/spanien/barcelona/forum/7528.aspx/spanien/barcelona/forum/7528.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-29 14:02
Fan vad vi hade behövt Alba mot PSG! Killen gör kaos på vänsterkanten och van det wiel hade det haft det för jävla jobbigt mot honom! Dessutom så hade han behövts för att kunna stoppa yttrarna hos PSG.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona påfågeln
2013-03-29 13:49
Jag vill gärna få ut Messi lite mot kanten i just PSG-matchen, bara så att han kan göra bort Maxwell och sedan ta fart inåt. Dani Alves fyller på, och stackars Maxwell önskar att han fortfarande satt på Barcas bänk. Jallet känns som en sämre version av Arbeloa, och van der Wiel anser tydligen Ancelotti är för dålig defensivt, även om han höll ganska bra i senaste VM-finalen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-29 13:22
@DM1982:

Motta är en startspelare för Ancelotti, men han har varit skadad en del under säsongen. Verratti tillsammans med Matuidi har nog spelat fler matcher ihop.

Personligen anser jag att innermittfältet samt ytterbacksplatserna är lagets svaga punkter.
Barcelona DM1982
2013-03-29 13:15
Tydligen så missar Motta matchen mot Barcelona, har han varit startspelare eller? Har inte riktigt bra koll på PSG, det blir till att titta på dem ikväll för att kolla in läget hos dem.
Barcelona koeman92
2013-03-29 13:08
Angående eran syn på Hummels måste jag säga att jag fick mig ett gott skratt av att läsa kommentarer där folk bl.a påstår att han "är för långsam", "för lik Piqué, de kommer inte att kunna spela tillsammans"osv. Det syns tydligt att sådana som er inte verkar kunna så mycket om Hummels, eller bara har gått efter youtube klipp. Jag är sedan länge ett stort fan av Hummels och har följt honom i nästan över två år (och då menar jag följt honom i hans matcher, inte följt honom i youtube klipp) och har velat se honom i Barça sedan långt innan klubben ens ryktades vara intresserade av honom, och jag måste säga att redan första gången jag såg honom så tänkte jag "den här killen kommer verkligen att bli någonting stort, han hade verkligen varit den perfekta ersättaren för Puyol"! Och därmed måste jag säga att ni har fått helt fel uppfattning om vilken försvarare Hummels är. Sanningen om honom är att han är en blandning mellan Marquez och Puyol och liiiiiite som Piqué. Hummels är en sådan försvarare som springer som en häst i 90 minuter och spelar verkligen med hjärta och blod och alltid ger uppoffringar, precis som Puyol och dessutom får han nästan aldrig in en feltackling och är verkligen ryggraden i både Dortmund och Tyskland. Han är den back som får in mest glidtacklingar, närkamper och nickdueller vunna och är dessutom en så offensivt farlig spelfördelare att andra laget alltid måste ha minst en spelare som punktmarkerar honom. Även om hans snabbhet kanske inte är den bästa brukar det aldrig vara ett riktigt hinder för honom, han hinner ändå alltid ikapp motståndaren och lyckas ta bollen ifrån de. Han är alltså inte så långsam som folk härinne har försökt få fram det. Hans snabbhet är klart duglig för en försvarare och om han kommer till Barça så borde ni alla bli väldigt lyckliga och tacksamma eftersom Hummels är den perfekta försvararen för oss. Han kommer att tillföra en helt ny dimension och säkerhet i försvaret och kommer utan tvekan att bli den perfekta mittbackskollegan för Piqué.
Barcelona Vampíro
2013-03-29 13:04
Det är allmänt känt att trollet är besatt av Barcelona. Allt han gjort i sin karriär har varit kopplat till Barça. Som han själv sagt: “After being on the Barça coaching staff, nothing else measures up.”
Barcelona Abbe.
2013-03-29 12:29
Senast Mourinho hjälpte Barças motståndare med information var i CL-finalen 2011. Vi vet ju hur det gick då. :-)

Plockade länken från journalisten Edu Polo.
Barcelona Stoichkov~
2013-03-29 11:45
Det är mycket vanligt att tränare delar med sig DVD-skivor med varandra. Speciellt om man ska möta ett lag som spelar i en annan liga än den man spelar själv. Ser därför ingen konstighet i det. Tror ni inte att Tito inte vill ha värdefulla DVD-skivor om PSG:s taktik, om han kan få dem? Det tror jag. Men Tito å andra sidan vet väldigt mycket om hur andra lag spelar när de möter Barça. 9 män framför målet och en anfallare. Låter bekant? PSG kommer att spela på detta sätt. De spelade så mot Valencia men frågan är nu hur Tito ska hitta en lösning på det. När Barças spel fungerar kan lag ställa upp hur många spelare som helst i försvarslinjen. Barça vinner ändå. Fungerar inte spelet då kan det vara kört var sig det är PSG eller Getafe man möter. Tre viktiga saker som ska klaffa om Barça ska vinna och gå vidare: - Den höga pressen som är en viktig komponent i Barças spel måste finnas där[den fanns där senast mot Milan]. - Bollen måste erövras tillbaks väldigt snabbt. Motståndarlaget ska ha så lite boll som möjligt i deras offensiva planhalva. - Man måste akta sig för kontringar – att hela tiden vara beredd på att springa hem och försvara. - Försvaret ska fungera ihop med mittfältet(det gör det allt som oftast). Fungerar detta brukar jag vara säker på att Barça ska vinna. Det brukar bli så också. Viska el Barça!
2013-03-29 11:41
Hade inte barca släppt in det obligatoriska hörnmålet varje jävla match mot Real så hade mous vinster mot oss halverats.
Barcelona Zamboza
2013-03-29 11:31
Visar bara hur mycket Mourinho fruktar oss, trots bra resultat senaste tiden. Han vet att barca fått en nytändning efter Milan vinsten. Han verkar också tagit ut segern mot Gala på förväg och vill säkert slippa oss i semin kan jag tänka mig.
Barcelona Gabriel
2013-03-29 10:15
Haha Mourinho alltså, vet inte vad jag ska säga ens.
Barcelona Barcadinho.
2013-03-29 10:05
Och Mou tror att Ancelootti är så nybörjare att han inte kan Barca svaga sidor?
Det kan tom amatörer.
Vilken besserwisser som tror att alla andra kan nada.
Nummer 10
2013-03-29 10:01
Hahaha mourinho är för härlig...jag glömmer aldrig hans blick efter 5-0 våldtäkten :)
Barcelona DM1982
2013-03-29 08:58
Mojito - Culé (un estilo de vida) Ja stämmer det där så är det bara ett stort bevis för hur desperat Mourinho är, patetiskt. Skulle nog inte ens förvåna mig om PSG inte ens har bett om det utan gubben skickar det på eget bevåg. Tycker synd om Mourinho, han är ju fullständigt besatt av Barcelona.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-29 08:46
Madrid coach Mourinho has sent PSG a video pointing out the weak points of Barcelona, the next CL opponent of the French club. [lequipe]

Hahahaha - Barca mot världen...

Stämmer detta spär det bara på myten (sanningen) om hur jäkla obsessed Mourinho är av Barcelona. Hoy, manana y siempre... :P
Barcelona zick9
2013-03-29 01:34
Denna målgesten hade nog passat C.Ronaldo...
2013-03-29 01:22
Svenska futsallandslaget åkte på storstryk mot det spanska med 13-0! Måste ha varit för jävla jobbigt att behöva utsättas för det:/ haha
Barcelona Maykii
2013-03-29 00:59
Lilla Fröken (Barcelona) Hahaha, den var skön. Jävla skit tändare!
Barcelona Sang Blaugrana
2013-03-29 00:45
Francesco Totti (AS Roma): "Which player has made me think 'I will never be able to do what he does'? Only one: Messi." [gazzetta] Kejsaren av Rom! En av mina all-time favorites.
Barcelona påfågeln
2013-03-28 22:37
Om vi har tur kan någon riktigt stor talang vara med, men de lär isf vara runt 15 eller så :)
Barcelona Deulofeu
2013-03-28 22:14
Helt riktigt de stora talangerna lär nog lysa med sin frånvaro snart vet vi mer.

Tack för ditt inlägg ; )
Barcelona påfågeln
2013-03-28 22:00
Deulofeu: U17 innebär väl Juvenil B, så det är nog inte så troligt att många från Juvenil A är med, även om någon enstaka som pendlar mellan lagen kan vara med.
Barcelona Deulofeu
2013-03-28 18:18
Aegon future cup är tydligen u-17 tyrnering då kanske Barca skickar en del från Juvenil a och yngre spelare. Då kommer det vara en del man känner igen. Som sagt får någon tag på mer info så uppskattar jag det massor.De sänder på Eurosport 2.
Barcelona Deulofeu
2013-03-28 17:49
Någon som har koll på Aegon cup som Barca deltar i under lö-sö bla?

Bayern har gjort en inför artikel vilket även skulle uppskattas av bla mig.

Jag ska själv kolla lite mer för att få fram info vilka spelare som deltar bla.
Lilla Fröken
2013-03-28 17:19
Tidigare idag promenerar jag längst ringvägen i Skanstull (Sthlm) på väg till min sjukgymnast. Solen skiner och det känns verkligen som en sommardag. Vanligtvis brukar jag aldrig röka, men jag har en cigarett i min jackficka idag som jag nu kände för att tända. Men jag har ingen tändare. Så jag går och tittar efter människor som röker. Efter bara några sekunder ser jag en skön kille stå utanför sin frisörsalong och röka. Jag går fram och frågar efter tändare och han säger med en vänlig blick "inga problem" och sträcker fram sin tändare. Jag stoppar cigaretten i min mun och tar tändaren. Precis innan jag ska trycka på knappen för att få eld, ser jag något som får mig att stanna upp. Av alla tändare i världen, håller jag i min hand en tändare med en fet jävla Real Madrid logga. Jag skakar på huvudet och ler. Jag tittar upp på kille och säger" jag är ledsen brorsan men jag är Barcelona fan" och så ger jag tillbaka tändaren till honom utan att ha använt den och går min väg. Han bara skakar på huvudet och skrattar.
Barcelona Valdés
2013-03-28 17:11
Jag stod mitt i Milanklacken för dryga två veckor sedan och skrik mig hes. När Messi gjorde sitt första mål skrattade Milansupportrarna åt mig för att jag skrek och de gjorde samma sak efter Messis andra mål. Efter slutsignalen var jag och mina kompisar ganska ensamma i den delen av läktaren att skratta.

Dagen efter delade Sport ut 10;or i betyg till samtliga Barcelonaspelare och vi hade återigen fått se hur roligt det kan vara att vara Barcelonasupporter.

Ser fram emot nästa veckas möte med PSG, ett lag som dock tyvärr kan passa oss illa då de spelar ett snabbt omställningsspel. Hoppas återigen få se Xavi prickskjuta offensiva passningar på sista tredjedelen av motståndarnas planhalva och Messi som tar emot och placerar den i krysset på samma tillslag.

Många mittbackar som ryktas till oss och överst på de flesta fans önskelistor verkar Hummels vara. Han är en av världens bästa mittbackar och betydligt bättre än samtliga de som vi har i laget idag men jag tror inte på honom som ersättare till Puyol. Tror att det skulle bli väldigt svårt att försvara sig med två så pass långsamma mittbackar alldeles oavsett hur duktiga de är på att läsa spelet då vi spelar med en hög backlinje och väldigt offensiva ytterbackar. Själv vill jag se en yngre talang med Puyols kvalitéer såsom exempelvis Marquinhos (Roma) eller Martinez (Real Socidad).

Alexis har tillräckliga fotbollsmässiga kvalitéer för att bli en världsspelare men jag tror inte att han har psyket för att lyckas i Barcelona. Efter att han tappat bollen 6 gånger av 7 på bara 10 minuter i matchen mot Milan, vilket bidrog till ett starkt Milantryck, försökte Xavi vid två tillfällen att lugna och uppmuntra honom men Alexis fortsatte att se livrädd ut så fort bollen var i närheten. Kul dock att han fick slå en assist. Är han kvar efter sommaren blir jag väldigt förvånad. Vill gärna se en kreativ och målfarlig yngre spelare såsom Neymar eller Agüero som ersättare, båda dessa hade utvecklat vårt offensiva spel och kunnat avlasta Messi så at inte allt är i det närmaste helt beroende på honom.

Förra veckans roligaste var annars hur fullständigt blottade Mourinho och Pandev blev. Att man behövde vara bra dum i huvudet för att rösta på Mourinho som årets tränare under fjolåret (efter vad DB och Spanien åstadkom i EM) cementerades verkligen av Pandev som antingen inte kommer ihåg vem han röstat på alternativt fyllt i lappen HELT FEL efter vad han själv påstår sig ha gjort. Visst kan de ansvariga göra mindre fel i rösträknandet men att förfalska en underteckning och därefter publicera den offentligt faller på sin egen orimlighet och för att tro på det behöver man vara ordentligt hjärntvättad.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-03-28 17:08
Usch nej inte vermaelen, och absolut inte kompany. Helst marquinhos eller iñigo. Hummels vore en lyxbonus.
Barcelona B-Guden
2013-03-28 16:38
Jag ser hellre att vi lägger 600 miljoner på en back som kommer spela 10 år i klubben än att kasta runt pengar på chygrinsky (stavning) material
Barcelona Frodo
2013-03-28 15:59
Vi finansierar Arsenals arena genom att betala dessa grova överpriser på deras överhypade spelare...
2013-03-28 15:00
Vermaelen vill jag inte ha i Barca! Inte för att han är dålig men Arsenal är duktiga på att blåsa oss på pengar:P och då får Wenger ännu en anledning att försöka knyta åt sig en talang från oss.
Annons: