/spanien/barcelona/forum/7543.aspx/spanien/barcelona/forum/7543.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MQUC
2013-03-22 14:28
Fast vi har många bra spelare så kan jag personligen inte säga nej till Neymar då jag tror att han, om han får va skadefri och har rätt inställning osv, kommer bli bland de 5 bästa offensiva spelarna i världen när han går till en större klubb/liga, och därifrån kan han t.om klättra högst upp i den listan. Iaf när Messi lagt skorna på hyllan ;) TREVLIG HELG ALLA BLÅRÖDA!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-03-22 14:25
Det hela blir ju ännu mer märkligare.

Goran Pandev via twitter: "It's true, my vote was for Vicente del Bosque. I apologise to everyone".

Han kanske borde be om ursäkt till Mourinho istället?

el Flaco. Härliga nyheter! Verkligen.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-22 14:24
Barcelonito / Lucho Enrique 21 (Barcelona) Undrar varför han valde och spela för Finland och inte Albanien, inte så att Finland är så mycket bättre:P Men som Alban är man van att dom väljer andra landslag:/
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-22 14:23
MD publicerar att Tito kommer ge Bartra och Montoya chansen under de kommande matcherna. Detta beror inte bara pga skadorna på Puyol och Adriano utan även för att Vilanova tror på de två. Hoppas att det stämmer.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-03-22 14:12
THIAGO

Kanske inte hetlevrad, men hade många knep på gott och ont, lite småfula tricks bara. I det här fallet hade han mig och Denni Avdic mot sig på mittfältet och han gjorde lite som han ville med oss haha.
Barcelona Sergio Busquets
2013-03-22 14:04
Någon som har en aning om vart man kan få tag på biljetter till matchen mot PSG? är det över huvud taget möjligt att få tag på biljetter såhär sent?

PMa gärna mig vid eventuell info!
2013-03-22 14:04
Barcelonito / Lucho Enrique 21 (Barcelona) Är inte hetemaj ganska hetlevrad också?:P
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-03-22 13:44
Hade inte Reina och Pinto blivit ett radarpar i omklädningsrummet? Stämningen hade de två höjt iaf! :)

Angående Spanien - Finland, Perparim Hetemaj i Chievo/Finland var nog överlägset bästa spelaren jag mötte som ungdomsspelare när han lirade med Helsinki och då har jag mött spelare som är i svenska landslaget nu. Kom på att det var han för inte så länge sen när jag av någon anledningen tittade på Chievo och såg ansiktet på den enda killen som lekte skiten ur mig som ungdomsspelare! haha.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-22 12:56
Guardiola befann sig igår på en konferens som hade Kataloniens självständighet som tema. En av talarna var klubbens före detta kassör, Xavier Sala i Martín, han med de löjliga kostymerna. Joan Laporta var också närvarande och han och Pep växlade några ord i slutet av akten.

Nu leker jag med tanken att Laporta kommer ställa upp i presidentvalet 2016, vilket är samma år som Guardiolas kontrakt med Bayern löper ut. Skulle Laporta kunna övertala Pep att återvända till Barça då? Valde Guardiola medvetet att bara skriva på fram till 2016 för att på så sätt ha fria händer att ansluta sig till Laportas hypotetiska kandidatur?
vifa
2013-03-22 12:46
Barcelona borde inte värva någon, satsa på en riktig ekonomi istället och släng iväg utfyllnadspelarna
2013-03-22 12:21
Heywood Jablome - Andrés (Barcelona) Om jag ska vara ärlig så tror att många av spelarna som röstar ofta glömmer vilka dom har röstat på och i vilken ordning dom röstade på. Men tar det oseriöst och bara kryssar i dom 3 bästa för att få det gjort.
Barcelona NoGo™
2013-03-22 12:19
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Exakt! Det är De Gea eller Ingen! Menar Pinto kan ju lika gärna stå annars. Ja det är väl bara att ställa in sig på att man kommer bli besviken i sommar..tyvärr
Hoppas man har fel såklart.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-03-22 12:17
Det här börjar bli pinsamt...

Ni minns Mourinhos uttalande om att han vet om två, tre personer som hade röstat på honom men som påstod att deras röster hade gått till del Bosque?

Ni minns också att Pandev gick ut och påstod att han hade kryssat i Mourinhos namn, men att hans röst mirakulöst hade gått till del Bosque?

FIFA har grävt i arkiven och tagit upp Goran Pandevs röst.
Barcelona påfågeln
2013-03-22 12:16
Cortouis, de Gea eller Ter Stegen känns i mina ögon som de bästa namnen, och Ter Stegen lär vara lättast att få loss. Fan vad det är svårt att köpa målvakt. Svaga rykten säger Casillas, men har svårt att tro att Real någonsin släpper honom och att han vill göra så mot sin klubb. Om inte Morinho får som han vill och blir av med honom då förstås, men det känns troligare att Morinho lämnar, tyvärr.
Barcelona Gabriel
2013-03-22 10:50
Nogo, lol haha!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-22 10:47
NoGo Sjukt irriterande om det stämmer. Den enda spanjoren jag kan tänka mig är De Gea. Dock är Ter Stegen min egna absoluta favorit. Men innerst inne känns det som varken han eller hummels kommer. Barca ska alltid vara så trångsynta, Spanienfixerade och rent av okunniga. Våra spelarköp och agerande ute på marknaden är så långt under den nivå klubben håller i övrigt! Tänk om Barca haft tex Portos scouter och sportchef. Djävlar vad bra man hade varit då.
Barcelona NoGo™
2013-03-22 09:55
The German goalkeepers linked to Barcelona (Ter Stegen-Gladbach, Leno-Leverkusen, Adler-Hamburg) are not among the club's main options. [md] Det kommer säkert stå mellan Reina och den där Guita...Medelmåttor båda två! Kan inte se att United skulle släppa De Gea tyvärr. Reina, Vermaelen och Robinho in nästa säsong då haha.
Barcelona Barca älskare124
2013-03-22 09:51
Neymar har bestämt sig och sagt till klubben att han inte tänker skriva på nytt kontrakt. Han säger också att han vill till barcelona i sommar eller nästa! Fann vad gött! Gött!'
Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-03-22 09:26
Detta skrevs på kataloniens största tidning som heter sport, detta rykte har höllt på ett tag.. JA det har det. Men jag har en riktigt stor känsla på att detta inte är någon myt, tror detta kmr att hända och hoppas på det också. :)
Barcelona Gio Style
2013-03-22 09:25
L.A.M Nr 10

Dinho har ju varit i landslaget lite då och då trots halvdan form. Jag är beredd att påstå att han är i bättre form än vad han har varit på flera år som sagt och då har ändå inte brasilianska Serie A dragit igång än!
Att han ska ta en startplats är inte något jag räknar med, men fortsätter han så här så har han absolut kvalité nog att agera inhoppare när försvar behöver luckras upp. Att få se honom med i VM 2014 på hemmaplan vore en dröm och jag tror faktiskt att han strävar hårt efter att få nå dit.

Rekommenderar er alla att följa Copa Libertadores, speciellt Atletico Mineiro där han spelar. Nostalgikänslor väcks och än kan den mannen trolla :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-22 09:23
Det är några riktigt intressanta matcher idag. Israel-Portugal blir rolig då båda lagen ligger på 7 poäng och matchen idag är svårt att beskriva hur viktig den är för båda lagen, vinnaren tar ett grepp om andraplatsen och kan möjligen haka på Ryssland och förloraren ligger illa ute och lär missa VM. Portugal är såklart favoriter men det är bortaplan och man har inte övertygat speciellt det här kvalet. Det gäller för Ronaldo och co att börja prestera nu, en dålig insats idag och man kan faktiskt missa VM. Annars ligger ju Ryssland på 12 poäng och lär vinna gruppen, så Israel/Portugal lär ändå behöva kvala för att gå till VM.

Sedan är det dags för Kroatien-Serbien. Vilken match det kommer bli. Serbien har press på sig, trots bortaplan så behöver de vinna. Belgien och Kroatien ligger på 10 poäng och Serbien på 4, så det är verkligen en måstematch. Belgien ser annars rätt stabila ut, de har haft ett ungt och intressant lag i några år nu men inte gått till de stora mästerskapen, om de går till VM så tror jag de hra bra chanser att skrälla och nå långt.

För Sveriges del väntar också en väldigt viktig match mot Irland. Oavgjort hade inte varit uselt men en vinst hade verkligen varit skönt för att då hamna 4 poäng före irländarna och hänga på Tyskland i toppen. Jag tror vi har en bra chans, men Irland är ett bra lag och det lär bli en jämn match.
Barcelona Deulofeu
2013-03-22 09:16
~ l La Masia l ~

Samma gamla skvaller som alltid eller har du någon ny källa eller uttalande?

Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-03-22 09:13
Neymar har bestämt att inte förnya sitt kontrakt med Santos som går ut 2014. Han har istället meddelat klubben att han vill till Barcelona antingen denna sommar eller nästa. [sport] Haha fyfan va gött! Du är så välkommen Neymar!!
Barcelona Deulofeu
2013-03-22 09:10
Måste bara passa på att berömma Atletico Madrid lite bara främst deras redaktion för sammanställningen för landslagskollen.

En riktigt bra analys av samliga spelare som deltagit.

Jag skulle uppskatta mycket om vi jobbade med ett liknandekoncept även ner i ungdomslagen typ u-21 igår.Ifall man inte har möjlighet att se matchen kan man spara tid genom att läsa där.
Barcelona Deulofeu
2013-03-22 08:59
Pedros 9 mål är kalenderåret som ännu inte är slut vad jag vet...läste det någonstans
Barcelona Deulofeu
2013-03-22 08:50
Landskamper ikväll igen kul med bla Spanien det vore direkt tjänstefel om inte Pedro startar han har ju gjort 9 mål hittils i år.

Det blir Sverigematchen på datorn och Spanien matchen på tvn.

Kul även att se Spaniens bästa målskytt tillbaka i gammal god form.

Det stora matchen är ju faktiskt Argentina vid 12.55 på natten.Hoppas de fortsätter sitt fina spel jag kan dock inte se dem vinna vm trots att de har Messi.

De har ingen speciellt bra målvakt eller någon bra spelare i backlinjen.Zabaleta är typ bäst och han är högerback.

I mitten huserar ju Mascherao defensivt men offensivt har de nada.Di Maria brukar ju spela en del där och gör det hyfsat offensivt men defensit bidrar han inte speciellt.Han är ju dessutom så ojämn.

I anfallet finns alla bra bra spelare Higuain,Kun,Messi och Lavezzi.

Frågan är bara går det vinna vm med ett bra anfall? Cl och vm vinns med bra försvar.

Messi och Ronaldo har samma problem de kommer inte vinna något i landslaget då det finns andra lag som är så mycket bättre tex Italien,Tyskland samt Spanien.

Spanien i mitt tycke helt kompletta men de saknar ju en riktigt bra anfallare.Villa i all ära han skapar inte så mycket på egen hand längre det går lite långsamt ska han spela bör han göra det centralt och vänta på att bollen kommer in till honom i boxen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-22 07:52
Gio Style

Det skulle vara en dröm om Ronaldinho kom tillbaka till landslaget men tyvärr tror jag inte han klarar tempot längre. Han har fortfarande en fantastisk teknik och spelförståelse vilket gör att han kan dominera i Brasilien men jag tror inte han skulle vara bra i en match som den igår. När Brasilien möter riktigt motstånd, där tempot är mycket högre, där tror jag inte Ronaldinhos fysik räcker till längre. Men det skulle vara sjukt kul om han kunde motbevisa mig.
Barcelona Gio Style
2013-03-22 06:08
Jag tycker att Neymar ska komma såvida det inte är några monstruösa summor det handlar om.
Men ni måste väl förstå att ni inte kan bilda er en uppfattning om huruvida han är värd pengarna eller inte efter en (!) träningsmatch?
Ingen annan än Messi kan vara top notch varenda match vecka ut och vecka in. Det är också därför han är världens överlägset bästa spelare.

Titta gärna på lite fler matcher med honom :) Förvisso är det regionsmästerkapen som pågår i Brazil just nu där motståndet kan hålla allt från mittenlag i La Liga klass (topplagen) till superettan klass .
Men man kan inte döma en spelare efter en match.

Btw, någon nämnde Ronaldinho här nere. Han är faktiskt i bättre form än vad han har varit på många år. Jag harföljt honom mycket i Copa Libertadores och i Torneo Mineiro i Brazil. Han är verkligen en dominant match efter match. Självklart är han inte lika kvick längre men han ligger i princip bakom vartenda anfall för sitt lag. Och då är det ett lag som kan vinna Copa Libertadores vi pratar om.

Det är faktiskt så att Ronaldinho har t.om. varit bättre än Neymar det här året. Flera hästlängder bättre än Fred dessutom som har haft otroligt svårt att hitta nätet det här året (skyttekung förra året) och som spelade från start igår. Att han tar en plats i truppen är fullt realistiskt och jag tycker att han faktiskt borde ha blivit uttagen och fått spela igår.
Barcelona FCB_Messi
2013-03-22 05:13
Shanghai: och du är neymars kusin eller ? Du verkar känna honom utan o innan ju .
Barcelona elbraco - CP5
2013-03-22 01:52
davids3 den ska först testas i icke-professionella ligor och jag tror knappast inte något förbund kommer gå vidare med den regeln. kul att Tello nätade x2 idag!
Annons: