/spanien/barcelona/forum/7531.aspx/spanien/barcelona/forum/7531.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-04-23 23:41
petersays

Bara för att man klagar på vissa spelare så betyder det inte att man glömt bort vad de gjort för klubben.

Villa förtjänar all kritik som han får, men han är inte ensam. Det finns många spelare i dagens Barcelona som har underpresterat den här säsongen. Återigen så väljer jag att nämna Sanchez, Fabregas och våra mittbackar.
Barcelona petersays
2013-04-23 23:39
"mediokra resultat? Hmm.. Jag undrar om du satt och skrev samma sak här inne på forumet när Villa knorra in 3-0 i krysset mot United i cl finalen för 2 år sen? Här glöms det lätt ser jag. Herregud.... " Jag har konsekvent varit emot värvningen av Villa sedan dag ett. Jag tyckte han var en ärkevidrig och filmande spelare i Valencia och ville aldrig se honom här. Alltså om du lägger ihop faktorerna pris, lön, ålder och sedan ser till vad han presterat i klubben så KAN du inte tycka det var en bra värvning! Herregud snubben har ju varit i frysboxen hela jäkla säsongen trots att han var friskförklarad. Vi betalade ju för tusan över 40 millar för en anfallare på dekis!
Barcelona NoGo™
2013-04-23 23:39
@Abirey:

Allt är möjligt med detta lag...
Barcelona Vampíro
2013-04-23 23:38
Det är lätt att bli nostalgisk en kväll som denna men visst fan saknar man tiden då vi hade tre anfallare som kunde avgöra matcher och avlasta varandra. Ända sedan Henry-Eto'o-Messi så har vi gått ner oss för varje säsong. Pedro kom från ingenstans och frälste oss i två säsonger men han blev untouchable alldeles för snabbt. Villa gjorde en godkänd första säsong men inte mycket mer och Alexis är ingen som kan avgöra toppmatcher. Vår defensiv är usel men faktum är att vi lever på bara en enda spelare där uppe. Ingen annan bidrar och sp har det varit de senaste två åren.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abirey
2013-04-23 23:38
Fatta om vi skulle tappa ligan nu! Hahahaha
Barcelonistas
2013-04-23 23:37
Det är nog över, det Barcelona som var tidernas bästa lag, just det där är tyvärr över. Vi kommer vara ett väldigt bra lag i fortsättningen men vi kommer inte komma upp i den nivån som vi hade med Guardiola tyvärr.
Barcelona I.Cuenca
2013-04-23 23:36
Har samma känsla som när vi åkte på pisk i Champions league finalen mot Milan med 4-0 Vill kräkas
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-23 23:35
Sentuary
Började du följa barca för några veckor sen? Redan glömt bort pedros säsonger 09/10 och 10/11?
Barcelona Hetfield
Det här får bli en avrudning för dagen, behöver nog bara glömma bort den här matchen. Men det är en sak som jag har tänkt på. Är det bara jag som saknar glödet Barcelona hade för flera år sen? Känns det inte som att Barcelona har blivit för "mätta"? Vem är spelaren som lyfter laget när Puyol inte är där? Vem är spelaren som smäller till när laget behöver motivation under matchen? Ja, Iniestas vackra fötter och Messi fina mål är något som alltid ska hyllas, men vart är hjärtat? Vem är det som ryter till? Deco var en jobbig person, men han smällde till. Eto'o var envis som en åsna och sprang även när alla slutade. Det är sådana spelare som laget behöver. Det är för många spelare som är för "fina i kanten" för att kämpa. Jag saknar den perioden där alla firade tillsammans vid varje mål som skolpojkar istället för att bara dunka varandra i ryggen som det är i dagsläget.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
petersays//

"inte jaga de största stjärnorna. Det blir stora pengar, långdragna processer och mediokra resultat. Lex Villa, Lex Zlatan, Lex Cesc. "

mediokra resultat? Hmm.. Jag undrar om du satt och skrev samma sak här inne på forumet när Villa knorra in 3-0 i krysset mot United i cl finalen för 2 år sen? Här glöms det lätt ser jag. Herregud....
Barcelona LionelMessi10
Deras yttar jämför mot våra yttrar är så javla klass skillnad!! Ribery käkar upp sanchez .. och Robben vs Pedro.. haha mm tänk själva!! Menar bara lek med tanken lite , robben o ribery i vårat lag!
Barcelona B-Guden
2013-04-23 23:34
Kanske dags och fixa en plan b nu..., plan a funka fint i ett par år, men nu har allt för många lag lärt sig att kunna besegra oss, och då tänker jag inte på chelsea inte för dom hade bara tur och vart utspelad.

Men nu har PSG Bayern Madrid, spelat ut oss totalt, vi är helt enkelt chanslösa, vi skapa ett halvt läge på hela matchen.
Spelar ingen roll vem som spelar, dom andra har läst oss nu.
Barcelona ThereIsOnlyOneMessi
2013-04-23 23:32
De flesta av oss härinne såg nog det komma.

Vi var farligt nära att åka ur både i åttondelen och kvarten
men tog oss vidare i grevens tid med ett knackigt spel.

Under tiden körde Bayern över all motstånd.

Vi har i princip spelat såhär hela slutspelet
med undantag hemmamatchen mot Milan.

Idag ställdes vi på prov för första gången och vi fick svar.
Dagens Barcelona är inte längre världens bästa lag.
En epok är över.

Klubben har mycket arbete framför sig...
Att ta tillbaka tronen där den hör hemma.

VISCA BARCA!
Barcelona Mido
2013-04-23 23:31
Klubbens fel när det gäller värvningar är att de köper in spelare som har gjort bra ifrån sig under EN säsong, det är dags att köpa in RÄTT spelare, det räcker med att ta in en spelare bara för att han vunnit en skytteligan eller gjort en grym dribblning
Barcelona Sentuary
2013-04-23 23:30
Från Henry, Eto'o och Messi till detta anfallet? Sanchez och Pedro? Helt ärligt vad bidrar de med alltså?
2013-04-23 23:28
Rivaldo_gudarnas gud Jag har aldrig tidigare jämfört någon med Gago, men Fabregas förtjänar det. Det gör ont i min kropp att se honom med bollen. Spelet blir så hackigt, han slår bort så många bollar, tar så många felbeslut och gör ingen glad i dagens Barcelona. Kom inte och skyll på hans position i detta Barcelona. Han har fått chansen överallt på plan och han har varit lika dålig i alla positioner. Det här är nog Barcelonas sämsta värvning på väldigt länge. Han kanske lurar dig med hans insats mot Mallorca, men inte mig. Jag har haft den här inställningen mot Cesc väldigt länge så det har inget med dagens resultat att göra. Jag citerar allasfcb: "People say that Cesc struggles because he plays out of position in Barca. Well, I really doubt he really has any position here".
Barcelona petersays
2013-04-23 23:28
"Är det bara jag som saknar Eto'o, Marquez, Deco, Ronaldinho, Sylvinho, Van Bronckhorst, Oleguer osv, i sådana stunder?"

Just nu framstår den versionen av Barcelona som en på alla sätt charmigare upplaga. Såväl mer underhållande som mer effektiv. Glöm heller inte bort en Puyol i sitt livs form.
Barcelona fc__Barça
2013-04-23 23:26
Leo y Cesc (Barcelona) Jag håller med till helt och hållet att det gjorts så idiotiska värvningar och försvarar inte dem på nåt sätt, menar bara att chansen att klubben kommer punga upp för både Neymar och Aguero är helt obefintlig.
Barcelona A.Gaudi
2013-04-23 23:26
ifrågasätt inte xavi nu. Mannen kommer att gå lägga skorna på hyllan som en topp3 spelare i klubbens historia.
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-04-23 23:25
Alltså, det är egentligen sinnes hur mycket hat sms och facebookmeddelanden man får efter såna här kvällar, all extas som finns i sociala medier. Det visar verkligen hur jävla bra vi har varit de här åren, folk firar som in i helvete och de firar hårdare än självaste bayern-fansen. Jag ser det som en stor komplimang, vi är jätten som alla väntade på skulle besegras.

Ser jag ett enda jävla "remuntada" tweet från någon i klubben imorgon slänger jag iphonen i väggen.

Godnatt bröder
Barcelona NoGo™
2013-04-23 23:25
Xavi: "Bayern were better than us, they are stronger. It's almost impossible now, but we have to try it, matter of pride, for this crest."

"matter of pride, for this crest."

Vart var den ikväll då??!!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-04-23 23:24
Rivaldo_gudarnas gud

Jag menar inte att vi ska sälja alba utan få in en som är bättre på den defensiva delen så vi kan säkra upp där bak. Det blir alldeles för offensivt med både Alves och Alba.
Barcelona Hetfield
Är det bara jag som saknar Eto'o, Marquez, Deco, Ronaldinho, Sylvinho, Van Bronckhorst, Oleguer osv, i sådana stunder?

Spelare som vågade. Eto'o som sprang som en rabiessmittad hund. Marquez som inte var rädd att smälla till. Deco som tände till när laget behövde det. Ronaldinho som gjorde det extra när alla andra stod still. Sylvinho som alltid sprang på sin kant. Van Bronckhorst som borrade ner huvudet och sprang även när få såg det. Och ja, även en Oleguer som hade en teknik som en döende säl, men som alltid sprang och kämpade för laget.
Barcelona Sentuary
Hans lag har precis förlorat med 4-0 och han ler uppe på läktaren... Hehe, Sandro Rosell, måtte jag få träffa dig nån dag helt ensam i en mörk tunnel
Barcelona Leo y Cesc
2013-04-23 23:23
: fc__Barça

Ja och på dessa åren hade man kunnat köpa smartare spelare till laget, känns så jävla sjukt pinsamt hur ruttna Barca är utan Messis mål...En såhär stor klubb kollapsar för att Messi inte var bra ikväll.

Barcelona NoGo™
Alltså man blir bara mer o mer irriterad på Rouras/Titos syn på matchen..

Roura (assistant): "No changes until late in the game? We didn't see things clear, thought the players who were there could still score."

Roura (assistant): "Miracle possible? Obviously 4-0 is difficult, very dificult. But we have to fight until the whistle." #fcblive
.....

Samma visa...
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
basaric - "el guaje" ///

Att sätta Césc i samma fack som gago va nog det mest patetiska som har skrivits här inne på detta forum idag och det sägeren hel del med tanken på nivån efter förlusten. Fabregas va överlägset pls bästa mf I Arsenal i nästan 5 år och har vart en viktig kugge (dock underskattad) i landslagets framgångar dom senaste åren. Efter Messi, iniesta och Xavi i den ordningen är han vår bästa spelare med ljusår ner till resten om du frågar mig. Vilket också visat sig i antal assists och mål han lyckats knoppa hem trots att han spelat på ovana positioner och inte fått slå sig till rätta riktigt.

Att cesc inte presterat som den världs mittfältaren han är beror helt på hur vi har använt honom! Personligen tycker jag Xavi börjar bli fegare och fegare i sitt passnings spel. Han tar färre och färre risker vilket bidrar till att vi blir än mer förutsägbara. Jag följer arsenal en hel del och jag kan säga dig att en cesc som ges frihet att styra spelet så blir det allt annat än förutsägbart och tråkigt. Jag tycker Cesc skall få en riktig chans att spela in sig som vår regista komande säsong. Xavi är fortfarande lite bättre men han blir inte yngre och för klubbens bästa borde vi inte låta en spelare med inneboende talang som Cesc har gå till spillo. Med förtroende och tid är jag helt övertygad om att han kan styra Barcas spel minst lika bra som Xavi gjort! Vart du får in gago här är utom mitt förstånd. Cesc va bättre som 16 åring än va gago är som 25 åring idag!
2013-04-23 23:22
Vamos Blaugrana

Jag skyller inte på enskilda spelare, det var en kollektiv kollaps. Men den kollapsen kom på grund av våra bedrövliga mittbackar och på grund av spelare som Alexis.

Jag baserar inte den uppfattningen efter endast en match. Det har sett ut så hela säsongen. Våra offensiva spelare: Alexis, Sanchez och Fabregas har inte levererat och de har varit riktigt bedrövliga. Samma gäller våra mittbackar. Man måste inse att man inte kan spela Adriano eller en orutinerad Bartra i en semifinal mot världens bästa lag.
Barcelona Barca-nist
2013-04-23 23:22
Barcas förlust påminner om arabiska våren nästan alla jublar där ute.

-Fel inställning
- Fel taktik
- Fel laguppställning
fel fel fel

Det känns hemsk att vara en barca fans ikväll men det är nu man ska stå på sig.
jag är jätte besviken på nästan hela laget.
jag är trött på hycklarna där ute och hoppas på en bättre domare till nästa match.
UEFA & FIFA blir sämre och sämre för varje år som går.
Barcelona Mch
2013-04-23 23:21
Pep var frisk som en kärna när han började träna Barca. Han la ner sin själ i att träna laget, blev gråhårig, flintis, gick ner i vikt etc. All hans energi las ner i Barcelona som klubb. Tito, sjuk i cancer, borta tre månader, har knappt energi till att stå själv och ändå avsäger han inte sig som tränare vilket hade varit det enda rätta mot KLUBBEN. Ända går Zubi ut och pikar Pep med nedlåtande kommentarer. Mama mia Vilken avsaknad av klubbkänsla och respekt till fansen. Pep hade mer kärlek till klubben än hela styrelsen har tillsammans. Och det smittade av sig till spelarna. Om ni undrar varför spelarna ser loja ut så kolla uppåt i hierarkin så ser ni anledningen.
Annons: