/spanien/barcelona/forum/7544.aspx/spanien/barcelona/forum/7544.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King -
2013-03-23 23:01
Poll: "Which centre back would you sign?" Hummels 51% - David Luiz 15% - Inigo Martinez 10% - Kompany 8% - Garay 5% #fcblive 6030 votes [md]"
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-03-23 22:54
vifa

Sergi Roberto käkade upp Uniteds mittfält i Göteborg. Några Vänner (United-supportrar) fråga mig efteråt vem är den blonda killen ? jag bara, det här Sergi Roberto, han kommer styras Barcelonas mittfält i framtiden med ett leende. :)
Barcelona FCB_Messi
2013-03-23 22:37
Det är dags att testa Batra på riktigt nu och ge honom en ärlig chans att visa upp sig . Så här kan inte hans karriär fortsätta . Ska han stanna eller säljas . Vi måste få ett besked . Kolla bara på varane. Det är bara att sluta envisas och kopiera .
vifa
2013-03-23 22:33
Oier lär stanna? Frågan är vad som händer med Röberto och Rafinha, inte en chans att dem tar en plats, de håller samma nivå som JDS
Barcelona B-Guden
2013-03-23 21:31
Ni som säger att vi inte bör va orolig över Adrianos och Albas skador för vi hat Batra och Montoya, ja visst, men när spela dom senast ?
Vi vet att dom båda kan gör det bra speciellt montoya, som spelat mot real och visat att han duger, men han har en hel del kvar till match tempo.

Sen tror jag inte song får spela mittback, tycker tito visa tydligt att han inte har där och göra mer, sen både Busquet och Adriano fick spela där före honom.
Snarare busquet som får gå ner och song tar hans plats

just nu känns det mer troligt med en 3 bacjks linje om man tänker ur ledningen perspektiv, eftersom varken Batra eller Montoya fått spela så mycket i år trots vår ledning i ligan.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-03-23 21:25
Det är nog dags att göra sig av med Eusebio. Han anställdes som huvudtränare för B-laget bara för att han har bra relationer och god kontakt med ledning. Han är urusel.

Vilken stor skillnad mellan Eusebio och Luis Enrique!
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-03-23 21:22
addeh Hade Bartra fått chansen i tidigare matcher, och det har funnits en hel drös med matcher där man kunnat spela honom men istället valt att ge fansen gråa hår, hade han vuxit in i kostymen någorlunda inför en prövning av den här kalibern. Men nu får han, OM han nu får chansen, starta en kall motor efter att ha fått stå i garaget hela säsongen. Det här borde man planerat för tidigare. Det är inte första gången våra killar kommer hem skadade från efter landskamper.
Barcelona enkos
2013-03-23 21:22
Hur många har vi skadade i nuläget och hur långt räknas de vara borta?
Barcelona enkos
2013-03-23 21:20
I VM-kvalet, gäller två gula kort för att bli avstängd i nästa match?
Barcelona elbraco - CP5
2013-03-23 21:16
addeh

med tanke på Bartras uteblivna speltid trots tidigare skador så skulle det inte förvåna om Song går före. Hoppas och tror givetvis inte det men som sagt, skulle inte förvåna.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-23 21:01
Det är samma problem i slutet av varje säsong. Det är brist på och saknas alltid försvarare, speciellt mittbackar, pga skador eller avstängning. Så har det sett ut sen Peps första säsong. Kan man aldrig lära sig?
Atlético addeh
2013-03-23 20:54
Försvarsskadorna gör ju åtminstone att Montoya och Bartra tvingas på chansen på riktigt. Montoya lär starta borta mot PSG, och högst troligt även mot Celta Vigo.

Bartra lär få sina chanser från start framöver också.

Något annat att tänka på är att Mascherano har ett gult ifrån avstängning i CL. Gult i Paris och han får inte spela i returen på Camp Nou. Vem får chansen då? Det finns bara Bartra - om inte Song får chansen igen, och det hoppas jag är uteslutet.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-23 20:50
Det där kan bara sluta på ett sätt. Katastrof
2013-03-23 20:40
[ Xaviesta ] Ja du, vi lär få vara beredda på en hel del valium i sommar. Jag fattar inte hur han ska klara av det om jag ska vara ärlig. Jag är riktigt orolig över framtiden när det gäller att få till en bra trupp. Det snackas om att den ska bantas till 22 spelare. Med tanke på de spelare som måste värvas in, de spelare som återvänder från lån och de spelare som kräver uppflyttning lär det ju krävas att en hel drös med spelare lämnar i sommar.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-23 20:23
Alexis fick gult kort igår och missar Chiles nästa match, han kommer flyga tillbaka till Barcelona och träna med resten av spelarna på tisdag. Pedro är avstängd i CL så Alexis lär få chansen i Paris. Man får hoppas det blir kvällen han vänder på sin mardrömssäsong.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-03-23 20:22
Rambla Skrämmande, minst sagt. Zubi klarar knappt av 2 bollar i luften, hur han ska hantera 10+ är för mig en gåta. Vi får nog vara beredda på en el huvudvärk i sommar.
2013-03-23 20:03
vifa För att deras kontrakt kräver det ja. Vi kan nog alla enas om att Oier lär försvinna fortare än kvickt. Vad händer med Muniesa då? Hans kontrakt går ut efter säsongen. Där har man all anledning att vara orolig. De flesta fystränares och läkares kontrakt går också ut i sommar. Lägg till spelare som återvänder från lån. Fontas, Afellay, Cuenca och ev Bojan. Lägg till de värvningar han måste sätta i sommar, en målvakt, en mittback och kanske Neymar. Snacka om att Zubi kommer ha häcken full att lösa allt det här.
vifa
2013-03-23 19:55
Oier, Rafinha och Roberto är spelarna som kommer att flyttas upp enligt sport.
2013-03-23 19:52
... och Eusebio fortsätter att vara oduglig. Nu kommer tom bottenlägen och tar 3p på Mini-Estadi. Jävla sopa, vete ya!
2013-03-23 19:50
Ni tycks inte fatta. Jag säger inte det är omöjligt att Higuain kanske gått med på en värvning. Jag påstår däremot att det är omöjligt att Perez och Madrid ens hade satt sig ner och förhandla med Barça om en övergång. Aldrig i helvetet, de hade hellre släppt honom gratis till tex Juventus om de skrivit på ett papper att aldrig sälja honom till Barça.
vifa
2013-03-23 19:10
Man kan inte förvänta sig att Espinosa ska spela bättre när han får spela 1 match av 14, men hans potential är enorm
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-03-23 19:08
L.A.M Nr 10 Kunde inte skrivit det bättre själv! Förstår inte all uppror och allt ståhej. Det löser sig! Å ena sidan klagas det på att våra egna aldrig får chansen förutom dom där framme, tex Tello, å andra sidan klagas det att Montoya inte håller när det väl dyker upp ett perfekt tillfälle att slänga in honom så han får visa vad han går för. Montoya får min röst iaf. En kompetent back som gjort det riktigt bra när han väl fått spela den här säsongen, och som Många redan skrivit är han säkrare bakåt än framåt vilket kan vara bra för balansen mot ett slugt PSG.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-23 18:42
Visst att Alba är ett stort avbräck, men det är ingen katastrof. Det kanske bara är jag men enligt mig är Montoya en riktigt duktig ytterback, stabil defensivt och bra offensivt, även om han är långt ifrån Alba när han går upp i anfallen. Om det blir han som spelar så tar han förmodligen en lite defensivare roll och Dani Alves får fria tyglar att gå framåt. Montoya är enligt mig bättre defensivt än Dani Alves, det kommer att lösa sig.
Barcelona Pep #4
2013-03-23 18:35
DAGS OCH ANVÄNDA ABIDAL!!!!!!!
Barcelona FCB_Messi
2013-03-23 18:07
Fan. Albas snabbhet hade verkligen behövts mot lavezzi . Även adrianos. Om dom tänker sig att song ska spela mittback så kan dom lika gärna lägga busquets där . Han hade gjort det bättre .
Barcelona Gabriel
2013-03-23 18:03
Helt ärligt, Xavi ska inte spela mot Frankrike. Om Spanien inte klarar av att ta sig till VM utan Xavi med de mittfältsspelarna som man har så förtjänar man inte att vara i Brasilien.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-23 17:54
Vad är det som har hänt här egentligen? Varje dag snackas det om värvningar från Madrid, hur svårt är det att förstå att det inte kommer ske några affärer klubbarna emellan? Spelar ingen roll vilken spelare det handlar om.
Barcelona Barca Barca
2013-03-23 17:32
Precis när hela spelet börja flyta på så kommer dom här jävla landskamperna och förstår rytmen, skadorna blev fler och mer problem för oss. Hur i allsin dar ska vi starta med backlinjen nu ? Jag ska vara helt ärlig, Montoya är inget och hänga i julgranen direkt. Tycker killen är medelmåttig och i en sånn viktig borta match mot PSG så vet jag inte om det är bra att starta med en sån ojämn ytterback. Sen o andra sidan finns det inga andra alternativ. Nu vill jag säga vad jag personligen tycker om Song värvningen. Värdelöst, ogenomtänkt, amatörmässigt, ivrigt, zubi, tito elle rosell vem som än tog det beslutet att värva honom borde få en käftsmäll. Men i senaste matchen mot Rayo så fick han spela på en av innermittfältarnas plats, Iniesta/Xavi positionen och tyckte att han var rätt pigg och mkt bättre där än vad han har presterat som pivote. Så lite hopp om att han kan göra någon nytta i laget finns fast som lite mer offensivare roll i laget. Hans fysik kan behövas ibland. Förresten, jag såg Argentina spela igår. Spelar dom så under VM slutspelet så finns det ingen som kan stoppa dom. Helvette vad dom hugger på allt. Messi och Higuain är äckligt giftiga... Rambla~ el chico dorado // Perez värvade Figo från barca som på den tiden var våran största stjärna, kapten om ja minns rätt och hade regelbunden speltid. Higuain minimal speltid och verkar ha tappat statusen han hade en gång i tiden i Real. Inte alls omöjligt att värva honom men en sånn värvning är i slutändan långt borta. Fast Messi och Higuain hittar varandra grymt bra i landslaget och igår såg man det klart och tydligt då Messi assisterade till båda målen och det var inte vilka assist som helst, total barca klass på dom passningarna ;)
vifa
2013-03-23 17:26
Planas är borta 3 veckor, samtidigt som grimaldo är skadad, därför kommer Garafot från u19 starta dagens B match mot Huesca, inte alls imponerad av honom. Har verkligen varit väderlös i u19 iår
Barcelona Pep #4
2013-03-23 17:23
Rambla

Omöjlig? för mig är omöjlig att vi värvar Cr. Inte direkt att han är given i startelvan och en av deras bästa spelare. Jag tror han är trött på att va reals syndabock hela tiden fast det inte är han det e felet på. Sen gör han ett hattrick och alla älskar honom.
Annons: