Nja, så konstigt är det inte. Spelföretaget och Barcelona kunde inte komma överens om saker och då kunde inte Camp Nou komma med FIFA-spelet

Sedan måste jag säga att Messis tatuering inte är speciellt snygg.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-03-20 21:47
fraiXCll FIFA (spelet) har inte rättigheterna till det.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-20 21:44
Vem är egentligen den bästa backen mellan bartra och muniesa? Vi bortser från muniesas knäskada
Barcelona zigazaga
2013-03-20 21:41
Messi fixade en tatuering idag. Han fixade sonens namn på benet.
2013-03-20 21:40
fraiXCll Camp Nou finns inte över huvudtaget i FIFA, arenan heter "El Libertador". Mycket, mycket konstigt att världens finaste arena inte finns med.
vifa
2013-03-20 21:32
Största favoriten hos mig är Sergi Roberto, men chansen att han får speltid år är noll. Som sagt, blir en mycket spännande sommar .. Förhoppningsvis
Barcelona Thiagooo
2013-03-20 21:23
vifa

Hoppas verkligen att det inte blir så.
Barcelona fraiXCII
2013-03-20 21:12
Jag har en fråga till folket som lirar FUT på ps3, varför finns inte Camp Nou på spelet eller kan det vara så att man öppnar upp den lite senare?
vifa
2013-03-20 21:06
Muniesa är lätt den bästa M backen i B laget, men frågan är om det räcker? Han fyller trots allt 21 år iår och redan haft 3 allvarliga skador. Tycker Dock de känns att klubben har sympati för honom och som sagt gjorde han debut som 17 åring.. Så jag tror han är en A spelare igen nästa år, samtidigt som Batra går på lån
Barcelona Barca Barca
2013-03-20 20:37
Jag har blivit mycket imponerad av Muniesa dom gångerna han har spelat. Minns hans första inhopp med A laget (Länktips). Killen är verkligen modig och påminner mig om Puyol. Blir han mognare så kan det bli något av den killen. Det kryllar av talanger i b laget när det kommer till försvarsspelet, Sergi gomez, Grimlado som är grymt bra och dröjer inte länge innan han hotar Alba på vänsterbacksplatsen om han fortsätter med den utvecklingen. Det gäller bara för Tito att börja ge grabbarna chansen...
vifa
2013-03-20 20:18
Jag tippar att JDS stannar även nästa år, S.roberto blir uppflyttad och får noll speltid, Muniesa, Deulofeu stannar i Barca B, och vi värvar Neymar, endast
Barcelona enkos
2013-03-20 20:00
för de som vill se en del kvalmatcher ..
Barcelona Barcadinho.
2013-03-20 19:33
@L.A.M Nr 10:

LAM –

Pengar styr fotboll för det mesta, båda individuellt och på en klubb nivå.
De allra största klubbar kan erbjuda bättre lön till spelarna. Bättre än Dortmund, Atletico och flera klubbar som ligger lite bakom ekonomiskt.
Vi kan glömma det där med klubbkänslan. Pengar styr. Om Götze kan få typ 1.5 mil euro mer i en annan klubb så har han en stor anledning att flytta. Låter kanske lite med extra 1.5 milj euro men det är ju ca 15 milj kronor extra per år/ mer än en milj kr extra per månad. Mycket pengar och alla är medvetna om att karriären är rätt kort med tanke på livslängden.
Samma gäller de flesta spelare tom i lägre divisioner.

Och det är egentligen samma sak med många andra som från början verkar ha en stor klubbkänsla. Visst har en del en stark känsla, men de lockas att stanna kvar med hjälp av tjocka lön! Xavi/Iniesta/Messi tjänar jäkla mycket.
Såna som Etxeberria som spelade gratis sista säsongen finns inte överallt.

Det finns exempel på spelare som föredrar att ”ruttna på bänken men casha mycket”

På klubb nivå – du förstår själv att det är samma. En 25 milj euro för en klubb som Dortmund gör en större inverkan än i t ex Bayern. Det har ju inte gått än 10 år sen Bayern räddade Dortmund från konkurs. Bara att nämna ett exempel.

Kort sagt - Pengar styr.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-20 18:37
Det är väldigt många frågetecken kring de yngre La Masía-spelarna, både de som tog klivet upp den här säsongen och de som fortfarande spelar i Barca B. Det känns som att vi har ett överflöd av talanger där inte alla får plats, men det känns också som vi hade kunnat använda dem betydligt bättre. Bartra är väl det bästa exemplet. Hur många tävlingsmatcher har killen spelat totalt i år? För lite. Han har Piqué, Puyol och Mascherano framför sig, Puyol som är skadebenägen, Piqué har också varit skadad den här säsongen. I höstas när det såg som värst ut med mittbackarna fick Song och Adriano ta mittbacksrollen, istället för Bartra som verkligen inte hade gjort bort sig. Kolla på Varane i Real, han har fått förtroende och tagit chansen. Bartra är bra varje gång han spelar, han är två år äldre än Varane, fyller 22 i år. Han är fullvuxen nu, han behöver speltid.

Montoya fick ganska mycket speltid i höstas men det känns som det var längesedan man spg honom spela nu. Vi har ett tufft spelschema och Dani Alves kan inte spela alla matcher. Ligan är i stort sett över, varför kan inte Montoya få chansen i några ligamatcher här och där? Vad skulle det skada? Han har likt Bartra varit oerhört stabil när han har spelat, han har fått agera inhoppare i första halvlek i två Clásicos och skött det helt okej mot världens bästa ytter. Han är väldigt stabil defensivt och spelskicklig när vi har bollen, han borde få chansen mer.

Om Bartra och Montoya känner att de behöver mer speltid så vill jag inte tänka på hur JDS känner. I hans fall hade det nog varit bäst med en utlåning i somras med tanke på konkurrensen på mittfältet, av vad man har läst så var det dock han som ville stanna och det verkar inte ha varit något vidare bra val. Han har Busquets och Song framför sig som pivote, där Sergio i stort sett spelar alla matcher, och på det offensiva mittfältet har han Xavi, Thiago, Iniesta och Cesc. Ingen lätt situation. Det måste ske en utlåning eller försäljning. Jag har alltid gillat JDS men han utveckals knappast av att sitta på läktaren hela säsongen. Om han har några som helst ambitioner med sin karriär så bör han lämna i sommar.

Sedan finns det också spelar som knackar på underifrån. Många. Muniesa, Sergi Gómez, Sergi Roberto, Rafinha och Deulofeu för att nämna de mest framstående. Alla dessa har kvalitéer men det finns helt enkelt inte plats. Med tanke på hur det sett ut för JDS, Montoya och Bartra under den här säsongen så kanske de här spelarna kommer fundera lite på vad som är bäst för deras karriär. Sergi Roberto känns som den mest mogna spelaren för A-laget i nuläget, problemet är att han spelar på positionen där vi inte behöver några nya namn direkt. Deulofeu har varit riktigt bra i Segundan men med tanke på hans ålder skulle han kunna spela ett år till, det hade varit med en säsong till för att mogna ännu mer och visa att han kan vara en nyckelspelare för Barca B. De båda försvararna Muniesa och Sergi Gómez får det nog svårt, speciellt om det värvas in en ny mittback. Känslan är att ingen av dem har någon framtid i Barca. Muniesa var en grym talang för några år sedan men har stannat av i utvecklingen nu, främst pga skador. Gómez känns helt enkelt inte tillräckligt bra jämfört med de han konkurrerar med.

När vi diskuterar värvningar glömmer vi ofta bort kvalitéerna som finns hos spelarna fårn de egna leden. Filosofin bör fortsätta vara den samma, att försöka flytta upp minst två varje säsong. Ska vi värva ska det enligt mig vara för att spetsa laget, för bredden kan verkligen ungdomsspelarna stå för. Den här säsongen tycker jag inte vi har skött det här så bra, med både Montoya och Bartra som kunde ha fått betydligt mer speltid. Vi får se hur det blir, det kommer minst sagt bli spännande att se vad som händer med alla dessa talanger.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-20 18:20
Barcelona source: "Tactically, Alexis is the player we had been looking for for a while. Key player for future. Works hard, goals will come"

Jaja, men NÄR är frågan, när kommer målen..?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-03-20 18:01
OT: Någon som vill lirar online FIFA13, PS3 ? I så fall lägg till: RiddaJendel05
vifa
2013-03-20 17:54
Spelar Sergi Roberto i A laget nästa år? Och vad händer med Dos santos... Han kan inte S spelat mer en 3 matcher den här säsongen
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-20 17:50
Man snackar mycket om att alla dessa Dortmundspelare som gjort succé de senaste säsongerna ska lämna för klubbar som Barca, Madrid, City, United med flera. Min fråga är då, varför ska de lämna? Bundesliga är på uppgång, den har passerat Serie A och är enligt mig relativt jämn med La Liga och PL. Dortmund har ett fantastiskt lagbygge och varför ska spelarna lämna det? De har vad jag vet en rätt bra ekonomi där de inte är beroende av att sälja sina bästa spelare.

För några år sedan hade det varit en annan sak, men nu så är man redan på toppen om man spelar i ett lag som Dortmund. Jag menar då inte att de är världens bästa lag, med toppen menar jag att de vunnit Bundesliga två säsonger i rad och är ett av lagen som absolut skulle kunna stå som slutsegrare i CL.

Nu menar jag inte att alla spelare kommer vilja vara kvar för det. Det är olika spelare för spelare, vissa vill nog vara kvar och vissa vill kanske söka nya utmaningar. Men Dortmund är knappast ett lag som gjort det bra ett kort tag för att sedan sälja halva truppen, utan de har verkligen något att bygga vidare på här.
Barcelona Acrobat
2013-03-20 17:49
Det skrivs ju en del på Barcastuff om att Barcelona planerar att förnya David Villas kontrakt. Tror ni att det fortfarande handlar om att man vill använda honom som "supersub", eller har hans senaste prestationer fått ledningen att tänka om? Vad tror ni om chanserna att han stannar i Barcelona efter sommaren?
Barcelona R10 Gaúcho
2013-03-20 17:06
Duelofeu Har också tänk på den matchen en hel del och Galatasaray är inget lag man ska underskatta. Det viktigaste för Gala är att få med sig ett bra resultat hem till Turkiet. Turkiska lag har generellt svårt att spela på bortaplan, men det är ännu svårare för andra lag att spela i Turkiet. Enligt mig så har de en utav världens mest intressanta tränare, Fatih Terim. Med honom och Ultraslan (fansen) vid sidan om tror jag att spelarna kommer spela upp sig flera nivåer mot Real.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-03-20 17:00
Drar Götze eller Isco till Real Madrid CF, så kommer vi få Neymar da Silva Santos Júnior. Han skulle inte bara förstärka vårt lag utan även hjälpa oss med att få fler straffar med sina fantastiska filmningar och det tycker jag inte någon nackdel då våra antagonister har di Maria som säljer sig lika lätt som en ung prostituerad kvinna från Amsterdams gator.

Barcelona Gabriel
2013-03-20 16:58
Man kör en "Milan" och köper Götze och sätter han på bänken för att undvika att han ska gå till andra klubbar.

Hehe, like a douché!
Barcelona Dinho the artist
2013-03-20 16:42
Deulofeu
---
Jag är själv lite orolig över ett ev. Götze - Madridscenario. Jag är svag för den spelaren och vill inte att han ska tillhöra Real. Speciellt då han är uttalad Cule.
Men som du säger, det blir ju svårt att trycka in honom i laget.
Barcelona Dinho the artist
2013-03-20 16:37
Deulofeu
---
Jag instämmer i ditt svar till mig.

Shanghai
---
Ja det kanske han borde blivit men han blev ju inte det eller hur?
Han stoppade därmed ett friläge utan bestraffning=MVG i skolboken.
Barcelona Barca o Mort!
2013-03-20 16:36
Fais Snälla nämn 20 mittbackar du rankar högre. Och ja är man ens på top20 är man enligt mig en av värdlens bästa mittbackar.
Barcelona Deulofeu
2013-03-20 16:20
Sitter och funderar på cl kvarten redan nu och framför allt Gala vad har de på gång egentligen hur bra är de och hur bra kan de bli med de gamla Mourinhor adapterna Droggen och Wesley.

Även Yilmaz som har satt ett rekord i år som jag inte sett uppmärksammats någonstans något som inte ens vår Messi lyckats med nämligen näta i 6 raka cl matcher.Det är bara han och Chamakk som lyckats med detta.

Messi gjorde ju mål senast och gör han mål i alla matcher som är kvar inklusive finalen är han historisk där med.

Ronaldo har gjort mål i tre raka...
Barcelona Deulofeu
2013-03-20 16:16
En hel del ot men lite jobbigt vore det om Götze valde att flytta till Madrid jag skulle förstå honom med tanke på alla tyskar där och då är det ju upplagt för Jogi att flytta dit också.

Jag skulle nog värva Götze framför Isco men Madrid behöver lite spanjorer i laget enligt mig men det är deras problem.

Jag vill verkligen inte att han flyttar dit men hos oss får han dessvärre inte plats så länge Xavi spelar.Högeranfallet anser jag vara vikt för Deulofeu om något år och den vänstra flanken kommer tillhöra Neymar.Centralt vet ni vem som äger...

Sedan får våra ytterbackar jobba lite bakåt he he.
Annons: