/spanien/barcelona/forum/7530.aspx/spanien/barcelona/forum/7530.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liam Messi
2013-03-26 00:49
Greken som inte jag heller kan nämna vid namn var ju för något år sen ett riktigt hett namn! Inte sett alltför mycket utav schalke, men tror inte han har varit lika vass i år. Men kan ha fel. Rent mittbacksmässigt så tycker jag Barca skulle gå för en mer rutinerad pjäs. En som vi vet kommer spela bra fotboll och som vi vet skulle passa bra in i spelet. Ingen från Ukraina och ingen halvokänd brasse tack som vi sett förr om åren. Hummels är duktig, men något seg. Pique är också seg, så är rädd att det inte skulle bli nå vidare.. Nån rappare mittback som dessutom är en bra spelare. Pepe utan sitt psyke och utan hans madrisimo hade faktiskt passat rätt bra bredvid Pique. Hur illa jag tror vissa här inne tycker det låter. Men det är min åsikt!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-26 00:45
Liam Messi (Barcelona) Nu har jag inte sett Varane och Nastasic tillräckligt många matcher för att kunna säga vem av dom som är bäst. Självklart så håller jag med dig om att Varane är en riktig juvel. Vad tycker du om greken, papadopoulus eller hur tusan man stavar hans namn:P haha
Barcelona Liam Messi
2013-03-26 00:41
Thiago och Shanghai Saken är ju den att Varane har visat i fler matcher än de mot Barca att han håller redan nu på den absoluta toppen. Nastasic däremot har i dessa matcher där han har mött bättre motstånd istället varit något sämre. Helt naturligt bland yngre spelare. Hur ont det än gör att säga, men backar som är så duktiga i sådan tidig ålder som Varane är det väldigt sällan man ser. Puyol är ett rätt bra exempel tycker jag. Summa summarum så har Nastasic inte spelat lika stora matcher som Varane har gjort och inte heller imponerat i dessa så som Varane har gjort. Därav är Varane idag en bättre och mer rutinerad back än vad Nastasic är. Men missförstå mig inte. Nastasic är en talangfull spelare som kan komma att bli en av de bästa. Dock har jag å andra sidan väldigt svårt att se City vilja släppa honom till nästa år samtidigt som han själv är villig efter endast ett år i England. Lite realistisk får man vara. Inte heller så enögd.
2013-03-26 00:41
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) Vi behöver verkligen en mittback och jag hade inte tackat nej till serben! Men visst hade jag hellre föredragit en mer rutinerad back
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-03-26 00:38
THIAGO ALCANTARA

Det är bra att man har fått en klarare bild av Matija Nastasic. Hoppas i alla fall att vår pantade ledning öppnar ögonen och börjar agera snarast för att värva serben eller en världsklass mittback.
2013-03-26 00:35
Gabriel (Barcelona) Vi dömer alltid ut en spelare efter en match:-)
Barcelona Gabriel
2013-03-26 00:32
Nu såg jag förvisso inte matchen men att döma ut Neymar pga en enstaka match verkar lite osmart ändå. Han gjorde det riktigt bra mot Italien annars. Sen måste ni förstå att Neymar inte kommer att komma och göra brak å dunder med en gång, det inte sånt ni kan förvänta er. Han är däremot en spelare med en enorm potential och talang som med tiden kommer att bli riktigt viktig i flera år framåt för oss, förutsatt att han faktiskt köps.

Sen har alla spelare en dålig match, även vår Messi.
2013-03-26 00:30
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) Finner det också imponerande och jag hade faktiskt inte tackat nej till honom! En riktigt framtidainvestering:-) Jag tycker att han och Varane är jämnlika. Vad jag har sett så är han väldigt lugn och brytningssäker, samt en inte alltför dålig passningsfot. Självklart är han ung och behöver slipa på vissa saker men han har potential att bli bland dom bästa i världen på sin position.
2013-03-26 00:27
Varane gjorde två bra matcher och folk gjorde hans huvud stor. Barça var i en formsvacka och han tog för sig när han spela dem matcherna, resten har han faktiskt varit skit speciellt mot United och det skriver jag inte bara för att jag älskar vår klubb utan jag skriver sanningen. Kolla liksom hans senaste match mot Georgien, han var orsaken bakom det insläppta målet.
2013-03-26 00:24
THIAGO ALCANTARA

Kollade precis på Wikipedia att han spelade i Serie A och Fiorentina. 26 matcher på sitt CV med italienarna alltså, måste skriva att det är oerhört imponerande för att vara en 93:a. Så ja, det stämmer att han mer erfarenhet än fransosen (Varane).

Vad är hans främsta attribut ? Hoppas väl att det är passningsspelet. :)
2013-03-26 00:22
Liam Messi (Barcelona) Använd en god ton när du snackar med mig annars får det vara. Saker som "sluta snacka skit" är respektlöst att skriva och om du vill diskutera seriöst så kan du fråga mig varför jag tycker som jag gör. Jag skrev rutin inom citationstecken då han fick mer regelbundet speltid med a-laget innan Varane fick det. Och det jag har sett av Nastasic är imponerande och jag påstod inte någonstans att Varane var en sämre talang. Du får det att låta som att Varane aldrig har gjort ett misstag eller agerat ivrigt.
Barcelona Liam Messi
2013-03-26 00:19
Nastasic har då inte samma rutin som Varane har. Vad tänker du med människa? Sluta snacka skit bara för att det är en Real-spelare. Nastasic är inte heller lika stor talang. Har varit upp och ner när han har fått spela i City. Kan vara något för ivrig i situationer, dessutom tycker jag hans passningsspel måste bli bättre om han ska kunna spela i Barcelona. Men det är en talang, helt klart.
2013-03-26 00:15
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) Enligt mig så är Nastasic en minst lika stor backtalang som Varane! Dom är ju typ lika gamla och Nastasic har lite mer "rutin".
Fais
2013-03-26 00:13
ViscaBarca1899

Det verkar som att alla har blivit hypnotiserad över världens mest hajpade fotbolls talang A.K.A Neymar. Det är inte många som tänker på det stora hållet i vårt lag. Nämligen försvaret. Hoppas pamparna i styrelsen vaknar upp och värvar en mittback värdig Fc Barcelona.

Nej, jag är inte för Hummels. Lite för långsam för vårt bästa.
2013-03-26 00:02
Nastasic vore inte han något för Barça ? Jag har inte sett så speciellt många matcher med City i år. Av det jag har hört och läst om killen så kommer han att bli en av dem bästa. Han har alltså mycket potential. Ni som har följt City, tror ni att han kan slå sig in och bilda mittlås med Piqué ?
Barcelona koeman92
2013-03-25 23:59
Någon som vet när Sverige-Tyskland spelas? Kanske börjar bli dags att öva på den Tyska nationalsången inför matchen...
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-03-25 23:49
Zick9

Jag har sett Morata spela 4-5 gånger i år. Tycker att han är en enormt underskattad talang. Killens assist till Benzema i senaste classicot är inget att skämta om. Inte heller de gånger han jobbade hemåt gång på gång(varav ena gången drar han i Leos tröja o får frispark emot sig). Han kommer att bli riktigt stor tror jag.
vifa
2013-03-25 23:45
Muniesa såg lovande ut den kvarten han spelade som V back, testar hellre Batra eller Muniesa innan vi köper en ny medioker back, för Hummels kommer inte komma
Barcelona zick9
2013-03-25 23:38
Jag ser att Morata tokhyllas i Reals senaste artikel. De tror att han kommer att bli nåt riktigt stort. Jag tror att han kan bli duktig, men inte världsklass. Wow, han gjorde 2 mål i Spaniens andra division. I samma ålder kom Messi 2:a i Ballon d'or-omröstningen efter Ronaldo...
Barcelona DM1982
2013-03-25 23:18
National team doctors have recommended that Xavi would tomorrow play maximum 60 minutes with ESP against FRA #brazil2014 [ser] Xavis medverkan stressas fram, han kommer säker tvingas spela 90 minuter. Vi kan räkna med att Xavi skadar sig igen.
Barcelona B-Guden
2013-03-25 23:15
@Shanghai - SHOOT ME $12:

ändå har fotbollen kanske allra bästa spelare kommit därifrån
Barcelona MVP - 2011
2013-03-25 23:08
Ser att Neymar diskuteras ständigt.

En jävligt lovande talang men hostar man upp 40+ € miljoner för honom så vet jag inte vad jag gör.
Barcelona ViscaBarca1899
2013-03-25 23:07
Varför fokuserar alla på Neymar när vi behöver stärka defensiven. Puyol är påväg att sluta och Pique spelar ju som en liten flicka. Jag tycker om hårda mittbackar som tex Vidic Subotic etc som jag tycker att vi behöver. Sedan behöver vi en målvakt så jag tycker att Om Neymar kommer så är det ett plus fast han ska inte prioriteras först
Barcelona zick9
2013-03-25 22:58
HAHAHAHAH :D
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-25 22:46
Om Neymar kommer hit gratis 2014 eller för en liten summa i år, fine. Det är en spännande spelare med enorm potential. Kan bli en hit.
MEN om summan går över över ens 20milj euro så säger jag bara nej tack. Det är ett överpris utan dess like i mitt tycke, med tanke på hans kontraktssituation och hur lite han bevisat ännu. Ska man punga ut stora summor finns det hur många spelare jag hellre ser att man lägger pengarna på. Aguero, Suraez, Jackson Martinez, Lewandovski... listan kan göras nästan hur lång som helst.
2013-03-25 22:40
Neymar spelar i ett lag utan organisation och taktik. Likt Messi gjorde för Argentina för några år sedan. Messi kunde och underprestera med landslaget och vi vet vad han går för. Jag tycker att Neymar ändå har ett bra spelsinne och kan slå riktigt smarta passningar.
Barcelona Grande Pep Guardiola
2013-03-25 22:36
Jag tycker det är orättvist att göra en bedömning p.g.a en ända match. Ni underskattar Ryssland och visserligen är Italien kanske ett bättre lag än vad Ryssland är, men samtidigt så får man tänka på att Barcelona kan erbjuda ett spelsystem och understöd i form utav spelare som kommer underlätta för honom, för när lag möter Barcelona och både Neymar och Messi spelar så måste man helt plötsligt ha 2 spelare på vardera spelare som i sin tur öppnar ytor. Jag tror att Neymar skulle vara ett bra köp och med rätt spelare bakom sig kan han bli stor. Dock så är ju givetvis en mittback prio 1.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-03-25 22:33
Det Neymar gjorde ikväll är ungefär det Sanchez har gjort hela året och endå tycker ni han bidrar med er och borde få fler chanser. Neymar är 21 ÅR. Hela Brasilien var dåliga idag. I Barcelona har en bättre omgivning runt om sig och kommer bli en världsstjärna så länge han har fötterna på jorden.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-03-25 22:32
Hur slutade spanien u21?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-03-25 22:26
Jag tycker Neymar skötte sig briljant mot Italien, och då är Itailien ett bättre lag än vad Ryssland är. Så att påstå att Neymar inte är bra pga denna matchen är bara skitsnack.
Annons: