/spanien/barcelona/forum/7510.aspx/spanien/barcelona/forum/7510.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2013-04-02 18:13
@Shanghai - SHOOT ME $12:
Ja, just det. Jämför du världens bästa spelare genom tiderna med en spelare som inte har bevisat nåt alls på denna nivån? Messi fick inte spela kvartsfinal i CL när han var 17, vad snackar du om? När han var 19 så startade han mot Chelsea, men då hade han 2-års erfarenhet på A-lagsnivå och mycket bättre än vad Deulofeu nu. Deulofeu kanske bara spelat 3-4 matcher för A-laget och du jämför honom med Messi som gjorde hattrick mot Real i samma ålder och spelade VM för Argentina? Tycker du på fullaste allvar att en spelare som spelar i spanska andradivisionen och spelat 3-4 matcher på A-lagsnivå ska få hoppa in i en av säsongens viktigaste matcher på bortaplan? Och förresten, vadå "vår nästa stjärna sedan Iniesta och Messi"? Är han där nu? Nej. Bör han spela en kvartsfinal i CL? Absolut inte. Vi har Villa, Tello, Alexis och Fabregas (flyttar Iniesta som ytter ifall de 3 förstnämnda ej spelar) som just nu går före. Att Deulofeu skulle få spela idag finns inte på kartan.
Coach Pep,
2013-04-02 18:02
Jag har inte koll på skadeläget hos PSG men om det är någon vi måste hålla koll på och stoppa ikväll så är det Marco Verratti. Maken till mittfältstalang har jag aldrig sett, utöver vår Thiago då. Verratti spelar oerhört skickligt, moget och intelligent för sin ålder. Neutraliserar vi honom så har inte PSG mycket att komma med åtminstone spelmässigt. Zlatan borde vi klara av att tygla, så småningom kommer vårt bollinnehav och presspel köra slut på honom. Jag oroar mig mer över deras snabba spelare (Lavezzi/Lucas Moura).

Ikväll slåss vi emot den moderna fotbollen!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-02 18:01
zick9

Varför inte ? Det är bra för honom om han skulle göra ett kort inhopp i en sån här viktig match. Deulofeu är vår nästa stjärna sedan Iniesta och Messi. En som honom växer inte på träd. Gerard är 19 år, han har fått en hel del rutin och kan mycket väl skaka om vilket försvar som helst. Messi fick för fan spela CL-matcher när han var 17 år, visst det är stor skillnad på Messi, men Gerard Deulofeu kan mycket väl bli den stjärnan som kommer ta över rollen som den bästa spelaren i Barça.
Barcelona zick9
2013-04-02 17:54
@Shanghai - SHOOT ME $12:

Menar du allvar? Kvartsfinal i CL och du vill att en yngling från Spanska andradivisionen ska hoppa in?
Barcelonistas
2013-04-02 17:46
Visst har Tello varit bra men ni kan väll inte på fullaste allvar tro att han kommer starta en match av den här digniteten?. Att spela bra i Spanien mot Celta är en sak, men att spela Cl kvartsfinal mot PSG är en helt annan sak.

Jag håller fast vid att Sanchez borde starta ikväll, allt annat vore en överraskning faktiskt. Tello är alldeles för grön, jag tvivlar starkt på att han ens klarar 10 min mot PSG.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-02 17:40
jag vill också se Tello från start. Sanchez har varit under all kritik och man ska starta med den som har bäst form och det är ingen tvekan om att Tello har varit bättre än chilenaren.

Villa - Messi - Tello

Vore även grymt om Deulofeu fick göra ett kort inhopp och visa upp sig.
Barcelona zick9
2013-04-02 17:38
@westinho - Sergio #16:

För att han är orutinerad och fruktansvärt ojämn. Vill du riskera att han gör en match där han slår bort varje passning och misslyckas med varje dribbling i en CL-kvart? Villa är bättre och till höger ska inte Tello spela utan det gör isf Alexis ifall Tito väljer att ställa upp med 3 anfallare. Chilenaren är dessutom hästlängder bättre defensivt och betydligt jämnare.

Tello från start finns inte, det är endast önsketänkande. Seriöst, vad förväntar sig folk numera? Ska Bartra peta Piqué också bara för att han gjorde en bra match i helgen?
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-04-02 17:31
@zick9:

Varför finns det ingen chans att Tello kommer starta? Jag tror han har rätt bra chans då han varit vass på sistone medan på Cesc och Alexis varit svaga samt att Pedro är otillgänglig.
Barcelona zick9
2013-04-02 17:28
@addeh:

Tjänstefel? Tello kommer definitivt inte att starta idag. Kan vara bra att ha lite koll innan du sågar Tito efter att startelvan kommit ut.
Barcelonistas
2013-04-02 17:25
Synd att man missar Bayern - Juve men Barcelona går före allt. Fan trodde dock att Bayern matchen skulle spelas i mon.
Atlético addeh
2013-04-02 17:20
Det vore tjänstefel om Tito inte valde att spela med Tello från start i kväll. Har både snabbheten och är betydligt mer målfarlig än Alexis för tillfället. Dessutom är han mer rakare i sitt spel jämfört med chilenaren, något vi inte minst lärt oss sedan matchen i Milano att vi måste gå mer direkt på mål.

Ett bortamål är prio ett i kväll.
Barcelonistas
2013-04-02 17:00
Thiago tycker att Milan har visat fotbollsvärlden på hur man besegrar Barcelona. I grund och botten så handlar det faktiskt om hur motiverade Barcelona kommer till en match, spelar dom på sina högsta nivå ( alla vet vad detta laget kan göra med en) så spelar det ingen roll vad motståndarna gör då Barca är såpass överlägsna att det finns liksom inget att ändra på.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-04-02 16:58
John Terry visar Chygrynskiy klass
Barcelona Deulofeu
2013-04-02 16:51
Sorry att tankarna glider iväg så här lite bara 5 timmar innan matchstart!
Barcelona Deulofeu
2013-04-02 16:49
Satt och tänkte tillbaka lite jag började följa Barca 92 under det årests cl hur är det med er andra finns det någon som har sett matcher så långt tillbaka vissa härinne var ju inte ens födda då...

För att läsa nyheter om Barca då var jag på biblioteket och läste el pais...det var tider de ; ) Nu vet man nästan startelvan inna coachen ha ha.
Barcelonistas
2013-04-02 16:49
Deulofeu - Alexis kommer inte säljas det är så uppenbart att Barca satsar på honom det har vi ju fått se den här säsongen. Efter att ha varit fullständigt värdelös i många matcher samtidigt som Villa spelat otroligt bra så fortsatte Villa att bänkas trots att han var klasser bättre än Alexis. Det enda som räddar Alexis helt är att han är ruskigt bra i spelet utan boll. Han springer med och löper alltid i djupled, en perfekt spelare när motståndarna parkerar bussen. Lyckas han bara få igång målskyttet lite samt spelförståelsen så har vi en spelare som är bättre än Benz-Falcao etc dom flesta anfallare.
Barcelona Deulofeu
2013-04-02 16:43
koeman92 jag ser det inte som en omöjlighet att det blir dessa tre värvningar att det sker på bekostnad av Afellay,Villa,Alexis,Song,Valdes är en annan femma.

Jag tror att de kommer men till överpris...Hummels kommer vara värd det på sikt , Ter Stegen likaså och Neymar kommer betala sig innan säsongen ens börjat... Den dagen han blir klar beställer jag en tröja direkt man har ju Romario,Ronaldo,Rivaldo samt Ronaldinho.Räknade häromdagen jag har till ett helt fotbollslag oups...Då har jag ändå hållit igen ett par år sedan man köpte Deulofeu för tre år sedan...med nummer 7 ; ) De i affären bara skrattar
Barcelona R10 Gaúcho
2013-04-02 16:29
@Barcastuff: Vilarrubi (vice president): "Offering Abidal a renewal would be good. We also leave the option open for him to join the coaching staff" [r1]

Otroligt kul att dom ger honom möjligheten att vara med i laget som staff för det blir nog väldigt svårt för honom att ta tillbaka sin plats efter Albas makalösa säsong.
Barcelona koeman92
2013-04-02 16:27
Deulofeu

Är det något du kan vara säker på är det att det lär bli en jävla massa huvudverk i sommar. Tror du verkligen att åsnan Zubi är kapabel att göra sånna köp? Lär säkert bli Reina och Vermaelen till slut han värvar samt en ytterback som han kommer att vilja omskola till vänsteranfallare...
Barcelona Deulofeu
2013-04-02 16:21
När ni får tillgång skicka ut matchtruppen tack! Vilka som hamnar på läktare är så nyfiken på Abidal samt Deulofeu.

Tack
Barcelona Deulofeu
2013-04-02 16:11
Det kommer bli en rolig sommar för vår del också Ter Stegen,Hummels,Neymar och en uppflyttad Deulofeu!

Förmin del får de gärna ha kvar Mou desto längre han stannar i Madrid desto svårare får han att bygga på sitt cv...
Barcelonistas
2013-04-02 16:05
Mou och Madrid kommer aldrig vinna Cl den här säsongen har folk tappat det eller?. Hela deras säsong har varit en katastrof, dom slåss över andra platsen med atletico det säger väll allt egentligen. Och i Cl är dom vidare tack vare en Turkisk domare vad mer behöver jag säga?. Nej i semifinalen tar det stop, nu fick man det lättaste laget i kvarten och bör avancera utan problem.

Enda titeln Real kommer vinna är CDR och den titeln väger inte så tungt.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-02 15:55
@el Flaco - Me, Myself and I:

Ja du, vinner inte Mou och El Madrid La Décima denna säsong, då lär det bli en underhållande sommar. :)
2013-04-02 15:53
@Deulofeu:

Troligtvis blir det ju så att Mourinho lämnar. Då lär ju Iker återta sin startplats. Fast hur kommer då Lopez att känna sig? Efter att ha varit helt ordinarie, om vi nu antar att han får stå resten av säsongen under Mourinho, för att sen efter försäsongen med ny tränare återigen vara nr 2. Frågan är då om Lopez vill stanna kvar.
Barcelonistas
2013-04-02 15:52
Jag hoppas Por Que blir kvar i Madrid hade fan inte klarat mig utan allt skådespeleri från svinet haha :). Heywood - spelarna har väll inset nu vilken skitklubb dom spelar i, därav att dom inte förlänger sina kontrakt med Uefadrid. Hela den klubben är ett stort skämt, en stor jävla cirkus.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-02 15:50
Var det inte MARCA som skrev för några veckor sedan att två kaptener i laget kom med ett ultimatum till Florentino om att antingen lämnar de eller Mourinho?

Xabi Alonso verkar inte förlänga och kan lämna i sommar. Iker petad - IGEN.

Utöver det har vi en Ronaldo som inte verkar förlänga/Madrid som inte vill förlänga.

Kan bli en rolig sommar.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-02 15:50
Var det inte MARCA som skrev för några veckor sedan att två kaptener i laget kom med ett ultimatum till Florentino om att antingen lämnar de eller Mourinho?

Xabi Alonso verkar inte förlänga och kan lämna i sommar. Iker petad - IGEN.

Utöver det har vi en Ronaldo som inte verkar förlänga/Madrid som inte vill förlänga.

Kan bli en rolig sommar.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-02 15:41
Rambla/

Det är bara att luta sig tillbaka, fram med popcorn och njuta av showen från den spanska huvudstaden. :P
Barcelona Deulofeu
2013-04-02 15:41
Rambla~ el chico dorado då flyttar dewn gode Iker till som polare och blir klubbkamrat med Xavi.

Iker har dock kontrakt till 2017 så han lär kosta en del.Snacka om kaos det skulle bli.

Då skulle man äntligen kunna lägga Figo affären bakom sig.

2013-04-02 15:33
@Deulofeu:

Oj oj, så vad händer om Mourinho mot alla odds blir kvar i Madrid? Det är ju ganska så uppenbart att hans förstaval kommer att bli Diego Lopez. Kommer Iker att lämna då?
Annons: