/spanien/barcelona/forum/7521.aspx/spanien/barcelona/forum/7521.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2013-05-09 22:39
@Karlsson Var ironisk. Det är så typiskt Barça att gå ännu ett år utan att ta tag i det uppenbara problemet. Om Tito är så himla envis att han resonerar på det viset så vet jag inte hur han ska bli långvarig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-05-09 22:37
Vi kommer säkert att värva Garay
Barcelona NoGo™
2013-05-09 22:29
@Vampíro:

Fantastiskt! Det sorgliga är väl att han säkert resonerar så...
Barcelona enkos
2013-05-09 22:25
Boken om Messi blir film
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-09 22:22
#FTOS (Fuck The Oil Sheiks)
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
"RedemptionMn (Barcelona) 2013-05-09 21:07 Thiago Silva 45M euro eller Hummels OCH Marquinhos för 50M? Jag väljer alternativ 2. " Jag med, alla dagar i veckan
Barcelona Karlsson
@Vampíro:
Jag tror du kan ha missuppfattat texten. Vad det står är att om han inte får Thiago Silva så utesluter han inte att strunta i att värva en back i sommar. Fast du kanske är av åsikten att värva Silva eller ingen.. Vad vet jag
Barcelona Vampíro
2013-05-09 22:16
If Barcelona cannot sign PSG centre back Thiago Silva (29), Vilanova doesn't rule out to not sign any centre back this summer. [el9] Favorit ryktet så här långt.
Barcelona Smogen
2013-05-09 22:07
Det ryktas ju att Monaco kommer ha en galentransferbudget i sommar, så även om det är överaskande är det ju inte omljligt att dom skulle köpa Falcao. Dom vill väl kunna tävla med PSG, dessutom slipper ju Monaco 75% skattan.
Barcelona FCB_Messi
2013-05-09 21:47
Redemption: Jag hade t.o.m tagit bara hummels för 50m än thiago silva för 45m...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-09 21:38
Ah, man blir helt j-a galen av att läsa alla rykten på twitter.

Tacka vet jag hur det var för 10-15 år sen då man slog på text-TV efter plugget och sakta bläddrade fram sidan 302 och fortsatte framåt utan att först titta på huvudsidan (300) - allt för att hålla spänningen vid liv.

Nu kastas man mellan hopp och förtvivlan, det är la inte bra för hjärtat.
Barcelona NoGo™
2013-05-09 21:38
La Sexta reporting that Falcao will play for Monaco next season. Surprise. @sidlowe

Haha sjukt!
RedemptionMn
2013-05-09 21:07
Thiago Silva 45M euro eller Hummels OCH Marquinhos för 50M?

Jag väljer alternativ 2.
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-09 21:07
Sergi Samper från Juvenil A har förlängt till 2017, skönt.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-09 21:04
Och vadå lik Pique? Ska vi bygga upp backlinjen kring Pique som har varit värdelös i två säsonger? Pique borde inte ens ha ett shit och säga till om med tanke på att han är bättre på att Twitter än lira. Det är Hummels vi ska ta in först, vi borde skita i Pique.. Det är det här jag hatar med Tito. Han favoriserar hälften av truppen och de får spela även om de är dåliga eller bra. Vakna för fan annars ta dina väskor och stick.
RedemptionMn
2013-05-09 21:04
Hoppas verkligen ryktet om ter Stegen är sann. Han har potential att bli bättre än de Gea och Courtois.

Hummels skulle passa perfekt i Barca. Vet inte om man ska ryktena med nypa salt gällande Titos kommentarer om Hummels, men om de stämmer, så måste jag tyvärr inte hålla med om Titos analys. Hummels är mycket bättre än Pique.

Barcelona NoGo™
2013-05-09 20:59
Det kommer bli så att vi till sist värvar Vermaelen/Agger..... Klassiskt Barcelona.. #Awesome
Barcelona Massimo
2013-05-09 20:56
Blir lite små irriterad när man läser att Tito och resten inte kan komma överens om vilken back som ska värvas. Känns som att det kommer dra ut på hela back köpet, man kommer missa chanser med dom bästa backarna och det slutar som förr att man värvar en defensiv mittfältare som ska skolas om. Om det är så att han tycker Hummels är för lik Pique och Bartra så får han komma på nån lösning för Hummels är bättre än både Pique och Bartra just nu och verkar vara den enda värvningen som känns möjlig idag. Den här sommaren kommer bli väldigt intressant, nu är det upp till bevis att ledningen gör sitt jobb klarar dom inte av det här transferfönstret vill jag se Laporta ta över igen!
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-05-09 20:54
Hummels vänsterfotad? Skulle också vilja kunna byta fot sådär
Barcelona Diar Shekha
2013-05-09 20:46
Hur fan kan Tito tycka att Hummels är lik Pique? Hummels är vänsterfotad, Han är snabbare, han är en bättre huvudspelare och han är mer "aggressiv" som Puyol tex... Får vi Hummels så har vi en högerfot och en vänsterfot i mittlåset. Vad är det för fel på det? Fan vad Patetisk Tito är.. Jag tror fan inte ens om Rosell och Zubi visste vem Song var om det inte hade varit för Tito..
Barcelona Rambla~
2013-05-09 20:39
Bästelona Det är jobbigt att läsa sådana rykten. Samma jävla källa (tidning) MD har ena stunden hävdat att Reina är förstavalet och bla bla, flr att timmar senare påstå en helt annan riktning och målvakt. Svårt att veta vad man ska tro. Obs! Alltså inte jobbigt att postar ryktet hoppas jag du förstår utan hur tidningen velar fram och tillbaka.
Barcelona Bästelona
2013-05-09 20:31
@barcastuff: According to German and Italian sources, there have been new contacts regarding Monchengladbach keeper Ter Stegen. Deal could be close. [md]
Barcelona Rambla~
2013-05-09 20:29
@barcastuff: (J) Centre back issue. Vilanova thinks he has Hummels profile already covered with Pique (and backup Bartra), so he prefers another profile. Tito tycker alltså att han redan har en Hummels i Piqué och Bartra. Jaha, så det är därför han föredrar att spela Adriano och i början även Song som mittbackar tom mot bottenlagen på Camp Nou trots att han har en Hummels i Bartra på bänken? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt eländet. @barcastuff: (J) Centre back issue. There's a standoff between coach and club. The club has been working on Hummels, can now wrap up the deal. @barcastuff: (J) Centre back issue. Vilanova doesn't want to give in again on centre back after he already did last summer, and the team paid for that. Förra sommaren ville han också ha Silva. Klubben tyckte att Silva var allt för dyr, velade och hade sig vilket drog ut på tiden. PSG agerade snabbt, lade upp pengarna Milan krävde och vips var den övergången klar. Tito vill inte ge med sig denna gång som han anser sig blev tvingad till då. Vilket skitsnack, det var knappast klubben som sen tvingade på honom Song som "mittback". Bara för att han inte fick Silva kunde han ha löst vårt mittbacksproblem på ett bättre sätt. En hel fotbollsvärld har påpekat att vi har problem i försvaret under flera säsonger nu, ja även under Peps tid på slutet. Det är tydligen bara klubben själv, eller rättare sagt tränarstaben, som har svårigheter att se det. Jag förstår inte hur detta kan få fortgå på den här nivån?
Barcelonistas
2013-05-09 20:24
Gabriel - bra skrivet håller med dig i allt!. Laget ska nu byggas kring Iniesta och Messi detta är våra två bästa spelare. (J) Centre back issue. There's a standoff between coach and club. The club has been working on Hummels, can now wrap up the deal. (J) Centre back issue. Vilanova thinks he has Hummels profile already covered with Pique (and backup Bartra), so he prefers another profile. (J) Centre back issue. Vilanova doesn't want to give in again on centre back after he already did last summer, and the team paid for that. (J) Centre back issue. Hummels-Thiago Silva discussion is also a nice example of how both camps leak things to press. Media is key in Spain. (J) Centre back issue. Club leaks "Vilanova don't want Hummels after all our hard work". Vilanova camp leaks "Player being forced upon us".
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-05-09 20:11
Petersays/

Detta med 75% skatt var alltså i Frankrike jag syftade på, inte i Spanien. Om Thiago Silva ska fortsätta spela för PSG så kommer hans bruttolön att hamna där någonstans.
2013-05-09 19:58
Corazon

Vadå chilla? Det är såna där inlägg som höjer kvalitén på forumet.
Cred till Gabriel som skrev en lång och välskriven analys, även om jag inte höll med på allt. Sanchez, Adriano och Pique bör behållas enligt mig.
Barcelona Blaugrana80
2013-05-09 19:29
@Gabriel:
Gabriel diggar dig som fan .. Gillar dina klockrena analys som fa
2013-05-09 19:12
Det här med målvakter är lite komplext eftersom varje lag - med få undantag som Valencia - bara har en riktigt bra och han är den första tränaren skriver ner. När det gäller mittbackar t.ex. så kan ju t.ex. Vertonghen lämna Tottenham, och även om det är kännbart så har de Kaboul och Dawson i det här fallet som också är duktiga spelare. Eftersom man har upp till fyra-fem att rotera på blir det inte samma ramaskri när en av dem lämnar.

Alltså har du rätt "Busquen" i att det inte bara att välja och vraka men om man misslyckas med att plocka in en bätatre ersättare än Reina är det ett miseralt betyg till styrelsen. Lloris och De Gea kan som sagt bli svårt eftersom de tillhör ryggraderna i sina respektive lag och varit där ganska kort tid. Men vi ska inte underskatta vår dragningskraft, plötsligt sitter vi här med Lloris. Courtois kan också bli lite knepig eftersom han kan komma att inkluderas i en eventuell bytes affär mellan Atletico och Chelsea där de senare vill ha Falcao. Men Handanovic, Ter Stegen, Begovic, Guaita, Marchetti, Sirigu, Roberto, Guaita, Adler, Patricio, Caballero, Mignolet, Vorm, Krul, u name it. Alla de känns som bättre ersättare än Reina och det kan inte vara så att alla är omöjliga att köpa.
Barcelona Mido
2013-05-09 19:01
Har läst en intervju, där masken säger att han tänker spela EN till säsong i Barcelona sen önskar han spela resten av karriären i Argentina
2013-05-09 18:52
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

När Valencia haft skadeproblem har Mathieu tagit klivet in som MB och gjort det riktigt bra faktiskt, så han räknas inte som vänsterback längre. Han är stark, bra på skallen och hyfsat snabb. Är han rätt man? Tveksamt.
Annons: