/spanien/barcelona/forum/7511.aspx/spanien/barcelona/forum/7511.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-02 14:35
Minns ni unga tjejen som grät för Xavi efter VM ? Efter några månader fick hon träffa sin idol. Det är ju egentligen en superbra idé.

Har tänkt mig att publicera en video på Youtube och gråter blod för att träffa min idol i dagens Barça, nämligen Sergio Busquets Burgos!
Barcelonistas
2013-04-02 14:29
Shanghai - Zlatan är långt ifrån en bra huvudspelare, faktum är att han har alltid varit usel när det gäller huvudspelet vilket är märkligt med tanke på hans längd.

Hoppas Tito snackar med spelarns så dom inte känner sig självsäkra, PSG ska tas på allvar och inget annat.
Barcelona enkos
2013-04-02 14:29
"Sergio Busquets är nyckeln i Barcelonas defensiva spel"
2013-04-02 14:24
koeman92

Vi saknar flera viktiga spelare och dem flesta i Barça är 1.70 cm, så tänk dig när det blir hörna och vi ställs mot spelare som Alex, Thiago Silva, Matuidi och Zlatan ? :)
Barcelona Deulofeu
2013-04-02 14:22
Är det något man inte är orolig för är det PSG:s centrala mittfält det kommer vi äta upp garanterat allt under 75% bollinnehav är för mig en stor skräll.

Frågan är bara vad vi gör med bollen och i vilka lägen vi tappar den.

Det är ruskigt länge sedan PSG förlorade hemma i europeiska cuperna men jag tror det är ganska gott gry i Barca tror Xavi och Iniesta kände att de kan göra lite som de vill när de mötte Frankrike nyss och vann välförtjänt.

Barcelona koeman92
2013-04-02 14:18
Shanghai

Om vi du ska få hjärtattack när de kontrar... Vad fan ska PSG supportrarna då göra när vi sätter igång vårt passningsspel?? ;)
2013-04-02 14:15
Hoppas verkligen att våra spelare inte underskattar PSG. Kommer få hjärtattack varje gång det blir hörna eller kontring genom Lucas och Lavezzi.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-02 14:14
Är det verkligen rätt målvakt för oss? Jag tvivlar starkt.
Barcelona Deulofeu
2013-04-02 14:13
Tito tillbaka på bänken snacka om positiv effekt Abidal i truppen ikväll lär vi få se hungriga spelare.

Det kommer ändå bli riktigt svårt då Paris har en hel del snabba spelare och en del riktigt fysiska.

Fan nu börjar jag bli nervös...

Otroligt mycket känslor ikväll med Tito och Abidal.

Någon som tror Deulofeu får plats på bänken? Jag hoppas på det vore stort.
2013-04-02 14:11
Har ni läst detta? Kalle Karlssons analys: Så gjorde Barcelona revolution

Läsvärt. En bra tatktisk genomgång av Barcas spelsätt.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-02 13:53
Rambla/

Det enda som kan rättvärdiga Peps missnöje är om Tito inte gick till honom för att berätta att styrelsen hade erbjudit honom jobbet. Det kan jag förstå fullt ut. Däremot tycker jag inte att Pep hade kunnat förvänta sig att alla i hans tränarstab hade valt att ta ett sabbatsår som han själv tog. Alla har sina egna familjer att försörja och alla måste äta.

Därmed hade det varit orimligt av Guardiola att förvänta sig att Tito skulle ha frivilligt gå med på att bli arbetslös, hur bra vänner de än är/var. Men jag vidbehåller att Pep hade inte blivit lika arg om Tito bara hade gått till honom först och berättat allt. Det är vad jag tror i alla fall.
Barcelona Corazon
2013-04-02 13:50
@Rambla~ el chico dorado:

Då säger vi välkommna tillbaka Monaco
Barcelona Hetfield
2013-04-02 13:44
Det är väl ingen hemlighet att Pep störde sig på Pique. Det gick ju rykten att han ville sälja Pique, så man förstår att de inte hälsar på varandra.

Om bara Pique kunde sluta låtsas som att han är en rockstjärna och fokusera på fotbollen så hade han kunnat dominera. Han är ju en väldigt bra mittback.
2013-04-02 13:44
el Flaco

Du, efter tiden med Rijkaard (på slutet) är jag den första att ställa mig upp och applådera Pep och de metoder han ansåg vara nödvändiga att införa. Jag hade heller inga problem med att han ville göra sig av med Deco och Ronaldinho. Det enda jag inte kunde förstå var hans "feeling" när det gällde Samu.

Det var hur tydligt som helst att spelarna behövde en hård hand och disciplin. Det var alldeles för slappt och lojt i omkläddningsrummet den sista tiden med Rijkaard. Sådant funkar inte om man vill vara en klubb som slåss om alla titlar. Det verkar också som om det blev slappare bland vissa spelare (Piqué bla) under det sista året med Pep. Du har själv varit inne på det tidigare. Det förvånar mig inte alls om Pep hade som krav att vissa spelare skulle lämna för att han skulle acceptera att stanna kvar som tränare. Kan gissa att Cesc och Piqué hade hängt jävligt löst då.

Vad var Peps tanke då? Ville han ha med sig Tito på nästa träningsuppdrag? Var det därför han kände sig sviken av Tito?
2013-04-02 13:35
@Corazon:

Alla spelare kommer att fly till Monaco istället. Där behöver de bara betala typ 25% i skatt. De har nu en rysk miljardär som ägare.
2013-04-02 13:33
Rambla/

Jag kan hålla med om att Peps behov av att kontrollera allt och alla inte var hållbart i slutändan, men nu ska vi inte få det att låta som att hans metoder inte gav utdelning. När han tog över fanns det att starkt behov av att inför en strikt disciplin i omklädningsrummet och jag har alltid tyckt att han gjorde rätt som införde alla regler och böter om man kom försenad även dagen efter man hade vunnit spanska cupen 2009 t.ex.

Att spelarna kanske tröttnade mot slutet skiter jag fullständigt i. Den som bestämmer är tränaren, inte spelarna. Och om det vore upp till mig hade jag hellre sett Pep få fortsätta även om det hade inneburit att klubben hade sålt vissa av stjärnorna.

Sen så förstår jag absolut Peps frustration om nu Tito inte meddelade honom att han hade blivit erbjudit att ta över som huvudtränare. Vänskapsband och lojalitet kommer före allt annat. Kan förstå om Guardiola kände sig förrått och om Zubi bad Tito att inte säga något så är det ett dubbelt förräderi. Man kunde se på Pep under hans avskedspresskonferens att han inte kände sig bekväm av att sitta där med Rosell och Zubi och att han bara ville försvinna därifrån så fort som möjligt. De fick t.o.m. stoppa honom för att ta den obligatoriska gruppbilden.
Barcelonistas
2013-04-02 13:22
Om detta stämmer så sjönk Pep otroligt mycket i mina ögon, hur kan man inte ens kontakta en sådan nära vän när denne blir behandlat efter att ha drabbats av det värsta som finns?. Relationen med spelarna tror jag ändå är ok, bara för att han inte hälsade på Pique betyder knappast något.

Barcelona Corazon
2013-04-02 13:21
Stackars frankrike fick njuta ett tag av alla stjärnor iallafall
2013-04-02 13:20
el Flaco

Varför måste Tito berätta det för Pep? Det var säkert något han var tvungen att lova Zubi att inte berätta när han fick erbjudandet. Samtidigt kan man ju tycka att de knappast behöver hålla sådant hemligt mellan varandra? De var väl oroliga att det skulle läcka ut till pressen. Å andra sidan tror jag ju knappast att Pep skvallrat för pressen bara för att sätta klubben i ett svårt läge.

Pep är/var en jobbig person när han var tränare. Strikta och stränga regler alla måste följa annars böter. Bara om man kom någon halvminut försent till en träning kunde säkert reta gallfeber på Pep. Han verkar vara ett kontrollfreak som vill ha koll på minsta detalj och det gäller även spelarna. Efter fyra år så blir det i slutändan jobbigt för spelarna att hela tiden känna sig övervakade och så kontrollerande. Det tär på vem som helst. Detta visste ju så klart Pep själv, vilket han själv pratat om många gånger när det frågan kom upp om hur länge han tänkte stanna kvar i klubben som tränare.
Barcelona Occi
2013-04-02 13:17
bra analys av Kalle Karlsson, mycket läsvärt.
Barcelona Gabriel
2013-04-02 13:16
Att Pep inte ville fortsätta träna klubben är nog i slutändan inte så simpelt som att han bara inte "kände" för det längre. Det finns säkerligen en jävla massa anledningar till varför han bestämde sig för att sluta, vad för anledningar det är kan man bara spekulera i, tidningar som fans. Men om jag får säga mitt, i åtagande om vad som sagts om honom, så är han en person med väldigt många och starka principer, som varken glömmer en oförätt eller en tjänst. Och ja, sånna personer är väldigt komplicerade att vara vän med i det långa loppet - för många personer delar inte deras syn på världen om hur saker och ting ska fungera. Pep kan ha stört sig på massa saker. Han är en person som bara vill jobba när han märker att allt går i den riktningen som han strävar efter. Märker han att personer går emot honom, eller ens inte delar samma "feeling" som honom så vänder det sig i magen på honom och han blir obekväm i hela den omgivningen. Om det nu stämmer att Tito inte sa något till Pep om att han och klubben förhandlade så är det mycket möjligt att Pep kan ha stört sig på detta och tyckt att det är en principsak som bör berättas om man är nära vänner, och kan ha tjänt sig sviken, vad vet jag - spekulationer som sagt. Pep betyder otroligt mycket för oss och det kommer han alltid att göra. Det är tråkiga nyheter om det stämmer. Hoppas de löser det hur som helst. Cancer är inte vad som helst, Pep borde rannsaka sig själv och vad som är viktigast. Man dör ju faktiskt av Cancer i värsta fall. Nåja, match ikväll. Det är det enda jag orkar fokusera på f.t. till skillnad från sånna här tråkiga nyheter.
2013-04-02 13:13
Rambla/

Pep kanske blev sur för att Tito inte sa något till honom om att styrelsen hade erbjudit honom jobbet. Det har dykt alla möjliga sorts rykten och konspirationer om Guardiolas exit ur klubben, men nog verkar det som att relationen mellan Pep och de han lämnade bakom sig inte är lika bra idag som den var förr.
2013-04-02 13:09
Pep är nog en komplicerad person att vara vän med i det långa loppet. Vad har han för anledningen att vara sur på Tito för att denna tackar ja till erbjudandert att ta över tränarposten? Han ville ju själv inte fortsätta.
2013-04-02 12:59
Blev ganska förvånad när jag läste för några dagar sen att Tito och Pep hade varken träffats eller snackat via telefon under den tiden som Tito Vilanova befann sig i New York för att genomgå sin behandling.

Det har ryktats om att deras relation hade blivit kyligare efter att Tito gick med på att ta över efter Guardiola och det har t.o.m. sagts att styrelsen övertalade Tito att inte avslöja något till Pep om att de höll på att förhandla långt innan Guardiola annonserade att han tänkte lämna efter förra säsongen.

Tråkigt att deras långa vänskap ha fått sig en törn, om det nu har blivit så. Även Peps relation med många Barçaspelare ska ha blivit kyligare. Under Ballon D'Or galan sägs det att Pep och Piqué inte ens hälsade på varandra och att stämningen mellan Guardiola och spelarna var ganska distanserad.
Barcelonistas
2013-04-02 12:53
Corazon - att Barca ska starta med 2 pivotes finner jag högst osannolikt, det liksom bryter mot alla normer. Vi är Barcelona, det är inte vi som ska ställa upp med 2 defensiva mittfältare utan det är motståndarna.

Tello däremot tror jag har en bra chans att få starta ikväll, han har faktiskt överraskat självaste mig. Men jag tror ändå Sanchez startar ikväll, spelet utan boll så är Sanchez faktiskt riktigt bra, hans djupleds löpningar kommer behövas mot PSG parkerade buss.
Barcelona B-Guden
2013-04-02 12:47
@KristoferDelija:

länk ?
Barcelona Corazon
2013-04-02 12:46
Idag tror jag både Song och Busquets startar på mitten och att Tello tar en kant plats

Har ni samma känsla eller Inte?
Barcelonistas
2013-04-02 11:59
Skönt med match ikväll hoppas Barca går in med 100% inställning så tar vi hem det här. Jag vill se bra passningsspel och rörelse hela tiden från våra anfallare, samt bra presspel när vi väll tappar bollen för att återerövra den så snabbt som möjligt. Btw så ska Wolfgang Stark döma matchen, det mest komiska är att det idag är 2013 och Madrid fansen kan fortfarande inte erkänna att hans beslut att vissa ut Pepe var korrekt haha. Nåja vi kan inte förvänta oss allt för mycket av dessa pajaser, skönt dock att det inte blev den där Turkiska domaren som serverade Madrid på en kvartsfinal på ett fint och väll putsat guldfat. Mourinho vet om innerst inne att Real Madrid aldrig borde gått vidare, hans fula ansiktsuttryck sa det mesta när Turken vissa upp det röda. Sätter min vänstra Cojones på att Cuneyt Cakir kommer döma Madrid i Semifinalen ( ja Madrid kommer gå vidare mot Galatasaray).
Barcelona koeman92
2013-04-02 11:30
Hoppas verkligen att Messi och Busquets blir de som avgör matchen så att det ska svida ordentligt på dessa äckliga Zlatan fanatiker och Barça hatare! Ser fram emot att se reaktionerna i Aftonbladets kommentarsfält om det händer! :)
Barcelona I.Cuenca
2013-04-02 11:20
Hej alla vänner :-)

I kväll är det åter dags för en topp match mot ett laddat PSG som anser oss som favoriter vilket vi ska vara.

Men PSG har allt att förloa mot oss, dvs de har satsat så mycket pengar i klubben att fansen kräver att de ska gå vidare även om motståndarna heter Barcelona.

Så PSG spelarna mår nog inte så bra just nu.

VISCA BARCA
Annons: