/spanien/barcelona/forum/7537.aspx/spanien/barcelona/forum/7537.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-09 19:55
Skönt att Pellegrini är tillbaks på malagabänken ikväll. Ett lag utan sin coach är alltid ett svagare lag.
Barcelona Cobain
2013-04-09 19:34
Bra nyheter i länktips? =)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-09 18:21
Sang Blaugrana Ja han är på plats ikväll. Läste det på Twitter på ett Malaga-konto.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-09 18:17
Sang Blaugrana

Hade ingen aning om det, väldigt tråkigt för honom. Det skulle såklart vara jobbigt för Málaga om han inte var på plats men de skulle kunna klara av att genomföra matchen på ett bra sätt ändå.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-09 18:14
Ja just det, anfallsspositionen blir även den intressant att spekulera i. I mina ögon är Alexis given efter insatsen mot Mallorca, men även då han enligt mig den senaste tiden spelat upp sig rejält spelmässigt. Det var en tid där alla klankade ner på honom men nu senaste veckorna har han spelat bra. Börjar han göra fler mål och assist så kommer han få sitt erkännande också.

Pedro kom nyss tillbaka från en lätt skada, vet inte hur formen är på honom. Villa har en liten svacka. Svårt att välja mellan dem, men tror faktiskt ändå jag petar Pedrito den här gången. Enligt mig är Villa enormt viktig, han tar smarta löpningar bakom backlinjen och skapar yta för medspelarna, dessutom är han bra med boll och är en matchvinnare, man kan även lita på honom framför mål bättre än Alexis och Pedro. Han är striker i grunden och med honom hotar vi i straffområdet varje anfall, lättare med inlägg också tex då han är ok med huvudet också till skillnad från många andra i laget. Kort sagt, vi hotar mer i djupled och får mer spets framåt.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-09 18:11
L.A.M Nr 10 Ska Pellegrini ens vara på plats? Läste att hans far gick bort för nån dag sen och att han reste till chile för och begrava honom. Hans främsta prioritering just nu verkar inte vara matchen iallafall, såklart.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-09 18:05
@barcastuff: Adriano (thigh), Pedro (calf), and Messi (thigh) have started the training session with the group #fcblive #ucl Bra att Messi har börjat träna med laget igen. Han lär väl spela minst 45 minuter och vi vet hur envis Messi är!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-09 18:04
Spännande match ikväll. Tror det ur ett neutralt perspektiv blir den roligaste returen, känns som precis vad som helst kan hända. Dortmund är i grund och botten ett bättre lag, men Málaga med Pellegrini i spetsen kan man aldrig räkna bort. Ingenjören lär säkert tänka ut en perfekt taktik till just den här matchen och han är så viktig för Málaga. Som jag tidgare skrivit tror jag inget av lagen backar hem utan det blir förmodligen en rätt öppen match där båda lagen har både bollinehav och målchanser.

Det viktiga för Málaga är att hålla Dortmund borta från de farliga kontringsytorna, vilket de delvis gjorde förra veckan men de släppte även till chanser där Dortmund var ineffektiva. Ikväll kommer Dortmund var ännu mer taggade och det gäller att vara enormt fokuserade i försvarsspelet, annars blir det jobbigt.

I slutändan tror jag att båda lagen gör mål, men vågar knappt säga vem som går vidare. Känns väldigt öppet som sagt. Gör Málaga 1-0 är det ett enormt steg för dem, men matchen är knappast avgjord för det. Samtidigt som 1-0 för Dortmund är oerhört viktigt men Málaga hade fortfarande varit med i matchen med tanke på bortamålsregeln. Sen är det roliga att jag verkligen inte håller på något lag den här matchen, vanligtvis brukar jag alltid hålla lite mer på ett av lagen i matcher där inte mina lag spelar men idag är jag helt neutral. Jag gillar båda lagen väldigt mycket, vanligtvis håller jag på spanska lagen men det hade samtidigt varit roligt med Dortmund, Bayern, Real och Barca i semin, för att göra de matcherna till riktiga toppmatcher. Hur som helst, jag ska bara njuta av fantastisk fotboll ikväll.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-09 18:01
Man kan trots allt ändå spela med både Sanchez och Pedro från start. Villa har inte rosat marknaden på sistone, så han blir förbi passerad av Pedrito. Kanariern är nog mer beredd på att ta och visa upp sig i Messi frånvaro. Enligt mig ska anfallet se ut så här... Pedro - Cesc - Sanchez
Barcelona Bàckis
2013-04-09 17:54
Hoppas verkligen inte att Pedro får en startplats och Alexis placeras på bänken, även om inte Mallorca är på samma nivå som PSG var Fabchez en lysande duo i helgen, sätter vi Sanchez på bänken efter en sådan insats sänker vi återigen hans självförtroende. Villa har också bevisat mer än Pedro det senaste, så en trio längst fram med Alexis-Fabregas-Villa är enligt mig att föredra sålänge inte Messi är startklar.

På mittfältet och mittlåset ser jag helst att Busquets spelar mittback, Bartra må vara vår framtid men känns inte som han är redo ännu, han svajade enligt mig i vissa situationer mot Mallorca. Jag ser hellre Busq brevid Piqué och Song som pivote, med Iniesta och Xavi framför sig. Ytterbackarna är ju givna, Alves/Alba.

Villa------Cesc----Alexis

-Xavi---Song---Iniesta-

Alba-Pique-Busq-Alves

-----------V.V------------
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-09 17:47
Jag väljer Busquets som mittback alla dagar i veckan. Bartra är bra men jag litar inte på honom i en sådan här viktig match, man kan inte spela honom knappt någonting på hela säsongen för att sedan sätta in honom i en sådan här viktig match. Jag hade velat se mer av honom den här säsongen och han hade han spelat mer mot bättre lag och i tuffare matchsituationer hade man kanske kunnat tänka sig honom idag, men nu gäller det att vara säker och lita på spelarna man sätter på banan. Jag litar enormt mycket på Busquets, en nyckelspelare för oss och Song kommer bli bra som pivote.
2013-04-09 17:44
Roura (assistant): "Messi will at least be on the bench? Can't yet say that, we'll now first see how today's training seassion goes."
2013-04-09 17:29
Iniesta: "The return of Abidal has been something incredible. It gave us all goosebumps. He's an example for a lot of people." #fcblive
2013-04-09 17:23
För övrigt så är det presskonferens just nu med Roura och Iniesta.
2013-04-09 17:13
addeh Jag har skrivit det flera gånger härinne att det bästa tillgängliga alternativet är förstås Busquets. Man tappar enormt om han försvinner ur mittfältet, däremot skulle jag inte tro att Song skulle göra bort sig som pivote. Han har verkligen tagit för sig och visat att han kan spela på den positionen. Hans fysiska egenskaper lär behövas mot fransmännen. Busquets med Piqué? Det låter otroligt segt, fast vem behöver det när man har sån intelligens? Med båda får vi en bra balans och givetvis längden som är otroligt behövlig. Nu kommer vi till Bartra. Den killen gillar för jag vet att han har potentialen till att bli en världsklass mittback. Hade Tito/Roura spelat med honom när vi ändå hade flera skador i backlinjen i höstas, så skulle man veta vart man har honom idag. Vi skulle ha fått en klarare bild av Barta.
Barcelona Messi-Barca-10
2013-04-09 17:06
Vet någon var man kan kolla repris på helgen match mor Mallorca?
I sådana fall var snäll och länka! :)
Barcelona Vampíro
2013-04-09 17:02
Har sagt det förr ser helst Sergio som mittback, två långa mittbackar och en väldigt stark pivote i Song ska klara av PSG. Adriano har vart borta i en månad och har endast spelat två matcher som mittback och Bartra är tyvärr för dålig. Sen är jag inte säker på att Pedro kommer starta. Han lär förmodligen få grönt ljus idag men Alexis form och matchträning bör gå före en kall Pedrito i mitt tycke. 52% på sports hemsida ville se chilenaren från start imorgon.
Barcelona Barca King -
2013-04-09 16:53
Ni måste se klippet på Messi, speciellt i minut 3 vad han gör med ett helt lag.
Atlético addeh
2013-04-09 16:40
Har försökt luska lite kring morgondagens startelva så gott det går, och en väldigt stor majoritet av tidningarna och radiokanalerna verkar överens om en sak: nio spelare är säkrade en startplats. Dessa är Valdés, Alves, Piqué, Alba, Busquets, Xavi, Iniesta, Pedro & Villa.

Sedan återstår det att se om Messi spelar, men nästan alla är överens om att argentinaren kommer inleda matchen på bänken och då finns bara ett självklart val som ersättare: Cesc Fàbregas.

Det mest intressanta är naturligtvis vem som skall kompanjera Piqué som mittback. Där finns en hel drös med alternativ. Marc Bartra är det mest naturliga, både att han är inskolad i positionen och dessutom har längden vilket kan bli nyttigt mot PSG. Däremot saknar han som bekant rutinen vilket förmodligen kommer fälla honom.

Adriano är det alternativet jag tror på mest såvida han hinner bli spelklar. Även om han inte är någon mittback i grunden har han spelat i positionen förr och gjort det okej.

Busquets är det tredje alternativet, vilket i uppbyggnadsfasen hade känts tryggt, men då förlorar man samtidigt katalanen på mittfältet. Då kommer nästa fråga - vem skulle ersätta Sergio som pivoté? Song är det naturliga valet, men långt ifrån det självklara. Det skulle lika gärna kunna bli Xavi, vilket öppnar en plats på mittfältet för Thiago (eller Cesc om nu Messi skulle starta matchen).

Det fjärde alternativet är nyss nämnde Alex Song som mittback. Han spelade i positionen flertalet gånger i höstas, utan att för den sakens skull imponera. Även om hans formkurva pekar uppåt är Song det alternativet jag helst inte ser bredvid Piqué imorgon.

Vad tror ni?
2013-04-09 16:02
Intressant möte i Tyskland ikväll. Borussia Dortmund tar sig an solkust-laget Málaga. Kommer att bli en svår uppgift för spanjorerna att rubba tyskarna på deras hemmaborg, men dem har fördelen, gör dem ett mål så kommer det att bli oerhört svårt för tyskarna. Roque Santa Cruz och Saviola måste vara kliniska framför mål och en Isco måste stå för sin livs insats för att leverera passningarna till dessa herrar. Man får inte heller glömma dribblar-kungen Joaquin. Han har ett ess i rockärmen. Pellegrini är en otroligt intelligent filosoferande tränare och jag är helt hundra på att han inte kommer spillra chansen ikväll. Han kan bjuda oss på något vackert och Málaga kommer att skrivas i historieböckerna.
Barcelona Barca King -
2013-04-09 14:38
Härliga inlägg av el flaco. Låter som en idiotisk psykning. Man gör bara sina fans förbannade. Även om jag håller med er.
Barcelona Pep #4
2013-04-09 14:18
Shanghai

Jag håller med dig! det är ren psykologi. Men i Puyols fal så tror jag inte det var det. Han är ett Maldini fan precis som Xavi är ett Scholes fan.

Ibra är Ibra. Han är en Mourinho som gör allt för att påverka sina motståndare. Tyvärr funkade det inte då Messi gjorde mål.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-09 13:52
Laureano Ruiz har släppt en ny bok som heter "'El auténtico método del Barça" där han analyserar klubbens spelsystem och även bjuder på flera anekdoter från sina sex år i Barcelona. Ruiz berättar bl.a. att han lämnade klubben när Núñez vann presidentvalet 1978 trots att han hade tre år kvar på sitt kontrakt. Tydligen fanns det folk inom Núñez-lägret som inte ville ha kvar Ruiz eftersom han ansåg att han tjänade för mycket pengar. Hade den andre presidentkandidaten Ariño vunnit valet hade denne planerat att utse Ruiz till general manager. Laureano Ruiz berättade även att under sin tid som ordförande för Racings stiftelse säsongen 2011/2012 hade han ett samtal med Florentino Pérez i samband med en match mot Real Madrid och denne sa till honom: "Jag vill gratulera er, för en förre detta spelare har sagt till mig att ni uppfann spelsättet som Barcelona använder sig av idag och som har orsakat oss så pass mycket skada". Florentino frågade sedan om han kände till receptet för att motverka systemet och Ruiz svarade: "Naturligtvis! Jag uppfann det så jag vet hur man ska neutralisera det". Men innan Florentino hann säga nåt mer, sa Ruiz: "President, be mig inte att avslöja hemligheten. Jag är culé".
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-09 13:45
Skön busschaufför som låter mig hoppa på trots att mitt busskort inte är giltigt, för att jag bär Barca halsduk. Vi culés är en armé, vi är överallt!
2013-04-09 13:23
el Flaco Fel av mig, som du skrev så hade han uttalat om att han hade beundrat dem på grund av hans favoritspelare Paolo Maldini. Ärligt talat så tror jag faktiskt att det var utspel av våran kapten att han går ut och säger sånt i media när vi ska möta AC Milan. Det har liksom blivit en vana inom fotbollen att fotbollsspelarna hyllar lagen precis innan matcherna. Det känns som att det är psykologiskt. Zlatan sa så här innan mötet mot PSG... "Han är nog den bäste. Han har Ballon d'Or, jag vet inte hur många gånger, de kan sätta Messis namn på den i stället för Ballon d'Or." Ärligt talat tror du/ni att han mena detta på allvar? Killen röstade inte ens på honom som första val.
Barcelona Golden Barca
2013-04-09 13:22
Spelar du för psg är det för att du vill tjäna pengar. Du vet att det blir inga stora titlar. Men du bryr dig inte ty du tjänar pengar men du skiter i klubben och skiter på fansen. Du har ingen klubbfeeling du är ett med klubben det vill säga själslös som könslös. Du är en nolla som nöjer dig med en lig 1 titel som är lika mycket värd som att komma 7a i lig 1. Du kommer inte i närheten av Champions League titel. Eller Supercopa Europa eller Euroleague,,,,,,,Du är ingenting och kommer ingenting bli.
Barcelona Pep #4
2013-04-09 13:10
Jag vill fortfarande att vi värvar T.Silva. PSG har en ekonomisk kris nu med tanke på skatten som alla rika fotbollspelare måste betala. Jag tror inte PSG har råd med att Ibra,T.Silva,Lavezzi osv.. alla stannar kvar i klubben. 75% av lönen i skatt är föööör mycket.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-09 13:06
Shanghai/

Vet inte om Puyol har sagt att han "älskar" Milan men det är ingen hemlighet att han alltid har beundrat den klubben och att han alltid har sett upp till Maldini. Bortsett från Barça är Milan nog det laget Puyol följer mest.

Sen när det gäller Thiago Silva så sa han att valde PSG före Barcelona för att han hade lovat Leonardo att han skulle ansluta sig till fransmännen om han lämnade Milano. Tror inte det handlar om psykologiskt krigsföring.
Barcelona Cedqvist
2013-04-09 12:45
@FCB_Messi:

Från Madrids sida? Från Uefa måste du väl mena? Sjunk inte ner till den nivån där man börjar blanda ihop fotbollsförbund med klubbar...
2013-04-09 12:38
Det där med Thiago Silva om att han älskar oss är bara nonsens. Eftersom om han hade verkligen älskat Blaugrana hade han flyttat till Katalonien för vilket pris som helst när han länkades med vår klubb under tiden i AC Milan. Tror att han endast ute efter att psyka vårt lag inför morgondagens möte på Camp Nou. Irrelevant uttalande av brassen tycker jag. Minns när Puyol gick ut och sa att han älskar AC Milan. Det tror jag inte heller på, det är antagligen samma utspel som thiago Silvas, alltså psyka motståndarna.
Annons: