/spanien/barcelona/forum/7513.aspx/spanien/barcelona/forum/7513.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona påfågeln
2013-03-31 13:02
Att vi släppt in mål bror på att vi är okoncentrerade i försvarsspelet, och på presspelet inte alltid funkar. Att lägga till en extra defensiv mittfältare skapar mer problem än det löser, det blir Iniesta på kanten osv. En sådan defensiv mittfältare måste vara lika duktig och spelskicklig som Busquets och ha samma spelsinne som Xabi Alonso... Vänta nu, har vi inte redan Xavi där... Det är lite koncentrationsmissar, för många sådana. Det är okej, 13 poäng är 13 poäng oavsett. Vinst nästa match är allt som gäller :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-03-31 12:52
Jag är inte helt benägen att hålla med om att vi släpper in så mycket mål pga vårat offensiva spel. Visst är det en viss del av orsaken, men att påstå att bättre backar inte hade minskat den antala skörden av insläppta mål den här säsongen köper jag inte för 5 öre. Ni får det att låta som att alla våra insläppta mål kommer på kontringar när våra spelare är på offensiv planhalva, men ni glömmer alla insläppta mål på hörnor och frisparkar utanför straffområdet, ni glömmer allt slarv och alla enkla individuella misstag, ni glömmer situationer som utsparkar från motståndar målvakten som blir till ett friläge och mål för att backarna inte varit på tårna. Ni glömmer mycket. En viss del av problemet är självklart vårat offensiva spel, men det är inte där hela orsaken ligger. Bättre backar hade löst mycket.
Barcelona FCB_Messi
2013-03-31 12:38
Enkos, Du har helt rätt . Spelar ingen roll om vi köper in världens 2 bästa mittbackar . Det är inte där felet ligger . Det är hjälpen från ytterbackar och mittfält som är problemet . Våra yttrar markerar bara motståndarnas yttermittfältare . Och våra mittbackar tar varsin anfallare . Så det är i stort sätt man-man markering vi kör med . Inget understöd eller nånting . Det funkar inte så .
Barcelona Gabriel
2013-03-31 12:31
Stoichkov~ Bara snabbt och enkelt från min sida här. Xavi har ALDRIG hållt eller visat upp den lägsta nivå som Cesc för tillfället visar upp. Det där är kriminellt sagt och ett hån mot klubbens bästa mittfältare någonsin. Xavi spelade bra även under Decos tid i klubben, minns att han var dunder bra 05-06 men åkte oturligt på en skada på 6 månader som höll honom tillbaka från spel. Xavi må kanske inte ha varit lika dominant som han varit på sistone eller senare år, men han har aldrig underpresterat på samma sätt som Cesc gör. Hans bolltouch och finess har alltid varit densamme, tillskillnad från Fabregas.
Barcelona Stoichkov~
2013-03-31 11:26
Gabriel: Tello har mycket likheter med båda Henry och Cristiano tycker jag. Han spelar ju i samma position som Cristiano och han verkar även ha finten och skotten men han behöver arbeta hårt i ett par år till om han ska ha chans att ta plats i startelvan. Låt säg att Neymar kommer i sommar då är Tello en bra reserv för honom. Mer ska han inte begära. Pedro lär hamna på högerkanten då istället. Det skulle också betyda att Alexis måste säljas iväg. Gillar Alexis men tyvärr måste han spela i ett annat lag som är mer riktat på kontringspel om han ska få ut sin max potential. Varför inte sälja honom till Juventus som har kontringar som sitt huvudspel. Cesc är alldeles för ojämn.Han duger inte som han är nu. Som jag ser det är han på samma nivå som, Xavi var när Deco hade sin bästa tid i Barça. På den tiden var Xavi ojämn från match till match. Han exploderade dock när Deco lämnade Barça. Tror att Cesc har problem med att ta för sig och känna sig trygg när Xavi är så bra som han är. Alltså liknande problem som Xavi hade då. Angående Alves, jag håller med dig där. Han har verkligen visat att han var värd varje slant man har betalat till Sevilla och lite till. Har alltid varit nöjd med hans attityd och prestation. Han är en spelare av klass som kan bli en legend i klubben i framtiden.
Barcelona enkos
2013-03-31 10:21
Vet inte vilka ni anser som världens två bästa backar, men även om vi skulle haft de idag hade situation inte förändrats något när det gäller insläppta mål. Vet inte om ni fattar eller inte vill fatta. Barcelona spelar världens mest offensiva fotboll och man måste då räkna att man blir sårbar i defensiven. Våra ytterbackar Alves och Alba är för offensiva att mittbackarna lämnas ensamma när motståndarna kontrar. Vi har sedan bara en defensiv mittfältare i Busken, medan Iniesta och Xavi är mer offensivt orienterade och fuskar i defensiven.. Om vi ska släppa in färre mål så måste vi räkna med att göra färre mål också. Då måste vi beordra Alves och Alba att vara "backar" och istället för en anfallare ha en defensiv mittfältare.. med andra ord ändra vårt system från 4-3-3 till 4-4-2
Barcelona enkos
2013-03-31 10:16

Wennman: "Sir Alex är tränarnas Messi"
Har dock inte plus..
Barcelona Gabriel
2013-03-31 01:47
Minns när vi köpte Alves (var summan 30 mille för han?) så sa han i en intervju: "Jag ska bevisa att jag är värd pengarna de köpte mig för".

Så här, 5 år senare, kan man knappast säga att han hade fel. Om man vet vad man får när man handlar, och man vet att det kommer att vara värt det, så är det i slutändan värt att betala lite extra för en spelare som kommer att leverera på en hög nivå i flera år.
Barcelona påfågeln
2013-03-31 01:12
Positiva Yaya24...
Barcelona Gabriel
2013-03-31 00:55
Eftersom jag tog mig friheten att klaga på Fabregas (igen) så måste jag ändå göra det motsatta till en annan spelare; Tello.

Jag ska erkänna att jag inte riktigt trott på han fullt ut. Har inte riktigt tyckt att han har vad som krävs för att vara något långsiktigt hos oss, utan mer då trott på Cuenca och även Deulofeu. Men ikväll motbevisade han mig verkligen. Han spelade inte bara bra utan gjorde ett riktigt jävla klassmål. Det där han gör i målet han sätter är riktiga Arsenal-Henry manéer, imponerande. Såg hur iskallt och självsäkert ut som helst, det är nog faktiskt en oslipad diamant vi har i honom.

Riktigt kul att se.
Barcelona zick9
2013-03-31 00:28
Barca 2016 Neymar - Messi - Deulofeu Iniesta - Thiago Busquets Alba - Bartra - Hummels - Montoya ?
Barcelona Yaya24
2013-03-31 00:13
Den som försvarar Pique har aldrig spelat fotboll själv
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-03-30 23:55
@Pep #4:

Haha, trodde nästan att ditt inlägg var skriven av en milanista/maräng. Ta en kopp kaffe o lugna ner dig kompis..
Barcelona påfågeln
2013-03-30 23:45
Pique var inte jättebra idag, men han är världsklass. Bartra gjorde det okej, och borde få mer speltid. Nästa säsong är han redo, om han får speltid. Fortfarande 13 poäng, och Atleti går om Real snart, var glada :) Tito är tillbaka och Abidal snart i skick :)
Barcelona Hetfield
2013-03-30 23:18
Det finns ingen mittback i världen som presterar när backlinjen byts ut ofta. Onödigt att hacka på Pique. Lägg till att Pique får oftast ta över kanten där Alves spelar, vilket innebär att det blir stora ytor. Pique är en nyckespelare för Barcelona.
Barcelona Chrisicito
2013-03-30 22:46
Pep#4 ta det lite lugnt. Istället kan du välja att se det så här Xavi och Alves kommer förmodligen hålla ngt/några år till. Vi har en av världens mest talangfulla mittfältare i Thiago. Vi kommer förmodligen få in en ny mittback (tror jag och förhoppningsvis blir det Hummels) Men visst behöver man jobba på förbättringar och kontrakt men det hoppas vi de tänker på. Sen kan en sådan som Adriano spela höger ytterback och man har Montoya oxå.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-30 22:36
Ja men bra idé, sälj pique. Vår enda riktigt högklassiga mittback efter att puyol slutar. Så är det, vare sig ni vill det eller inte.. Förresten är det inte lätt att prestera på toppen av sin förmåga när man har en ny kollega bredvid sig varje vecka! Pique är det enda som har kunnat likna nån form av kontinuitet i vår defensiv på sistone. För övrigt tycker jag Bartra såg allt bättre och säkrare ut ju längre matchen led. Mer speltid åt honom framöver, tack! Vi behöver det - han behöver det.
Barcelona Pep #4
2013-03-30 22:32
Pique, Alves är inte lika bra som förr.
Puyol, Xavi börjar blir för gamla.
Valdes lämnar i sommar.
Nyförvärv som Alexis, Cesc har inte presterat.
Thiago och ynglingarnas utveckling har stannat pga. för lite speltid.
Hela vår tränarstab har utgående kontrakt.
OCH VI SKA VARA JÄVLIGT RÄDDA FÖR VÅR FRAMTID!

Barcelona Barca King -
2013-03-30 22:21
Perfekt kväll enlighet med spansk fotboll. Vi kryssar men borde ha haft en straff. Madrid kryssar men borde haft en straff emot sig. In spanska fotbolls förbundet we trust.
Barcelona B-Guden
2013-03-30 22:10
Är det någon som ska säljas så är det Pique, jag vet inte vad som hänt, men han klarar sig inte alls, det var liksom inte ens kommunikation mellan han och Batra idag och det ska han ta på sig, för han är den äldste, Batra kan vi inte skylla på, det här var väl hans fösta match sen skadan ?

Nej 2 nya backar ska in, en defensiv abidal typ på vänsterkanten, gärna en som kan spela både ytter och centerback. det fungerar inte längre.
Under peps tid hållde vi nollan nästan varje match, men nu släpper vi in mål varje match
Jeffson
2013-03-30 22:02
Ronaldo är faktiskt en jävel på att sätta rekord...Messi är däremot en jävel på att putsa dem!
Barcelona Chrisicito
2013-03-30 22:02
Barcelonistas Real bör gå vidare. Men det jag egentligen tänker på ar att när mangör det tight för dem och inte låter dem kontra sönder en så får de problem känns det som. Ärligt talat så har jag för dålig koll på GS men gör de två kanon matcher och flyt så teor jag inte det är en omöjlighet. Men som sagt så bör ju Real gå vidare (solklart om man kollar på ekonomisk styrka mellan klubbarna och namnmässigt på spelarna)
2013-03-30 21:55
Det var jäkla gott. Poängtappet vi stod för känns lite bättre nu. Men vi borde haft 15p tillgodo nu! Jag behöver en natts sömn innan jag helt kan släppa sånna sena baklängesmål...men spelar väl dock mindre roll när ligan väl e avgjord. Må den bli det inom kort!
Barcelona Barca King -
2013-03-30 21:54
Ha Ha Madrid
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-30 21:53
Real var värdelösa och Zaragoza skulle haft en straff...det är sammanfattningen.
Barcelona Acrobat
2013-03-30 21:52
Real tappar poäng mot ligans formsvagaste lag! Hahaha vilken katastrofsäsong de gör! 13 poängs skillnad står sig och Atletico kan återigen gå förbi Real!
Barcelona el Profete
2013-03-30 21:52
Det är ganska skrattretande att vissa obefogat kritiserar Alves gång på gång för att befinna sig på fel plats vid fel tillfälle. Ett typiskt sådant exempel är Celtas kvittering, han kan väl inte ensam markera tre spelare? Det är inte precis första gången det händer under denna säsong.

Studera istället de övriga backarnas positionsspel och bristen på understöd från mittfältet så kommer ni uppenbarligen se varför han tvingas ut för att markera spelare som egentligen inte är hans.

Rekommenderar er att ta en titt på Allas analys. Klockren var ordet.
Barcelona F.C.B - #winning.
2013-03-30 21:51
Tack Zaragoza!
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-03-30 21:51
Ett Real Madrid som är piskat att vinna spelar alltså oavgjort mot ligans formsvagaste lag. Jag står fast vid min åsikt - ligan är avgjord.

Hoppas bara Atlético kniper andraplatsen.
2013-03-30 21:49
Zaragoza har haft sina lägen att vinna. Snälla släpp ej in sista minuten nu
Annons: