/spanien/barcelona/forum/7542.aspx/spanien/barcelona/forum/7542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-04-10 16:34
el Flaco - Me, Myself and I Jag tror mycket på Bartra men jag tror inte att han är på den nivån att han hade kunnat lösa våra försvarsproblem som vi har för tillfället, inte än iaf. Hummels är en världsspelare, en av de mest intressanta spelarna på marknaden. Han är ordinarie i ett semifinal lag i Champions League och ordinarie i det tyska landslaget. Han är lång och bra på huvudet - både offensivt sätt och defensivt, positionsmässigt är han strålande bra, markerings och brytningssäker, exceptionellt bra med fötterna, både vänsterfoten som högern, dessutom är han en ledare på planen. Jag tänker inte sticka ner huvudet i sanden med att säga att jag verklingen, verkligen vill ha honom. Om Bartra är tillräckligt bra, så kommer han att få sina chanser. Det samma gäller Deulofeu vad gäller Neymar frågan. Tror folk har snöat in sig lite för mycket på pro La Masia. Många glömmer att om en talang har vad som krävs så kommer de att lyckas, förr eller senare. Man kan inte strunta i att värva bra spelare bara för att man har talangfulla unga spelare i laget, framför allt inte när vi verkligen är i behov av en mittback i världsklass.
Barcelona NoGo™
2013-04-10 16:32
Messi has been training well this morning. His recovery is going well. If needed, he can play against PSG tonight. #fcblive [tv3]

Man får ju hoppas att vi kan klara det utan Leo, så han kan få vila lite.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-10 16:28
Hummels är den perfekta backen för Barca. Han är stark, bra på huvudet, med fötterna, och faktiskt ganska snabb... En elegant mittback som ändå kan vara hård och resolut när det behövs Som klippt och skuren. Därför betalar jag hellre några miljoner extra för honom än att återigen gå en kompromiss till medelväg.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2013-04-10 16:21
Hummels är som Alves kvalitet kostar.

Han är i en perfekt ålder ingen duvunge etablerad i både cl samt landslag och en stor ledare i klubblaget. Han kan hålla i 7-8 år ser ingen annan som passar så bra in som han.

Kommer han kan Mascherano börja avlasta Busquets i mitten också vid behov.

Vi förstärker huvudspelet med ungefär 50 % i backlinjen passningsfoten är det heller inget hel på,ser bara en svaghet som är snabbheten han är dock inte långsam och läser spelet bra.

Alba täcker upp med sin snabbhet vid behov.

Fyra timmar till match och ingen har en aning om hur laget formeras.

Sista känslan är att Messi startar och Adriano spelar mittback.

Jag är lite rädd för att Messi säger att han vill spela och får det. Han kommer garanterat göra det bra men inte springa ihjäl sig.Tar nog nästan hellre en spelare som springer tröjan av sig det lär behövas mot PSG.
Barcelona I.Cuenca
2013-04-10 16:04
Zyzz - U mirin brah?

Helt sant
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-10 15:58
Gabriel/

Så du hade inte hellre velat se att Tito satsar på fullt ut på Bartra i framtiden?
Barcelona Gabriel
2013-04-10 15:54
el Flaco - Me, Myself and I

Självklart förstår jag att man inte kan stirra sig blint på enbart en spelare när alla klubbar i hela Europa vet att Barcelona kommer att värva minst en mittback till sommaren, alternativ behövs. Jag säger bara att jag som fan anser att Hummels är den enda som håller måttet. Just därför hoppas jag att klubben väljer att betala en rejäl summa för honom, eftersom han kommer att vara värd det.

Istället för att säga nej, han är för dyr, och satsa på Vermaelen istället. Nej tack!

En sak är att klubben ger en bild utåt att man har flera alternativ för att inte verka så "desperata" efter en viss spelare, men tveksamt att dom fungerar så. Av erfarenhet vet man snarare om att dom fungerar på det sättet att dom tänker "ok, Hummels är för dyr, nu kör vi på ett sämre och billigare alternativ".
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-04-10 15:53
I.cuenca: Ja det är det kanske ;). Hoppas han är såpass frisk att han kan spela hela matchen. Tror psg skulle brytas ner psykiskt om Messi helt oväntat är med från start eftersom de antagligen inte räknat med det.
Barcelona -SAMI-
2013-04-10 15:52
Golden Barca

Haha ta det luuugnt!!
Barcelona I.Cuenca
2013-04-10 15:51
Zyzz - U mirin brah?

Jag tycker det är positivt förstå mig rätt :-)
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-04-10 15:49
Konstigt att man inte hört ett knyst om Messi idag än så länge. Klockan är ju typ 16:00 och jag tycker man borde få veta hur det gått på träningen idag och om de gjort några tester.
Barcelona Katalano
2013-04-10 15:45
Golden Barca

Wow, läs vad du själv skrivit.

1. Personangrepp mot Sami. menar att han sjunkit som människa med sitt inlägg.

2. Påhittade teorier angående expressen. Att de är emot demokrati... WAT?

3. Leagie 1, Kalle Anka fotboll?

Herregud. är det någon som ska höja nivån och vara seriös så är det du.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoppas verkligen på en fantastisk match ikväll. Snabba passningar och ett kreativt anfallsspel vill jag se. Då ska detta gå vägen.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-04-10 15:36
Golden Barca Expressen hatar demokrati och Barcelona? Vad baserar du detta på? Du sjunker ju ännu lägre än han med sådana barnsliga uttalanden. Lig 1 kalle anka fotboll? Ha lite respekt mot våra motståndare för fan. Och sen toppar du allt med en massa konspiratipnsteorier om uppgjorda lottningar. Höj nivån
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-10 15:34
Gabriel/ Kan det inte vara en taktik från styrelsens sida att ha några alternativ när det gäller mittbacksfronten? Vore ju ganska dumt att sätta sig ner vid förhandlingsbordet med Dortmund utan att ha någon back-up plan. Då hade de automatiskt fått en enorm fördel och kunna mjölka oss på hur mycket pengar som helst. För en gång skulle får jag väl vara lite positiffa och hoppas på att så är fallet.
Barcelona Golden Barca
2013-04-10 15:26
SAMi 12,03

Du hänvisar till Expressen som hatar demokrati och FC Barcelona, Expressen hänvisar till fransk press som kollar på en super lig 1 kalleanka fotboll. Du kan omöjligt sjunka lägre som människa än vad du nu gjort. Försök vara seriös.

Finns tydliga bevis på att Champions lottningarna är uppgjorda. Finns det någon här som tvivlar på att FC Barcelona möter Real Madrid i semifinalen.?
Barcelona Dinho the artist
2013-04-10 14:52
Ikväll blir det åka av, det lovar jag. 3-1 alexis, fabregas, Messi, Silva :)

Är riktigt laddad. Ikväll åker 03/04-tröjan på, och det är inte ofta då den sitter på väggen annars!
Visca barca, el mejor equipo del mundo!!
Peshmerge - AS9
2013-04-10 14:38
Hur hög är oddsen att Busquet får Motta att bli utvisad ikväll igen som mot Inter? :P
Barcelona B-Guden
2013-04-10 14:13
Tränade messi för fullt igår eller?
Barcelona Gabriel
2013-04-10 14:13
Hetfield Hehe, alla mina feelings gick emot de flesta av Peps feelings gällande värvningar iofs. Men helt ärligt, tror inte de finns någon culé som inte anser att Hummels borde vara prio till sommaren. Faktiskt så gillar jag inte ens att dom har andra alternativ som dom undersöker till försvaret, för min del är det Hummels som är intressant, allt annat kommer att vara en besvikelse i mina ögon.
Barcelona enkos
2013-04-10 14:11
Messi kommer in i andra halvlek och avgör matchen definitivt. Den som lever får se..
Barcelona I.Cuenca
2013-04-10 14:08
FCB_Messi

Positivt tänkande nu :-) :-) :-)
Barcelona FCB_Messi
2013-04-10 14:07
Nånting inom mig säger att vi åker ut idag :/. Vet inte varför , men det känns fan inte bra . Är mest orolig över messis situation . Även om han spelar så kommer han inte ge 100%. Och alla vet hur osynlig Messi kan vara när han inte ger allt . Kan han ge 100 så är det inget snack om saken att vi går vidare . Men jag ser allt framför mig , hur madristas njuter av att sett oss åka ut . Där dom skriver "fan va gött att Uefalona åkte ut" "dom är skit utan Messi".. Ne fan booooort med dom tankarna och låt oss möta Madrid i semin så vi kan täppa igen dom !!!!
Barcelona Baronen
2013-04-10 13:53
Vilken dag. Som vanligt när det vankas sådana här matcher är man oförmögen att göra något vettigt. Usch, vad tiden går sakta.

Läser att Falcao verkar gå till Man United i sommar. Vilket skulle öppna för min drömvärvning, Wayne Rooney. Skulle vara helt overkligt, men skulle vi gå för honom vore det nog också fullt möjligt att locka över honom.
Barcelona B-Guden
2013-04-10 13:27
Träna messi för fullt igår
Barcelona Mido
2013-04-10 13:06
har ni sett när Messi skjuter straffar mot en robot målvakt??
har har lite svårt hehehe, kolla länktips
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-10 13:04
Jag hoppas spelarna kan utmana lite på kanterna för Maxwell och Jallet är rätt osäkra. Sen hoppas jag att vi slipper några onödiga frisparkar för de är äckligt bra i luften. Matiuidi är avstängd men Thiago Motta lär spela istället.
Barcelona Barcelona!!
2013-04-10 12:35
Väldigt nervös inför kvällens match. Är minst lika orolig för försvaret som för om Messi spelar eller ej. Jag vill se denna startelvan ikväll:
Valdes
Adriano/Montoya-Busquets-Pique-Alba
Xavi-Song-Iniesta
Alexis-Messi/Fabregas-Villa/Pedro/Fabregas

Adriano till höger i backlinjen om han kan spela, annars Montoya. Busquets som mittback, då jag anser att han är mycket bätte än Song där och det behövs rutin. Song tar Busquets plats på mitten. Om inte Messi kan spela tar Fabregas hans plats och om Villa inte kan spela blir det Pedro eller Fabregas till vänster.
Barcelona enkos
2013-04-10 12:32
När jag såg Messi träna och vilka rörelser han gör så insåg jag att han kommer att spela ikväll.. och hur laddad han ser ut dessutom..
Barcelona Hetfield
2013-04-10 12:23
Det är dags för Cesc att visa vad han går för. Det är här han ska visa varför han ska vara en nyckelspelare. Jag vill inte att Barcelona spelar på resultatet, gå in och vinn matchen. Spela som de gjorde mot Milan, gå in och kämpa. Gabriel Jag får hoppas att du inte har samma feeling som Pep, med tanke på att hans feelings kostade Barcelona Eto'o och man köpte in bland annat Chyg. Men annars så stämmer det. Jag kan inte se någon annan försvarare i världen vara mer klockren än Hummels, men det är väl typisk Zubi ifall han misslyckas med det.
Barcelona -SAMI-
2013-04-10 12:03
Lite nytt om Messi. David Villa är ju också osäker inför matchen.
Annons: