/spanien/barcelona/forum/7508.aspx/spanien/barcelona/forum/7508.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
7/31/2013 00:49
FCB_Messi - frågan borde vara varför i helvete man vill ha in en avdankad MB som Luiz?. Bra skott säger du? Jo, jo för han kommer kunna använda den bössan så mycket i Barcelona... "Stark" hahaha ja trodde jag hade hört allt men jag hade nog fel. Du glömde ta med Luiz sarkaste egenskap, han är världsbäst på att misshandla en pojke till bollkalle.
Barcelona Barcelonistas
7/31/2013 00:41
ES - det är dom två senaste säsongerna som Pique inte varit på en acceptabel nivå och det beror på flera olika faktorer. Den största är enligt mig att Pique inte har en riktig MB partner och har spelat med en halv skadad Puyol och en Masken som bara lyckas med att sätta bollen i egen bur. Vi har inte lyckats få någon kontinuitet i backlinjen tack vare att Pique konstant måste spela med flera olika spelare i backlinjen.

ifrågasätt aldrig mitt kunnande inom fotboll, när jag säger att Luiz inte håller så vet jag exakt vad jag snackar om. Luiz saknar positions spelet och i Chelsea har han gjort bort sig en hel del. Det handlar om att köpa in en MB som passar in i Barcelona och dess spel, jag säger inte att Hummels är 10 gr bättre än Luiz men han känns mer lämpad för vårt spel.

Lägg därtill att han har misshandlat en pojke, eller du kanske redan har glömt det?. Han har sparkat på en pojke som låg ner på marken?.
Barcelona ES
7/31/2013 00:25
Barcelonista, det är inte Luiz som felat i ekvationen Pique-Luiz. Pique har vägrat prestera på en acceptabel nivå sen trippel säsongen i princip. Jag skulle inte gråta ifall vi fick Hummels istället för Luiz. Men du får det att låta som om Hummels vore 10x bättre än Luiz. Inte för att vara sån men sista meningen som du skrev säger ganska mycket om ditt kunnande när det gäller fotboll.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB_Messi
7/31/2013 00:20
Hur kan man tacka nej till luiz haha . Det är ju exakt en sån typ vi behöver . Stark , passningsskicklig , huvudspel , bra skott.. Nu pratar jag fotbollmässigt. Personlighet o sånt kan disskuteras.
Barcelona Barcelonistas
7/31/2013 00:17
ES - tänk noga nu Pique -Luiz tror du det hade funkat?. Faktum är Luiz är värdelös att han ens spelar på elitnivå är ett mysterium.
Barcelona ES
7/31/2013 00:13
Förstår mig inte på de som vill ha in Hummels men som är extremt anti David Luiz. Skulle ni kunna förklara vad för brister Luiz har?
Barcelona Barcelonistas
7/31/2013 00:04
Ride the big one - hade ingen aning om Marqinhos har hängt med lite dåligt den senast tiden. Men om han är borta så ser jag bara Hummels som en bra ersättare faktiskt.

Rambla - bra då är det bara Luiz som är kvar från dom man inte vill ha, fast jag tar Luiz alla dagar i veckan före spelare som Agger,Verthongen osv.
Barcelona Barca o Mort!
7/30/2013 23:59
westinho

Cavani var ju inte direkt billig.
Barcelona NoGo™
7/30/2013 23:55
@westinho - ¡Sandrusco vete ya!

Det är Cavani cashen som Benitez spenderar friskt haha. Ohh vilka lirare sen....
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
7/30/2013 23:53
Var får Napoli alla sina pengar ifrån? Tänk om spanska lag haft de resurserna..
Barcelona Rambla~
7/30/2013 23:51
Barcelonistas Klart det är positivt. Jag vill inte ha Agger. Vermaelen är skadad och borta i 3 månader. Hoppas slippa även honom tack vare det.
Barcelona Rambla~
7/30/2013 23:47
Idag har en stor legend gått bort. Målvaken Ramallets blev 89 år. 'El gato de Maracaná' Descansi en pau Antoni Ramallets.
Barcelona ES
7/30/2013 23:41
Positiva nyheter att Skretel är klar för Napoli, betyder förmodligen att Liverpool inte vill sälja Agger också precis som Rambla skrev. Kan inte ens föreställa mig vad Agger skulle bidra med i dagens Barca?!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
7/30/2013 23:39
Barcelonistas

Marquinos som precis bytt klubb till Psg?
Du kanske menade att säga Luiz eller Vertonghen tillammans med Hummels bland kandidaterna.
Barcelona ~Més que un club~
7/30/2013 23:36
Spelade Neymar bra?
Barcelona Barcelonistas
7/30/2013 23:30
Rambla - det är väll bara positiva nyheter för Agger hade verkligen inte lyckats i Barcelona. Nu gäller det bara att försöka med Hummels och Marquinos en utav dom borde vi kunna lösa.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
7/30/2013 23:30
Fais

Precis som Rambla skrev här under så lämnar Skrtel för Napoli, inte fan släpper dem sin bästa mittback i nuläget. Jag vill få in Vertonghen eller Luiz, dem har det mesta en mittback ska ha, sen har dem även något vi saknar och det är lite anamma som vi desperat behöver.

Ska bli intressant att följa hur laget resonerar :P
Barcelona Hetfield
7/30/2013 23:27
Jag tänker inte kritisera Bartra, men nervositet är en sak en mittback aldrig får ha. Mittbackar lever inte bara på deras skicklighet, de lever på deras mentalitet. Titta på Chielleni. Ibland har han en bollteknik som påminner om en fabrikarbetare i norra England, men det som gör honom till den han är, det är just hans attityd och att aldrig bli nervös. Han kör över alla motståndare trots att han inte är den skickligaste mittbacken. Om Bartra inte kan överkomma hans rädslor så spelar det ingen roll hur skicklig han är, för det kommer att försvinna när han väl tar och spelar. Bartra behöver ju förstås inte ha samma attityd eller iver, han kan ju ha en mer elegant attityd som Thiago Silva, men han måste få självförtroende.
Barcelona Rambla~
7/30/2013 23:24
Det blir inte Agger. Liverpool släpper Skrtel till Napoli och jagar ersättare. Jag inte se de släpper sin viktigaste försvarare så nära ligastarten.
Barcelona ES
7/30/2013 23:23
Jag var väldigt skeptisk till försäljningen av Thiago, är det iförsig en aning fortfarande. Men för varje match som går så blir jag bara mer och mer imponerad av Sergi Roberto. Han kommer bara växa allt eftersom, få arbeta med Iniesta, Xavi å Busquets på en daglig basis kommer gynna honom något enormt. Kan knappt få bättre "lärare" som mittfältare. Nu tycker jag bara vår inkompetenta värvningsansvariga fixar oss en mittback av rang (kommer nog bli daniel majstrovic med tanke på vår sportchef och hans status) sen så e vid good to go för kommande säsong, ser verkligen fram emot kommande säsong med spänning. Det känns som det kan bli vad som helst denna säsonh, fisk eller fågel, titellösa eller lila gärna kamma hem trippeln (kommer aldrig med dagens försvar)
Fais
7/30/2013 23:21
Ride_The_Big_One(6)

Måste säga att jag blir så arg när jag ser de blir överkörda precis av alla och alla.
Men men, Det är ny säsong, ny tränare och jag hoppas på 2 mittbackar och jävla anamma i detta kommande Barca. Bara det inte blir Agger snälla..
Barcelona Blaugrana91
7/30/2013 23:19
Neymar hann iof bara spela knappt 10 min, men bjöd på ett litet trick ändå. :)
Barcelona Jonas - tots units fem força
7/30/2013 23:15
För er som inte sett den, här har ni Aggers ryggtavla. Får Dani Alves att se ut som en femåring som bara lekt lite med tuschpennan.
Fais
7/30/2013 23:15
Stoichkov~ Missförstå mig inte nu. Jag pratar inte om bara om den här matchen. Jag vet att fotboll är en kontaktsport min vän. Jag syftar på alla lag vi möter där ute i Europa små som stora kör alltid över oss när det gäller närkamperna eller markera andra laget när de börjar spela fult. Våra spelare som vi har nu är som små flickor. Jag behöver inte ta upp några enskilda matcher för att 90 % av de lag vi har mött där ute är det våra spelar som får mest stryk. Jag menar inte att man ska bryta ben och knäar. Jag bara undrar vad de lär ute i La Masia och A-laget. Vända andra kinden för det sett ut så senaste 2 säsongerna.
Barcelona DM1982
7/30/2013 23:13
@Stoichkov~:

Har den lilla killen ett namn?

Å andra sidan, om du inte kan se hur dumt polacken agerade när han armbågade Daddy Macky så kan jag inte argumentera med dig. Catfish?
Barcelona Culee
7/30/2013 23:12
Jag har funderat på vrf vi inte kan få fram så bra mittbackar från ungdomslagen, jo tror det är för Barcas ungdomar är överlägsna sina åldrar, o de ängnar sig bara på att anfalla o krossa motståndet o då testas inte försvararn o utvecklas inte lika bra. De flesta är slanka (inte afrikarnerna) o smarta men fysiken fattas, samma sak vare med Pique men vi låna ut han till England där de spelar fysiskt o han fick möta fysiskt starka spelare, inte som i Barca tekniska. Men när han kom tillbaka var han en jätte.

Detta är min teori!
Barcelona NoGo™
7/30/2013 23:08
@Carles Puyol y Jean Marie Dongou:

Det kan det absolut vara! Blir spännande o se hur han sköter sig i Segundan denna säsong.
Barcelona Stoichkov~
7/30/2013 23:07
@DM1982:
Nej du. Ni verkar vara så färgblinda. Ni skyddar bara Barcspelarna. Det är synd. Den plocken jag pratar om ficka bäras ut. Om du inte ser hur dumt den lilla killen agerade där då kan jag inte argumentera med dig.
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
7/30/2013 23:06
NoGo™ Tack! Han såg riktigt stabil ut. Kan han vara något för framtiden?
Fais
7/30/2013 23:05
Rambla~

Om det bara gällde våra ungdomar skulle jag ta det med klackspark. Jag menar A-laget också. Vad jag kan se tydligt är att senaste 2 säsongerna har våra fanbärare åkt på mest stryk av alla lag där ute.

Det finns liksom ingen Deco, eller Thiago Motta eller Yaya Toure och hur kan jag glömma min favorit Marques :P som kan knäcka en och en annan spelare som hetsar upp sig mot spelare som Xavi, Iniesta, Messi, ALves eller nu Neymar för den delen.

Jag hoppas att Tata” Martino tuffar till våra spelare där här säsongen. Förresten vad heter vår andra tränare som ser ut som en skurk. Jag gillar hans utseende. Jag undrar om Morinho skulle våga ge sig på honom.
Annons: