/spanien/barcelona/forum/7532.aspx/spanien/barcelona/forum/7532.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Thiagooo
2013-03-25 21:07
@DM1982:

Tycker att hela brasilien varit dåliga ikväll.
Barcelona DM1982
2013-03-25 21:05
Känns som om Neymar inte kommer någonstans så fort han ställs mot ett riktigt försvar och inte kan briljera som i ligan. Han har varit bedrövlig i matchen mot Ryssland.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thiagooo
2013-03-25 21:05
@Andresito:

Märkligt att Tello inte startar.
Barcelona Corazon
2013-03-25 21:04
Omg neymar är inte bra börjar bli rädd sett ut som en liten unge
Barcelona Andresito
2013-03-25 20:49
Montoya, Bartra, Thiago och Deulofeu startar för u21
Barcelona Corazon
2013-03-25 20:44
Kollar ni på brasilien mot ryssland fan får ingen känsla på neymar har typ drömt om honom tidigare
Barcelona Thiagooo
2013-03-25 20:32
@Andresito:

Hur många barca spelare är de från start ?
Barcelona Andresito
2013-03-25 20:23
Vår käre Thiago är kapten för u21-landslaget!
BARCA-més que un club
2013-03-25 20:21
Snart spelar Brasilien mot Ryssarna..

Ska vi hoppas på lite fotbollsgodis från Neymar ikväll då :),
blir intressant och följa han i landslaget...!!!!!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-03-25 19:44
Angående Neymar. Det har länge ryktas om en straffsumma ifalll Neymar skulle signa för en annan klubb. Jag undrar om den "straffsumman" också skulle inblanda Barcelona? Att de MÅSTE värva honom sommaren 2013?

Logiskt skulle man kunna få ner summan till en mycket lägre siffra med tanke på att hans kontrakt går ut sommaren 2014, men jag ser ingen anledning för att Santos skulle låta han gå gratis. Han är en guldgruva ekonomiskt.

Allt. Verkligen allt, talar för att Neymar kommer i sommar. Kan inte bara såpan ta slut?
2013-03-25 19:32
Men nog om den klubben. Härliga nyheter angående Tito Vilanova. Jag hoppas verkligen att det här kan bli den moral boosten som laget behöver för att spela hem Champions.
2013-03-25 19:31
Sang Blaugrana.

Verkligen. Fast man ska akta sina ordval. En briljant forumsräv blev ip-spärrad av en Madridredaktör när han kallade de för en fascistklubb för många år sedan.

Kharles var hans nick. En av de bästa på det här forumet.

Men vad ska man göra? Kaljic har snöat in sig på La Decima och är en tvättäkta Moudrista. Skapat två läger bland Madridfansen. Det har till och med gått så långt att jag har hört att vissa kritiserar Iker Casillas kärlek till klubben.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-03-25 19:24
Heywood
Alltså som en viss portugis vid namn jose? :)
2013-03-25 19:23
Gabriele Marcotti skriver i espn intressant angående Mourinho och hans attack mot FIFA:

"A big ballot brouhaha: By now, you're probably familiar with the Jose Mourinho/FIFA Coach of the Year saga and Goran Pandev’s ballot. Both Pandev and his agent confirmed that the FYR Macedonia skipper voted for Mourinho and that it's not his signature on the ballot released by FIFA, supposedly to prove his vote was tallied correctly.

It’s a mystery all right, but there are a few other things that are clear.

First and foremost, screwing up ballots and votes is something FIFA appear to be good at. Or bad at, depending on your point of view, as this sort of thing happens all the time. The 2010 vote was an absolute farce. A whole bunch of countries never voted, including the likes of Norway, Qatar, Argentina, Ireland, Chile and South Africa; folks whom (you'd expect) would be more than capable when it comes to receiving a ballot, filling it out and returning it.

On top of that, at least seven different voters said they voted for Xavi Hernandez, the Barcelona midfielder, but instead, their votes went to Xabi Alonso, the Real Madrid midfielder.

Was there an inquest? A blue-ribbon fact-finding committee?

Nope, even though you could have made a case for one: Xavi finished third, just a few votes behind Andres Iniesta. Between the ballots that were "lost," incorrectly assigned or deemed “invalid” --- yep, two players and four managers somehow managed to not follow the rules and vote for guys who were ineligible -- we could well have had a different outcome.

But that doesn't appear to be the case here. Vicente Del Bosque, the coach of the year winner, received 68 percent of the vote with Mourinho, the runner-up, just over 20 percent. That points to the fact that the Real Madrid boss wasn't the victim of some kind of vast conspiracy, which would have required hundreds of Pandevs to step forward saying that their ballots had been subject to tampering. Rather, he was the victim of incompetence, possibly by FIFA but more likely by the FYR Macedonia FA.

Maurizio Lagana/Getty Images
Just what happened with Goran Pandev's ballot? One thing for certain is that we shouldn't be surprised of ineptitude at the game's highest level.

You're tempted to ask yourself why Mourinho should even care. After all, it's just another award and one that, lest we forget, he has already won.

But, in fact, it does matter. Mourinho -- and, in fact, every single one of FIFA's constituents, which pretty much includes everyone who loves the game -- has a right to demand that their voting be conducted with honesty, transparency and integrity. It's really not that hard to do and it's certainly not too much to ask.

One final point. Mourinho claims he boycotted the FIFA awards gala precisely because he knew there had been irregularities with the voting. That part is somewhat tougher to swallow. How could he have known ahead of time that Pandev’s vote would be miscounted? FIFA didn't make the votes public until the night of the awards"

2013-03-25 19:21
Inte för att jag brukar läsa allt för mycket på Puertan, men det har varit allmänt känt att varje gång Madrid vinner en titel är forumet öppet för alla och när det inte går som det ska så har dem det stängt.

Tyvärr, så visar Kaljic upp fasoner likt en diktator. De som inte är med honom - är emot honom.
Barcelona zick9
2013-03-25 18:58
Kan inte vi också ha omröstningar likt våra grannar i Puertan?
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-03-25 17:57
Vem bryr sig om deras forum?
Lilla Fröken
2013-03-25 17:41
FREE HOMBRE
Barcelona Sentuary
2013-03-25 17:32
Puertans klokaste människa blir spärrad, bevisar bara vilka idioter som finns där inne, han står upp för sin kapten som spelat i klubben hela sin karriär medan nästan resten av forumet är på Mous sida, snacka om hjärntvättning. Liksom vad har Mou åstadkommit?
Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-03-25 16:19
Du är saknad vår man.. men nu är du äntligen tillbaka. Kärlek och respekt.. CL FÖR TITO!!
Barcelona Chrisicito
2013-03-25 16:11
Vem är hombre? Vet att han kommentera på Real sidan men är han ngn skribent dessutom?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-03-25 15:02
Ja fan, o alla rävar här på SF vet nog vem Hombre är. Man behöver givetvis inte hålla med honom om allt han skriver. Men ack vad duktig han är på att skriva o jag följer hans texter med glädje.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-25 14:31
Haha Kaljic spärrar alla som inte delar samma åsikter som honom.
Barcelona enkos
2013-03-25 14:25
@MESSI.CORLEONE:

Jag märkte också förut när jag besökte deras forum, vilken tyrann och diktator den kaljic är.. Han tillåter inte olika åsikter, allt måste vara enligt hans smak..
Barcelona Thiagooo
2013-03-25 14:24
.
Barcelona Thiagooo
2013-03-25 14:23
https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=SFYAapWgCs0&NR=1
En dokumentär om Messis 2012.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-03-25 14:12
Haha Kaljic o många andra nollor från andra sidan stan spärrar killen pga att han inte vill ha kvar Mourinho o skriver enligt mig, väldigt konstruktiv kritik efter varandra. Men vad göra? Kommer alltid att finnas Saddam wannabes världen över alla tider.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-03-25 14:02
Skulle ändå vara härligt att se barca spela med en ren nr 9a. Det var ett tag sen. Förutsatt att han är världsklass såklart, men å andra sidan så tror jag inte att messi vill tillbaks till kanten igen..
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-03-25 13:57
påfågeln (Barcelona) Blev lite för många spelare tack för att du rätta till, men ut med Cesc och ner med Messi som spelfördelare och en ensam forward uppe.
Barcelona påfågeln
2013-03-25 13:52
Shanghai: Ett litet problem är att du har 12 spelare på planen i den formationen, om du tänker ha kvar målvakten dvs. Lätt hänt :)

Såhär kanske, tre mittbackar behövs inte i den situationen.

Alba-Pique-Puyol-Alves
Iniesta-Busquets-Xavi
Fabregas
Messi-?

Givetvis antar jag att du har Alba och Alves som i princip yttrar, men för att göra det lätt att skriva ut. I verkligheten skulle även Pique hänga kvar uppe vid straffområdet långa stunder när väl inlägg ska börja matas. I den här situationen räcker det med en spelare bakåt som samlar upp rensningar, för det ända läget jag kan tänka mig att det behövs är när motståndarna sjunker ner med precis hela laget.

Jag är inte övertygad, kanske om centertanken i fråga spelade merparten av matcherna med b-laget... En segundaforward har inget att säga till om i CL-semi dock, så ditt resonemang håller nog inte.
Annons: