/spanien/barcelona/forum/7507.aspx/spanien/barcelona/forum/7507.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-06-04 12:54
Först ska man inse att det inte blir nån mittback, sen ska man tänka OM ingen kommer in så ska alla avgå...

Idag är det den 4:e juni, transferfönstret öppnade för 4 dagar sen och vi har gjort sommarens mest spektakulära värvning redan. Ledningen har haft Neymar, Abidal, Valdes, Thiago, ligaavslutning och 1000 andra saker också att tänka på. Att man inte fixat en ny mittback den 4:e juni är rätt lugnt ändå, eller? Varför inte chilla lite?
Barcelona Diar Shekha
2013-06-04 12:53
@barcastuff: Villa: "After the Conf Cup, I have to analyze things. For now, I'm happy to be at the best club in the world. Later, we'll see." [via efe] Han lär knappast stanna efter att ha sagt det här.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-04 12:50
Vart ska villa ha sagt det?
Barcelona LeoMessi
2013-06-04 12:47
Om vi inte köper in en back så vet jag inte vad jag gör... Läste här på forumet att det sägs att villa vill gå som bossman nästa år och det kan han glömma. Killen accepterar inte en bänkplats samtidigt som han har en lön på kanske 8 miljoner euro om året. Känns som att han vill mjölka ut pengarna för ingen annan klubb är villig att betala honom den lönen för att se gå gratis.
Barcelona B-Guden
2013-06-04 12:26
Bara inse grabbar det blr ingen mittback i år heller...
Om ingen världsback kommer in i år så kan både Tito och hela ledningen avgå.
Eller just ja vi har ju Adriano....
Barcelona Canaletes
2013-06-04 12:10
Rolig den där Pique är :P
Barcelona Deulofeu
2013-06-04 11:57
Då har även Villa gått ut och sagt att han gärna också lämnar som bosman om ett år...

Bra där ledningen vi är så grymma på att sälja spelare!!!!!

Vad händer efter att Spanien fullständigt krossat i u-21 em då?

Montoya kontrakt till 2014...fått alldeles för lite speltid massor av erbjudanden.Alves framför sig.
Bartra mittback nr 23 i laget på tok för lite chanser kontrakt som går ut likt Montoya.
Tello slagit igenom rejält men ändå fått lite för lite speltid tack vare Villa.100 miljoners klausul bara att vänta på att något pl lag köper honom.Neymar värvad på "hans" position och Villa kanske stannar.
Thiago har ett kontrakt till 2015 men kostar 180 miljoner att köpa ut under sommaren.Inte fått några chanser knappt i stormatcher krigar mot Xavi , Iniesta och Fabregas hur mycket tålamod har han?
Muniesa redan släppt innan u-21 hade säkert gärna förlängt kontraktet och lånats ut...

Man vill ju att det ska gå bra för Spanien men det betyder nog att vi blir av med generation 91...
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-04 11:43
Real jagad Marquinhos ...
Barcelona Deulofeu
2013-06-04 11:27
Vi har

Pique
Puyul
Mascherano
Bartra

Ska någon köpas är det någon som bidrar enligt mig ska någon av de nämda backarna som Ride_The_Big_One(6) nämde eller Marquinhos.

Finns ingen anledning att köpa någon som inte är riktigt bra och gör oss bättre.

Köper vi tex David Luiz för 280 miljoner kan vi ju sälja Song för 150 miljoner och flytta upp masken igen dåblir det ju inte en så stor investering.

Vore riktigt bra om vi kunde få in Ter Stegen detta fönster också så får han kriga sig till en plats starta en del lätta matcher och cupen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-06-04 10:52
CARLES PUYOL - 1899 Adil Rami är ingen back för oss, han är ingen dålig back men den spelartypen har vi i masken/Puyol. Litar på att ledningen gör rätt och värvar in en back som passar in. Vertonghen Luiz Hummels Silva Någon av dessa tar oss till nya höjder, vissa är mer vårdlösa än andra men deras attributer skulle ge mig trygghet samt laget!
Barcelona Barca Barca
2013-06-04 10:39
Det var skrämmande hur folk här på forumet helt plötsligt gick emot allt och alla när dom fick reda på priset för Neymar, man tror Rosell har dragit av på lönen på dom flesta här inne för att finansiera köpet :)
Barcelona Deulofeu
2013-06-04 10:24
När det gäller priset är det inte mycket att snacka om Madrid lyckades blåsa oss på 170 miljoner för att få upp priset.

Det är ju en halv världsback man får för de pengarna.Men nu har vi äntligen Neymar.

Publiksnittet i år är sämre än under Peps tid räkna med att det åter når runt 75000 i snitt med Neymar och allt annat som det bär med sig.Plötsligt känns Barca spännande igen och förväntningarna börjar pyra.Givetvis saknas det en mittback men det är anfallare som får oss att tro.

Vad ska man tro om Neymar då?

När Robinho kom till Madrid kostade han kanske 100 miljoner mindre men var egentligen i exakt samma situation direkt från Santos till Madrid och hur presterade han under sitt första år jo sådär kanske.

37 matcher i ligan och 8 mål det är något som garanterat Neymar kommer att slå så någon ny Robinho är han nog inte.

Hur har det gått när vi värvat stora namn då? Anfallare som gillat att skära in från vänster typ Henry och Villa.

Henry gjorde 12 mål första året och Villa som var skyttekung i Valencia fick in 18 baljor första året.

Vart hamnar då Neymar? Gör han 15 mål i ligan anser jag det vara riktigt bra allt över det visar han att han är allt som man tror om honom.

Ronaldinho förra brassen som åter fick oss att tro för ett par år sedan gjorde precis 15 mål sitt första år men han tog ju straffarna till skillnad från Neymar...

Kollar man de allra största stjärnorna som är jämngamla och spelar antingen på en kant eller precis bakom en anfallare har de andra superstjärnorna presterat runt 10 mål

James Rodriguez 10
Götze 10
Hazard 9
Isco 9

Sedan är det ju inte bara la liga som är nytt han kommer dessutom göra sin första säsong i champions league där han kommer möta de bästa backarna europa har att tillgå.Viktigt där också hur han startar i nya klubben man vill ju inte ha en Higuain precis 48 matcher och ännu inte 10 mål.Man vill ha en spelare som likt Rooney gjorde tre mål i sin debut i cl som 18 åring.

Jag tror han kommer ta både la liga och cl med storm och tänk er att vi gjorde mål i alla ligamatcher förra året vad gör vi inte med Neymar i laget så mycket mer kreativitet 2 mål per match kanske? Vi fick cirka 5 straffar förra året Neymar kommer själv få fem straffar om han inte får rykte om att lägga sig...

Jag är oerhört glad och kan knappt vänta tills han spelar i vår tröja!

Tack Rosell för att du inte gav dig kosta vad det kosta vill...nästan.

Nu gör vi samma sak med en mittback...
Barcelona Smogen
2013-06-04 10:11
Stämmer det att man har alla ekonomiska rättigheter till Neymar dvs. Även vad han själv drar in i sponsorpengar så kan 57mille vara rätt lite. Det beror naturligtvis vad han presterar på planen och hur mycket speltid han får men hans namn är värt långt mer än 57mille.
Barcelona DM1982
2013-06-04 08:51
@Barca King -:

Jo men det är ju klart att man hatar Rosell om man kritiserar honom. Barnslig retorik du kör med.

Jag var bland de väldigt få som hade förståelse för ledningen när de valde att inte förlänga med Abidal. Ny tycker jag att det är fel att spendera så mycket pengar på en position och spelare.

Man kan tycka olika saker om ledningens beslut och man hatar inte för det. Överlag är jag nöjd med Rosell även om den här prestigevärvningen på ett oprövat kort är fjantig.

Sedan så sågar jag inte Neymar men han har mycket att bevisa och pressen är enorm på honom. Han måste in och prestera på en gång, jag tror att det kan svårt.
Barcelona Deulofeu
2013-06-04 08:39
Bara en tanke som slog mig jag har för mig att vi fortfarande äger Keirsson varför inte ta hem han till Barca b och låta han ersätta Luis Alberto?

Då har vi ju plötsligt en spelare som vid behov kunde lira några minuter med a-laget vid behov.

Han vann ju skytteligan i Brasilien för ett par år sedan och har efter det haft en riktigt tung period.Han är ju född 88 så helt lastgammal är han inte.

Klart man hellre skulle se Araujo eller Dongou få chanserna Men de har ju inte fått för mycket förtroende av Eusebio. Man kan ju bara hoppas att det är hans sista match han gör som coach för vårt b-lag i nästa match.

Har vi tur blir vi av med Eusebio samtidigt som vi flyttar upp ett handfull spelare från juvenil a typ Traoure och Samper då ser det plötsligt ljust ut igen.

Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-06-04 08:19
WOW (57!) miljoner för Neymar, snacka om att killen måste leva upp sitt värde och har världens största press på sig.
Rosell är smart, han vet vad han gör trots att han betalar 57 miljoner. Det ser jag ändå som ett bra pris trots vad Chelsea, City, Real erbjöd Santos. Han har säkert planerat detta köp sedan han blev president, så någon tanke har han bakom detta köp :P
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-06-04 03:10
Är det bara jag som ser ironin i detta: Mourinho utnämner sig till kung av media och anses av många vara den som "styr media" och har dom precis där han vill ha dom. Medan nu gråter han och många andra av att det är just media som "jagat bort" Mou. Ironi på hög nivå men nu vet han att i Spanien jagas inte klick och rubriksättare, här kan man inte gömma sig från sanningen, speciellt inte när tomma titelskåpet ekar och x antal miljoner euros brända.

Nu ska han iväg till England igen där media går "oh my, what is mourniho saying now:O?" istället för att ifrågasätta hans brist på kvalité
SoN_Un
2013-06-04 02:28
Blaugrana91

grymt skrivet!! tycker precis likadant=)
Barcelona grande jw
2013-06-04 02:26
@Mojito - Culé (un estilo de vida):
Det är tyvärr ganska mycket skitsnack i det du skriver. Hade vi haft en mer effektiv offensiv den gångna säsongen så hade vi garanterat haft spelare förutom Messi som hade nått upp till 20-30 mål. Vad jag sett av Neymar så är han både mer målfarlig och klinisk än både Sanchez/Villa/Pedro. Det finns ingen "ekvation" där man måste ta bort en större del av Messi för att få in Neymar som en stor målskytt. Sanningen är enkel, och den stavas effektivitet. Vårat anfall och effektivet har varit katastrofalt stundtals. Jag rekommenderar dig att kolla länktips för att se om du fortfarande har samma uppfattning efter den videon. Tar Messi verkligen så mycket plats? Är det HELT omöjligt för andra att komma till målchanser och hamna i målprotokollet? Verkligen INTE.
Barcelona Blaugrana91
2013-06-04 02:10
Missade tyvärr Neymars presentation men har kollat lite smått på reprisen, detta känns stort!

Känns underbart att se honom i våra vackra Barcafärger!

Gällande priset, dvs €57 Miljoner så ja det är mycket pengar, helt sjuka pengar egentligen. Det är vår dyraste värvningen genom tiderna om man ser till själva summan vi betalar, Zlatan kostade ju €46M, var ju Eto som gjorde affären betydligt större.

Dock stör jag mig på detta gnäll på ledningen, jag lovar hade vi missat denna värvning och han hade gått till Real, City eller Chelsea hade folk suttit här och gnällt på att vi inte fick honom. Var nöjda vi har fått en spelare som har potential att bli i närheten av Messi! NJUT!

Känns som att folk vill hitta minsta lilla grej för att ha något att klaga på ledningen...
Allt Rosell gör är fel osv, allas "älsklingspresident" Laporta slösade €40M på en 28 årig Villa och €46M på Zlatan...Så som sagt han är ingen ängel.

Rosell har gjort bra värvningar t.ex.

Sanchez €26M
Cesc €29M
Alba €14M

Sen behöver folk inte vara oroliga för att klubben slänger ut en halv miljard, vi är världens näst rikaste klubb. Tycker det är komiskt när man kommer med argumentet som att Rosell sagt att klubben inte är stark ekonomiskt. Detta sa han när han tog över för 3 år sedan, sedan dess har klubben jobbat med att stärka ekonomin och nu har man kommit en bra bit på vägen, vilket syns då vi kan göra en sån här värvning.

Dessutom kommer ju inte denna värvning påverka övriga planer i sommar, ledningen har ju sagt att det finns mer pengar. Så fler värvningar kommer med all säkerhet.
Dessutom kommer vi ju inte betala ut allt på en gång, finns ingen klubb eller företag som betalar ut allt i en stor investering på en gång, man delar ju upp det.

Personligen så tycker jag att hela den här värvningen och priset är en maktdemonstration! Dessutom om det nu är så att vi äger en del eller hela hans rättigheter så kommer vi dra in sjuka summor på honom, lägg till tröjförsäljningen! Hans pris har betalat tillbaka sig ett par gånger då!
Barcelona Hugo - Benvingut Neymar Jr
2013-06-04 01:57
Glöm dessutom inte att det förmodligen kommer dyka upp en eller fler mittbackstalanger under Confederations Cup som man kan få för en hyffsad billig slant.

Annars vore det ju drömmen om det erbjudandet som "God is a....." nämnde tidigare gick igenom, då PSG ändå är ute efter Pedro (enligt rykten). Men jag tror innerst inne att det skeppet redan har seglat, eftersom man var alltför passiv förra året med Thiago Silva, tyvärr.
Barcelona Gio Style
2013-06-04 01:12
@God is a five letter word - Messi:

Om det vore så enkelt så är det ju bara att slå till dirr! :)
Barcelona LeoMessi
2013-06-04 01:09
Sägs att negredo kommer att dra till Italien eller England. Jävlar vad Spanien ska rensas på spelare och snart kommer Spanien inte ha något lag utöver real och Barca. Dags för Spanien att fördela tv-intäkterna rättvist så dom har råd att behålla sina bästa spelare. Suger pung att speciellt England som är så jävla bäst på allting är så jävla tvungna att värva från Spanien hela jävla tiden.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-06-04 01:07
Jag ser gärna att vi spenderar smart när vi köper en mittback, antingen någon som är billig och med mycket potential eller någon vid 20-25 mille. Det känns inte rätt att lägga 40-50 på Silva killen är 28 år ( 29 i September)
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-06-04 01:03
Gio
Ge inte upp om Silva än! :D 20 miljoner + Pedro = färdigt!
Barcelona Gio Style
2013-06-04 00:59
Jag vill gärna se en stabil mittback bredvid Pique.
David Luiz vore en förstärkning men långt ifrån en stabil försvarare. Lite för vårdslös. Silva är ju drömmen men det känns föga troligt.

Ang. Neymar
Sjuk summa vi betalar, det enda som gör det mer "okej" är att man lyckats dela upp betalningen.
Om detta dessutom stämmer:
"Barcelona now have all the sporting and economic rights of the player.”
Så ser jag inga problem med prislappen. Vi ska inte glömma bort hur mycket man skrattade åt Ronaldos prislapp, tror inte att någon gör det längre sett till vad han betyder för klubben och intäkterna har dragit in.

Välkommen till världens vackraste klubb Neymar!
Tror på en bra första säsong från honom. Med tanke på hur många chanser Pedro, Villa och Alexis missade under större delen av säsongen så lär han kunna mäkta med en 25 mål utan några större problem.
Han måste träna upp fysiken dock, han e ju föööör tanig!

Mittback next!
Barcelona ElTriplete
2013-06-04 00:48
Jesus Navas klar för Manchester City. Måste säga att det är tråkigt att se dessa profiler lämna La Liga. Falcao, Mourinho (typ), Abidal och nu Navas. Fan vad Premier League får in alla spanjorer och La Liga-spelare. Mata, Silva, Toure, Navas, Aguero är alla spelare som har ett förflutet i La Liga. Sjukt tråkigt att se, klart Premier League blir "världens bästa liga" då för många..
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-06-04 00:48
Vad säger ni om Rami i Valencia? Han är mindre våldsam och mer lik Thiago Silva fast en sämre version.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-06-04 00:47
Lion24 (Barcelona) Hahahahahahaha. Thiago Silva kommer vi inte få för han vill ha hög lön och PSG lär inte släppa honom.
Barcelona Lion24
2013-06-04 00:45
CARLES PUYOL - 1899

Det är just därför jag inte vill se Luiz i Barca. En räcker.
Annons: