/spanien/barcelona/forum/7503.aspx/spanien/barcelona/forum/7503.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barieta
2013-03-27 15:47
dubbel
Barcelona Barieta
2013-03-27 15:47
Alexis var väl avstängd i Chiles senaste match pga gula kort om jag minns rätt
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-27 15:46
påfågeln

Ja det stämmer, Alexis var avstängd mot Uruguay och åkte hem till Barcelona tidigare än planerat.
Barcelona påfågeln
2013-03-27 15:46
Hetfield: Precis därför ser ju Pique också stabilare ut i landslaget (enligt mig), där backlinjen varit samma ett tag och bara förändrats en position i taget. Arbeloa-Ramos-Pique-Alba har spelat ihop ett tag nu.

Det är också viktigt att komma ihåg hur utblottade Barcas backar ofta blir när presspelet inte fungerar, då ska Barca försvara med mittbackarna + Busquets, och ytterbackarna är ofta högt uppe, det är klart att Pique inte har det lätt då, det skulle ingen back ha.
Barcelona enkos
2013-03-27 15:44
Om Messi gör mål mot Celta så har han gjort mål mot alla lag i ligan och det skulle han gjort rekordsnabbt, när det är mer än två månader kvar av ligan..
Hoppas han nu återhämtar sig efter matchen på höghöjd...
Barcelona enkos
2013-03-27 15:42
Hur många skadade har vi i nuläget? Är Masken också skadad?
Barcelona påfågeln
2013-03-27 15:40
8 Barcelona players completed 2 international games past week: Valdes, Alves, Montoya, Pique, Mascherano, Busquets, Thiago, Messi [via fcb] Fyra av fem friska backar har spelat full tid, och Bartra har spelat en hel del han med. Om inte Mascherano får vila till förmån för Bartra i helgen vet jag inte vad jag gör, både han och Messi har ju spelat en monstermatch på höghöjd, där Mascherano fick kramp och Messi spydde... Ha gärna Muniesa på bänken också, är resultatet bra kan han få komma in. Messi måste också få vila. Pinto Alves-Bartra-Pique-Montoya Fabregas-Song-Iniesta Alexis-Villa-Tello Kanske. Alexis fick inte spela för Chile igår (Varför? Var han avstängd?), och bör vara aktuell för start. Pedro kanske också är aktuell. Xavi måste vila, Thiago kan få byta mot Iniesta i halvtid eller nåt. Busquets får säkert hoppa in, och Messi kommer säkert tjata sig till ett inhopp.
Barcelona Hetfield
2013-03-27 15:32
Folk överdriver en hel del om Pique. Hur lätt är det att vara försvarare i ett lag som ständigt byter försvarare varje match?

När Pique var som bäst så var det när det var en regelbunden backlinje med Puyol bredvid sig och Alves och Abidal på kanterna. Till skillnad från t.ex: anfallarna så måste en backlinje vara organiserat och samspelt, annars spelar det ingen roll om hur skicklig mittbacken är, så sluta kritisera honom så mycket.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-27 15:20
Mats Hummels (Dortmund): "Possible move to Barcelona? That is a matter for my agent. I focus on recovering as fast as possible." [sportbild] Jag hör inget dementerande
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca o Mort!
2013-03-27 15:18
Vem här inne tror att C.R hade stått upp efter det där? :P
Nummer 10
2013-03-27 15:17
Tror folk på allvar att Shakira har något med Piques insatser på planen att göra eller är det något ni bara säger? Har undrat över det en längre tid nu då jag ser att väldigt många skriver om det.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-03-27 15:05
Det svåra i att peta Pique i någon match är att vi har ingen av den spelartypen i övriga truppen. Vi behöver en lång fysisk kille där bak och han får därför mycket "gratis" pga sin längd. Annars har han förtjänat att sitta på bänken, ja ibland läktaren, fler ggr än jag kan räkna på mina händer. Han är egentligen en fantastisk spelare, och väldigt teknisk på offensiv planhalva, men i försvaret kan han se otrolig trög och oteknisk ut emellanåt. Vi har killar som Alexis och Pedro som gör dåliga matcher, men det tar emot att kritisera dom pga dom sliter med hjärtat och krigar varenda sekund dom är på planen. Men Pique alltså.. det är något med hans otroliga nonchalans som jag har svårt för ibland. Men ingen tvekan om att han är en världsback när han är i balans med sig själv.
Barcelona Barcadinho.
2013-03-27 14:56
Jag tycker att Pique har vänt den negativa trenden från förra säsongen. Visst var han som bäst första säsongen och Shakira-effekten (plus omgänget med Cesc enligt ryktena) har gjort att han har hamnat i djupet.
Förra säsongen var det som värst. Icke godkänt.
Men har har lyfts upp sitt spel den här säsongen och har hittills en godkänd säsong. Vi bör räkna honom som första alternativet så länge kurvan pekar uppåt.

Och vad gör vi då med Hummel om han kommer?
Ju, de får spela ihop. Det finns flera exempel på två stora fysiska mittbackspar, även om det är något man bör undvika. Masch kommer att rotera mycket som vanlig eftersom ingen kommer orka spela en hel säsong och skadorna kommer säkert.

Och på tal om en krigare - vi hade en i truppen men som ingen trodde på. Jag menar Botia.
Barcelona Vampíro
2013-03-27 14:53
Ett budskap till våra canteranos.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-27 14:51
@Sang Blaugrana:

Jag har också alltid varit förtjust i Iñigo Martinez. Honom kan man säkert få till ett humant pris, åtminstone än så länge innan han får sitt stora genombrott.
Barcelona El Capitá
2013-03-27 14:49
Namn: Wictor_88
Sänt: 2013-03-27 14:24
Till en Barca supporter som har erfarenhet från BArca - united..Eftersom barcas forum inte är öppen för andra supportrar så önskar ja er att ni kan klistra in mitt inlägg på ert forum-

Skulle vilja veta från er som bor i Göteborg, vilken tid ni ställde er i kön.
vilken tid att rekomendera att ställa sig i kön.

Hoppas en barca supporter dyker upp nu i real forumet så du/ni kan klistra in i barca forumet så ni kan förklara så ska ja läsa :D

Tacksam för svar

Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-27 14:44
Gabriel/

Håller med om att en förstärkning behövs oavsett, menade bara att jag är sugen på att se Marc Bartra få mer speltid än vad han har fått hittills.

Under de senaste månaderna har man fått läsa om att anledningen till att både han och många av de yngre canteranos inte har fått många chanser beror på att tränarstaben ska ha varit missnöjd med deras attityd och liknande under träningarna. Tråkigt om det skulle stämma.

Däremot skrev en trovärdig journalist på MD nyligen om att Tito planerar att ge både Bartra och Montoya fler chanser nu i slutspurten. Får hoppas att det blir så.

Men att en etablerad (och renodlad) mittback behövs köpas in denna sommar råder det nog ingen tvekan om. Även om det bara är rykten är det skönt att åtminstone läsa om de senaste nyheterna kring Hummels och inte att klubben är intresserad av en random defensiv mittfältare som ska transformeras till en falsk mittback.
Barcelona Hetfield
2013-03-27 14:40
Det är väl ingen större gåta till varför Pedro gör mål i landslaget men inte i Barcelona. Det hela beror på att Pedro har en offensivare roll i landslaget.

När Pedro spelar i Barcelona så är det han som måste göra jobbet, medan Messi och Villa/Sanchez får göra målen och vara offensiva. Det är därför jag har så stor respekt för Pedro, med tanke på hans skicklighet så gör han det jobbet. Det är lite som när Henry fick göra hästjobbet medan Eto'o och Messi stod för målen.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-27 14:39
För någon vecka sedan så skrev någon att muniesa är en skickligare mittback än Bartra. Någon som vet om det stämmer?
Barcelona Gabriel
2013-03-27 14:35
el Flaco - Me, Myself and I

Håller med dig om att Bartra förtjänar att få visa vad han går för, jag tror enormt på killen, men jag tycker inte att valet vare sig att värva en mittback eller inte värva en mittback faller på hur bra Bartra gör ifrån sig. En ny mittback behövs oavsett.
2013-03-27 14:35
Bartra*
2013-03-27 14:34
Batra kan bli en ny krigare ala puyol. En lite elegantare sådan. Han har snabbheten och ett jävlaranamma. Vore guld om han fick chansen under våren, för att kunna stanna och ta mer plats nästa säsong - samtidigt som Hummels kommer
Barcelona Barca Barca
@Gabriel:
Skönt att du är en av få som verkligen har insett att Pique har underpresterat. Tror att Pique är den typen av spelare som är beroende av en duktig mittback bredvid sig. En som styr o ställer i backlinjen. Mascherano är duktig, men ingen ledare där bak. Hummels skulle lyfta Pique. Annars får han sitta på bänken tills han skärper sig.
Vampíro (Barcelona) Pedro vågar ta för sig mer i landslaget helt enkelt. För där söker dom inte en enda spelare som dom gör i Barcelona.
Barcelona Vampíro
2013-03-27 14:24
Pedro has scored more goals (10) in 8 matches for Spain this season than in 37 matches for Barcelona (7 goals) [via @infostradalive] Dags att ringa VDB och få fram en lösning. Det funkar inte så här.
2013-03-27 14:21
Jag tycker att Pique var bra fram till efter nyår. Jag tyckte att han presterade under hösten och han hamnade i sim svacka samtidigt som hela laget. Men jag tyckte att han har presterat bra dom två senaste landslagsmatcherna och målet Finland gjorde kan man inte klandra honom för. Snarare den offensive mittfältaren Ramos
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-27 14:10
För det första hade jag gärna sett att Bartra får chansen under en period för att bedöma om han är tillräckligt bra att ta en plats i framtiden.

För det andra spelar det inte särskilt stor roll vem man värvar, vare sig det blir Hummels eller Iñigo Martínez, så länge man köper in en renodlad mittback och lägger av med alla "värva en defensiv mittfältare och förvandla honom till en mittback" experimenten.
Barcelona Gabriel
2013-03-27 14:04
Vare sig Hummels är lik eller olik Pique i sitt spelsätt så glömmer ni bort en sak, Pique har inte spelat bra på sistone. Matter of fact is, han har inte spelat bra sen VM. Många här inne verkar ta det som en självklarhet att Piqué är untouchable, så är inte fallet enligt mig. Finns absolut inget som säger att han ska ha en självklar startplats i backlinjen bara för att han heter Piqué och är ifrån Barcelona. Så som läget är nu är Hummels en jävla massa gånger bättre än vad Piqué är, och personligen har jag hellre honom i backlinjen än Piqué så som det ser ut just nu.

Egentligen skulle vi behöva 2 mittbackar; en spelskicklig mittback som Hummels och en lite snabbare och hårdare typ som Puyol. Tveksamt dock om ekonomin håller för det, men en värvning av Hummels är optimalt.

Sluta leta efter negativa saker med en eventuell värvning av Hummels för det finns inga. I värsta fall får vi leta efter ytterligare en mittback som 'ala Puyol' men att ignorera en mittback av Hummels kaliber bara för att vi har Piqué i truppen, som dessutom underpresterat sätt till förväntningarna på honom, vore bara korkat.

Skulle Piqué börja spela upp sig och komma till den nivån han höll förut så klarar han och Hummels av att spela tillsammans ändå, två skickliga spelare klarar det. Sen är en säsong lång, det finns många matcher att spela, avstängingar och skador kommer att alltid att komma, dessutom gillar våran klubb att rotera mycket kring backlinjen, så ni borde inte oroa er för att Hummels ska blocka Piqué ifall tränarna inte tycker att de klarar av att spela tillsammans. Då får de väl helt enkelt dela på ansvaret - i bästa fall kanske Piqué motiveras av Hummels ankomst till att bli sig själv igen.

Once again, bara en bra sak om Hummels kommer.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-03-27 13:53
Ser att många snackar om hummels, t. Silva (lol), vertonghen och sakho (!!) men ingen snackar om den unge och skicklige krigaren Iñigo Martinez. Om det är nån som kan gå i samma fotspår som vår käre Tiburón så är det han! Väldigt lika i sitt sätt. Dessutom så, precis som Vampiro är inne på, Hummels är för lik Pique stilmässigt.
Barcelona Gabriel
2013-03-27 13:17
Mycket stabil kapten!
Annons: