/spanien/barcelona/forum/7549.aspx/spanien/barcelona/forum/7549.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-27 23:20
MD skriver att Neymar kostade 50-60milj (de 10milj man redan betalat inkluderat) ?! Isåfall blir det jäkligt svårt att vaska fram några bra spelare på resterande positioner som måste förstärkas och som av de flesta ansågs viktigare... Edit: Och tydligen är SPORT inne på samma siffror. Nästan så man önskar att man kunde kräva att summan för Neymar offentliggörs. Det är STOR skillbad på 28 och 60 miljoner!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-27 23:17
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-05-27 23:15
Så nu borde länken funka.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-05-27 23:14
Tror Dede passat in riktigt bra i Barca, bara kolla in snubben, felfri i försvaret. http://youtu.be/FsTqv_6XuU0
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-05-27 23:09
Capitán - El tiburón;

Det är inte mycket när man ser hur marknaden ser ut idag tack vare alla oljepimps. Moutinho och James Rodriguez för 70 MILJONER. Då är alltså Moutinho värderad till 25 och James till 45 milj. Han är en talang ingen snack om saken men 45 miljoner för en rätt "ny" offensiv mitt/ytter. Jag hoppas först och främst så mycket på Silva för att man vet hur bra snubben är, och för det andra för att Tito inte kommer värva någon annan mittback. Detta med att värva nån "okänd" kommer inte ske. Vill ni ha Adriano där som mittback igen eller pröjsa pengarna och få in världens bästa mittback.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-05-27 23:05
Haha, inte mycket pengar? Hade han varit 24-25 år, så visst. Saken är att PSG släpper honom inte för mindre än det man köpte honom för, alltså 42 milj €.

Nej, jag ser hellre att klubben värvar två (!) yngre talangfulla mittbackar (om man nu ej ger Bartra något förtroende).
Sedan är vi nog inte så insatta i klubbens ekonomi (iaf inte jag själv). Sades det inte tidigare i år att klubben hade ungefär 40-50 milj euro att värva för? Lägg på det som vi får in genom försäljning också då givetvis.

Enligt sport stod Neymar värvningen för 58 milj euro; 28 till Santos och 30 till Neymar i bonus. Kanske har de felaktiga siffror, men stämmer det att vi även gett Neymar en saftig bonus så undrar jag hur mycket som verkligen finns kvar i Rosells skattekista..
2013-05-27 23:02
God is a five letter word - Messi (Barcelona): Kom på det efter att jag skickat inlägget att Luiz är lite för klumpig av sig. Men antingen Zouma eller Dede hade varit riktigt bra värvningar dock så kräver den förstnämnda lite mer tid och är även rätt så oerfaren och oerfarenhet måste vi cules ha bäst koll på då vi sett hur Bartra spelat även om han haft backar som Puyol eller Pique att träna med.
2013-05-27 22:59
@La liga es blaugrana!:

Det borde inte vara tillåtet att skriva bra mittback och Luiz i samma mening. Zouma är djävulskt intressant - likaså Sakho & Mangala. Dede är en FIFAgud och när man kollar lite klipp så plockar han Neymar gång på gång. Han var även tänkt som ersättare till Thiago Silva för Milan (och de kan sina mittbackar)
2013-05-27 22:57
@Capitán - El tiburón:

Det kommer hända ;) 35-38 miljoner är inte mycket för världens bästa mittback.
2013-05-27 22:55
Asså det finns riktigt bra mittbackar att köpa Dede, Zouma, Kompany, Luiz m.m.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-05-27 22:53
Silva kommer inte hända. Inte en chans att vi betalar sådana höga summor för en spelare som ska fylla 29. Vi har redan gjort en sån värvning i Villa..

Men jag fattar inte hur klubben scoutingverksamhet fungerar! Har man inte några andra alternativ? Det finns ju ändå fler spelande mittbackar ute i Europa än Silva och Hummels.
2013-05-27 22:52
Om Levy är en av dom tuffaste så måste nog Zubi vara en av dom lättaste om inte den lättaste haha :)
Barcelona Rambla~
2013-05-27 22:42
Bra spelare Vertonghen men tyvärr är vi en säsong försent ute. Efter sin succé i Spurs blir det nästintill omöjligt att värva honom. Daniel Levy, ordförande i Spurs, är nog Europas tuffaste förhandlare.
2013-05-27 22:39
La liga es blaugrana!:

Han var aktuell förra året för 10 miljoner. Barca värvar Song.... idag hade han kostat minst 25-30 om ens det. Hellre Silva nu.
2013-05-27 22:37
Tycker ett bra alternativ till en back värvning är vertonghen som totlt storspelat i sin debutsäsomg för Tottenham! Han är även bra på huvudet då barc behöver en mittback som vinner de där viktiga luftduellerna som vi släppt in en del mål på.
Barcelona Arsenal
2013-05-27 22:34
Dani: "Jag hade en väldigt svår barndom. När jag var barn så var jag tvungen att gå på jakt efter duvor för att ha kött som vi kunde äta till middag."

Det kan ju inte stämma?
Real Madrid BB-Barceloneta
2013-05-27 22:27
Mojito

Ja det där kändes ju väldigt oklart, om Malaga matchen är nyckelmatchen så är det ju som sagt väldigt slarvigt av alla inblandade. Även om det nu kanske blir så att U21 spelarna visst blir spelbara, blev lite rörigt här känner jag...
Barcelona Barca Barca
2013-05-27 22:25
@Vampíro:

Håller med dig där, Tito bör nog få en säsong på sig, men frågan är vad lär det leda oss till? Säg att han vinner dubbeln eller t o m trippeln. Då lär han säkert sticka, vinner han en titel eller t o m ingenting då får han sparken. Men vi får se. Viktigaste just nu är att klubben verkligen ser över mittbacksfrågan. Thiago Silva, Marquinhos, Hummels, eller vem som helst för såhär kan vi iaf inte ha det. Att behöva spela en yttermittfältare/Ytterback som mittback i El classico är under all kritik.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-27 22:23
Angående Thiago så har han varit uttagen i matchtruppen 43 ggr denna säsong.
Av dessa tillfällen har han endast varit utan speltid i 8 av dem.

Han har gjort 20 starter, och blivit utbytt 7ggr - men alltid spelat mer än 50 minuter.

Vidare har han blivit inbytt vid 15 tillfällen, med olika mycket speltid - men alltid mindre än 30 minuter.

Totalt har Barcelona spelat 59 matcher under säsongen.
20 av dessa blir i procent 34 - alltså långt ifrån de 60% som (påstås det) finns i Thiagos kontrakt.

Tar man däremot med alla 35 matcher han fått speltid i, kommer man upp i 59%. Skulle Thiago fått speltid i sista matchen skulle det i så fall hamnat på exakt 60% - och det är från detta som media snappat upp möjligheten att Thiago kan försvinna och att det är matchen mot Malaga som är nyckelmatchen.

Men så är alltså inte fallet om man utgår från att det i kontraktet är minst 45 minuters speltid som räknas.

Blev ni klokare..? Inte jag... ;-)
2013-05-27 22:21
@barcastuff: ESP U21 players will be released from Wednesday to Sunday, which means Montoya, Bartra, Thiago and Tello are available for Malaga game.
Barcelona Barca Barca
2013-05-27 22:19
Rambla~

Det gör att Rosell ger i princip bort dyraste värvningen i klubbens historia till Milan?

Sen nämner du att Rosell ansåg att han behövde pengar i kassan...Intressant, tror du inte Rosell resonerar samma sak nu med Cesc trots att 50% av summan skall till Arsenal ? Vi behöver nog en ny mittback mer än vad vi behöver Cesc om jag ska vara ärlig...

Jag avslutar diskussionen här för det leder till envishet mellan oss två verkar det som :) Men jag respekterar hur du tänker och ligger mycket i det du skriver.
Barcelona Vampíro
2013-05-27 22:19
@Barca Barca

En riktig bra tränare resonerar inte på det viset. I en klubb som Barcelona kan man inte bara köra safe utan måste våga ta lite obekväma beslut för lagets bästa.

Jag tycker Tito ska få fortsätta nästa år men det är mest för att han var vart borta om man ska vara ärlig. Han vann visserligen tillbaka ligatiteln men jag kan inte se Tito bygga en ny generation som ska kunna erövra Europa igen, tyvärr. Utan han lär köra vidare på det gamla gänget, hoppas jag har fel.
Barcelona Rambla~
2013-05-27 22:12
@BB-Barceloneta:

Det är jag den första att hålla med om, det har funnits gott om tid under säsongen men tyvärr så har väl Tito haft andra saker att hålla reda på som sin hälsa än Thiagos speltid i procent. Jag har kritistera både Tito, Zubi och ledningen för detta i tidgare inlägg. Har man en sådan talang, kan man fan inte slarva bort honom pga paragrafer och klausuler i hans kontrakt. Det är illa skött.
Barcelona Rambla~
2013-05-27 22:10
Barca Barca För det första så var det Laporta som värvade Zlatan och Chygro. Rosell ansåg sig behöva pengar då kassan var tom när han tog över som president. Därför såldes dessa spelare. Ja, Zlatan ville ju inte Pep ha kvar. Du får skylla på honom. Dessutom, Barca fick €24m vilket knappast är gratis i sammanhanget. För det andra, bara för att du inte skulle gråta floder om Barca säljer Cesc till United, innebär det knapapst att de är beredda att lämna över halva transfersumman till en annan klubb. Så jobbar verkligen inte FC Barcelona idag.
2013-05-27 22:09
Rambla~ Ja ja, hur som helst så känns det ändå extremt onödigt att inte ge han speltid i 60% av matcherna, ska inte ens vara ett problem för en spelare i hans kaliber.
Barcelona Barca Barca
2013-05-27 22:08
@Rambla~:

Tyvärr min vän, är det någon som kan sälja vidare en spelare trots att klubben ekonomisk förlorar mycket på det så är det Barca. Zlatan, vad hände med honom, känns som klubben lånade ut spelaren till milan, till att tillsslut ge honom gratis och sen helt plötsligt säljer milan honom vidare, känns som Barca inte fick ett skit för Zlatan. Chygrynskiy, köper honom för 25€ miljoner och säsongen efter åker han tillbaka till samma klubb för hälften av inköpssumman.
Nej jag tror inte på allt skittidningen i England skriver, just drf skrev jag att jag tar det med nypa salt. Men jag skulle inte gråta floder ifall det stämmer. Cesc är verkligen värdelös nu för tiden. Han må vara en poängspelare men en av dom största orsakerna till att spelet inte är lika rapp som den har varit tidigare säsongen. Cesc satt en hel match på bänken denna säsongen...Barcelona vs Milan på Camp nou....resultat: 4-0 Barca.
Barcelona Rambla~
2013-05-27 22:06
@BB-Barceloneta:
Det har rapporterats tidigare i både Sport och EMD innan det började skrivas och ryktas om Thiago även i utländska tidningar. Jag har ingen lust att leta upp artiklarna nu. Jag tror nog att de hade sett till att Thiago spelade den här m matchen till varje pris om det visade sig att det hängde på 1 match.
2013-05-27 22:03
Av det jag har hört så är det exakt så som jag beskrev det som det ligger till. Var har du hört något annat?
Barcelona Rambla~
2013-05-27 22:00
@BB-Barceloneta:

Det där stämmer inte alls. Även om han spelat den matchen så hade Thiago inte kommit upp i 60% speltid. Det fattas flera matcher för det.

Dock är det jävlgit irriterande att Fifa och Uefa ska tvinga iväg våra spelare på landskamper innan vår säsong ens är färdigspelad. Alves tivingas ju iväg till Brasilien, han åker väl i morgon. Vad är det för jävla sätt? Tänk om vi hade slagits om ligatiteln ända in till sista omgången och då tvingas skicka iväg viktiga spelare.

Smutsiga Fifa och Uefa.
Barcelona Rambla~
2013-05-27 21:57
Barca Barca

Cesc verkar vara på väg till United? Vem har sagt det? Tror du på allt vad skittidningen i England skriver? Dessutom så står det inte någonstans att han verkar vara på väg någonstans.

När Barca värvade Cesc från Arsenal, skrevs det in i kontraktet att Arsenal får 50% av försäljningsumman om Barca säljer honom till någon annan klubb än Arsenal. Tror du att Barca skulle lämna över, låt oss säga €12,5m till Arsenal, om de lyckas sälja honom till United för €25m? Jag skulle inte tro det, inte ens Barca är så korkade.
Annons: