/spanien/barcelona/forum/7536.aspx/spanien/barcelona/forum/7536.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-06-20 19:48
Pjanic kommer inte värvas, tro inte på allt vad tidningar kokar ihop. Lämnar Thiago så kommer han inte att ersättas med en ny värvning. Har ni inte förstått det? Tito vill banta ner truppen och detta passar hans planer utmärkt. Sergi Roberto får stanna samtidigt som Song och Cesc får ta del av Thisgos tidigare speltid.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona elbraco - CP5
2013-06-20 19:30
Smogen Word. värvar man Pjanic och säljer Thiago så kommer jag att bränna en Barcelonatröja varje dag fram tills dess att Rosell avgår och Laporta vinner presidentvalet. Isåfall ska Sergi Roberto spelas ofta, ingen jävla avdankad Pjanic...
Barcelona petersays
2013-06-20 19:26
Thiago ger man skit, men Valdes och Villa som spelar av sista året på sina kontrakt trots att de egentligen vill lämna är untouchable. Villa kräver för hög lön och blir alltså kvar här överbetald ett år till. Valdes har mer eller mindre skyltat med neon och flaggor efter att få lämna men ingen vill betala för honom.
Barcelona Smogen
2013-06-20 19:25
Har inte så stor koll på Pjanic men han är väl ungefär hälften så bra som Thiago. Blir det han tror jag att jag kommer tycka det är ungefär lika spännande som när Gudjhonsen värvades dvs. 0.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-20 19:13
Den där miljonen beror på hur mycket han går spela men det är ändå bättre än alla dessa lån. Att vi får pengar vid framtida försäljningar är också nice
Barcelona påfågeln
2013-06-20 19:09
Eftersom Fontas bänkades i Mallorca så kan jag förstå dealen. Mera försäljningar med buy-back!
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-20 19:07
Mojito

€1 miljon är ytterst lite, men tror inte Fontás hade fått chansen ändå. Hellre det än att skeppa iväg honom gratis om något år. Om han nu blir den spelare han spåddes för några år sen är det ju bra med återköpsklausulen iallafall.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-20 18:58
Fontás klar för Celta där han återförenas med Lucho Enrique.

Barcelona får €1 miljon, inkl. återköpsoption.

Barcelona petersays
2013-06-20 18:46
@BarcaChris:

Tjaa..vad jag tror är att du borde "håla käft" själv om du inte har mer på fötterna.
Barcelona Massimo
2013-06-20 18:32
Hahaha undra hur många United fans som klickade på den länken med årets smile på läpparna, typisk aftonbladet!
Barcelona Thiagooo
2013-06-20 18:20
vad tycks ?
Barcelona ThereIsOnlyOneMessi
2013-06-20 18:13
Det ryktas om att Pjanic ska ersätta Thiago om han lämnar.

NEYMAR - MESSI - SANCHEZ
FOTBOLLSGODIS!
Barcelona Massimo
2013-06-20 18:07
Isco kommer vi inte kunna värva för han är klar för City eller Real så småningom. Jag skulle gärna se Barca gå fullt för Gundogan nästa sommar, tycker han har vad som krävs för att kunna styra spelet i Barcelona i framtiden.
Barcelona BarcaChris
2013-06-20 17:56
Well det det borde klargöra saken med petersays, ja thiago var missnöjd. Vi kan få bättre spelare man är inte talang vid 22 man ska vara spelklar vid den ålde Lycka till thiago dom gjorde rätt att inte ge dig speltid. Nu blickar vi frammåt.
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-20 17:50
Folk har gjort värre brottsliga saker än Messis skattebrott och han riskerar fängelse. Vem minns spelaren (vill inte nämna hans namn) som misshandla Getafe-spelaren på plan? Incidenten fångades på video förstås, men vad fick han för straff? 10 matcher! Hade vilken människa som helst gjort detta utanför plan, så hade den människan suttit bakom galler i minst 10 år.
Barcelona koeman92
2013-06-20 17:45
Nu när Thiago ändå lämnar kan man lika gärna börja diskutera ersättare, som enligt min åsikt borde komma utifrån. Och kom inte med något snack om att det ska bli en talang från La masia. Unga spelare behöver tid för att utvecklas. Thiago är en nästan färdig talang, och färdiga talanger ska i så fall ersättas med andra färdiga talanger. Min favorit till att ersätta Thiago är Isco eller Gündogan. Veratti verkar verkar också bra, men eftersom jag inte har sätt mycket av honom kan jag inte säga något.
Barcelona Massimo
2013-06-20 17:39
Enligt MD har Thiago bestämt sig och affären ska nästan vara klar.
Vi ska inte vara ledsna utan det är han som ska vara det, han förstör nu sin chans att bli den som alla vi trodde han skulle bli. Han kommer verkligen inte ha det lika bra som han har det i barcelona, och han måste fatta att han byter ner sig om man tänker på vilka spelare han kommer ha runt sig.
Vi kommer fixa en mycket bra ersättare förr eller senare och jag kan lovar er att den dagen han och sina lagkamrater ställs mot Barca och blir helt upprullade av Messi, Neymar , Iniesta och Co kommer han gråta av ångest och vilja flytta tillbaka men då är det redan någon annan talang som har tagit hans plats !!
SoN_Un
2013-06-20 17:28
Thiago är besviken bara för en grej o drf tror jag tyvärr att han lämnar oss
I sommar, han älskar barca han vill lyckas i barca. Men han kännrr sig sviken
Platsen han har krigat för i hela sitt liv tillskillnad från många andra
T e x cesc. Han känner att cesc bara helt enkelt stulit hans roll i laget. Om
Inte barca börjar uuppskatta dom som stannar o krigar istället signa hem
Svikare. Så kmr många fråb la masia att dra...jag förstår thiago. Även om jag
Ber dag o natt aty han stannar. Han förtjänar en ärlig chans. Sen förstår jag
Att han är ung så. Men fotbollen hat utvecklats från xavis tid. Då var mab talang
När man var 25. Dagens fotboll är man klar stjärna vid 22. Kolla götze, isco
D va ba exempel. TThiago kmr att dra o barca kmr köpa tillbaka honom för 500
För hans dna. Herregud säger jag bara. Pinsamma stabb. Amatörer. Minns när när pep innan arsenal matchen sa. Alla pratar om wilshere. Jag hat många wilshere i la masia haha. Klass!

Visca batca bröder!
Barcelona BarcaChris
2013-06-20 17:25
Fabregas är bara en av flera dåliga köp från guardiola. Men betyder inte at han kan prestera på högsta nivån än. Fabregas var en av de bästa i premier league under pls bästa tid när han var bara 20. Kolla på sanchez han har dpelat upp sig det är inte alltid spelarna ibland måste ledarna i laget få ut det bästa av spelarna. Vilket betyder att fabregas har länge spelat på en högre nivå än thiago i en yngre ålder också vid 22 spela fab i spanien och var en etablerad stjärna dessutom så var han en storsatsning för laget eftersom priset var då högt
Barcelona BarcaChris
2013-06-20 17:17
Han har sagt att han är villig att gå och många lag är intresserade. Borde vara ganska enkelt att fatta med tanke på att att i stort sett varenda topplag i England är efter honom. Xavi skulle inte ha sagt att han skulle ha tålamod annars. Det finns ingen rök utan eld. Och nej jag tänker inte leta efter ett skit. Vad du och andra tror på betyder så otroligt lite för mig. Min åsikt är att thiago ska håla käft träna hårt och vänta till hans tid kommer.
Barcelona petersays
2013-06-20 17:12
@Frodo:

En Cesc som dessutom uppenbarligen öppnar får att återvända till Arsenal om några år. Men det är klart att han inte klagar - han har avsevärt mer speltid än Thiago och en skyhög lön i jämförelse... Men så kostade han ju också typ 40-45 millar att köpa tillbaka..
Barcelona petersays
2013-06-20 17:09
@BarcaChris:

Nu får du gärna rota fram några bra citat när Thiago gnäller. På dig och många andra låter det ju som om han inte gör annat - så det borde väl inte vara svårt? Langa upp en 3-4 intervjuer där Thiago gnäller, tack!
Barcelona BarcaChris
2013-06-20 17:05
Petersays Det är din åsikt min är att det är en guds välsignelse att få spela fotboll som leverbröd. Och när man spelar i en av de mest dominanta fotbolls lag i min tid, och tävlar om plats i laget med Xavi en av de bästa central mittfältarna jag har sett så ska man håla käften och vänta på ens tid kommer. Till och med själva Xavi sa att han kan gå långt här och att han ska ha tålamod. Men om han vill gnälla om att han inte är bättre än xavi och inte får speltid och vill lämna direkt. Då kasta han långt inte värdig barcas tröja eller att vara xavis efterträdare. Han som är uppväxd i barca borde veta bättre. Skiter fullständigt i hans talang
Barcelona Frodo
2013-06-20 16:51
Det är löjligt att folk anklagar Thiago för att inte gilla Barcelona tillräckligt mycket som övriga katalaner. Samtidigt finns det vissa på forumet som till varje pris ska skydda Cesc och Pique. Två spelare som lämnade för pengar och speltid vid en mycket lägre ålder. Två spelare vars prestationer varit mediokra trots att de tillhör bland de bäst betalda i klubben. Men låt oss förbise det, de är ju bra katalanska gossar.
Barcelona Frodo
2013-06-20 16:41
Det är lustigt hur folk snackar skit om Thiago. Han är 22 år gammal och har tackat nej till feta sedelbuntar från europeiska klubbar sen han var 15 år gammal. Han är den största mittfältstalangen i Europa sen Iniesta.

Om man inte vet är det väl bättre att inte uttala sig? Man jämför Thiagos situation med Xavi och Iniestas för att trycka ned Thiago. När Iniesta var 21 (skulle fylla 22 det året) dominerade han CL-semin mot Milan med Pirlo i spetsen. Sedan fick han hoppa in och vända CL-finalen. När Thiago var 21 (skulle fylla 22 det året, dvs i år) var han uppskickad till läktaren mot Milan i CL, fick inte spela en död CL-retur mot Bayern i semifinal och fick inte spela i ligan när den var över.

Folk som jämför Thiagos situation med Xavi och Iniestas snackar i nattmössan. De fick spela fler matcher och minuter jämfört med Thiago i samma ålder. Iniesta borde dessutom ha startat CL-finalen istället för träbenet van Bommel men det gick bra till slut.

Vi har en inkompetent tränare och ledning som fuckat upp rejält. De har fan en 90 miljoners euro utköpsklausul på en skadedrabbad Adriano. Wtf liksom?! Rosell använder media för att få det att låta som att Thiago är självisk som vill lämna. Thiago är inte boven i dramat.

Men de största Thiagobelackarna vill väl att guldgossen Cesc Fabregas ska få ännu mer speltid. Killen som vissa på forumet tyckte var bättre än Xavi och Iniesta när han spelade i Arsenal vilket är så efterblivet att man får huvudvärk.
Barcelona Explict
2013-06-20 16:30
@Corazon:
Hur ofta åker kändisar i fängelse? Fan, hade t.ex Snoop Dogg varit en vanlig individ hade han bott på kåken. Det enda som är irriterande är att detta kan störa Messi inför säsongsstarten men det är väl bara att gilla läget. Något fängelse är det inte frågan om.
Barcelona Deulofeu
2013-06-20 16:29
Snacka om att tappa stjärnor under detta u-21 em var det två spelare som lös lite mer än de andra för ett par år sedan hade det inte varit något snack den ena skulle varit kvar i Barca för han är fostrad där och den andra skulle Madrid köpa som de alltid gör.

Vinden har vänt nu vill inte stortalangerna per automatik flytta till Real eller stanna hos Barcelona.

Riktigt tungt detta att pl dammsuger La Liga totalt vad ska vi göra?

Inte minst att de kidnappar alla som inte hunnit få proffskontrakt de köper allt som rör sig...Det är klart situationen med Thiago hade aldrig uppstått någon annan stans än hos oss...
Coach Pep,
2013-06-20 16:12
Måste bara flika in med några kommentarer om Neymars prestationer igår som gav rejäla njutningar när man föreställde sig honom i blårött i höst. Jag hade sett Neymar tillräckligt i Santos för att förstå att han är "the real deal" men nu när han är blaugrana har jag följt honom ännu närmre vilket bara cementerar intrycket jag först hade av honom.

Det första som slog mig är Neymars naturliga råtalang. Allt han gör kommer instinktivt även fast han gör mycket intrikata finter. Medan en spelare som Cristiano sitter hemma och hittar på egna tricks, tränar in dem och sedan måste tänka innan han utför dem på plan så faller i sin tur allt ut naturligt från Neymar vilket gör att han kan komma förbi där det inte ska gå med finter som inte ens existerar.

Det finns dock mer som verkligen skiljer honom från att bara vara en "ny Robinho". Det andra som slog mig är hans passningsspel som var bra förut med som har utvecklats ytterligare. Han är kapabel att slå passningar som Pedro/Alexis inte är i närheten av vilket ytterligare bekräftar hans Messi-lika talang och fotbollshjärna.

Den tredje beståndsdelen i hans spel som lämnat avtryck har varit hans utomordentliga lagspel och förmåga att synka med lagkamraterna på väldigt hög nivå vilket bara bådar gott för Barca.

Kort och gott så är Neymar en blandning av Ronaldinho och Ronaldo R9 fast med gener och fysik som överglänser bådas samtidigt. Han utgår från Ronaldinhos position och uppvisar samma målfarlighet som Ronaldo R9.

Kan bara återigen skratta åt folk som kallat honom för överskattad och baserat sina övertygelser på luft samt en grov nervärdering av brasiliansk fotboll. Vad vore fotboll utan Sydamerika ens? Minns den där tyska tönten som satt i Eurotalk och kallade Neymar för bluff. Okej, han har mycket kvar att bevisa i Europa men att sitta och förneka hans talang och potential bara för han är klar för Barca är helt retarded. Brassarna kan sin fotboll och han är inte gud där nere för ingenting.
Barcelona Corazon
2013-06-20 16:11
grabbar inte nog med thiago vi måste köpa ytterligare en forward messi riskerar 6 års fängelse för skatttebrott hahahahah
Barcelona LeoMessi
2013-06-20 16:02
Jag tror att anledningen till att många i detta forum kokar, inklusive jag, är för att vi egentligen älskar thiago och vi vill se honom lyckas i Barca eftersom han är den mest spännande talangen på många år och att han har alla egenskaper som krävs för att dominera. Vi är bara besvikna för att han kanske drar och lyckas någon annanstans:/
Annons: