/spanien/barcelona/forum/7533.aspx/spanien/barcelona/forum/7533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-21 17:34
Hur kan man ens jämföra dessa average joes med Puyol och Piqué kommer jag aldrig förstå. Visst har försvaret varit skakig denna säsong men Puyol och Piqué har ställts mot alla prov som finns och lyckats komma ut segrande, bara att kolla titlarna. Juste glömde att Arsenal inte räknar titlar, ekonomi och fjärdeplaceringar rankas högre i deras värld. Vermaelen har vikt ner sig varken gång han ställts mot bra motstånd, kolla hur han agerar mot anfallare som Rooney, Ibrahimovic, RVP osv. Ingen lätt uppgift men han sköter det katastrofalt.
Postat via SvenskaFans-appen
Fais
2013-03-21 17:32
MQUC

Ett par svaga insatser säger du.

Min fråga kvarstår fortfarande. Hur har Piques utvecklingskurva varit senaste 2 säsongerna?? Ingen av er svarar på det.

Vill jag att han ska misslyckas?? Hell to the no! Jag vill att han ska bli världens bästa mittback men det tar inte bort faktumet att han har tappat rankningen de senaste 2 säsongerna.

enkos

Kan du handen på hjärtat säga att vi har de bästa mittbackar bland lagen där ute Psg, Man City, Man u, Bayen, Real M, Dortsmund, och Juve har bättre mittbackar än oss. Ska jag fotsätta?

För 2 säsonger var Pique bland topp 3 bästa backarna i världen. Behöver jag säga mer? Kom inte argument som vi har offensiva ytterbackar. Barca har alltid haft offensiva ytterbackar.

Barcelona NoGo™
2013-03-21 17:28
@Arsenal:
Yes! Det är vi det :)
2013-03-21 17:28
@Arsenal Jag säger nej, jag säger att du har väldigt fel. Koscielny är nog ännu sämre, har aldrig sett en mittback vara bra på så lite som han är. Bortsett från sin snabbhet och styrka så är han jävligt kass. Vermaelen är en medioker försvarare, bara att kolla på hur han agerar så fort han ställs mot en bra anfallare, snubben går bort sig varje stormatch. Det har inga som helst ledaregenskaper och sprider osäkerhet genom hela planen, trots det är han Arsenals kapten. Säger väl allt om vilken losermentalitet man har i norra London. Tack för mig.
Barcelona Arsenal
2013-03-21 17:27
Heh mer än en klubb yess sure:) utan messi är på samma nivå som stoke och det såg vi mot real x2 och Milan så va inte så kaxiga viruset:)
Barcelona Gabriel
2013-03-21 17:26
Arsenal

Var inte så bitter nu. Vermaelen är duktig :)
Barcelona Arsenal
2013-03-21 17:25
Herregud ryktet stämde att ni är ett gäng trångsynta hyenor och ser allt ur ett perspektiv
Barcelona Gabriel
2013-03-21 17:25
Arsenal

Jag använder hellre Pinto som mittback än att vi köper Vermaelen. Är det tydligt nog för dig?

Smileyface :)
Barcelona Gabriel
2013-03-21 17:24
Don't blaim the poor gooner. Han ville väl inget hellre än att vi skulle prisa hans lilla Vermaelen.
Barcelona Arsenal
2013-03-21 17:23
Fortfarande hur dålig än han är så är han bättre än alla era mittbackar annars är ni trångsynta. Hah Pique och Puyol heheh kom inte och säg att dessa medelmåttor är bättre snälla då kommer jag att hoppa från ett flygplan istället för en bro
Barcelona MQUC
2013-03-21 17:22
Arsenal / hur många pints har du druckit min vän? =D
Barcelona Arsenal
2013-03-21 17:21
@Vampíro - Ànims Tito:

Han är fortfarande bättre än Pique och Puyol? eller vad säger du? Koscielny och Vermalen är individuellt hästländer bättre än dessa två och förneka inte detta. Hade ni inte ha haft så bra mittfältet så hade ert försvar varit lika bra som Deportivos. :) tack för mig
Barcelona Gabriel
2013-03-21 17:20
Kan dom seriöst sluta leta efter medelmåttor och inse allvaret i våran backlinje! Varmaelen... jag hoppar snart från en bro.
Barcelona Dinho the artist
@El capitano[Culee:

Kan väl vara för att ter stegen är andra målvakt i landslaget?
Barcelona Federer
Hoppas verkligen inte Vermaelen kommer. En medelmåtta enligt mig och han har inte direkt varit bra den här säsongen.
Barcelona Barca o Mort!
2013-03-21 17:16
Vampiro

Håller med, inte Vermaelen snälla. Hellre Batra isåfall. Även om Henry inte var en flopp så var han ändå 5 gånger sämre i Barca än Arsenal imo också. Sluta värva från Arsenal omedelbart..
2013-03-21 17:10
Vermaelen är den sista mittbacken jag vill se i Barça. En riktig medelmåtta, värvar hellre en mittfältare igen. När ska de sluta värva från Arsenal? Det blir ju fail varenda jävla gång, bortsett från Henry då.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-03-21 17:07
Alla nämner Ter Stegen men ingen nämner Kevin trapp, Som är Eintracht Frankfurts målvakt. Han har gjort stor succe i Frankfurt och Trapps storspel är en av de stora orsakerna till varför Frankfurt ligger så högt uppe i tabellen.

Kom ihåg att han är endast 22 år och han går före Ter Stegen i Tysklands U21. Han lär inte vara så dyr heller.
Barcelona Arsenal
2013-03-21 17:00
Barcelona Deulofeu
2013-03-21 16:54
Ska bli riktigt kul att se Neymar mot seklets bästa målvakt levererar han ikväll ska det inte finnas några tveksamheter.

Lycka till Neymar räkna med att många följer din match ikväll med spänning.

Jag ska försöka kolla u-21 också hittar någon stream är man mycket tacksam.
Barcelona Deulofeu
2013-03-21 16:52
Man får säga vad man vill men Keita är saknad förr var det alltid hans fel när vi inte vann.

Att han tog speltid av talanger osv nu är det Mascheranos fel eller Piques fel när vi torskar.

Herregud vi leder ligan stort detta trodde man aldrig vi har ju blivit av med vår bästa tränare i historien och leder stort och är i kvartsfinal.

Snacka om att vi är bortskämda.Vår startelva består ofta av 8 egna spelare helt sjukt jag är så stolt över vart klubben har nått vi har ju satt en ny standard och cl ska vi knappast tala om semoifinal senaste fem åren!

Messi skyttekung i cl 4 år i rad fyra guldbollar nej lite tacksamhet till klubben som sprider så mycket glädje!
vifa
2013-03-21 16:50
Vore kul att se hur många medgångs supportrar vi har .... Visca el barca? ... Jovisst
Barcelona enkos
2013-03-21 15:59
@MQUC:
Håller helt med. Folk brukar välja vissa syndabockar när laget förlorar. Vissa väljer Messi och andra Pique. Men sanningen är som du säger att fotboll är lagspel. Barcelona är världens mest offensiva lag och det gör att vår försvar prioriteras bort, Alba och Alves är på pappret backar men i praktiken offensiva spelare och de skylls aldrig för insläppta mål utan all skuld lägger folk på Pique och Puyol. Hade våra mittbackar spelat i lag som Milan med tätare försvar hade de hyllats enormt.. Men det är inte lätt att vara back i Barcelona när motståndarna kontrar och våra andra spelare är kvar i offensiven..
Barcelona MQUC
2013-03-21 15:17
hur kan så många här tveka på Pique?! jag tycker det är pinsamt, visst har han gjort ett par svaga insatser men då har också hela laget varit dåligt, hur kan så många glömma att han i de viktigaste stunderna varit den stabila där bak.
Barcelona MQUC
2013-03-21 15:11
synd om Pep skulle göra en sån sak, man har ju endå stor respekt och tacksamhet för den mannen. På tal om det; vad va grunden till att han slutade som huvudtränare för FCB?! varför kunde han inte bli en nu sir alex? skumt.
2013-03-21 15:10
Ett klassiskt citat från Barçasupportern nummer ett. "Hoy, mañana y siempre..."
Barcelona enkos
2013-03-21 15:03
Maradona spelade i Spanien också och vad hände med honom? Han är den mest ojämna spelaren av alla de som nämns som "bästa genom tiderna". Han vann serie a två gånger och vad gjorde han i de 17 andra år han spelat?
Napoli hade bra lag när han spelade där och han kunde aldrig vinna titlar åt de på egen hand. Se Napoli idag, om Juve varit lite sämre skulle Napoli kunna vinna ligan och då skulle folk hävdat att Cavanni vann ligan åt dem..
Visst är inte mål allt men så fort Messi inte gör mål trots att han är bäst på plan med en del assist så säger folk han presterar inte i landslaget. Men på lördag kan Messi vid 25 års ålder bli lika stor som Maradona om han nätar två gånger..
Och vi vet alla att Messi utan alla sina målrekord är en spelare som saknar konkurrens idag..
Fais
2013-03-21 15:01
Dinho!

Jag skrev att Puyol har sjungit på sista versen i 2 säsonger nu inte Pique.
Därför kan man inte kritisera Puyol för att han har haft sina bästa tid.

Eftersom Pique är ung borde hans utvecklingskurva bara peka uppåt men så är inte fallet. Om det inte oroar dig vet jag inte.

En annan fråga grej som är emot är att värva Hummels och jag tror de flesta här inne håller med om det. Han är för slö för sitt bästa. Visst han har allt annat man vill en Barca-mittback ska ha men men han är inte någon Thiago Silva precis.

Som ni vet så söker många storlag bra mittbackar idag. Så som Man U, Bayen och Liverpool som är under utvecklingsfas. Frågan är kan Barca konkurrera med dem ute i marknaden med deras snålhet och inkompetens när bra mittback ska värvas.

Jag är mer sugen på Dede och Aymen abdennour än Hummels.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-21 14:43
Håller inte med om att Maradona enbart lever på VM-guldet. Hans framgångar i Napoli är inte direkt en liten sak. Att göra det han gjorde i Napoli på den tiden när norra Italien hade ligatiteln i ett järngrepp är mer än imponerande.

Sen är det allmänt känt att Maradona vann VM i Mexiko på egen hand. Känns onödigt att skriva om historien. Det landslaget som Argentina hade då var inget att hänga i julgranen. Maradona höjde de till oanade höjder.
Barcelona enkos
2013-03-21 14:13
Maradona lever på VM-guldet. Jag har sett honom spela och han ärligt talat inte imponerat något på mig. Det vi ser hela tiden från hans karriär är bilder från ett par punkter, bla den solomål han gjorde som sedan Messi kompierade honom. Messi redan idag gjort mycket mera än vad Maradona gjorde under hela sin karriär.. Och Messi är bara 25 år. Ingen tvekan att han kommer bli bäst genom tiderna när han lägger skorna på hyllan.. även om han det redan är idag.. Folk snackar om VM guldet, men det kan ingen vinna på egen hand, att Maradona gjorde på egen hand är bara rena skitsnacket, det gäller att ha bra landslag och vara i rätt tid på rätt plats. ps. Att folk som idag inte än erkänner Messi som världens genom tidernas bäste beror dels pga han spelar fotfarande och folk ställer nya krav, dels för att han spelar i Barcelona och som bla madridister och andra Barca hatare inte vågar erkänna öppet.. För vissa gör det ont att erkänna :)
Annons: